Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on July 08, 2025, 10:05:41 AM »
Pai aia spun, OEM plus TGV deletes da cam aceeasi treaba cu long runners de Spec C. Dimpotriva, as vedea versiunea impartita cu un usor avantaj, in sensul ca e ceva acces pentru o eventuala portare.
Nu pun Spec C, aratam in poza de mai sus ce preturi se practica doar, pentru o piesa care nu ofera mai nimic in plus.
Dar poate gresesc, nush.
2
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Mihaistan on July 08, 2025, 09:57:37 AM »
Nu zic ... dar am galerie de spec c =))) in garaj , te tentez?
3
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on July 08, 2025, 00:01:40 AM »
Din ce-am vazut pe net, sunt la fel ca flow.
Ar fi aia de spec nustiucare, fara fluturi. Dar cum bine zici, i-am scos, deci probabil am echivalentul.

Process West e cu front mount, AMS la fel si oricum nu prea-mi place, Cosworth nu stiu, n-am sapat, ca oricum nu se mai fabrica. Ba vad ca se gaseste, dar e front mount si dbw only.
Din ce am citit, plenumu', sau rezonatorul in limba asta, e de volum prea mic la cele de fabrica.
Dead end.
Ah, ar mai fi cele de aspirat, dar cred ca-i jale cu adaptarile la top mount. Am sa mai caut info.

Bine, restrictia principala ar fi turbo ma gandesc. Dar si numai cand te uiti la ea, cat de anemica e galeria, iti vin idei.

Big lol, pomana si nimic altceva.

4
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by MihaiFlorescu on July 07, 2025, 23:50:06 PM »
Galeria aia rosie de STi este o solutie sau e doar vopsea si fara fluturii pe care i-ai scos deja... parca?
5
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on July 07, 2025, 22:26:01 PM »
Scriu aicia, sa ramana-n analele internetului pana crapa forumul: e 10 noaptea si-s 30 de grade. In duckin' Brasov!!!  :-\

Apoi, daca tot m-am apucat, iata cea mai mare veste ever.
Mi s-a rupt clipsul galben de fixare tija capota inainte de a 2-a demontare turbo, am comandat, a venit, se simte plasticul nou, parca suge propteaua-n el.
Am numarat acum galbenul de pe poza, din 6 elemente, 3 sunt noi, clipsul de capota, joja si capacul de vas spalator. Referitor la intretinerea unei masini vechi, se rup, se gasesc, si sunt ieftine. In compensatie cu altele cel putin.



Si daca tot m-am apucat bis...



^ acum primite, grafice facute de andea dupa loguri datand din 2 iulie, 5-6 dimineata, in jur de 10-12 grade ambiental.
- n-a facut 300g/s. Iar galeria de admisie PW nu merge cu TMIC, ca eram pregatit sa ma arunc. Aia e.
- spool: okish. Ar mai fi ceva de stors din avansul la aprindere, dar gand la gand aici - "hai sa ne vedem de treaba", vezi punct urmator.
- zero corectii. Am mai scos-o o data in uichend cu bicla, curat si atunci, urmarit pe btssm.
- boost constant sus, se vede, drept, frumi si superb.
- spike-uri apar in treapta 4, cu WOT incepand cu 2500rpm. In real life, asta nu se intampla niciodata.

Poza cu curatenia. Am vreo 20, toate-s la fel.



Eu eram dinainte multumit, dupa ce m-am uitat in stil Matrix pe log.
andea a confirmat acum, si el e.
Deci cam aia fu, am replacement daily pregatit.
6
Alte modele si non-Subaru / Re: A Quattro fara Quattro
« Last post by MihaiFlorescu on July 07, 2025, 12:52:53 PM »
Inca un drum de Grecia dus-intors incheiat.
Fara repros. 4 adulti si un portbagaj plin.
Ieri, la intoarcere, prin Bulgaria, am prins pentru prima data temperatura de 40 de grade cu masina asta.
In drive cam gafaia la turatia scazuta si se vede si pe indicatorul de consum instant cum compensa cu mai multa benzina.
Asa ca am mers in Sport tot drumul, ca sa nu mai scada sub 1800 turatia nici macar la drum drept. In ciuda acestor conditii, masina a mers perfect si cu un consum asa cum il vedeti.

Dupa 30 min stat pe Podul Prieteniei si traversat Bucurestiul, in fata casei consumul mediu final a urcat la 5.8%.

Ma asteptam ca la asemenea conditii sa vad un 50-100ml de ulei consumat de la revizie, dar nu. Nivelul este tot la maxim, dupa aproximativ 2000km.
Masina asta mi-a schimbat total parerea despre uleiurile subtiri. Mai presus de toate, conteaza sa fie de calitate si schimbat in functie de cum mergi si alti factori externi.


Iar despre consumul de benzina, nu mai zic nimic. Ma asteptam sa vad intre 6.5 si 7, dar mi-a facut un cadou placut.
Cel mai important a fost ca am putut alimenta la ultimul OMV in Bulgaria, apoi am mers in Grecia o saptamana si inapoi in Bulgaria pentru o noua alimentare.
La greci, benzina 98 si 100 era 2eur/litru. Cred ca in curand o sa vedem preturile astea si la noi la pompa :(



7
Alte modele si non-Subaru / Re: 2019 Swift Sport
« Last post by Muttley on July 04, 2025, 10:53:35 AM »
A, ok, eu credeam c-am fost si la Iasi data trecuta, dar nu.




Deci am facut Brasov - Piatra Neamt - Brasov cu 30l de Petrom 99. Sunt curios cum se schimba cantitatea asta cu roti mai mici in diametru, ar trebui sa scada.

Anywayz, ieri a fost Brasov - Iasi - Piatra Neamt - Gheorgheni - Brasov.

Consumul a crescut spectaculos as zice.



As pune-o pe seama:
- AC on la drumul de intoarcere, desi a fost pe minim, folia pe geamuri e data naibii. Cu google vad pana la 10% crestere consum la AC on.
- anvelopele mai mici totusi inseamna distanta mai mica la acelasi numar de rotatii. Doar ca masina nu stie asta, deci ar trebui sa ajute.
- portiune de viteza ridicata Bacau - Iasi.
- zi lucratoare, deci festivalul TIR-urilor si dubelor.
- anvelope cu rezistenta la rulare mai mare.

Nu ma deranjeaza nimic la consum, in continuare ramane nesimtit de mic, dar ma distrez cu analize.

Ca fapt divers, unde am nenorocit-o pe urcare in Cheile Bicazului, a vazut si 15l/100km consum, ceea ce, in continuare, ramane un consum anormal de mic.



Anvelopele au treadwear cam redus, adica sunt moi, se duc spre semislick. Stiu ca o anvelopa domestica de vara e pe la 350-400 treadwear rating.



Or asta a scos la iveala un efect super enervant ieri, cand m-am intors pe la ~30*C spre casa. Sunt extra-lipicioase si culeg toate pietricelele de pe drum, apoi le arunca in masina. Poc-poc-poc constant. Am o mare problema cu chestia asta, cum pietrele in aripi inseamna vopsea ciobita. Dar incerc s-o dreg in curand.

Iar pentru ca se pare ca s-au rodat si asezat pe geometria masinii, a iesit la iveala o alta chestie enervanta. Sunt zgomotoase grav, dar grav de tot. Am avut semislickuri pe Subaru (Nankang NS2R) si erau insuportabile. Asta-s o idee mai decente, dar in continuare, sa aud sunet de rulare care acopera evacuarea nu e deloc combinatie.

Au si o parte buna in toata pleiada asta de neajunsuri. La temperaturile astea da, recunosc, aderenta e peste medie. Am mai zis-o, detaliul asta e util in prea putine situatii.

Altfel, am un greiere exasperant undeva in dreapta masinii, la frana de motor in jur de 3000rpm. Nu am reusit sa-l localizez, ma tem ca e pe sub bord pe undeva.
Iar ceva mecanic, n-as sti sa zic ce, rontaie grav de tot la frana de motor, indiferent de regim, cand toate-s calde si fierbinti. Pe grupul posesorilor, unii au schimbat fie rulmenti de cutie, fie cutii cu totul in garantie, fara niciun rezultat. Eu, desi predispus la eroare, as zice ca e pompa de injectie sau valvetrain. Adica cica e normal, dar tot e deranjant. Facea si Ignisul, insa mai discret, tot asa, la cald.

Partile bune acum - in continuare, cea mai misto si peste orice asteptare masina ever. Or asta ar trebui sa ajute cu greieri, rontaieli, anvelope nasoale si alte alea.
Urmeaza un schimb de ulei, probabil zilele astea, cum ma apropii de 5kkm, iar viata usoara n-a avut. Chiar deloc.

Poze din Harghita, ce a devenit, urmare a scrutinului de vot recent, judetul meu preferat.



_________________________

Si-ntr-o nota particulara forumului astuia.
Eu am facut drumul asta ieri dupa o cumpana relativ grea: sa ma duc cu Swiftul sau cu Impreza.
Ca punere in context, pana sa cumpar Swiftul, Impreza era GT-ul, masina de drumuri lungi in sezonul cald. Aia confortabila, cu suficienta putere, sigura.
Totusi am mers cu asta mica, pentru ca cheltuiala de cel putin 2 ori mai mica cu carburantul m-a atras, iar io-s lefter mort. Ori confortul care, in noua configuratie, e (muuuuuult) sporit in dreptul Swiftului. Nu mai zic de lipsa de toane, cum de exemplu, am prins foarte multe blocaje ori zone de santier rutier, unde m-a durut in paijpe de IAT-uri ori incendii sub capota fata.

Mai mult, pachetul general al Swiftului e cel putin perfect. Insist pe "cel putin". Asta include putere, acceleratie, tinuta de drum si, mai ales, confort.
Ideea fiind ca Impreza, cumva, a cazut in spate pe parte de atractivitate. Ramane in continuare cea mai spectaculoasa masina pentru unul ca mine, dar, pragmatic vorbind, e vai curutu' ei. Adica  :( :( :'(
8
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on July 02, 2025, 07:11:58 AM »
Azi dimineata la ora 5, 12*C in bord, omoram masina de pomana cu VR46 (asa a vrut andea sa-l numeasca), 295g/s, target infantil neatins. Corectii zero, ca expira liber probabil. Boost mentinut sus - da.
Oricum, fata de tabelul americanilor, formula lui andea imi taie vreo 25 cai, deci who cares.

Am spalat cotineata, ca avea jantele innegrite de giratoriu dupa pull in 4 si gata, asa ramane, ca mi s-a cam luat. Cu VR46, care de fapt e vreo 47-48, c-au mai fost dubluri si salturi.

Daca doreste, andea sa scrie si el niste idei, ca pe chatul privat se pierd, aici raman. Eu probabil am scapat si multe prostii.
9
Discuții libere / Re: Rechemari service - Info
« Last post by bignuke on July 01, 2025, 15:56:43 PM »
Se pare ca abia acum RAR s-a trezit si la noi:

https://www.rarom.ro/?p=300662

10
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on July 01, 2025, 13:44:07 PM »
Deci pe la 5 juma' dimineata, vreo 14 grade anaier si cam umed, am iesit la loguri. Am fost si aseara, deci urma sa am o comparatie directa.
- aseara: cald, prins trafic greu pana la autostrada, heat soak, pulluri cu IAT relativ ridicat.
- dimineata asta: rece afara, rece si motorul, ca i-am dat direct pull in 4 pe harta 2, cu uleiul sub 80 grade, dar mai sus nu urca.

Aseara.



Dimineata.



Suprinzator (si nu prea), spool e similar pe treapta 4, 3250rpm pe ambele harti, in ambele scenarii de temperatura. Ma gandesc ca e normal, de vreme ce boostul pe treapta 4 dureaza forever, are timp sa se inghesuie aerul ala oricat de rarefiat ar fi.
In treapta 3 insa, alta poveste. 3800rpm la cald, 3500 la rece. Imensa diferenta.

Este si un spike la primul pull la rece, peste 20psi, nu pot spune ca ma incanta valoarea aia. Ah, ba nu, acum vad, e pe harta domestica, lol. Fix ce zicea andea, super greu de impacat spike cu low target. Anywayz...
andea m-a anuntat ca lui nu-i place dipul de dupa, unde ECU, care cativa pasi anteriori reactiona, probabil reducand WGDC, acum, din cauza inertiei sistemului, facea o burta pe curba. Deci spike+dip, probabil egal flatness pe urmatorul rom.

Si n-am rezistat tentatiei, m-am dus cu turele sus, aproape de 6500, in cautarea fatidicului +300g/s.
Nope, n-a fost, a lipsit putin.
Insa vestea buna, care m-a bucurat nespus, e ca acel maxim de 297g/s a fost undeva pe la 5950rpm. Eu avand un obicei incapatanat de a nu depasi niciodata 6k cu Subaru, fie el si V7 de Japonia cu redline la 8200.
Ok, a fost la 5950rpm pentru ca, se vede pe grafice, mai e putin boost drop sus. Practic, turatia crescuta a fost omorata de boost drop, P=Mxn.

De fapt, iata si grafice de putere si cuplu in dimineata asta, pe ambele harti. Ma rog, debit aer si boost. Dar e tot aia.

Target de 16. Turatia creste, boost constant, debitul creste.



Target de 18. Turatia creste, boost scade, debitul se plafoneaza. Again, P=Mxn.



___________________________

Am uitat, foarte fun fact aseara. A mers curat, fara corectii, pulluri gramada. Ma chiar miram, zero. Apoi a dat una la cel mai dubios regim, vreo 3500 ture la WOT in 3. Paf!
___________________________

Fac sinteza si recapitularea:
- hotside de 7cm2, evacuare dupe anglea, galagioasa, restrictiva. Masina tragea de rupea, sunet, spool de la relanti, 296g/s, caterinca deplina.
- evacuare larga, fancy, silentioasa. Boost creep.
- solutie boost creep - hotside de 8cm2. Cu ceva aventuri cu freze pe langa. Rezultat - spool ceva mai sus, debit identic.

Cum e masina acum...

Mai silentioasa, asta reduce enorm din nivelul de drama, dar n-am ce face. Lasa impresia ca-i mai lenta.
Senzatia de mai lenta e amplificata de spoolul ceva mai tarziu, 200rpm. Nu neaparat faptul ca e mai tarziu, ci ca se termina mai repede. Nici nu mi-e foarte clar unde-i problema tbh.

Putere mai mare, contrar asteptarilor, nu pare a fi. Da, voi depasi 300g/s, motorul va depasi pragul psihologic conform tabelului american. Daca nu maine dimineata, alta data. Insa cum am zis deja, cred ca limitarea e cum zice andea, pe admisie. Si retin vag ca acu' aproape 2 ani ma sfatuia sa trec la turbo inlet marit, si n-am vrut. Poate e mai bine totusi, cum toate-s un compromis. Asa cum e acum, merge de s-o pupi in toba off-boost, trepte mici pana-n 3000-3500, ca orice masina normala. Nu ca ea n-ar fi.

Si tot ca sa sustina ipoteza cu restrictia pe admisie, ar fi faza cu creepul la cresterea diametrului pe catback. Ea era sugrumata clar acolo, insa intamplarea face ca era sugrumata fix cat admisia, erau sincronizate din greseala. Acum e evacuarea larga, admisia a ramas in urma.

Largirea evacuarii insa, repet, are un efect rational si matur. Adica zona cu care nu ma intersectez. Fiabilitatea. Or fiind Subaru de 2l deshrouded, ratiunea si maturitatea se cam impun. Lucrez la asta, incerc, ma straduiesc.

Si cum e masina indirect...
1) soferake s-a obisnuit. Au fost mii de pulluri anul trecut, deja mi se parea lenta. E ca la narcotice.
2) soferake si-a schimbat daily-ul, cu unul extrem de usor si care face spool la 2500 ture. Normal ca ceva e off la asta. In special targetul ala foarte-foarte mic. Dar... compromisuri.

V46, printre altele, incearca indreptarea curbei de boost la capatul dinspre dreapta. Deci da, cel mai probabil vor fi +300g maine dimineata. Matur si rational...
Revin.
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10