Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Reprezentanțe și ateliere pentru Subaru / Re: Alte service-uri
« Last post by gigel on October 28, 2025, 13:16:15 PM »
Va salut. A incercat cineva din zona de sud (Bucuresti) service din Bulgaria?

Pe subaru.bg figureaza un Veko Oil (Веко Ойл) in Ruse.

Avand in vedere reputatia slaba SMT, explorez ce optiuni as avea pentru prima revizie (si toate celelalte in garantie), ca sa nu pierd garantia de producator (ca altfel dupa tutoriale si bogatia de informatii online imi vine sa fac tot ce inseamna mentenanta la un mecanic de cartier la care am mai fost cu vechea masina).
2
Foresterul meu SK (2019-2024) / Re: Pădurarul meu :)
« Last post by Yorick on October 28, 2025, 07:40:27 AM »
Am reusit pana la urma.
Am găsit un alt Forester 2020 si am facut pe ala mai intai simulare.
Mulțumesc!
3
Foresterul meu SK (2019-2024) / Re: Pădurarul meu :)
« Last post by RLX on October 27, 2025, 07:58:23 AM »
Din ce an este masina?

Incearca meniul 6 dupa ce apesi si tii apasat butonul de set.

https://youtu.be/84E7MiLt5C4?si=THVfrPKH_zymYglj

Nu am auzit sa fie necesara interventie din soft, dar cine stie.
4
Foresterul meu SK (2019-2024) / Re: Pădurarul meu :)
« Last post by Yorick on October 27, 2025, 06:21:25 AM »
Din păcate nu merge
Nu imi apare nici o limba, nici un "sprache" prin meniu.
5
Foresterul meu SK (2019-2024) / Re: Pădurarul meu :)
« Last post by RLX on October 26, 2025, 23:02:28 PM »
6
Foresterul meu SK (2019-2024) / Pădurarul meu :)
« Last post by Yorick on October 26, 2025, 19:51:59 PM »
 Salutare tuturor!

Tocmai ce mi-am luat un Forester din Germania si nu reusesc sa schimb limba de la MFD si MID din germana in Engleza.
La navigatie am reusit.


Din ce am sapat pana acum inteleg ca trebuie sa merg la reprezentanta subaru pt a face update de software la dealer. Asa e?S-a mai lovit cineva de chestia asta?


Mulțumesc anticipat pentru răspunsuri.

7
Știri auto / Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Last post by MihaiFlorescu on October 25, 2025, 00:18:41 AM »
Deci eu chiar nu faceam reclama la Soterra. E un flop total, n-am vandut niciuna.

Pe de alta parte, EV3-ul e masina anului 2025 in lume, dar nu vreau sa-i fac reclama. Doar aratam progresul in domeniu in decurs de cinci ani.

Si o sa va placa.

Pai asta ziceam si eu in prima postare. Daca au evoluat atat de mult in 5 ani. In 2-3 de acum inainte cat am zis eu, e timp sa rezolve si micile neajunsuri. Deja noile modele anuntate pentru anul viitor au motoare mai usoare si mai compacte.

Si pana atunci se hotarasc si marile economii ale lumii ce fac cu pamanturile rare.
8
Știri auto / Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Last post by Sese on October 24, 2025, 22:10:47 PM »
Ce frumos suna ,pentru cei care vad doar varful iceberg-ului,partea cu emisiile si amprenta de carbon produse de un vehicul electric...
Adica poluarea unui VE este 0 .Functioneaza ca o parapanta,beneficiind de curenti de aer ,ascendenti sau descendenti creati de natura .
Nici producerea curentului electric necesar pentru incarcarea bateriilor nu polueaza,, pentru ca ni-l baga soarele direct in acestea(tehnologia de fabricare a panourilor este ecologica 100%,acestea avand o durata de viata nelmitata si se pot recicla 100%),iar de curentul produs de hidro sau termocentrale nici nu mai vorbim.
Despre tehnologiile de exploatare a minereurilor din care se obtin elementele necesare fabricarii bateriilor stim deasemenea ca sunt tehnologii verzi ,iar bateriile dupa perioada extrem de lunga de exploatare (cam cate cicluri este exploatse pot recicla fara urma de poluare.
Totul se ambaleaza extrem de frumos colorat si prezentat din cele mai bune unghiuri,insa varful iceberg-ului nu devaluie nimic din ceea ceea se ascunde cu adevarat sub apa...
Daca vehiculele echipate cu sisteme din ce in ce mai complexe de depoluare si cu cosumuri cu pipeta constituie cu adevarat principalul factor de poluare de pe planeta, atunci despre aeronavele care ard sute de tone de kerosen la o cursa de 2-3 ore ptr transportul catorva zeci de persoane sau navele maritime de  transport  containere de marfa(inclusiv transportul vehiculellor electrice complet nepoluante)care consuma mii de tone de pacura la un transport ce-am putea spune? Aceeasi utopie,in viitorul apropiat vor deveni electrice,cu 0% amprenta de carbon(apropos, in acvariu introduc CO2 suplimentar pentru cresterea si dezvolarea plantelor dar cred ca o sa-l inlocuiesc cu Li, ma gandesc ca este mai 0 poluant).

Nici nu poti fi mai neinformat si mai departe de adevar.
Bateriile masinilor electrice se recicleaza astazi intr-un procent de 96%. Cauta compania Brunp Recycling si citeste.
Panourile solare se recicleaza de ani buni. Un start-up din Franta a inceput acum vreo 10 ani, cred ca mai gasesti toata istoria pe Euronews.

Sigur ca poti sa mi-o dai pe aia cu copiii din Africa care sapa litiu cu toporul, ca nu stiu de unde a aparut si prostia asta la toti fanii de termice, dar in acelasi timp si eu pot sa zic ca extragerea petrolului in Arabia Saudita, transportul lui jumatate de lume in vase specializate pana la Schwechat si apoi rafinarea lui consumand o gramada de curent electric, nu e tocmai ecologic sau sustenabil.

Putem zice orice, dar ce nu poti tu nega este ca luni dimineata cand o sa merg eu la servici cu electrica mea, eu voi fi generat zero emisii si tu cu termica nu. Asta e real si masurabil, in rest putem zice orice.

Sigur ca sunt multe alte industrii care polueaza, unele mai tare, altele mai putin. Unele se indreapta, altele nu. Razboiul este un mare poluator si nu avem ce face cu el.

Putem sa facem fiecare cate ceva la nivel individual, sau putem sa nu facem nimic, ca si asa, in Polonia se extrage carbune care se arde in termocentrale.

Pe principiul asta, Returo in Romania n-are nici un sens, ca iata, in nu-stiu-ce alta tara nu se recicleaza PET-urile.
Tu reciclezi sau arunci de-a valma?
Iti place ca nu mai gasesti tot felul de bidoane peste tot pe marginea drumului?
Si daca ai gasit de cuviinta sa reciclezi pet-uri, hai, recicleaza si carton, arunca uleiul de gatit in locuri specializate. Spala borcanul de gem si arunca-l la sticla, nu la nereciclabile.

Apoi foloseste aceeasi plasa la cumparaturi, schimba becurile cu unele led, arunca plasma si ia-ti un televizor cu consum redus.
De acolo pana la electrica nu-i decat un pas.

DAr nu mi-o da pe aia ca n-are sens ecologia si reciclarea pentru ca altii n-o fac.

Fa-o tu si fii un exemplu, macar pentru familia ta.
9
Știri auto / Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Last post by kay on October 24, 2025, 15:44:38 PM »
Ce frumos suna ,pentru cei care vad doar varful iceberg-ului,partea cu emisiile si amprenta de carbon produse de un vehicul electric...
Adica poluarea unui VE este 0 .Functioneaza ca o parapanta,beneficiind de curenti de aer ,ascendenti sau descendenti creati de natura .
Nici producerea curentului electric necesar pentru incarcarea bateriilor nu polueaza,, pentru ca ni-l baga soarele direct in acestea(tehnologia de fabricare a panourilor este ecologica 100%,acestea avand o durata de viata nelmitata si se pot recicla 100%),iar de curentul produs de hidro sau termocentrale nici nu mai vorbim.
Despre tehnologiile de exploatare a minereurilor din care se obtin elementele necesare fabricarii bateriilor stim deasemenea ca sunt tehnologii verzi ,iar bateriile dupa perioada extrem de lunga de exploatare (cam cate cicluri este exploatse pot recicla fara urma de poluare.
Totul se ambaleaza extrem de frumos colorat si prezentat din cele mai bune unghiuri,insa varful iceberg-ului nu devaluie nimic din ceea ceea se ascunde cu adevarat sub apa...
Daca vehiculele echipate cu sisteme din ce in ce mai complexe de depoluare si cu cosumuri cu pipeta constituie cu adevarat principalul factor de poluare de pe planeta, atunci despre aeronavele care ard sute de tone de kerosen la o cursa de 2-3 ore ptr transportul catorva zeci de persoane sau navele maritime de  transport  containere de marfa(inclusiv transportul vehiculellor electrice complet nepoluante)care consuma mii de tone de pacura la un transport ce-am putea spune? Aceeasi utopie,in viitorul apropiat vor deveni electrice,cu 0% amprenta de carbon(apropos, in acvariu introduc CO2 suplimentar pentru cresterea si dezvolarea plantelor dar cred ca o sa-l inlocuiesc cu Li, ma gandesc ca este mai 0 poluant).
10
Știri auto / Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Last post by Sese on October 24, 2025, 15:04:03 PM »
Nu denigrează nimeni mașinile electrice.
Eu unul apreciez o imagine mai echilibrată despre mașini electrice.
Există limitări constructive pe care le descoperi imediat :
- faptul ca nu toate au pompa de caldura sau functie de răcire activa a bateriilor. Bateriile funcționează optim intre 20-50 de grade celsius. În afara acestui intervalul putere primită sau oferită de baterii scade vizibil la pedala sau la stația de încărcare.
- pompa e buna iarna ca sa faci preincalzire, răcirea activa e buna vara ca sa preconditionezi bateria inainte de încărcarea ei. Mai ales la mers sportiv.
- cum încălzești bateriile ? Prin încărcări repetate la intervale scurte de timp. Prin mers sportiv ca să te bucuri de cuplu ăla instant.
- cele care au pompă de căldură costă semnificativ mai mult deși ar trebui să fie standard având în vedere prețul deja ridicat.
- cuplul ăla bun tocește ușor seturi cauciuri la mers sportiv zilnic.
Soltera abia după 2024 a devenit mai civilizata privind încărcarea bateriei pentru ca nu avea de niciunele. Nici pompa de căldură și nici răcire activa. Iar tehnologia folosită e din era hibridă, alături de cel mai prost soft de management al bateriei. La 3 încărcări în aceeași zi îți limita drastic puterea chiar dacă bateria avea o temperatura optima, numai ca să protejeze durata de viață a bateriei.

Este buna de bibelou și mers prin oraș cu atenție atâta timp cât o încarci acasă. Dar acest mod de utilizare nu îi justifică prețul.
În US s-au oferit promoții cu 0 avans la leasing și astfel a câștigat piața, altfel nu dădea nimeni acei 35-37000$ pe ea.

Înțeleg reclama dar e bine să fim si obiectivi.

Deci eu chiar nu faceam reclama la Soterra. E un flop total, n-am vandut niciuna.
Merg eu cu masina de drive, ca n-am putut s-o vand nici pe aia.
Incarca 7,5 kw la Type2, ceea ce inseamna ca e de folosit doar prin tara, nu de oras, ca poti merge cu ea cam peste tot cu 400 km autonomie. Eu, spre exemplu fac Brasov-Bucuresti si retur cu ea. Iarna o incarc pe la benzinaria OZN de la Comarnic, unde stau 30--40 minute sa mananc.

Pe de alta parte, EV3-ul e masina anului 2025 in lume, dar nu vreau sa-i fac reclama. Doar aratam progresul in domeniu in decurs de cinci ani. Viteza de incarcare, autonomie, optimizare de consumuri si baterie, totul e la superlativ.

Si cu asta inchid subiectul, nu vreaui sa conving pe nimeni de nimic aici pe forum.
Dar veti renunta la benzine in aceeasi masura in care ati cam renuntat la diesel.

Si o sa va placa.
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10