Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Târgul auto / Re: Vand Forester SH 2,5 XT automat, 2010
« Last post by Xander on November 18, 2025, 20:08:38 PM »
Ce ai schimbat la ea de-a lungul vieții mașinii ?
Pompa combustibil și injectoare ?
Filtru combustibil ?
Cântare faruri?
Reparație turbină ?
Rulmenți, bucsaraie, amortizoare față și spate ? Arcuri ?
2
Târgul auto / Re: Vand Forester SH 2,5 XT automat, 2010
« Last post by pinsub on November 18, 2025, 00:22:23 AM »
Incerc sa pun link-ul catre anuntul postat azi pe publi24:
https://www.publi24.ro/anunturi/auto-moto/masini-second-hand/subaru/forester/anunt/subaru-forester-2-5-xt-automat-230-cp/5h4290he2h8h75d721ie1g72idid69e9.html?myarticle=true
Sper sa functioneze.
In caz contrar, trimit la cerere poze detaliate…
Multumesc pentru suport.
3
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: The making of a Legoster
« Last post by WIM on November 17, 2025, 21:25:00 PM »
Sa ai gura aurita!  :-*
4
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: The making of a Legoster
« Last post by Muttley on November 17, 2025, 21:22:21 PM »


Uita-te la latimea dreptunghiului din mijloc, e mai mica la pistonul comprimat. Deci lateralele au acelasi unghi, doar s-a prelungit prisma aia in sus.
Exclus contactul domului cu bujia sau interferenta de supape.

Iar pin to crown e imposibil sa difere, ca doar n-au folosit biele mai scurte.
5
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: The making of a Legoster
« Last post by WIM on November 17, 2025, 21:17:09 PM »
Jocul cu plastilina oricum era in plan. Si nu trebuie sa imprumut ca mai am de la joaca anterioara, cand am modelat distantierul de la rulmentii spate de la Legacy.

Temerea mea este ca nu cumva sa fie incompatibile - adica sa faca contact pistonul cu camera de ardere.
6
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: The making of a Legoster
« Last post by Muttley on November 17, 2025, 21:10:48 PM »
Pai nu inteleg cu ce te supara chiulasele de le ai. Cel mult vor fi largi, si ai sa ajungi la un raport mai mic decat acel 11:1.
Daca vrei sa afli exact diferenta de volum a domului, fura niste plastilina de la vreo fetita.

Mai comprimat fiind, ai sa ai cuplu mai bun, la cateva sute de ture mai sus. Probabil nimic sesizabil...
7
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: The making of a Legoster
« Last post by WIM on November 17, 2025, 21:06:55 PM »
Vezi sa pui senzor de detonatie nou 🥲

Si benzina de 98, desigur ;D

Daca arborii cu came sunt diferiti nu-i vreo mare drama. Asta e, scot cativa cai mai putin. Sa nu fie chiulasa diferita, ca atunci nu mai scot nimic din el.
8
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: The making of a Legoster
« Last post by Muttley on November 17, 2025, 21:01:25 PM »
Eu cam vad 0.5 unitati de raport de comprimare acolo, in poza aia din profil.
Pe de alta parte, diferenta aia de 25 cai e cam mare sa fie doar din 0.5 rc si putina defazare pe evacuare.
Ma tem ca-s si alti arbori cu came.

Oricum, un 10 cai extra sigur vor fi.
Vezi sa pui senzor de detonatie nou 🥲
9
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: The making of a Legoster
« Last post by WIM on November 17, 2025, 20:24:01 PM »
Cu pasi modesti si impiedicati, pun cap la cap un motor ce are potential de nesfarsit cosmar pentru ca detaliile tehnice sunt absente spre inexistente.

Agregatul ce-mi serveste drept inspiratie a fost montat pe a patra generatie Legacy in patria mama - EJ204 cu ACVS sus si jos, raport de compresie 11:1, avand drept rezultat 190 de cai. Eu vreau sa montez pistoanele respectivului motor intr-un EJ204 dintr-un Legacy european, care a avut parte doar de versiunea cu AVCS pe admisie, raport de compresie 10.5:1 si 165 de cai.

Asa se prezinta pistonul.





Un detaliu care sper sa ramana anecdotic, nu sa devina ingredient al mai sus mentionatului cosmar, este ca cele 4 bucati receptionate saptamana trecuta sunt ultimele din stocul din Tokyo/Japonia/lumea intreaga. Adica nu mai sunt disponibile in nici o tipologie - nici A, nici B, nici la vreuna din cotele de reparatie.
 
Comparatia e cu pistonul de 10.5:1. Ma rog, ce-a ramas dintr-unul care a avut parte de mangaierea GPL-ului.





Pariul meu, cu sanse imposibil de evaluat in mod obiectiv in acest moment, este ca Subaru a facut lucrul cel mai logic pentru cresterea raportului de compresie de la 10.5 la 11, respectiv a modificat profilul pistonului si atat. Sper ca nu si-au batut singuri un cui in talpa (si mie cu ocazia asta) cu o alta volumetrie a camerei de ardere. Caci asta inseamna ca sunt in pom cu chiulasele mele.

Si pentru ca toate cele 4 pistoane sunt tip A iar blocul meu are 3 cilindri tip B si doar unul A, l-am facut pachet si dus la strungarie pentru corectiile necesare.

Cam astea sunt datele problemei. Que sera, sera. 
10
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: Gold 02 XT 4EAT
« Last post by MihaiFlorescu on November 17, 2025, 17:55:29 PM »
Uai! Asta ori a vazut schimburi rare de ulei, ori caldura excesiva, ori ambele.

Recomandat este sa lucrezi si de jos, ca ajungi mai usor. Ai ales oricum varianta cea mai grea, cea cu motorul pe masina. De asemenea, vezi ca la zona cu semiluni se mangaia si cu putin etansant, nu doar cu garnitura. Cauta pe net, ca asa tin minte. Era parca o recomandare venita de la oameni care au facut treaba asta de zeci sau sute de ori chiar daca in manualul de reparatii nu scrie nimic de asta, cu scopul de a prelungi durata de viata a reparatiei. Poate iti da un sfat si cineva care a facut de curand asta, ca eu vorbesc din amintiri.
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10