Salutari tututor,
Am mai postat subiectul asta si pe alt site, dar n-am prea avut succes, poate aici isi mai da cineva cu parearea.
Pana la urma m-am despartiti de Foresterul 2.5XT...
M-am apucat rapid sa cercetez serios ce variante de masina ar fi. M-am uitat initial la Outback 2.0D modelul anterior, insa e imposibil sa gasesc ceva OK. Sau sunt prea scumpe, sau trebuie sa bag 3000 Euro imediat ce le iau (ambreiaj, discuri, placute, cauciucuri iarna/vara etc). In plus tot ce am gasit era cu piele si nu ma prea impac cu pielea.
Asa ca am trecut la test drive-uri, cu ideea ca vreau un diesel de 2L:
1. Outback 2010 2.0D - 2 zile de condus (asfalt, macadam, oras etc)
Nu prea vreau sa comentez design-ul, care la inceput m-a dezamagit rau de tot. Dupa un timp m-am mai obisnuit, dar tot nu ma simt confortabil cu felul cum arata, iar unora chiar li se pare infiorator de urat chiar si acum.
La interior masina mi se pare chiar OK: spatiu super, scaunele foarte confortabile cu reglari pe 8 directii etc. Confortul este foarte bun la volan, e un pas mare fata de Foresterul vechi, la care exista problema ca volanul nu se regleaza in adancime. Pentru mine a fost intotdeauna o problema ca daca eram confortabil la picioare, volanul era prea departe. In Outback problemele de ergonomie mi s-au parut perfect rezolvate, cu exceptia tapiteriei care e sub nivelul masinii (un fel de plush, cam de Renault..) Pielea e super, dar pe mine nu ma intereseaza. Sistemul audio este din nou un mare pas inainte, mult peste ce-am vazut la Subaru in ultimii 8 ani.
La condus masina se misca bine pentru caii care ii are, iar suspensia absoarbe bine socurile de la drum. Pe sosea sta bine, cred ca e perfecta pentru parcurgerea de distante lungi/autostrada, mi s-a parut foarte confortabila. 30-40 de cai in plus ar fi senzationali, trebuie studiat cu tunerii gen Ecutek daca se poate face un upgrade profi. Pe macadam si pe drumuri cu gropi, absoarbe foarte biune socurile insa scutura intr-un mod usor ciudat: mi s-a parut ca-mi creeaza un balans stanga-dreapta la cap, dar s-ar putea sa fie doar din cauza comparatiei cu Foresterele pe care am mers 8 ani.
Ce nu mi-a placut a fost cursa pedalei de ambreiaj, mult mai lunga decat la Forester, iar schimbatorul de viteza agatza non-stop. Mai au mult de lucru aici, mi se pare cam inacceptabil sa agate la fiecare schimbare de viteze. Din acest punct de vedere, cutia de 5 viteze de la modelul vechi e mult mai buna.
Pe total impresia a fost buna, insa nu m-a convins complet. Sunt sigur ca e ceva subiectiv, dar asta e, am decis sa ma mai uit inainte sa iau o decizie.
2. Forester 2011 - 2.0 benzina (dieselul apare doar in august). Am condus vreo 35km.
Foresterul 2008-2010 nu l-am luat initial in calcul din cauza suspensiei. Era prea moale pentru mine si avea un balans serios lateral la trecerea cu viteza peste denivelari. Cineva care a condus atat modelul vechi (pana in 2008) cat si cel 2008-2010 sigur intelege ce vreau sa spun. Insa dealerul m-a sunat sa-mi spuna ca a venit cel facelift-ul si ca are suspensia revizuita, asa ca m-a prezentat la un prim test drive.
Mi se pare ca Subaru si-a facut treaba de data asta: tapiterie super, clima bi-zona, bluetooth, si, cel mai important, suspensia revizuita excelent. Cum am condus 15 km mi-am dat seama ca ma simt bine in masina asta, desi sunt cateva minusuri fata de Outback:
- sistemul audio nu e la fel de performant
- scaunele nu au la fel de multe reglaje, insa exista reglare de volan in adancime.
- inca nu exista motorizare diesel, deci nu pot sa comentez despre ambreiaj/schimbari de viteze
Masina m-a convins, insa ce mi s-a parut ciudat este pretul la diesel cu facelift partial, care mi se pare mare raportat la Outback, doar vreo 2000 Euro mai putin (pentru varianta benzina, fara GPL). Eu m-as fi asteptat macar la 4000-5000 Euro diferenta, dar se pare ca nu e cazul.
Ceea ce am condus eu era pe benzina/GPL si motorul mi se pare super. E revizuit fata de cel de 2L anterior, nu e mai puternic (doar 150 CP), dar se spune ca ar consuma 1-1.5L mai putin decat cel vechi. Ar fi interesant de vazut daca cineva si-a cumparat deja versiunea noua, sa confirme consumurile reale.
Deocamdata am ramas pe Forester ca varianta de baza, dar trebuie sa astept pana in vara ca sa conduc si 2.0D. Apoi iau o hotarare definitiva.
Daca a mai testat cineva noile Forester si Outback as fi curios sa vad ce impresii a avut. prin comparatie.
Salutari.