Gold 02 XT 4EAT
Subaru club Romania

Gold 02 XT 4EAT

Gold 02 XT 4EAT
« on: May 08, 2025, 18:35:09 PM »
Salutare , tuturor !

Acesta este primul meu Subaru si m am decis sa vi l prezint si sa tin un mic jurnal .
Masina a avut un singur proprietar inaintea mea si are un istoric aproape complet, ultimii ani ne mai fiind intretinut in reprezentanta ( cel mai probabil din ratiuni de costuri ) , dar cu facturi si toate cele.
Este o masina care imi face demult cu ochiul, dar pana n am vazut o la un prieten nu i am acordat atata credit, mai ales ca e foarte greu sa gasesti una in stare buna si neatinsa de rugina.
Nu planuiam sa iau ceva cu cutie automata avand in vederea vechimea masinii si planurile de viitor pe care o sa le detaliez mai jos, dar vazand in ce stare se afla, n am putut sa o ignor.

Motorizare 2.0 177 de cai si  cutie automata, an de fabricatie 2002 , 203.000 de km la bord si o culoare mai rara si ciudatica, gold, dar e singurul "aur" cu care votez si care imi place.

Dpdv tehnic se prezinta bine spre foarte bine, dar necesita cateva reparatii de urgenta.

Ce am constatat pana acum :

1 ) apa nu urca decat o liniuta si ramane acolo. Motorul nu fierbe, antigelul este curat, uleiul la nivel, asa ca am scos vinovat termostatul.

Am de ales intre GATES TH32478G1 si  Mahle TX 79 78D . Poate ma sfatuiti voi mai bine ce sa aleg.

2 )  undeva prin partea dreapta a motorului, in zona turbinei pierde ceva lichid si scoate fum alb, dar numai cand masina este pozitionata cu botul in sus. In plan drept sau cu botul in jos nu are nicio problema. Banuiesc ceva garnitura, colier, furtun. Urmeaza sa investighez.

Daca s a mai conforuntat cineva cu o problema similara, o sugestie mi ar fi de mare ajutor.

3 )  vajaie foarte tare  . Problema vine de la chederele  din zona boxelor, o problema foarte cunoscuta la acest model, dar exagerat de costisitoare pentru niste bucati de plastic.

Cred ca o sa ma impac cu ideea ori o sa comand plasticele cand o sa fac o criza de nervi, ca in mod rational nu am sa dau niciodata atatia bani pe ele.

 Urmeaza schimbul de uleiuri si consumabile.

Motorul o sa primeasca Motul 5w40 X-Cess.
Pentru cutia de viteze am cautat Subaru ATF- HP dar nu reusesc sa il gasesc niciunde, asa ca m am reorientat spre uleiul Subaru la canistra cu cod K0410Y0700 si filtrul  38325AA032 .
Uleiul l am gasit la Autokino la pretul de 120 lei / litru.
Pentru diferentiale am citit ca e nevoie de 75-90w GL-5 . O sa incerc sa gasesc tot pe Subaru, daca nu, merg pe Motul sau Liqui Molly.
Distributia o iau si pe ea in calcul, dar nu stiu ce sa aleg. Gates, Dayco , Conti ? Voi ce ati ales ?

Masina vreau sa o pastrez in starea originala, fara modificari la motor sau suspensie, nu ma intereseaza nici offroad si nici o crestere de putere.

Motivul pentru care am spus ca nu vreau cutie automata este ca am planificata o expeditie in urmatorii 2 ani, pana in Mongolia si tarile din jur.
Avand in vedere vechimea masinii, am ceva retineri, caci as fi preferat o manuala, restul masinii fiind exact ce  trebuie pentru un asemenea drum.
Pana la urma sper sa se concretizeze plecarea cand lucrurile se vor mai linisti in partea aceea, si sa revin si cu un jurnal de calatorie in cadrul acestui topic.

As dori sa ii montez un scut metalic. Exista asa ceva pe original sau aftermarket ?
Din cand in cand o sa mai vada niste zone de pescuit si zone montane, si as vrea sa o menajez.

Poze nu pot sa pun decat la sfarsitul lunii ca masina e la garaj si eu sunt plecat, dar o sa scotocesc telefonul si poate gasesc ceva.

Re: Gold 02 XT 4EAT
« Reply #1 on: May 08, 2025, 19:06:09 PM »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14144
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Gold 02 XT 4EAT
« Reply #2 on: May 08, 2025, 19:32:13 PM »
Bun venit! Pune termostat original subaru. Nici unul aftermarket nu face ce trebuie la Subaru. In general sunt cateva piese care se schimba doar cu originalul, iar termostatul este unul din ele.

Cauta si pe la radiator in zona de sus sa nu fie crapat intre plastic si aluminiu. E boala lor.

Distributie, am pus dayco pe doua si au mers fara probleme multi ani si chiar cu modificari substantiale pe partea de putere. Verifica pe masina ce pompa de apa ai, cate iesiri si pe ce parte. Uneori chiar daca dai seria masinii, posibil sa primesti altceva, asa ca e bine sa verifici inainte de a comanda.

Vezi pe aici topicuri ca sunt multe cu modelul acesta si detaliate foarte bine la intretinere si modificari. As recomanda in special pe cel al lui Ilie, care si el a plimbat foresterul departe de casa.

Spor!

« Last Edit: May 08, 2025, 19:32:54 PM by MihaiFlorescu »

Ilie

  • 673
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Gold 02 XT 4EAT
« Reply #3 on: May 08, 2025, 19:59:36 PM »
Bine ai venit!
Daca timpul nu te preseaza, poti gasi preturi foarte bune pe burjauto, amayama sau partsouq; vei fi surprins sa vezi ca preturile pentru reperele originale sunt apropiate si de multe ori, mai mici decat la aftermarket in EU.

Din putina mea experienta, radiatorul de apa original este foarte fragil si subdimensionat; mai ales daca ai de gand sa bati atata drum, pune un radiator de aluminiu.
Scutul de tabla o data indoit, il vei da jos si mai ales pune la loc cu foarte mult efort. Poti face ceva custom de dural sau aluminiu; iesi cel mai ieftin asa. Ai de protejat motor/cutie + dif spate.

Pana in Mongolia e drum lung, indiferent daca mergi prin Turcia sau pe sus prin Rusia, printre multele posibile probleme pe care le poti avea pe drum, ia in calcul benzina proasta (care iti va creea probleme la EJ), eventualele piese care vor pica ce nu se gasesc usor mai pe nicaieri acolo in afara de Rusia si Georgia, posibil Azerbaijan, mecanici cu zero sau foarte limitata experienta Subaru (in caz ca vei avea nevoie).
Nu ca vreau sa te dezamagesc, insa sfatul meu este sa mergi cu ceva pentru care gasesti piese usor si se repara si mai usor.

Iti pot da multe exemple cu masini faine care au picat in zone unde efectiv nu existau piese si nici furnizori.
Ori lasi masina acolo, ori trimiti pe cineva din RO la aeroport sa gasesasca pe cineva care urmeaza sa zboare undeva in zona ta, dispus sa care set reparatie etrier si un set de prezoane, ori tocmesti platforma sa o duca spre ceva oras mare unde ai mai multe sanse.

Mult succes! Si eu am vrut sa trec prin Mongolia in drum spre Magadan, insa pandemia a schimbat multe :)





Re: Gold 02 XT 4EAT
« Reply #4 on: May 08, 2025, 23:28:45 PM »
Multumesc pentru primire si pentru sugestii !

Pentru termostat am gasit urmatorul cod pe OEM : 21210AA030 . Este cel potrivit?

La distributie o sa merg pe Dayco, ca am mai avut o pe alte masini si a fost in ok, desi a depasit nr de km recomandat de producator.
Merge in combinatie cu pompa apa Hepu sau tot cu original ?

Las aici un link cu video cu problema cu fumul.
https://streamable.com/my088f

Multumesc frumos si pentru site urile de piese. Aveam nevoie de surse de piese OEM, caci multe dintre site urile mari nu comercializeaza ori aduc cu dificultate piese originale Subaru.

As mai avea nevoie de un site pe care sa pot cauta diferitele repere si codurile lor, daca exista asa ceva.

Legat de calatorie, cel mai ingrijorat sunt de cutia de viteze, caci o cutie manuala sau un ambreiaj ( asta se poate lua backup)  mai ai sanse sa gasesti sau sa carpesti in caz de forta majora.
Ma ingrijoreaza si alte aspecte, dar n am vrut sa fiu asa pesimist, considerand ca desi veche, Subaru este o masina extraordinar de trainica, dar sigur ca vechimea constituie mereu un factor de risc.
Probabil ca voi asculta pareri voastre si ma voi indrepta spre un Duster, dar as fi regretat decizia de a cumpara un Duster in loc de acest Subaru, si cu care ma gandeam ca pot scrie si un jurnal de calatorie.

Ilie

  • 673
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Gold 02 XT 4EAT
« Reply #5 on: May 08, 2025, 23:39:43 PM »
Fumul ala nu miroase a ulei ars?
Din zona aia poate sa iti supureze ori ulei ori antigel din/spre turbo care se afla fix deasupra downpipe-ului.
Ori garnitura capac dreapta.

Pentru program piese, vezi http://opposedforces.com/ sau https://jdmfsm.info/ cu tot cu scheme electrice.
Ai program de piese si pe www.partsouq.com unde totodata ai disponibilitate si pret pentru fiecare reper, insa comanda minima 500$.
Pe www.burjauto.com si www.amayama.com nu este comanda minima. Adaugi doar costul transportului si apoi taxele vamale. Oricum iesi mai bine decat preturile din EU.
In EU ai www.subarak.pl si www.4turbo.pl..timp mult mai rapid pentru livrare insa preturi mai mari.

Eu as avea mai multa incredere in cutia asta, 4eat, decat in 5mt.
« Last Edit: May 08, 2025, 23:40:49 PM by Ilie »

Muttley

  • 5316
Re: Gold 02 XT 4EAT
« Reply #6 on: May 08, 2025, 23:40:40 PM »
E bine ca e singurul aur care-ti place.
Benzina proasta, la 2.0 turbo de 177 cai n-ar trebui sa fie o problema ma gandesc...
In video pare a avea vaselina de burduf de planetara pe peretele de foc. Fumul, cel mai probabil e de la capacul de chiulasa, are garnitura coapta si curge pe evacuare. Fun fix.

Avand in vedere vechimea masinii, ai de investit enorm ca sa nu te supere la o expeditie de amploarea aia. Tot ce e cauciuc trebuie schimbat. Tot! Mie mi-a luat 10 ani.
WRX SW 2002

Ilie

  • 673
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Gold 02 XT 4EAT
« Reply #7 on: May 08, 2025, 23:44:06 PM »
E bine ca e singurul aur care-ti place.
Benzina proasta, la 2.0 turbo de 177 cai n-ar trebui sa fie o problema ma gandesc...
In video pare a avea vaselina de burduf de planetara pe peretele de foc. Fumul, cel mai probabil e de la capacul de chiulasa, are garnitura coapta si curge pe evacuare. Fun fix.

Avand in vedere vechimea masinii, ai de investit enorm ca sa nu te supere la o expeditie de amploarea aia. Tot ce e cauciuc trebuie schimbat. Tot! Mie mi-a luat 10 ani.

Vezi ca rusii inca folosesc benzina de 92. In Nordul Iraqului rar am gasit 95, mai peste tot 91/92.

Re: Gold 02 XT 4EAT
« Reply #8 on: May 09, 2025, 00:33:34 AM »
Multumesc pentru toate site urile si pentru sfaturi !

Fumul este destul de alb la culoare si as fi fost tentat sa dau vina doar pe antigel dupa culoare, dar totodata miroase si a ulei ars, ceea ce e putin paradoxal. Poate s eu "norocos" si le am impuscat pe amandoua.

Burduful de planetara a fost schimbat pe partea dreapta cu o saptamana inainte ca masina sa ajunga la mine, dar contrar obiceiurilor neamtului... n a mai curatat acolo si a lasat tot improscat la vedere.

Repet, fumul iese doar daca masina se afla cu botul in sus, cand urc o panta sau un pod.
La inclinatii mici si pe plan drept nu se intampla acest lucru niciodata.

Garniturile si toata zona n am verificat o, dar nu cred ca i ar strica un set nou de garnituri pe ambele parti plus bujii daca tot se umbla acolo.
Kit de garnituri am gasit deja pe la vreo 90E.
Bujii ii ok NGK sau se recomanda ceva anume ?