A urmat echiparea.
Manualul utilizatorului prevede inlocuirea filtrului de benzina la fiecare 105mii km.
In mod total neconvenabil insa, nu se gaseste de cumparat filtrul. Nici macar pompa cu filtrul. Ci tot ansamblul "sender", cum ii zice internetul, la un pret plecand de la 600 euro.
Eram cu rezervorul pe podea, asa c-am zis sa scot filtrul si sa-l spal de la interior spre afara.

Ma asteptam sa-l fac praf, dar eram optimist ca nu. Insa l-am facut praf. Pentru ca e fixat cum credeam, cu o saiba crenelata unisens. Si s-au rupt chestii p-acolo.
L-am spalat, doar ca n-aveam ce, era curat.
Apoi l-am carpit, l-am remontat, parea sa tina, insa naiba stie in mers, poate cedeaza. N-am poze, ca aveam benzina de 99 si-n suflet.
Daca cedeaza, tor circuitul va primi benzina nefiltrata.
Pe de alta parte, eu nu dau 600e pe un ansamblu nou si anemic (se pare ca e acelasi cod pe toata gama, inclusiv motorul mic si aspirat) din principiu. Inca sper sa aflu de o solutie aftermarket, plug and play, cum la Subaru exista sute de optiuni.
Sa fie si o poza.

La demontarea masinii s-au rupt cateva clipsuri, era inevitabil. Cand sunt pline de nisip, cedeaza, n-ai ce le face.
Ramasesera cateva de la Ignis (daca citesti, multumesc, Fratzica!), pareau identice. Si aveam droaie.

Manualul spune ca antigelul de fabrica se tine 8 ani parca, nu stiu din ce considerente. Eu aveam sa-l inlocuiesc mai devreme cu 2.
Mai mult, busonul de radiator era mizerabil la interior.
Asa ca...

Pentru clatire am folosit apa dedurizata (nu distilata), cum un chimist smart mi-a explicat ca e mai pura or smth. De fapt era ceva cu potentialul electric sau cum i-o zice, ca ma bate. In fine...
Au fost cinci clatiri, ca tot iesea apa spumata de la detergentul ala. Am facut si un drum la benzinarie sa mai cumpar apa.
Ultimele 3 clatiri in poza, se vede degradeul de nuanta.

Pentru antigel, recomandare de subaristi. Desi la Subaru am folosit antigel Dacia/Renault.
L-am turnat pe tot, pentru o proportie de 55/45, circuitul avand... Am uitat. 5.4l parca.

Am aerisit in draci, ingrozit fiind de niste povesti cu chiulase fisurate pe grupul posesorilor. Spre bucuria vecinilor, ca nu aveam catback.
Termostatul pare sa deschida in jur de 90 grade, ventilatoarele pleaca la 101. Motorul asta chiar merge fff cald, pentru eficienta.
Si o poza frumi, 27 iulie 2025, 9 seara. Se anunta ploaie, dar eu terminasem greul.

___________________
Luni aveam o lista lunga de chestii de rezolvat, de fatait Subaru in toate partile.
Proiectoarele Valeo, matuite in ultimul hal.

Am fost la baiatul recomandat pe forumul Suzuki sa mi le slefuiasca si folieze.
Slefuirea nu a reusit, fiind din sticla, detaliu de care habar n-aveam. Evident, o sticla proasta. Au iesit laptoase.
Iar fiind foarte convexe, nici n-a reusit sa aplice folia.
Apoi m-am dus sa caut becuri mai puternice, ca astea originale nu fac nimic. Dupa vreo 2 magazine (Domo si Auchan) am renuntat sa ma duc la Altex si Carrefour. Ma hotarasem sa le schimb cu altceva.
Singura varianta parea a fi Kina. Am rasfoit aliexpress, numai vome.
In ultima clipa insa, google m-a dus la grupul posesorilor, unde aflam ca proiectoarele de fabrica pentru piata japoneza sunt altfel. Si cu led.
Japonezii au obiceiul asta cam non-fairplay. Pentru pietele lor folosesc chestii misto. Pe restul da-i incolo.
Costa o avere, dar sunt comandate.
Finala evacuarii era cu imbinare cu colier pentru ramura stanga. Nu-s fan deloc.
I-am facut o ultima poza, inainte de marea schimbare.

Acum e cum trebuie.

Mai mult... Am folosit o garnitura noua la montaj, careia nu i-am mai ovalizat gaurile de suruburi, ca sa treaca alea usor. Am fortat pana au intrat. Si astfel, nu mai puteam roti relativ tevile, ca sa reglez pozitia si alinierea terminatiilor cu bara. Dar s-au asezat perfect. Weird...
Bun, radiatoarele erau spalate, vopsite si ceruite. Ar trebui sa faca fata mai bine sarii.
Dar ce sa fac cu pietrele...
Hornbach vinde o plasa de aluminiu eloxata care costa de vreo 500 de ori mai mult decat ar trebui. N-aveam incotro, am luat-o. Am vopsit-o cu gri pe spate si negru pe fata.
Dupa muuuuulte ore de munca, si multe intepaturi in palme, asta iesea.


Sub bara fata, n-are rost sa mai zic, e infinit mai complicat si incalcita treaba decat la Ignis sau Impreza. Chiar a fost bataie de cap sa pozez cablajele si agrafele tuturor senzorilor prin toti convergentii aia si ce mai era pe acolo.
Dar recunosc, a fost un puzzle agreabil.

Seara tarziu, fugarit de ploaie, du-te-n casa, hai afara c-am glumit, ia apa-n cap si tot asa, cu chiu si vai, am schimbat curelele de accesorii.

Prea isi batuse joc de mine vremea, asa ca spre miezul noptii i-am pus roti, am coborat-o pe sol si am inghesuit-o-n casa.
Poza e din ziua urmatoare, si se vad proiectoarele albicioase.

Nu mai stiu in ce moment, ori daca de draci sau de efort, reuseam, in sfarsit, sa desfac cu mana nuca de schimbator. E lipita cu adeziv din fabrica, iar unii folosesc leviere speciale, gen de filtru de ulei, ca s-o desfaca.
Si puteam, in sfarsit, s-o pun drept. Ca japonezul de la schimbul 3 o infiletase stramb rau.

Insa imi statea pe creier ceea ce parea a fi o scama sub geamul de pe H-pattern. Asa ca m-am apucat sa desfac chestia aia, numai ca sa descopar ca de fapt e prinsa cu un surub la care nu am acces, asa c-a trebuit sa tai surubul si s-o lipesc cu super goo si, cumva, nu stiu cum, s-a facut praf si asta.
Scama responsabila pentru toata situatia (nu, nu eu, n-am nicio vina) e fix in mijloc.

S-a adaugat o nuca noua la comanda proiectoarelor. Numai tampenii fac. Dar si astea-s facute si asamblate ieftin.
Ca sa protejez ceara de pe podea si praguri, dar si usile si aripile fata, am zis sa-i fac aparatori.
Cu mare drag as fi luat ceva 3D, insa nu exista nimic pentru modelul asta. Desi nu-mi face placere... plate.
In ordine, sablonul din carton si Ikea ramase de la Ignis, pe care le-am gasit aruncate prin curte.

Pentru discretie maxima le-am bagat cat mai la interior, incat depasesc janta cu vreo 2mm doar.
Si le-am lasat relativ ridicate de sol. Dar parca le-as mai cobori 5-10mm.
Deci Ikea sunt de proba si aclimatizare.
Cele finale sunt deja pe drum incoa'.
https://www.rallysportdirect.com/products/ral-mf12-ur-blk-gry-rally-armor-universal-ur-mudflaps-black-urethane-grey-logoAm incercat Ikea, Sparco si OMP. Toate se curbeaza in timp. Cica uret(r)anul asta, nu. Ar face bine, ca sunt abject de scumpe.
Ah, tot in ultima poza se vad terminatiile de finala, pozitie de vis. Ciudata faza aia...
Iar alaltaieri si ieri, cu ajutor din Noua Zeelanda, am facut diagnosticare pe electronica. Nu-mi mai mergeau butoanele de incuiere/descuiere de pe usi, doar cele de pe telecomenzi erau functionale.
Am verificat mufe, resetat meniu de bord, scos/remontat borna, schimbat bateria dintr-o telecomanda, nimic.
"take out the trunk trim, I guarantee you've forgot, etc, etc".
Da, intr-adevar.
Desfacusem ornamentul interior de sub cheder, desfacusem mufa de pe ceea ce pare a fi o mini-antena atasata ornamentului, dar n-am mai vazut-o la remontare. Eu, plasticele si electronicele...
________________
Revin si insist - urasc genul asta de operatiuni, dar muuuult mai tare urasc rugina.
Parti nasoale ceara:
- dupa ce a curs, evaporat, lipit de plamanii mei, am adaugat 5kg masinii.
- pute, PUTE si iar pute. La inceput eram meh, dar dupa atatea zile in care curtea pute daca bate vantul dinspre masina, iar inauntru duhneste, nu mai suport. E miros de oaie (lanolina) inecata in petrol. Cica dispare intr-o saptamana. La cum mi-e norocul, la mine o sa dispara-n 3 ani. Am lasat Subaru parcat la vecini zilele trecute, iar astazi l-am bagat in garaj, sa nu se imputa si ala. Bine, ala miroase a altele, in special a incins si a paguba.
Partile bune:
- nu e lipicioasa. Ma mir! Eu nu vreau sa mai adaug si 5kg de praf masinii.
- e extraordinar de aderenta. Evident ca masina s-a gazat toata, geamurile incluse. Am frecat 2 zile la ele, cu greu am reusit sa le curat. Asta e foarte imbucurator. Vopseaua o las gazata, nici nu ma obosesc, protectie la pietre.
Ar mai fi o mie de lucruri de zis, dau cu edit cand mi-oi aminti.