Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: 1 ... 3 4 5 6 [7] 8 9 10
61
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: XT'ul meu
« Last post by MihaiFlorescu on May 30, 2024, 08:10:10 AM »
Aer sarat de Marea Neagra  si umezeala + prelata = decapant.

Cauta garaj! Sau macar sub o pergola ceva.
Cat timp nu o bate soarele sau ploaia direct si nu ai gainat pe masina, e ok si in aer liber.
62
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by MihaiFlorescu on May 30, 2024, 08:02:51 AM »
1. Din discutii cu malakay zicea sa las nivelul in vas la rece la mijloc, ca la cald sigur se duce la maxim, ca asa fac toate. Si asa e la mine la 2.5. Exista o diferenta intre cald si rece de 2-3 degete in vas.

2. La capitolul placute eu adun pe jante praful pe care il vad la tine in 3-4 saptamani de mers zilnic in oras cu PMU. Nu sunt asa agresive ce-i drept, dar nici modelul de placuta nu e decat un nivel peste strada. Adica recomandat pentru heavy duty, gen tractare. Si discurile brembo sunt fericite cu uzura uniforma.
63
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: XT'ul meu
« Last post by Ilie on May 30, 2024, 02:16:06 AM »
De asta zic prelata buna..am tinut 2 veri si o iarna prelata pe Mercedes w124 fara nicio problema la vopsea (199 Blauschwarz).
Plouat/nins/soare/praf/vant..lasata pe masina maxim 1 luna..

Si cu prelatele e debate lung, precum cu uleiurile..
64
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: XT'ul meu
« Last post by Muttley on May 30, 2024, 00:36:22 AM »
Cand e vant, prelata aia face praf vopseaua. Folosesc una de ani buni pe o masina la care nu-mi pasa de vopsea, dar daca pun lanterna pe ea, inghite tot, atat e de matuita.
65
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on May 30, 2024, 00:24:00 AM »
Emotii autoinduse au fost ieri seara cu garniturile de chiulasa. Cu sechele fiind de la "furtunul de radiator tare" de cand am cumparat masina, pana cand am descoperit chiulasele corodate, care lasau gaze de cilindru sa treaca in antigel, tot comportamentul asta, atati ani, fiind insotit de nivel mare in vas. Si am nivel mare in vas si acum la cald (la rece e fix pe max).



Totusi, diferenta ar fi ca furtunul de radiator, tura asta, e ok, e la 108kpa, cat scrie pe buson. Si am mana calibrata bine pe 1bar, de la anvelopele de bicla. Inainte, era tare, si se simtea ca atunci cand strang, comprim gaz, si nu lichid.
Asadar, garnituri, pana la proba contrarie, ok.

Cablajului de mutare IAT, ala de nu-mi placea cum sta, i-am gasit leacul suprem. O nervura absolut perfect pozitionata pe palnia de aer, avea sa primeasca un colier special, cu suport de furtun pe el. Vis.



In seara asta, tunerul m-a rugat sa verific membrana regulatorului de presiune injectie. Pare ok. Insa daca tot am umblat, si furtunasul de aer avand 8 ani, am zis sa ma folosesc totusi si de sulul de siliconic de 3mm, ca era pacat sa-l fi luat degeaba.



Mai neplacut e ca ceea ce el reclama pe trimurile de injectie, ar mai putea avea drept cauza un singur lucru - supape neetanse. Adica situatie cunoscuta. Sa vedem daca se mai amelioreaza.

Revenind la impresii de rodaj, ca mai am.
In seara asta am bagat-o-n casa cu 400km.
De mentionat ca sunt deja pe al 4-lea soft, al 5-lea-i in lucru, dar totodata pe hold, pentru ca trimuri. Insa toate iteratiile astea au imbunatatit mersul masinii, in pasi mici. E aproape perfecta. Pacat de supapele alea.
Pentru ca logurile de soft 4 erau deja trimise si urma sa ies fara laptop, si mai ales tactrix langa picioare, am zis sa mai schimb ceva, ca nu pot iesi in seara asta fara noutati. Asa ca shifter extension - out. Practic urma sa vad pentru prima oara ce isprava am facut cu cutia.
In primul rand, avand deja... nu stiu cat, ca nu mai stiu cat am mers azi. Avand aproape 300km sa zic pe extensia aia, ma obisnuisem cu elasticitatea. Acum, fara aia... wow. Doar wow! Iar arcul ala tare, ma rog, nu arcul, parghia de RHD, totul e mai ferm, mai tare, o placere. Adica as merge pana la a spune ca am in sfarsit un schimbator care se simte cum doream.
Rezerve pe parte de bagat in 5 in loc de 3, pentru ca mers batraneste, ansamblu propulsor fix pe pozitie, chestii.

Si o chestie haioasa, ca le-am prins in aceeasi poza.
Anul trecut montam controllerul DCCD sub blocul ala de comanda clima, sau unde a ajuns, ca nici nu mai stiu. Dupa remontare insa, iluminarea din stanga rozetei de directionare aer, becurile cele mai dinspre soferake, moarte. Eu copt de suparare, pentru ca detest sa desfac acolo, retin ca e si ceva fixare rupta pe rama aia gri. Lasasem asa, in ideea ca oricum nu prea mai circul noaptea (am imbatranit si-s kior).
Totusi, in seara asta, i-am dat parinteste cateva bobarnacuri si s-au aprins alea...
Deci poza cu shifter final (cred) si aragaz iluminat corect.



Iar daca am pomenit de schimbator, sa zic si de ambreiaj.
Dupa montaj eram nemultumit de tarie (mai putin) si de caracteristica progresiv crescatoare a arcului diafragma. Dupa inlocuirea lichidului totusi, deja se apasa sesizabil mai usor. Ramanea progresiunea. N-am bagat-o-n seama deloc pana acum, ca aveam altele pe cap, si mi-am dat seama astazi ca nu m-a deranjat nimic.

Singura chestie care nu-mi place la experienta condusului sunt placutele de frana Carbon Lorraine. Mult, mult prea agresive pentru cum si unde merg eu sau cat poate masina asta. Adica musca la apasare usoara cat mi-as dori eu s-o faca la apasare puternica. Iar de praf nu mai zic, am franat in astia 400km cat as fi facut-o-n mod normal in 5km. Si rotile-s deja negre.



Urmatoarele placute vor fi domestice si normale. Prea overkill astea, si deja franele-s mari. Sau sa vad mai intai ce motor am de fapt, desi nu vad sa conteze, ca nu e cu circuit la mine.

Bun, si plictisit mort fiind de centura asta, mi-am bagat picioarele, m-am dus si pe autostrada.
Frumi judet!
Pe muntii aia din poza ar fi trebuit sa fi ajuns deja anul asta, dar n-am avut cu ce cara bicicleta. Dar o sa am in curand, dupa rodaj.



Iar pentru ca am aspirat cat de cat garajul, ca era plin de fibra d-aia de sticla din pilota de evacuare, i-am repermis accesul la verificari si afanat banchetele.



In concluzie, ceva neliniste legata de supapele alea. Adica pana acum, in 250km, daca nu si-n doar 2, eu speram sa se fi asezat. Aia e, mai astept. Sau poate vor presiune de ardere la 19psi de boost la 8000 de ture ca sa se imprime in scaune. No clue. Compresiile vor da verdictul.
66
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: XT'ul meu
« Last post by Ilie on May 29, 2024, 23:39:34 PM »
Daca nu gasesti vreo parcare acoperita, poate o prelata buna?
67
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: XT'ul meu
« Last post by Forester on May 29, 2024, 23:18:46 PM »
Uhmmm... se cojeste deja? parca ai vopsit-o integral recent.
68
Știri auto / Re: Subaru vrea să vândă doar mașini electrice până în 2035
« Last post by marr on May 29, 2024, 22:58:57 PM »
Dacă as fi primit  10€ pentru fiecare data când am auzit/ citit  ca vor apărea baterii care sa se încarce in 2 minute, sa aibă o autonome de 1000 km si sa coate doua copieci, iar o mașina electrică va ieși cu unTCO net mai bun decât o termică, nu ar mai trebui sa lucrez un minut in viata asta.
Ca sa nu mai vorbim despre faptul ca, deja, alimentarea la stațiile publice cu plata te duce ca preț /km la nivelul sau peste costul aferent unei mașini moderne cu ICE.
Este mai rentabil dpdv al costurilor de deplasare doar pentru cine are panouri si posibilitatea de a încarcă “gratuit” - vorba vine, ca panourile alea nu-s gratis. Dar ăștia sunt o mică fracțiune din populație - marea majoritate (estimez ca undeva peste 70%) locuiește la bloc si pentru ei nu exista soluții de încărcare gratis !
Dacă luam in calcul si prețul de achiziție, ar trebui făcute niște serioase artificii de calcul ca sa iasă măcar la egalitate.

In alta ordine de idei, presupunând ca se vor rezolva in timp toate problemele de producție si distribuție a energiei electrice (ca astea-s majore, deși mulți apologeți ai EV-urilor le trec cu vederea), cu eficienta, durabilitatea, capacitatea, viteza de încărcare si costurile bateriilor (dpmdv, pentru asta ar trebui găsită o cu totul alta tehnologie de producție pt acumulatori) - întrebarea e: DE CE si-ar cumpara acum cineva o electrică scumpă, cu o baterie a care-i tehnologie va fi depașită in niște ani - deci un produs aflat practic la faza de testare  ?

PS: Aia cu “nu trebuie sa decizi tu, știe Partidul mai bine de ce ai nevoie” am mai auzit -o in tinerețe !
Si chiar nu-mi era dor  sa o aud din nou !
69
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Last post by andea79 on May 29, 2024, 21:25:24 PM »
eu as schimba senzorul ala de pozitie axa cu came si/sau as scoate/verifica mufa/cablatura lui
(semnalul lui este utilizat si pt. sincronizare aprindere si daca returneaza prostii funky shit may happen )
70
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Last post by dan_b on May 29, 2024, 20:45:00 PM »
Benzina proasta? Sau pompa de benzina da rateuri?
Pages: 1 ... 3 4 5 6 [7] 8 9 10