99000-99017-L01
Incep cu before si after, halogen vs led.
Practic, am folosit vechile proiectoare ca sa-mi iau un nivel de fascicul pe care sa-l reproduc la cele noi.

Revenind la inceputul povestii. Am putut sa le montez pentru ca abia acum am reusit sa le duc la foliere. De data asta a prins.
O comparatie pe spate.

Proiectoarele halogen sunt identice, acelasi PN.
Astea led sunt in oglinda, se cumpara doar pereche.
Diferente:
- orientarea mufei e alta, cablajul compenseaza, deci nicio problema.
- reglajele in schimb, aici e diferenta importanta. S-o dezvolt p-asta.
Gaurile de acces cu surubelnita pentru reglaj, evident ca-s facute functie de pozitiile de la halogene.
Cu ledurile, se pierde aliniera gaurii din stanga. Ceea ce nu e neaparat o problema, la Swiftul asta, in stanga, existand acces relativ facil pe sus. In dreapta, unde nici nu vezi proiectorul pe sus, d-apai sa-l accesezi, alinierea se mentine. Deci cat de cat ok.
Ma gandesc ca versiunea de Japonia are gaurile prin alte parti, ori poate totusi e acces si la mine, dar n-am investigat. Nu prea conteaza.
Detalii in pozele ce vor urma.
Am inceput cu proiectorul stang, cel cu acces pe sus, iar cand sa-l montez pe cel nou, nu puteam.
Bara are doua aripioare in dreptul unuia dintre suruburile de fixare, pentru pozitionare exacta a lampii.
Proiectorul nou in schimb, nu e compatibil cu aripioarele alea. Ceea ce ma face sa ma intreb daca bara de Japonia e diferita... Sau pentru Japonia se foloseste un clestisor in fluxul de montaj.

Solutia evidenta, simpla si rapida - taierea aripioarelor de pe bara. Insa in mintea mea, bara n-are nicio vina in povestea asta si mi s-ar fi parut gresit sa tai aripioarele. Asa c-am ales varianta complicata.
In poza, ambele proiectoare dupa ajustare.

Comparatie vechi/nou.

Si nou, ca arata ciudat tare. Probabil trebuie sa se murdareasca putin.

Pe partea dreapta, accesul pe jos, ca e vasul de spalator fix deasupra proiectorului. Se scoate un carenaj, se da la o parte altul, nu e simplu sau placut accesul, dar a mers.

Vad ca am poze. Deci reglaj stanga pe sus, la mana. Reglaj dreapta pe jos, cu scula.
Desi cred ca merge si stanga pe jos, cu ceva prelungitor articulat. Uatevar.

Bun, deci comparatia de fascicul e in prima poza de sus.
Am fost sa ma plimb noaptea si nu-s dat pe spate, e la fel. Si Impreza, si Ignisul, ambele cu proiectoare mari, chiar faceau ceva. Aici nu prea. Ca urmare, meh.
Problema de fapt e ca fac lumina, dar foarte aproape, in fata masinii, tre' sa ma ridic in scaun ca sa vad sweepu' ala. Iar sa le dau mai sus n-as prea vrea, ca orbesc p-altii.
Totusi, exista niste diferente.
Prima ar fi ca acum, luminile au aceeasi culoare, si sus si jos. Sau cel putin eu le vad de aceeasi culoare.

Iar diferenta majora, dar majora rau e ca astea au fascicul larg rau, dar rau de tot...
In poza se vede gardul alb din dreapta masinii luminat.
Asta s-ar putea dovedi util pe serpentine ma gandesc.

In linii mari nu e nimic spectaculos la astea, nici n-ar fi putut fi.
Reamintesc, Valeo de fabrica sunt varza, voiam ceva mai bun, si trebuia sa fie ceva OEM. Asta e unica optiune, si par dragute.
Edit: m-am plimbat in draci adineauri, centura, o Poiana cu urcare prin oras, coborare prin Rasnov, autostrada, nu c-ar conta asta din urma la 139 la ora.
Sunt foarte ok pe senin, fara ceata. Chiar la nivel de Impreza. Ignisul, cumva, era din alta clasa, probabil pentru ca era facut pe genunchi. Ca fapt divers, Ignisul avea aceleasi proiectoare ca Impreza blobeye.
Nu e genul meu de interventie, ca modificare e mult spus, fiind OEM. Dar da, sunt mai bune decat ce era inainte.