Gold 02 XT 4EAT
Subaru club Romania

Gold 02 XT 4EAT

Re: Gold 02 XT 4EAT
« Reply #20 on: June 22, 2025, 00:53:34 AM »
Īmi spune cineva, va rog, cum pun pozele direct aici ? ca sa nu le mai fac Upload pe site și apoi sa postez aici.

Azi am ridicat mașina pe elevator și am făcut mai multe poze cu starea generală a mașinii.
Dacă tot am prezentat o exterior- interior, sa pun și niște poze cu ce este sub ea.

Muttley

  • 5410
Re: Gold 02 XT 4EAT
« Reply #21 on: June 22, 2025, 08:59:39 AM »
Pare rau, n-am cod, opposedforces e mort, sper ca nu definitiv, iar alt site de coduri nu cunosc.

Pentru turbo inlet poti folosi un manson siliconic, dar e carpeala. Sau sa cumperi un turbo inlet siliconic cu totul, doar ca se inlocuieste (ideal) prin scoaterea galeriei de admisie, ocazie cu care poti inlocui si o groaza de alte chestii, care oricum cer atentie.
Dupa 20 de ani, repet, tot ce e cauciuc si plastic cere refresh.

Pozele le pui cu insert image. Open in new tab de unde le faci upload, copy link, insert.
Iete.

« Last Edit: June 22, 2025, 09:00:51 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: Gold 02 XT 4EAT
« Reply #22 on: June 22, 2025, 11:15:54 AM »
LE : am reusit  :laugh: multumesc inca o data !

o luam din spate spre fata





Am gasit cateva bucse moarte si flanse de la evucare ruginite





Bucata asta de cauciuc o mutam sus-jos cu mana si nu mi se pare ca asa ar trebui sa fie, plus o gramada de ulei si de impuritati.



partea soferului



partea pasagerului de unde iese si nenorocitul ala de fum




Bucse fata


« Last Edit: June 22, 2025, 11:38:52 AM by roadtusubaru »

Re: Gold 02 XT 4EAT
« Reply #23 on: June 30, 2025, 10:36:41 AM »
Cred ca am gasit codul / piesele de care am nevoie

https://subarak.pl/en/engine-gaskets/311-genuine-subaru-valve-cover-gaskets-kit-fits-impreza-forester-ej205-2003.html

Vreau sa dau o comanda mai mare pe Subarak si as vrea sa le iau toate odata.
Pentru bucsele mari fata-spate are cineva codurile ?

Zona schimbatorului de viteze este iluminata? La mine este bezna totala in jurul literelor.
Am niste beculete arse si la comenzile pentru aerul conditionat. Am gasit modelul de bec pe un forum din America, dar nu reusesc sa le gasesc nici pe Amazon.
A comandat cineva si mi poate spune si mie unde le a gasit ?

Muttley

  • 5410
Re: Gold 02 XT 4EAT
« Reply #24 on: June 30, 2025, 11:12:53 AM »
De pe pagina poloneza lipsesc garniturile aproximativ dreptunghiulare de la capacelele de ventilatie ale capacelor de chiulasa.
Compara pozele si le identifici: https://www.fastwrx.com/products/subaru-valve-cover-gasket-set

Bucse mari de brat am eu de vanzare, dar trebuie depresate din coliviile de Impreza si presate in cele de Forester. Trebuie mecanic atent, deci nu te sfatuiesc.

- bucse mari brat GD/GG, parcurs foarte redus. Versiunea cu bucsa plina, dar nu grN - 300 lei.
WRX SW 2002

Re: Gold 02 XT 4EAT
« Reply #25 on: June 30, 2025, 11:28:21 AM »
Multam tare fain !

https://subarak.pl/de/motor-dichtungen/277-original-subaru-%C3%B6labscheider-deckel-dichtung-passt-impreza-forester-11832aa031.html

Pare ca astea sunt. Ciudat ca nu fac parte din niciun kit, nici pe alt site. Nu inteleg de ce nu sunt incluse daca s de acolo...

Legat de bucse, as putea sa le comand si aftermarket daca au rezistat atatia, dar am vazut ca diferenta de pret intre original si aftermarket este mica de cele mai multe ori.
Inca nu troncane nimic, dar dupa o iarna cu inghet-dezghet sigur o sa inceapa sa o fie discoteca in masina si n as vrea sa ajung pana in stadiul ala.

Vreau sa dau o comanda mai mare care sa includa garnituri, filtre, bucse, furtunuri care au durata de viata mica sau sunt predispuse la defectare.


N am nici cea mai mica idee ce inseamna grN :laugh:
« Last Edit: June 30, 2025, 11:29:21 AM by roadtusubaru »

Muttley

  • 5410
Re: Gold 02 XT 4EAT
« Reply #26 on: June 30, 2025, 11:36:00 AM »
Grupa N e o categorie de omologare in raliuri, unde masinile sunt in punctele esentiale de serie. Lui Subaru i-a cam curs mucii in grupa aia, asa c-a dezvoltat o serie de elemente de mecanica mai axate pe performanta, in detrimentul confortului. Articulatiile ar fi unele dintre ele, bucsele asemenea.

Adica eu vand bucse normale, standard. GrN am pe masina, hence vanzarea.
WRX SW 2002

Re: Gold 02 XT 4EAT
« Reply #27 on: November 17, 2025, 16:10:22 PM »
Update cu bune si cu rele.

Au venit garniturile de pe subarak, asa ca am inceput cu partea pasagerului unde scotea fum ca din furnal.

M am chinuit de m au luat dracii ca sa desfac suruburile de jos de la capac. Efectiv am mainile rosii si umflate din cauza spatiului ingust
Cel din spate mi a dat cele mai mari batai de cap ca nu reuseam sa pun tubulara pe el. Am reusit cu cheia fixa.
La reasamblare aceeasi poveste, acelasi surub m a scos din minti, ca apoi sa imi pice cheia din mana undeva pe sub motor ;D ;D
M am enervat, am tras cateva injuraturi si am inchis capota. Am vrut sa termin treaba astazi, dar ploua torential, am zis pas.







Aici se vede mult ulei curs, dar s a prelins in momentul in care am scos capacul.

Pentru cine se apuca de treaba, obligatoriu sa isi faca asa un carton. Eu am notat Fata si Spate. Suruburile au lungimi diferite,chiar daca toate sunt de 10.


Garnitura mare era relativ elastica, in schimb cele doua mici s au facut plastic. In momentul in care am bagat surubelnita sub ele, s au rupt in bucati.

Pentru cine a mai facut o astfel de inlocuire, cred ca e treaba de 1 ora si jumate.
Astept sa se opreasca ploaia ca sa termin treaba si revin cu postare, sa vad daca am lucrat degeaba sau nu. ;D

MihaiFlorescu

  • *
  • 14203
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Gold 02 XT 4EAT
« Reply #28 on: November 17, 2025, 17:55:29 PM »
Uai! Asta ori a vazut schimburi rare de ulei, ori caldura excesiva, ori ambele.

Recomandat este sa lucrezi si de jos, ca ajungi mai usor. Ai ales oricum varianta cea mai grea, cea cu motorul pe masina. De asemenea, vezi ca la zona cu semiluni se mangaia si cu putin etansant, nu doar cu garnitura. Cauta pe net, ca asa tin minte. Era parca o recomandare venita de la oameni care au facut treaba asta de zeci sau sute de ori chiar daca in manualul de reparatii nu scrie nimic de asta, cu scopul de a prelungi durata de viata a reparatiei. Poate iti da un sfat si cineva care a facut de curand asta, ca eu vorbesc din amintiri.
« Last Edit: November 17, 2025, 17:57:07 PM by MihaiFlorescu »