Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10
41
Știri auto / Re: Subaru vrea să vândă doar mașini electrice până în 2035
« Last post by Sese on May 30, 2024, 14:57:07 PM »
Andrei, te vad nervos, altfel nu inteleg de ce ai postat de doua ori ce ai vrut sa zici.
Am inteles din prima.

Sixt nu vroia o flota de electrice, era pe vremea lui Stavros, deci probabil Euro 4. Oricum, intentionau sa cumpere masini noi, asa ca era tot aia, indiferent daca erau de la noi sau de aiurea.

Chiar pentru ca lucrez la Subaru ar trebui sa fiu anti electrice. In o suta de mii de km vindem patru filtre de habitaclu si facem niste resoftari, asa ca profitul din service chiar nu va mai exista. Iar faptul ca Subaru e la coada electrificarii literalmente intareste ce am spus.
Sunt pro electrice pentru ca consider ca aerul din marile orase e foarte poluat si trebuie facut ceva impotriva cazanelor care emit noxe fara masura.

Tesla a facut o fabrica la Berlin defrisand padurea, la fel cum alte fabrici defriseaza paduri ca sa produca orice altceva. Nerelevant. Nu e ca si cum terenul acela ar fi ramas padure virgina. Ba mai mult, fiind in Germania, sunt sigur ca s-au luat un numar de masuri compensatorii cel putin egale. Eu m-as ingrijora mai mult de taierile ilegale, daca ar fi sa vorbesc despre subiect.

Nu-ti baga nimeni nimic pe gat. Dupa 2035 vei putea circula cu o termica fabricata inainte de asta, cu transportul in comun sau pe jos. De aceea s-a si stabilit o astfel de data, ca lumea sa poata sa se ajusteze.
Tu nu poti fi obligat sa cumperi o electrica, dar eu trebuie sa trag pe nas gaze de euro 3 si 4?

42

qoute
 I-am conoscut la Subaru, cand au vrut sa cumpere o flota si au cerut achizitia plus un euro, ca pret de vanzare.
unqoute
Vindeai cu profit un euro dar contribuiai la imbunatatirea calitatii aerului . Profitul este mai important decat ecologia ? Sau ecologia se termina acolo unde incepe buzunarul ?
Presupun ca lucrezi la un dealer Subaru, deci o mare parte din salariul tau provine din vanzarea/intretinerea masinilor cu motor termic si mild hybrid, masini care polueaza. Presupun ca acest lucru este compensat de faptul ca te simti bine stiind ca nu poluezi atunci cand te deplasezi cu masina electrica.
Tesla a facut fabrica de langa Berlin distrugand aprox 163 hectare de padure iar acum au facut cerere sa mai taie inca 100 de hectare. Nu prea vad unde este ecologia aici. Probabil ca vor planta o suprafata asemanatoare in alta parte dar pana va ajunge la maturitate acea padure mai dureaza. Plus toata fauna care este afectata de taierea padurii. Si nu amintesc de cantitatea imensa de apa consumata de catre o fabrica ca Tesla.
Te rog, nu veni cu contra exemple din industria petroliera pt ca nimeni nu a sustinut ca aceasta industrie este eco .

qoute
mi-e si acum neclar de unde vine aceasta aversiune puternica a membrilor forumului.
unqoute
Nu cred ca membrii forumului sant impotriva masinilor electrice dar probabil ca la fel ca si mine sant deranjati de faptul ca ni se baga pe gat masinile electrice ca fiind salvarea planetei . Iar faptul ca incepand cu 2035 se va interzice comercializarea masinilor noi cu motor termic contribuie la acest lucru ( este posibil ca aceasta data sa fie amanata pana in 2040 sau chiar mai mult, mai vedem ce va fi ).
43
Știri auto / Re: Subaru vrea să vândă doar mașini electrice până în 2035
« Last post by Sese on May 30, 2024, 13:30:28 PM »
Sigur ca daca vezi lucrurile prin perspectiva asta, ai perfecta dreptate. Sunt si eu de acord ca avantajul strategic pe care il aveau constructorii europeni este sters acum cu buretele. Cum vorbeam cu italienii de la Subaru, e ca si cum intr-o cursa a intrat safety car-ul. S-a dus naibii turul avans.

Eu m-am referit strict la latura ecologica si mi-e si acum neclar de unde vine aceasta aversiune puternica a membrilor forumului. Cei care au avut masini electrice poate ca-si pot povesti experientele.

Pe de alta parte, tot europenii sunt vinovati acum de pierderea competitivitatii despre care tu vorbesti.
Germania nu e nici acum digitalizata, cred ca am mai spus-o, multe lucruri se rezolva inca prin scrisori trimise cu posta. Au ras de masini electrice atunci cand au aparut, au ras cand a facut Tesla Megafabrik la Berlin, dar acum nu mai rad, merg cu jalba la Bruxelles, sa obtina amanari. Cine-i de vina?

Cine i-a oprit sa investeasca? Ca bani aveau.
44
Știri auto / Re: Subaru vrea să vândă doar mașini electrice până în 2035
« Last post by marr on May 30, 2024, 13:10:22 PM »
@sese - e foarte frumos  ce spui tu acolo.
La nivel de principiu este si absolut corect !
Dar, ce vreu eu (si, cred ca nu doar eu) sa spun este ca nu sunt convins ca electrificarea e Sfantul Graal al depoluarii trasporturilor rutiere.
Cel putin nu in forma actuala si nu cu tehnologiile de azi.
Asta-i unul dintre motivele pentru care apreciez (ca sa nu spun ”aplaud”) cand vad companii care incearca si alte solutii.
Un alt motiv, mai egoist, tine de economie si bunastare - la acest moment, singurul si marele castigator al ”electrificarii” este China.
Si cei care au cel mai mult de pierdut sunt europenii - adica noi !
Cam 3 chestii nu au stiut niciodata chinezii sa faca bine:
- motoare cu ardere interna pentru autovehicule;
- motoare de avion;
- masini unelte performante si de mare precizie;
Si singura industrie majora in care Europa era competitiva in raport cu SUA si China era industria auto.
Iar prin electrificarea fortata chiar in asta se loveste.
Pentru masini electrice, ai nevoie de doua lucruri:
- baterii - care-i cvasi-monopol chinez (produc cca  90 % din baterii si peste 80% din metalele rare necesare);
- software - unde ”tatici” sunt americanii.
Cum poate Europa sa concureze, cu ceva  sanse, in conditiile astea ?

Pe cand, daca se merge pe combustibili alternativi, aici ar fi ceva experienta - motoare cu ardere interna inca stim sa facem, iar combustibili sintetici s-au produs in Europa inca de pe vremea lui Hitler. Deci un punct de plecare ar fi (nu neaparat pole position, dar pe aproape).
45
Știri auto / Re: Subaru vrea să vândă doar mașini electrice până în 2035
« Last post by Sese on May 30, 2024, 12:26:02 PM »
Compania Sixt a renuntat la flota de masini electrice si la achizitia masinilor electrice : costuri de achizitie mari, cerere mica, costuri de reparatie foarte mari, valoare reziduala mica.
Pe mine in acest moment masinile electrice nu m-au convins, dupa cum am mai spus, electrificarea este o chestie fortata ca sa se bifeze niste casute.
Ma bucur ca te simti bine in tip ce deplasezi cu masina electrica prin oras sau in vacante. Si noi cei care detinem masini cu motor termic ne simtim la fel de bine .

Compania Sixt sunt niste evrei, ai caror singur scop in viata este sa castige cat mai multi bani. Nu-i intereseaza de nimic altceva. Te rog, nu mi da pe aia de exemplu, ca nu vreau. I-am conoscut la Subaru, cand au vrut sa cumpere o flota si au cerut achizitia plus un euro, ca pret de vanzare.

Ma simt bine, mai ales pentru ca stiu ca viata mea nu le afecteaza viata celorlalti, in nici un sens negativ, din acest punct de vedere.
Ma deranjeaza cei care conduc masini care lasa dupa ei metri de fum, fara sa le pese de ceilalti. Mi-as dori sa fie scosi din trafic si amendati, asa cum se intampla in Germania.

Despre ceilalti astept sa constientizeze singuri ca poluarea este o problema cu rezolvare. Cand vor stii asta, se vor simti si mai bine ca acum.
46
Compania Sixt a renuntat la flota de masini electrice si la achizitia masinilor electrice : costuri de achizitie mari, cerere mica, costuri de reparatie foarte mari, valoare reziduala mica.
Pe mine in acest moment masinile electrice nu m-au convins, dupa cum am mai spus, electrificarea este o chestie fortata ca sa se bifeze niste casute.
Ma bucur ca te simti bine in tip ce deplasezi cu masina electrica prin oras sau in vacante. Si noi cei care detinem masini cu motor termic ne simtim la fel de bine .



47
Știri auto / Re: Subaru vrea să vândă doar mașini electrice până în 2035
« Last post by Sese on May 30, 2024, 11:45:55 AM »
Cum e si normal, exista avantaje si dezavantaje pentru ambele.
Autonomia si viteza de incarcare pe de o parte, randamentul, fiabilitatea si costul redus de mentenanta, pe de alta.

Personal, folosesc masina electrica de patru ani de acum si am permanent in minte doua aspecte de netagaduit, in opinia mea:
1. Energia necesara deplasarii unei masini electrice se poate obtine si din surse regenerabile. Petrolul este un combustibil fosil poluant, cu finalitate. Indiferent daca ne convine sau nu, acesta se va ispravi la un moment dat si pana atunci vor trebui gasite solutii.
2. Pe parcursul utilizarii unei masini electrice, aceasta nu genereaza CO2, NOX, PM, azotati, amoniac si altele asemenea. Venind astazi la servici cu electrica, am venit curat, voi cu termicele nu. Sigur ca se poate discuta despre emisiile generate de fabricarea de baterii vs cele provenite din extractia si rafinarea petrolului, dar astea sunt discutii. Faptul cert este ca eu nu am generat emisii, voi cu termicele, da.
Si simpla discutie legata de cantitatea mai mare de particulele generate de uzura crescuta a anvelopelor din cauza greutatii superioare mi se pare inadecvata, ca sa nu zic mai mult. Sa vedem padurea, nu copacii, zic.

Da, sunt multe alte surse de poluare, mai mari. Razboiul, spre exemplu.
Dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa incercam sa facem ce ne sta in putinta pentru a ne scadea amprenta de CO2. Plantam copaci, reciclam, adunam selectiv, folosim aceleasi pungi la cumparaturi, cumparam local, mergem cu bicicicleta si da, folosim o masina care sa polueze cat de putin posibil.

Andrei, conduc o Solterra. Daca as fi folosit o masina alimentata cu paie si, in virtutea dreptului de a alege de care pomeneai, as aprinde in fiecare dimineata un balot in fata geamului de la dormitorul copiilor tai, ti-ar conveni?
48
Știri auto / Re: Subaru vrea să vândă doar mașini electrice până în 2035
« Last post by marr on May 30, 2024, 10:36:28 AM »
Io as zice ca ar fi muuult mai bine sa plantam copaci care sa halească codoiul !
E mai eco, mai sustenabil si incomparabil mai ieftin !
Dar poate chiar acolo-i problema ... e prea ieftin si deloc spectaculos.

PS: As zice sa inchidem aici paranteza si sa revenim la Subaru.
49
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Last post by dan_b on May 30, 2024, 10:31:35 AM »
Da, ma gandeam mai exact la filtrul de benzina din pompa de benzina. Cumva si in ideea in care mai nimeni nu le schimba vreodata, desi au o durata de exploatare de 90.000 km, conform manual.
Foarte probabil, insa, Andea a intuit corect problema si in cazul asta, cum are obiceiul sa faca de cele mai multe ori :)
50
Știri auto / Re: Subaru vrea să vândă doar mașini electrice până în 2035
« Last post by dan_b on May 30, 2024, 10:25:37 AM »
Poluarea care conteaza nu vine de la masinile personale.
Poluarea s-ar reduce considerabil daca traficul greu si foarte greu ar fi mai putin poluant sau nepoluant.
Idem avioanele.
Pe de alta parte, sunt tari, cum e si Romania, in care poluarea este accentuata masiv de deseuri - mai ales ilegale. Si de arderile de deseuri.
Pe de a treia parte, degeaba "o arde" Europa doar partial pe ecologie si lipsa poluare, cu cateva tarisoare, cand restul de Europa si mai ales restul lumii isi vede de treaba cu energia clasica.
Sigur ca este bine sa avem cat mai putina poluare, dar asta se poate rezolva si cu actualele motoare cu filtre si para filtre, care polueaza in mod real extrem de putin, cand vine vorba de masini personale. Nu e nevoie de magaoaie de baterii poluatoare prin fabricatie si apoi distrugere. Acolo e manipulare.
Putem fi destul de siguri ca pentru vitor trendul va fi ca populatia sa foloseasca exclusiv transportul in comun, iar conducatorii, liderii sa dispuna de mijloace personale. Asta nu se spune, e conspiratie...
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10