21
Știri auto / Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Last post by MihaiFlorescu on October 23, 2025, 13:44:13 PM »Eu as putea sa imi incarc gratuit masina la birou si ma duc de cel putin doua ori pe saptamana. Deci, as putea merge gratis. Economia din combustibil ar fi de aproximativ 2.000 euro pe an la cum merg eu. Am facut calcule si oricum o dau tot cu minus imi da.
In momentul de fata am doua probleme mari si un moft.
Problemele sunt la costul de achizie si revanzare in principal. Practic iti iei un iphone si dupa niste ani nu mai valoreaza nimic si nu il mai vrea nimeni. Asa ca e o achizie la care inghiti tot costul din start si trebuie sa iti asumi. Maxim vinzi pe 10-20% din costul de achizitie. Si acest cost este mult peste cel mediu de pana acum. Dar poate asta se si doreste, sa fie mai putine masini.
Si o alta problema este ca daca ne uitam la masini de volum, costul se incearca a fi redus prin materiale foarte proaste. Mie Tesla de exemplu mi se pare la nivel de Forester SG ca si calitate a plasticelor si a suspensiei, chiar si pe rotile cele mai mici de 18.
Moftul este ca masinile astea sunt mult mai grele si chiar daca au putere suficienta sa plece si sa opreasca mai tare ca un competitor direct cu ICE, greutatea aia o simti din plin pe viraje.
Si altceva ce se va rezolva in timp, presupun, este modul in care livreaza puterea. E, cum se spune, "a blessing and a curse". Aici e munca de programator. Dar daca mergi ceva mai sportiv, sau smucit, ti se face rau. Acceleratia la multe este on/off. Mai multa progresivitate gasesti la unele becuri led decat la acele motoare. Probabil e treaba si de obisnuinta, dar inclin spre munca de programator platit la ora. Porsche livreaza liniar, dar vorbim de pret de apartament de 3 camere in centru.
Nu am experienta prea multa cu electricele dar am condus Taycan de top cu tractiune pe toate 4 rotile, Taycan cu tractiune spate, Macanul nou, VW ID3 si echivalentul de la Cupra/Seat. Plus ceva experienta ca si pasager in Tesla si Dacia Spring.
Ah, si mai e o treaba cu utilizatorii care nu stiu sa mearga cu ele. Azi am fost nevoit sa traversez orasul. Doua electrice din fata mea m-au scos din minti. Se opreau in mijlocul drumului sau incetineau foarte tare fara frana din cauza regenerarii prea agresive. Am mers numai in acceleratie si frana pana am reusit sa scap de ei.
In momentul de fata am doua probleme mari si un moft.
Problemele sunt la costul de achizie si revanzare in principal. Practic iti iei un iphone si dupa niste ani nu mai valoreaza nimic si nu il mai vrea nimeni. Asa ca e o achizie la care inghiti tot costul din start si trebuie sa iti asumi. Maxim vinzi pe 10-20% din costul de achizitie. Si acest cost este mult peste cel mediu de pana acum. Dar poate asta se si doreste, sa fie mai putine masini.
Si o alta problema este ca daca ne uitam la masini de volum, costul se incearca a fi redus prin materiale foarte proaste. Mie Tesla de exemplu mi se pare la nivel de Forester SG ca si calitate a plasticelor si a suspensiei, chiar si pe rotile cele mai mici de 18.
Moftul este ca masinile astea sunt mult mai grele si chiar daca au putere suficienta sa plece si sa opreasca mai tare ca un competitor direct cu ICE, greutatea aia o simti din plin pe viraje.
Si altceva ce se va rezolva in timp, presupun, este modul in care livreaza puterea. E, cum se spune, "a blessing and a curse". Aici e munca de programator. Dar daca mergi ceva mai sportiv, sau smucit, ti se face rau. Acceleratia la multe este on/off. Mai multa progresivitate gasesti la unele becuri led decat la acele motoare. Probabil e treaba si de obisnuinta, dar inclin spre munca de programator platit la ora. Porsche livreaza liniar, dar vorbim de pret de apartament de 3 camere in centru.
Nu am experienta prea multa cu electricele dar am condus Taycan de top cu tractiune pe toate 4 rotile, Taycan cu tractiune spate, Macanul nou, VW ID3 si echivalentul de la Cupra/Seat. Plus ceva experienta ca si pasager in Tesla si Dacia Spring.
Ah, si mai e o treaba cu utilizatorii care nu stiu sa mearga cu ele. Azi am fost nevoit sa traversez orasul. Doua electrice din fata mea m-au scos din minti. Se opreau in mijlocul drumului sau incetineau foarte tare fara frana din cauza regenerarii prea agresive. Am mers numai in acceleratie si frana pana am reusit sa scap de ei.

Recent Posts


