Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Impreza și XV/Crosstrek / Re: Baterie XV
« Last post by nen3i on December 23, 2025, 10:17:59 AM »
Pana la urma ce baterie ai pus? Am acelasi model de XV II 2018  - bateria standard OEM din fabrica este un Panasonic N-Q105/A4 EFB, evident ca nu se gaseste la noi. Sunt multe criterii care fac gasirea unei baterii compatibile problematica in Romania:

- calapod japonez: D23 JIS dimensions: 232 mm (Length) x 173 mm (Width) x 225 mm (Height).
- borne inverse fata de standard (plusul pe stanga)
- start/stop (astea sunt mai rare oricum)

Am cautat de mi-a sunat apa in cap, n-am gasit decat un:

- BANNER Running Bull EFB 12V 65Ah 550A - Borna Inversa (stanga +)
- Baterie auto Yuasa 12V 65Ah (YBX7014) - cea mai potrivita alegere, exista un distribuitor dar tocmai in Cluj

Modelele compatibile de Varta, Exide sau Bosch nu se gasesc la noi, din ce am cautat. Rombat se lauda cu o baterie "de Asia" la prima vedere posibil compatibila (Rombat Tornada Asia EFB 65 Ah) dar din catalog vine numai cu borne standard!

Privitor la tehnologie, ar fi mai indicat un EFB (cum a venit si din fabrica) fata de un AGM care e mai scump si mai sensibil la temperaturi mari si va tine mult mai putin pentru ca a: e instalata in compartimentul motor nu sub scaune sau altundeva si b: vara in Romania cu 40 de grade la umbra e un factor de luat in seama.

Eu am pus baterie EFB Bosch  https://www.dedeman.ro/ro/baterie-auto-bosch-power-efb-pe005-12v-60-ah-640-a-24-2-x-17-5-x-19-cm/p/1071235 și este pusă invers în lăcaș ca să se potrivească bornele.

Mai poți opta pentru Banner https://zen-auto.ro/baterii/baterii-auto/banner/24433-1264-banner-running-bull-efb-12v-65ah-550a-borna-normala-dreapta-.html
2
Discuții libere / Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Last post by dan_b on December 22, 2025, 23:26:21 PM »
Sunt sigur ca e o problema la nivel national, nu cred ca mai exista zona ferita de mizerii pe post de "soferi".
3
Impreza și XV/Crosstrek / Re: Baterie XV
« Last post by sambibliong on December 22, 2025, 23:26:18 PM »
Pana la urma ce baterie ai pus? Am acelasi model de XV II 2018  - bateria standard OEM din fabrica este un Panasonic N-Q105/A4 EFB, evident ca nu se gaseste la noi. Sunt multe criterii care fac gasirea unei baterii compatibile problematica in Romania:

- calapod japonez: D23 JIS dimensions: 232 mm (Length) x 173 mm (Width) x 225 mm (Height).
- borne inverse fata de standard (plusul pe stanga)
- start/stop (astea sunt mai rare oricum)

Am cautat de mi-a sunat apa in cap, n-am gasit decat un:

- BANNER Running Bull EFB 12V 65Ah 550A - Borna Inversa (stanga +)
- Baterie auto Yuasa 12V 65Ah (YBX7014) - cea mai potrivita alegere, exista un distribuitor dar tocmai in Cluj

Modelele compatibile de Varta, Exide sau Bosch nu se gasesc la noi, din ce am cautat. Rombat se lauda cu o baterie "de Asia" la prima vedere posibil compatibila (Rombat Tornada Asia EFB 65 Ah) dar din catalog vine numai cu borne standard!

Privitor la tehnologie, ar fi mai indicat un EFB (cum a venit si din fabrica) fata de un AGM care e mai scump si mai sensibil la temperaturi mari si va tine mult mai putin pentru ca a: e instalata in compartimentul motor nu sub scaune sau altundeva si b: vara in Romania cu 40 de grade la umbra e un factor de luat in seama.
4
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: Primul Subaru - Forester SG9 MT
« Last post by andrei0241 on December 22, 2025, 20:57:28 PM »
Nu furtunul era problema, ci colierul OEM, care e greu de tras peste buza. La partea inferioara am mers pe un colier clasic, pana la urma
Iar pentru ventilator, am majorat gaurile de la radiator si am pilit jumatate din picioarele grilei cu ventilatoare si abia asa l'am putut fixa (si sus a trebuit ajustate gaurile din grila de ventilatoare, ca idee)
5
Discuții libere / Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Last post by Ilie on December 22, 2025, 20:06:54 PM »
Plin de cretini in trafic! Nu mai exista nicio limita, nicio regula! Probabil direct proportional cu trendurile de pe youtube si tiktok...
Nu stiu prin ce zone activezi in trafic.. insa subscriu.
Merg des pe ruta Deva - Bucuresti si retur..iar de saptamana trecuta de cand conationalii de peste hotare se intorc acasa pentru sarbatori, este efectiv crancen.
6
Discuții libere / Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Last post by dan_b on December 22, 2025, 18:36:26 PM »
Plin de cretini in trafic! Nu mai exista nicio limita, nicio regula! Probabil direct proportional cu trendurile de pe youtube si tiktok...
7
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: Primul Subaru - Forester SG9 MT
« Last post by Epurus on December 21, 2025, 19:43:45 PM »
Am vazut acum la mine-n poza. E probabil ca la tine. Vs. radiatorul de la Mishimoto, sunt mai scurte piciorusele alea cu gauri. Probabil trebuie extinse. Fie o platbanda + surub si le extinzi, fie taiate si sudate niste extensii (in Aluminiu).
8
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: Primul Subaru - Forester SG9 MT
« Last post by Epurus on December 21, 2025, 19:39:56 PM »
Nu m-am apucat. Am masina la tinichigiu de o luna.   :angel:

Legat de buza, ia-ti un spray cu silicon (WD40 Specialist Silicone sau ceva similar) si un feon, incalzeste bine furtunul, da putin silicon si va intra (am avut aceeasi problema la E46 cu radiator de genul). In legatura cu piciorusele de jos, nu stiu cum vin. Ai niste poze?
9
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: Primul Subaru - Forester SG9 MT
« Last post by andrei0241 on December 21, 2025, 19:37:54 PM »
Ai instalat radiatorul?
Eu azi m'am apucat de treaba, insa nici o sansa sa pot fixa ansamblu ventilatoare pe radiator, in partea de jos cele trei picioruse nu au fizic cum sa intre in locasele de pe radiator, e diferenta cam de 1cm.
Iar buza de la tevile de intrare/iesire radiator e putin cam groasa si e f greu de trecut colierul peste aceasta, mai ales la partea inferioara
10
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: WRX GG 2001
« Last post by EdisonFx on December 20, 2025, 16:39:15 PM »
Probabil ca v-ati confruntat cu etieri blocati - pistoane mai mult sau mai putin blocate, trepidatie in volan la franare, disc incins.  La mine etrierul fata dreapta era blocat, cand l-am demontat, din cele 4 pistoane 3 erau blocate, au iesit destul de greu...erau oxidate, ruginite la capete, garnitura de protectie din cauciu era imbatranita. In fine, am cumparat un kit de reparatie etrier marca Autofren , cod D4407, diametru 40 mm. Am curatat pistoanele cu spray de frane, decarbusolv, am inlocuit garniturile, totul este ok acum. Preventiv am s[ fac  aceeasi operatie si la ceilalti etrieri. Ma plangeam ca pedala de frana e prea rigida, ca nu are cursa... Acum e mai bine.
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10