2.0 sau 2.5
Subaru club Romania

2.0 sau 2.5

2.0 sau 2.5
« on: January 15, 2010, 15:45:14 PM »
Salut,

Sunt nou pe aici si de curand m-am hotarat sa ma mut la Subaru.
Caut un Impreza si nu stiu ce motor sa aleg. 2.0 sau 2.5? Am inteles ca sunt cam la fel din punct de vedere al puterii. Voi ce parere aveti?

respect!

Răspuns: 2.0 sau 2.5
« Reply #1 on: January 25, 2010, 10:50:32 AM »
Sincer te-as contrazice ... daca vrei sa faci modificari , 2.0 este mult mai usor de modificat si fara riscuri ... stim foarte bine ca motorul 2.5 este mai sensibil si daca nu faci exact ceea ce trebuie poti sa ai surprize .

« Last Edit: January 25, 2010, 11:38:49 AM by MihaiFlorescu »
Proud member of Insomnia Racing Club

malakay

  • *
  • 4712
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Rspuns: 2.0 sau 2.5
« Reply #2 on: June 16, 2010, 23:10:36 PM »
2.0 zic ca merita 100% 
in primul rand este muult mai fiabil decat cel de 2.5 
2.0 taxe mici (asigurare si impozit ) + plus ca poti sa scoti suficient de multa putere :D
eu personal nu as cumpara momentan in romania masina cu motor mai mare de 2000 cmc din cauza taxelor prost gandite si aplicate

Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

MihaiFlorescu

  • *
  • 12240
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: 2.0 sau 2.5
« Reply #3 on: June 21, 2010, 09:59:37 AM »
Mda... ai dreptate malakay. Gasisem un hawk eyes bun ca pret, dar cred ca o sa reiau cautarile pentru un model 04-05 sau blob eyes cum i se zice. Toata lumea zice ca merita 2.0 chiar daca este mai vechi. Oricum nu vreau sa scot untul din el, dar nici sa schimb la 3000 mereu.
A redline each day keeps the mechanic away. #SaveTheManual
'05 Impreza GX + Fostele: 05 Impreza, 08 Outback, 01 WRX

STI

  • *
  • 2157
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: 2.0 sau 2.5
« Reply #4 on: June 21, 2010, 14:58:32 PM »
daca 2.5 ar fi fost o optiune atat de buna ar fi trebuit sa il adopte si in japonia, pe cand ei pastreaza 2.0 si se chinuie cu turbine twin scroll... 2.5 este mai mult un produs al marketingului si al omului care crede ca bigger is better, acum asta e parerea mea deci I got my flame suit on :D
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

MihaiFlorescu

  • *
  • 12240
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: 2.0 sau 2.5
« Reply #5 on: June 21, 2010, 16:08:52 PM »
poti sa revii la tricou :D cred ca stii mai bine decat multi de aici cum sta treaba. Eu speram doar ca daca fac 2.5uri din 2006 incoace pentru toate regiunile (exceptand Japonia) poate au reusit sa le faca fiabile. E drept ca acum vorbim de My05 vs. My06 unde clar castiga 2.0 in fata lui 2.5. Pacat ca japonezii fac modele cu volanul pe dreapta asa ca importul direct nu prea functioneaza decat daca stai in UK. Si ca sa modifici unul nu este chiar la indemana.
A redline each day keeps the mechanic away. #SaveTheManual
'05 Impreza GX + Fostele: 05 Impreza, 08 Outback, 01 WRX

STI

  • *
  • 2157
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: 2.0 sau 2.5
« Reply #6 on: June 21, 2010, 16:37:02 PM »
2.5 STI a fost din 2004 in state, iar in 2006 a fost introdus si in europa, 2.0 se poate aduce in uk doar sub titlul de " grey import " fiind necesare niste modificari, 2.0 cu rhd regulamentar mai vezi in australia sau africa. pe de alta parte exista niste baieti in lituania care cu asta se ocupa conversii de volan la sti-uri JDM iar pe de alta parte sincer este destul de usor, adica deja poti sa iti iei piesele de pe o dauna & call it a day.
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Relu

Răspuns: 2.0 sau 2.5
« Reply #7 on: June 21, 2010, 23:25:41 PM »
Pentru mersul de toata ziua, motorul mai mare este si va fi intotdeauna de preferat.

tar0M

  • 935
  • Impreza WRX 2008
Răspuns: 2.0 sau 2.5
« Reply #8 on: June 24, 2010, 23:33:11 PM »
Am motor de 2500 si 40000 de km fara nici o problema toarce ca o pisicuta .
Asta e regula doar nu o sa auziti pe cineva care are motor de 2000 sa zica ca ala de 2500 e mai bun sau invers .
« Last Edit: June 24, 2010, 23:35:32 PM by tar0M »

Relu

Răspuns: 2.0 sau 2.5
« Reply #9 on: June 26, 2010, 21:40:42 PM »
Un simbure de adevar exista, sau "aproape" exista. E vorba despre motoarele de 2,5 modificate, care, pina acum, cel putin in Romania, au cam crapat.
E foarte posibil si ca "tunerii" autohtoni sa fie atit de slab pregatiti incit sa nu fie capabili de un tuning de calitate. Daca mai luam in calcul si softurile facute pe genunchi, apare si explicatia mitului precum ca 2,5 ar fi mai slab.
Eu am avut pina acum 2 saptamini 2 wrx-uri de 2,5. Unul are 40.000 km si altul 29.000 km, fara nici cea mai mica problema. Cel de 40k a primit de curind kit complet Prodrive, iar cel de 29 k merge de la 15 k cu soft Racingcode de +260 cai ( 220 WHP ).
Asadar, cel putin pentru mine, mitul precum ca 2,5 e slab, nu exista.

George

  • 757
Răspuns: 2.0 sau 2.5
« Reply #10 on: June 26, 2010, 21:53:25 PM »
ambele motoare de fabrica sunt ok (cu un minus la noile 2.5 uri de pe STI si problemele lor de design intern ... dar asta in alt topic) . dar asa cum zice si relu, cand iti bagi mainile in ele 2.0 urile tin mai bine. dar ajungem la investitii majore in masina :)



Un alt sfat ar fi sa iti iei un model de la 2006 in sus. Am inteles ca au o cutie de viteze mai buna si ca rezista pana la 350 cai si chiar mai mult fara probleme.

subaru sunt recunoscute pentru cutiile de viteza care nu crapa. 350cp e entry level tuning :) 800-1000cp acolo inca mai tin cutiile. si nu are legatura cu anul. si 2002 ,03,04,05 sunt ani buni :)

Mda... ai dreptate malakay. Gasisem un hawk eyes bun ca pret, dar cred ca o sa reiau cautarile pentru un model 04-05 sau blob eyes cum i se zice. Toata lumea zice ca merita 2.0 chiar daca este mai vechi. Oricum nu vreau sa scot untul din el, dar nici sa schimb la 3000 mereu.

orice STI de 2.0 e lesinat stock pana in 4400 rpm. cand zic lesinat gandeste-te ca 99.9% din masinile de pe strada pot sa plece mai rapid ca tine de la semafor! asta la un mers normal ca powerlaunch nu faci in mersul de zi cu zi. apoi mai sunt ceve lucruri de luat in calcul : cum ar fi acceleratia pe cablu  ! iar daca modifici masina o sa vezi ce fun e sa mergi la pas pe autostrada la 130km/h . acolo unde cea mai mica denivelare faca ca pedala sa fie miscata iar masina sa-ti dea un sut in dos.
si mai e consumul :) ehehe , gandeste-te oriunde intre 10% si 50% afara ! sau mai exact la 120km/h consuma 10% pe autostrada iar la 140 consuma 15%.

si fel de fel de chestii mici.



MihaiFlorescu

  • *
  • 12240
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2.0 sau 2.5
« Reply #11 on: June 26, 2010, 23:01:40 PM »
George, spui ca pentru mers normal si fara modificari la motor (nu mai mult decat o admisie si o evacuare) e mai bun un 2.5? Ma refer la WRX, nu STI.

Merci!
« Last Edit: June 27, 2010, 00:08:27 AM by MihaiFlorescu »
A redline each day keeps the mechanic away. #SaveTheManual
'05 Impreza GX + Fostele: 05 Impreza, 08 Outback, 01 WRX

George

  • 757
Răspuns: 2.0 sau 2.5
« Reply #12 on: June 27, 2010, 00:37:09 AM »
WRX ul , oricare dintre ele, se antreneaza mai usor in ture. asta tine si de cat de mare e turbina. un 2.5 va avea un cuplu superior totusi la turatii mai mici din cauza cilindreei mai mari. deci un 2.5 e mai ok pentru daily use decat un 2.0.
sora mea are un WRX hatch, deci motorizare 2.5. al ei ma afuma din orice pozitie daca plecam in aceasi treapta la aceasi viteza.

o admisie + evacuare + soft(necesar pt admisie si evacuare) iti va duce un WRX de la 230cp la vreo 280cp. (depinde si de evacuare, daca e full , sau doar catback, samd ) . deci un 220cp - 230cp la roata . exact cat are un STI.

apoi modificarile devin mai problematice pentru ca trebuie sa iei in calcul transmisia mai firava de pe WRX fata de STI. si sa nu uitam franele :) ca de pus in miscare o pui, dar mai trebuie si oprita.

totul depinde de ce vrei sa faci cu masina.

am zis ca mi-ar face mare placere sa vin la intalniri, problema a fost ca m-ati prins pana acum plecat din localitate.

MihaiFlorescu

  • *
  • 12240
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: 2.0 sau 2.5
« Reply #13 on: June 27, 2010, 11:23:12 AM »
Pai vreau sa fie masina de zi cu zi. Mai mult decat modificari mentionate de tine nici nu vreau sa ma bag. Poate vorbim mai multe la intalnirea urmatoare. Cu cat sunt mai multe pareri, cu atat mai bine.

PS: De obicei lintalnirile se tin cand voteaza membrii, asa ca fii cu ochii pe sectiunea de intalniri.
A redline each day keeps the mechanic away. #SaveTheManual
'05 Impreza GX + Fostele: 05 Impreza, 08 Outback, 01 WRX

George

  • 757
Răspuns: 2.0 sau 2.5
« Reply #14 on: June 27, 2010, 11:26:07 AM »
cu siguranta ca voi participa. cu conditia sa fiu prin localitate :)
eu unul mi-am dorit exact modelul care il am acum. din mai multe motive. tu ia ce iti face tie cu ochiul , nu ce zice lumea ca e bun. la modificarile mentionate oricare va tine foarte bine.

MihaiFlorescu

  • *
  • 12240
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2.0 sau 2.5
« Reply #15 on: January 24, 2018, 12:38:53 PM »
Si eu ma amuz la mesajele mele de acum 8 ani cand nu stiam nimic despre Subaru.
Ca sa nu deschid un topic nou, folosim ce avem deja pentru diferente de la o generatie la alta, ca tot zice lumea de design similar, neschimbat de zeci de ani al motorului boxer de STI

A redline each day keeps the mechanic away. #SaveTheManual
'05 Impreza GX + Fostele: 05 Impreza, 08 Outback, 01 WRX

Re: 2.0 sau 2.5
« Reply #16 on: January 24, 2018, 13:05:19 PM »
Avand in vedere ca nenea ne face comparatia intre un motor din ‘92 si unul din 2010, as zice ca nu e asa mare evolutia cum spui tu. Sunt niste optimizari doar, evolutie numindu-se abia noua generatie de motoare cu injectie directa, FA.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4144
Re: 2.0 sau 2.5
« Reply #17 on: January 24, 2018, 13:13:39 PM »
Mihai, sunt fix la fel! :)
WRX SW 2002