Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
https://www.autovit.ro/anunt/subaru-outback-ID7GAIFE.html#c3cb2f1355
https://www.autovit.ro/anunt/subaru-outback-ID7GAIFE.html#xtor=SEC-81;promoted

Este vorba de auto cu VIN JF1BSDLY2GG078701(furnizat de vanzator). Am verificat pe carVertical (contracost) istoricul masinii, oferta parea prea buna ca sa fie adevarata.
Km reali 216 150 ianuarie 2020 cand a fost vanduta din Italia si nu 116 000 cum are acum. M-am frecat la ochi pentru ca nu credeam ca in 3 ani se pot face atat de multi km dar se pot, in Italia masina a apartinut unei fireme de leasing/inchirieri auto.
Raportul mai contine poze cu daune la bara fata, posibil urmare a unei coliziuni relativ minore, mici zgarieturi, nimic foarte grav.

Am dat report anunturilor pe cele doua platforme on-line dar m-am gandit sa anunt si potentialii interesati de pe acest forum, cel mai frumos dintre forum-urile auto:).
2
Deci inca o caroserie buna taiata de gheghe :D

Oricum, se contureaza un proiect frumos. Spor la treaba!
3
a dat cu flexu'  inainte de tevi :D
4
Legacy & Outback / Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Last post by marr on Today at 08:54:31 »
Am doi prieteni care si-au achizitionat Outback nou, in 2017 /2018.
Unul dintre ei a cumparat masina din Germania si nu stiu la ce pret - parca undeva la 35k Euro (dar este posibil sa fie pretul fara TVA, masina fiind achizitionata pe firma).
Cel de-al doilea, a achizitionat masina din Romania si, din cate retin, a primit un discount de 5 - 7 %, dar a luat o masina de showroom.
Poti gasi masini mai ieftine in Germania (in Olanda doar daca o cumperi pe firma, fara taxe - taxele in Olanda sunt semnficiativ mai mari decat in Germania) doar daca este un dealer cu stocuri mari care vrea sa scape de ele inainte de a aparea modelul nou. Asta daca-i dealr oficial Subaru.
Altfel, mai sunt si pe la ei diversi handler-i care fac mici smecherii cu masini importate din tarile nordice (in special Danemarca) unde, datorita taxelor extrem de mari la inmatricularea unei masini, preturile de intrare pe piata sunt mai mici. Dar astea-s cumva ”la gri” ...
Preturi oficiale mai mici cu cca 3000 Euro decat in Germania am vazut ca are Subaru Spania. Asta desi TVA-ul in Spania este mai mare decat in Germania ( 24% fata de 19%).. De ce, nu stiu !

Referitor la masinile in sine - sunt masini exceptionale si toti cei pe care-i stiu sunt extrem de multumiti de ele. Atat dpdv al compartamentului dinamic, cat si de confort si capabilitatile pe drumuri neasfaltate / light off-road.

PS: Ofertele le-ai cerut fata in fata sau ai trimis niste e-mail-uri ?
Intreb asta deoarece unu-i pretul pentru cel care intreaba si altu-i pentru cel care cumpara !
5
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on Today at 01:04:50 »
Incepe cea mai groaznica chestie pe care am facut-o-n viata mea la vreo masina.
Ajung acusi si la asta...

Am zis sa ma trezesc punand ulei in cutie. Sper sa nu uit sa verific nivelul dupa ce-l plimb putin, acum e muuuult peste maxim.



Apoi m-am apucat de tras fire in masina. Un fir de presiune ulei, altul de temperatura, apoi unul de wideband si un furtun de boost.
Inca o data, Impreza isi arata caracterul race-ready. Un obturator de firewall inutil in alte conditii (nu facea nimic pana acum), inexplicabil de elastic (se muleaza de-a dreptul obscen pe cablaraie, ca sa nu ajunga miros de boxer in interior) si amplasat aaaabsolut perfect (si motor si interior). I-am dat o gaura cu burghiu de 8 pentru cabluri si una cu 6 pentru furtun.



La ramura de temperatura ulei nu-s convins de faptul ca mufa sta cum trebuie fix pe bucla dinamica. Daca se desface in functionare (n-are clips de blocare), rearanjez.



Clientul widebandului si artizanul achizitiei sale mi-a zis ca sonda O2 aval nu mai este necesara si ca, citez, "oricum nu face mai nimic". Asa ca m-a parasit, impreuna cu bucata de cablaj de pe cutie.



Noua sonda, infipta in downpipe-ul (inca) de fabrica.



Si cum cablajul AEM e mult mai firav decat cel OEM si sonda difera mult pe parte de fir (lungime, rigiditate), a trebuit sa regandesc complet traseul si sa-l ajut pe alocuri sa stea locului cu bride de clima de Logan fixate-n bosaje filetate si nefolosite de pe cutie.
In a 2-a poza e o batjocora de manson "antipraf si antistropire" taiat dintr-o camera de bicicleta. Nu-mi place ca mufa sondei nu are garnitura de etansare. Asta e, ce nu e OEM lasa de dorit cred.





Astfel, cablurile erau fixate definitiv in compartimentul motor.
Ramane sa ma hotarasc ce naiba fac cu furtunul de boost, unde-l infig si p-ala. Desi am 2 idei, sunt deschis si la altele...



Toate cablurile din cele 2 kituri sunt exagerat de lungi, probabil in ideea de a fi montate pe autobuze. Am hotarat sa nu adun surplusul de cablu in compartimentul motor, ca si-asa-i dezastru acolo. Ma amuza gandul ca candva va trebui sa le inghesui undeva in spatele ceasurilor.



Si partea care ma amuza pana la lacrimi e ca sefu' lor inca e afara...



Mno, sa revin la ce ziceam la inceput...



Am luni bune de cand ma stresez la modul "ce naiba am de facut"?!?
Astazi, asistat de d-ra din poza si cu ajutorul lui Andea cel cu resurse de altruism inepuizabile, am mai lamurit-o putin...



Incerc sa spun ce am inteles.
Ca sa faca loguri si alte minuni abstracte, Vali are nevoie de semnal de wideband in ECU. La widebandurile clasice, asta se obtine cu un cablu serial (habar n-am ce-i aia). Eu, ca am luat monstruozitatea asta dintr-un motiv ridicol (e singura varianta de pe piata cu senzorul vechi si bun care nu se strica), n-am iesirea aia obisnuita.
2 variante:
- aflu cumva daca RomRider citeste semnal wideband cu USB-ul de pe cablaj (ori caut pe cineva cu Tactrix, ori mail la AEM). Daca citeste, am scapat!
- leg firele de wideband la ECU (marcate cu rosu in poza). Daca tot ma apuc, ma leg si cu firul de semnal turatie. Daca nu ma apuc, firul de turatie merge foarte bine in mufa de pe turometru.
Deci trebuie sa aflu ce-i cu USB-ul ala, daca poate face ce-i trebuie lui Andea.

Apoi, partea de failsafe e si ea cu 2 variante.

Dar mai intai, sa explic si ce am inteles aici, poate citeste si Heli si vrea sa-si imbogateasca repertoriul de aberatii tehnice.
Un motor benzina turbo are cativa parametri critici: turatie, sarcina (load), amestec (AFR), presiune de supraalimentare (boost), avans la aprindere (timing).
Parametrii astia se vorbesc uneori sa imprastie motorul in blana si bucurie mare in trepte superioare. Turatie mare (4000-7000rpm), pedala in podea (sarcina maxima). Ei, imprastierea e responsabilitatea celorlalti 3. Cel mai afurisit e AFR-ul, ca daca amestecul e sarac, arderea e haotica si cu varf de presiune cand nu trebuie. Se mai poate intampla in varii conditii pe care n-as sti sa le enunt sa se ajunga la overboost, care la randu-i saraceste amestecul, desi am ramas cu impresia ca exista failsafe-uri de fabrica in sensul asta. Iar un timing prea mare, si el contribuie la varfurile alea de presiune mai devreme in raport cu PMI (punctul mort interior, ca e boxer). Toate astea inseamna pistoane sparte si/sau cuzineti striviti, supape arse si alte urmari deprimante financiar.

Divaisu' asta de ma chinui eu sa-l instalez are un programel al lui, in care se pot seta valori limita de AFR si boost pe o abscisa de turatie (d-aia-mi trebuie tach signal ala). Cand si daca valorile astea se depasesc, e trimis un semnal de failsafe... undeva. Si, revin la cele 2 variante:
1) EBCS - taie boost-ul. Simplu.
2) arhicunoscutele mufe verzi de sub bord. Andea zice ca aici se taie boost, se reduce timing si scade AFR (e imbogatit amestecul).

1) Prefer sa se reduca doar boost, ca timing redus se simte ca dracu (am patit) si AFR scazut spala cilindrii. Dar... Trebuie sa ies cu firul la motor, sa tai si sa lipesc, si as vrea sa ma rezum la interior din stadiul asta al instalarii incolo;
2) Mufele verzi au avantajul (doar CRED asta!!!) de a nu necesita taiat de fire si lipituri. In ciuda releului care se cere adaugat indiferent de varianta, mai tre' sa ma instruiesc aici, am uitat ce-i ala releu. Si, evident, nu ma mai intind cu cabluri pe ma mir unde, totul ramane sub bord.

Desi am scris multe, sigur mi-a scapat ceva. Adaug cand mi-oi aminti.

PS: nici macar nu stiu unde-i ECU =))))))))))))))

Prezentare generala wideband

Instructiuni
6
Legacy & Outback / Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Last post by BOXER on February 23, 2020, 22:53:27 PM »
Salutare la toti membri!

Ma intereseaza daca cineva are achizitionat Outback-ul 2.5i de nou, model 2018-2019-2020. Vreau sa stiu aprox daca au primit discount la pretul de lista (eu am primit oferte de la 3 reprezentante si nu lasa la pretul afisat de 42.000 eur). In EU, in speta Germania, Belgia, Olanda am gasit aceeasi masina la 33-36.000 eur new in stoc si ma bate gandul daca nu gasesc o oferta cel putin identica cu astea de afara, sa fac un drum prin UE sa achizitionez una de noua.
In alta ordine, daca aveti una de noua as vrea o parere generala cum se comporta masina etc...
Multumesc!
Marius

Presupun ca pentru garantie vei merge tot in tara din care cumperi masina.
7
Legacy & Outback / Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Last post by Sorin03 on February 23, 2020, 21:39:35 PM »
Salut, felicitari pentru ambitie, deocamdata! :) Ai intrebat , din greseala , cand va ajunge 2.4 turbo in Europa , pe un Outback? 1an..2 ani..3 ? :)
8
Legacy & Outback / Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Last post by mariusi on February 23, 2020, 13:56:14 PM »
Incearca si in Ungaria.
Multumesc, acelasi pret si la Budapesta, la ei o sa fac reviziile. Cred ca in partea EEU sunt preturile cu cel putin 15-20% mai mari decat in WEU, aici nu au rulaje si tin de adaos :)
9
Legacy & Outback / Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Last post by MihaiFlorescu on February 23, 2020, 13:42:46 PM »
Incearca si in Ungaria.
10
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: Primul Forester, prima mașina
« Last post by Theophilus+Julsey on February 23, 2020, 13:27:54 PM »
Săptămâna trecută am fost la itp, totul a fost ok. Macar acum mai am ceva timp pana reușesc sa schimb tot ce mi-am propus pentru următoarea perioada.
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10