2019 Swift Sport
Subaru club Romania

2019 Swift Sport

Muttley

  • 5406
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #160 on: September 28, 2025, 11:17:29 AM »
P-astea le-am schimbat la mijloc de septembrie, pe relativa canicula.



Nu mai suportam. Diminetile erau reci, asta facand mizeriile alea de anvelope de vara sa se intareasca peste limita suportabilitatii mele. Acum e vis cu allseason.
As fi super dispus smf in ei bani si sa le arunc, sa iau altceva. Dar intervine bataia de cap cu demontarea, nezgarierea jantelor, echilibrarea.
Pe de alta parte, trei luni le-am tinut. Fara ceva track day care sa stoarca viata din ele, astea ma tin 10 ani...
Nu stiu.
Nu le port pica japonezilor aia de lucreaza pe minimul pe economie la Yokohama, cum pentru ei, probabil ca conceptul de GROPI le este strain. Aia e.

Apropo de trackday, consumul mediu e in jur de 9l/100km. In teorie, probabil ar trebui sa fie-n jur de 6. Dar n-am cum, efectiv cere.

Apropo de cerut.
Am mai avut un episod de boost-cut si limp mode. O calcasem 2 secunde in treapta 6, si asta pe la 3500rpm. Nu vrea, nu suporta, nu-i place. Desi am mai zis, desi uit, interzis total WOT in 6.

Iar pe grupul posesorilor au inceput sa curga valuri chiulasele fisurate. Brusc, modelul s-a transformat dintr-un monument de fiabilitate intr-un dezastru.
Deci ma paste si pe mine.
Pe de alta parte, am 3 motoare refacute in palmares, un Renault 5 Alpine, un Dacia 1310 si un Subaru. Nu zic ca nu e fun, dar mi-e lene, dureaza mult prea mult. Asa ca ma gandesc serios ca dupa ce-mi revin cu banii, sa-mi iau un longblock complet. Sa fie, sa rezolv in 2-3 zile cand crapa.
De ce sa cumpar motor nou? Simplu, am mai zis: e cea mai misto masina din istorie. Pentru mine cel putin.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5406
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #161 on: October 11, 2025, 11:56:28 AM »
Pentru ca printre altele, s-a aproape dublat pretul apei plate imbuteliate, astazi am facut o plimbare la izvor, ocazie cu care am incarcat-o cu vreo 75kg.

La intoarcere m-opresc la carfuru' din cartier, o parchez ca de obicei in panta cu frana de mana trasa, manevra care indreapta puntea spate si comprima suspensia.
Cumpar ce-mi trebuie, ma-ntorc la tigaita si ma loveste vizual schimbarea. Asa ca-i trag poza.



Ajung acasa, ii trag alte poze.



Deci arata atat de extraordinar de bine lasata de ciur, incat incep s-o dau in detalii.
Masor center to arch pe ambele parti, imi iese cam ~20 si ~30mm diferenta, ca pavajul e valuri. Nu stiu cat era inainte, am sa masor in garaj, unde e drept.
Verific uniformitatea garzii la sol, si mi se pare ca pragul e destul de paralel cu solul.
O si mut, ca sa ma uit de la distanta.



Eu am mai avut o tentativa in trecut s-o cobor de fund, cand am tensionat bucsele puntii in sensul asta desfacandu-le si restangandu-le sub sarcina cu niste roti in portbagaj. Dar efectul a fost minim/nul. Ma mai gandeam la kit roata de rezerva si carlig de remorcare, numai s-o trag in jos. Pe de alta parte, blasfemie pe o masina atat de usoara.

Deci, in concluzie si pe scurt, cand o fi sa ma mai eliberez de ocupatiile curente si apoi sa ma plictisesc, eu mai iau un set de arcuri lowering. Ceva european, sa fie transportul digerabil, Eibach, H&R sau KW, cu drop mare, de 35 probabil. Actualele Monster Sport au 20, probabil doar 15 pe spate. Si schimb doar spatele.
N-am cum altfel, mi se pare perfectiune pura cu ciuru' lasat.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5406
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #162 on: October 19, 2025, 11:56:30 AM »
99000-99017-L01

Incep cu before si after, halogen vs led.
Practic, am folosit vechile proiectoare ca sa-mi iau un nivel de fascicul pe care sa-l reproduc la cele noi.



Revenind la inceputul povestii. Am putut sa le montez pentru ca abia acum am reusit sa le duc la foliere. De data asta a prins.

O comparatie pe spate.



Proiectoarele halogen sunt identice, acelasi PN.
Astea led sunt in oglinda, se cumpara doar pereche.
Diferente:
- orientarea mufei e alta, cablajul compenseaza, deci nicio problema.
- reglajele in schimb, aici e diferenta importanta. S-o dezvolt p-asta.

Gaurile de acces cu surubelnita pentru reglaj, evident ca-s facute functie de pozitiile de la halogene.
Cu ledurile, se pierde aliniera gaurii din stanga. Ceea ce nu e neaparat o problema, la Swiftul asta, in stanga, existand acces relativ facil pe sus. In dreapta, unde nici nu vezi proiectorul pe sus, d-apai sa-l accesezi, alinierea se mentine. Deci cat de cat ok.
Ma gandesc ca versiunea de Japonia are gaurile prin alte parti, ori poate totusi e acces si la mine, dar n-am investigat. Nu prea conteaza.
Detalii in pozele ce vor urma.

Am inceput cu proiectorul stang, cel cu acces pe sus, iar cand sa-l montez pe cel nou, nu puteam.
Bara are doua aripioare in dreptul unuia dintre suruburile de fixare, pentru pozitionare exacta a lampii.
Proiectorul nou in schimb, nu e compatibil cu aripioarele alea. Ceea ce ma face sa ma intreb daca bara de Japonia e diferita... Sau pentru Japonia se foloseste un clestisor in fluxul de montaj.



Solutia evidenta, simpla si rapida - taierea aripioarelor de pe bara. Insa in mintea mea, bara n-are nicio vina in povestea asta si mi s-ar fi parut gresit sa tai aripioarele. Asa c-am ales varianta complicata.
In poza, ambele proiectoare dupa ajustare.



Comparatie vechi/nou.



Si nou, ca arata ciudat tare. Probabil trebuie sa se murdareasca putin.



Pe partea dreapta, accesul pe jos, ca e vasul de spalator fix deasupra proiectorului. Se scoate un carenaj, se da la o parte altul, nu e simplu sau placut accesul, dar a mers.



Vad ca am poze. Deci reglaj stanga pe sus, la mana. Reglaj dreapta pe jos, cu scula.
Desi cred ca merge si stanga pe jos, cu ceva prelungitor articulat. Uatevar.



Bun, deci comparatia de fascicul e in prima poza de sus.
Am fost sa ma plimb noaptea si nu-s dat pe spate, e la fel. Si Impreza, si Ignisul, ambele cu proiectoare mari, chiar faceau ceva. Aici nu prea. Ca urmare, meh.
Problema de fapt e ca fac lumina, dar foarte aproape, in fata masinii, tre' sa ma ridic in scaun ca sa vad sweepu' ala. Iar sa le dau mai sus n-as prea vrea, ca orbesc p-altii.

Totusi, exista niste diferente.
Prima ar fi ca acum, luminile au aceeasi culoare, si sus si jos. Sau cel putin eu le vad de aceeasi culoare.



Iar diferenta majora, dar majora rau e ca astea au fascicul larg rau, dar rau de tot...
In poza se vede gardul alb din dreapta masinii luminat.
Asta s-ar putea dovedi util pe serpentine ma gandesc.



In linii mari nu e nimic spectaculos la astea, nici n-ar fi putut fi.
Reamintesc, Valeo de fabrica sunt varza, voiam ceva mai bun, si trebuia sa fie ceva OEM. Asta e unica optiune, si par dragute.

Edit: m-am plimbat in draci adineauri, centura, o Poiana cu urcare prin oras, coborare prin Rasnov, autostrada, nu c-ar conta asta din urma la 139 la ora.
Sunt foarte ok pe senin, fara ceata. Chiar la nivel de Impreza. Ignisul, cumva, era din alta clasa, probabil pentru ca era facut pe genunchi. Ca fapt divers, Ignisul avea aceleasi proiectoare ca Impreza blobeye.
Nu e genul meu de interventie, ca modificare e mult spus, fiind OEM. Dar da, sunt mai bune decat ce era inainte.
« Last Edit: October 19, 2025, 21:47:05 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Serb

  • 885
  • Breathing for a living.
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #163 on: October 19, 2025, 12:33:00 PM »
Lumina aia mai galbena de halogen nu era mai potrivita pentru ceata?


Muttley

  • 5406
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #164 on: October 19, 2025, 12:34:45 PM »
Acum ca zici, parca da, traditional e galben acolo. Habar n-am!
WRX SW 2002