Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: 1 ... 3 4 5 6 [7] 8 9 10
61
Alte modele si non-Subaru / Re: 2019 Swift Sport
« Last post by Muttley on June 09, 2025, 15:06:00 PM »
Masina, mecanic, e gata. Zic la final ce a iesit.
Am mai spus de sute de ori ca vreo masina de-ale mele e gata, si m-am contrazis urat de fiecare data. Deci e gata, cu rezervele de rigoare.

Alaltaieri am zis, totusi, sa masor caderile fata, micsorate (sau marite, depinde de cum privesti) de catre RCA kit. Mi-a dat un gras zero, adica complet inacceptabil in cazul meu.
Amortizoarele se leaga de portfuzete cu suruburi de 12mm. Pe site la hornbach am gasit niste pietre de polizor de 12mm insa cu ax de 6mm, imens pentru dremel. Dar ce sa vezi, aveam dintr-o alta ocazie biax electric pentru ax de 6.



Am masurat distanta dintre suruburi, 58mm. Apoi, in CAD, am defazat gaura de sus pana s-a conturat o variatie proportional liniara, de 1mm pentru 1 grad.
Adica pentru o alungire a gaurii de sus de 0.8mm, aveam sa am 0.8 grade de camber negativ.



Adunat masina la loc, masurat caderile, nu mai stiu ce a iesit, dar putin rau. Convergenta se inchisese si ea putin, cu doar 1mm parca, ceea ce trada schimbare de camber redusa.
Apoi m-am dus in proba, doar sa constat ca volanul sta stramb. Pe de o parte m-am bucurat, aveam sa retusez convergenta din reglaj pe o singura bieleta, pe de alta parte gaseam curios ca s-a dus volanul intr-o parte. Incepusem cu volan drept si ajustari identice stanga-dreapta.
In fine, am reglat, am terminat ziua.

Ieri ma plictiseam. Aveam un compresmetru nou, am zis sa-l probez.
N-am poze, c-a fost totul pe fuga, ca sa nu se raceasca motorul.
10 bar pe linie, la fel ca datile trecute.
Am amestecat componente din cele 2 kituri, am reusit sa scad la 8 bar. Apoi inapoi la 10. Or asta tradeaza ceva scapari si variabilitate la accesorii.



Si pe cuvant ca am luat cel mai scump compresmetru de la... cum i-o zice saitului ala, ca niciodata nu-mi amintesc.
Deci nu stiu care-i faza, momentan renunt sa-mi bat capul.

Totusi, ma chinuiau indoielile legate de geometria puntii fata, asa c-am desfacut iar.
Ziua anterioara, pentru ca polizasem gaurile, le-am spoit cu markerul cu vopsea.
Dupa ce am slabit suruburile, am tensionat puntile, am rotit suruburile, am detasat portfuzetele de amortizoare ca sa gasesc cauza problemei.
Contactul suruburilor cu gaurile era punctiform, nicidecum pe curba. Si macar de ar fi fost punctiform la capat, unde e camberul maxim. Dar nu, acolo vopseaua era neatinsa.



Polizat iar, remasurat, reusisem sa raman la 0.8 alungire. Am readunat masina, apoi am masurat iar.
Cu pendul e dubios, ca e janta mica probabil, ca e unghiul redus. Am masurat vreo 5-6mm pe o ipotenuza de 435mm a jantei de 16". Adica 0.7-0.8 grade. Macar era la fel stanga-dreapta, si am si intors masina in garaj, in caz ca s-a mai inclinat podeaua.
Apoi am masurat cu divaisul din kitul de geometrie. Probabil nu foarte calibrat/indexat cu verticala, de vreme ce afisa -1.5 grade. Insa macar era la fel stanga-dreapta.



Convergenta in schimb, ca o confirmare a reusitei, se inchisese mult, peste 10mm. Jumatate de tura mai tarziu, o redusesem la 4mm total, pe toe plates de 60cm.
Cei 4mm inseamna 2mm pe parte, adica 1mm deviatie, ca se dubleaza fata-spate. Adica o nimica toata.
Da, intr-adevar, camber negativ + toe out = anvelope uzate pe interior. Insa cum eu, de fiecare data, dupa 5-6 ani de utilizare am anvelopele neuzate, imi convine de minune. Poate reusesc sa le vad si cat de cat jumulite inainte de a le schimba de batranete.

Am repetat manevra cu bracajul maxim si frecat masina in fata si in spate. Deformarea anvelopelor e aaaaaproape disparuta, trapezul de directie e aproape unde trebuie. Atat s-a putut, insa schimbarea e majora.
Mai aveam un dubiu legat de uzura rulmenti, dar nu e cazul, am cerut pareri la persoane competente, cica se deformeaza anvelopa milimetrul ala pana sa ajunga sarcina la rulmenti.

In concluzie:
- caderi fata pe la 0.7-0.8 negativ. Original era la 0.6. Ca ordin de marime, la Impreza am vreo 2-2.5.
- convergenta, pentru moment, 4mm deschidere pe toe plates.
- si, ca merita mentionat, e practic in centrul masinii si al prestatiei sale... autoblocantul.

Deci asta a iesit: am mers cu ea in proba si diferenta e mare si sesizabila. Raspunde la schimbarea de directie mai repede si mai precis, aderenta e mai multa la gaz plin, nu mai intra TC atat de mult ca inainte. Nu prea supravireaza, dar nu e mare pierdere. Si oricum, am probat-o pe allseason.
Astazi am verificat pe autostrada ce zice la viteza mare. O fi placebo, nu stiu, dar parca la +160 la ora e directia cam light, probabil din cauza divergentei, poate din anvelopele prea mari, prea grele si prea moi. Nu prea am eu ce cauta la viteze de genul, nu am treaba cu volanul la viteza aia si again, poate doar mi se pare.

Cam asta fu, suspensia e putin coborata, corectata si reglata dupa chipul si asemanarea mea. Sunt incantat de ce a iesit.
Atat de incantat, incat ieri am luat-o p-ailalta la plimbare, apoi p-aia de deasupra.
Iar cand m-am intors din tura si am vrut sa merg dupa inghetata, tot p-aia mare am luat-o, ca e parca din alta liga. Si sigur e.



Se mai intrezaresc in poza niste anvelope de vara foarte amestecate, Yokohama 105, cu extrem de bune dar si cu vreo doua rele, dar detaliez mai tarziu. Mai am si inele de centrare, si valve cu senzori, dar n-am jante. Cica miercuri (poimaine).

Astazi, dupa autostrada, am zis sa-i arat pentru prima oara drumul poienii. A fost urcare prin Rasnov.
Da, cum banuiam, e o masina incredibil de faina, n-am cuvinte. Iar asta cu allseason... Sunt doar curios cum o fi cu anvelope de vara, ca am luat unele care exceleaza la aderenta pe uscat se zice.

Poza naspa in rampa, ca invers n-am gasit loc in afara drumului si cu tunel de vegetatie deasupra.




Pies, fun fact: dimineata am spalat-o, si cat se zvantau chederele in curte, pentru prima oara am observat ca HU si comenzile de clima sunt orientate catre sofer. Pe bune ca nu am observat pana acum. Chiar sunt atat de batut in cap sau, cum imi place mie sa cred, dezinteresat de prostii.

62
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: Gold 02 XT 4EAT
« Last post by roadtusubaru on June 06, 2025, 23:03:42 PM »
Dupa aproape o luna revin cu cateva poze cu masina.
Am inclus si o poza cu zona de unde iesea fumul, urmand ca zilele acestea sa investighez mai in detaliu .
Toata zona incercuita cu rosu este improscata cu ulei.
In mod ciudat, n am mai simtit niciun miros si nici fum nu a mai iesit, desi am parcurs 450 km, cei mai multi in zona de deal si munte si masina a stat mai tot timpul cu botul in sus.

https://ibb.co/TMrRzMG0
https://ibb.co/q8d315P
https://ibb.co/V05ns8Lf
63
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: The making of a Legoster
« Last post by WIM on June 06, 2025, 21:19:02 PM »
Cu exceptia matusalemicelor piese de Impreza GC si GD (diferential spate SureTrac, respectiv planetare spate - compatibile cu diferentialul spate, sper), toate celelalte sterg cel putin 150K km din varsta biologica a lui Legoster.























64
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Last post by Ilie on June 04, 2025, 19:02:29 PM »
Mișto proiectul, felicitări, să te bucuri de ele!
Poate reușești să tragi un 12v de la priza din consola centrala. Nu e complicat sa scoți pinul din mufa și sa mai legi un fir acolo, în ideea ca nu folosești mereu priza aia și sa folosești într-una și scaunele.
Merci fain!
Asta am si facut, am luat un adaptor pentru siguranta din care trag plus. Nu am avut inca timp sa bricolez cablajul.
Am scaunul fixat pe pozitie de cand am probat toate comenzile si m-am culcat pe'o ureche..
65
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Last post by Theophilus+Julsey on June 04, 2025, 12:38:28 PM »
Mișto proiectul, felicitări, să te bucuri de ele!
Poate reușești să tragi un 12v de la priza din consola centrala. Nu e complicat sa scoți pinul din mufa și sa mai legi un fir acolo, în ideea ca nu folosești mereu priza aia și sa folosești într-una și scaunele.
66
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: The making of a Legoster
« Last post by WIM on June 04, 2025, 11:21:22 AM »
Nimic spectaculos. Un EJ204 - in cel mai fericit caz, cu ceva mai mult de cei 150 de cai standard.
67
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: The making of a Legoster
« Last post by bignuke on June 04, 2025, 10:40:44 AM »
Sub capota ce se va ascunde?
68
Alte modele si non-Subaru / Re: 2019 Swift Sport
« Last post by Ilie on June 03, 2025, 18:59:52 PM »
Imi pare rau pentru experienta ta, iti cunosc durerea..
Nu ca zic, dar vreau sa spun: pana anul trecut, parcam Subaru in coltul opus supermarketului, acolo unde parcarea era goala; sa nu imi zgarie careva vopseaua. Depaseam lansat, nu ma apropiam prea tare de masina din fata, sa nu cumva sa ciobesc vopseaua de pe capota sau mai rau, sa imi sare vreo piatra in grila de Cross Sports ( stan patitul cu Toyota cu care am luat o piatra in far de toata frumusetea, sticla groasa, cum se facea pe vremuri..si tot a lasat ditamai urma, iar faruri de Previa LHD se gasesc greu tare).
Cumva, de anul trecut am incetat sa imi (mai) pese atat de tare..imi asum ca la un moment dat voi reface toata caroseria pe exterior. Dorm muuuult mai bine noaptea, injur mai putin.
Iti urez liniste sufleteasca  :D
69
Alte modele si non-Subaru / Re: 2019 Swift Sport
« Last post by Muttley on June 03, 2025, 16:02:55 PM »
Ia, poveste.

Echilibrarea rotilor de iarna, facuta acu' vreo luna, a fost praf. Aia pentru ca aparatul de echilibrat, desi nou, dadea o eroare ce era ignorata de catre operator.
L-am anuntat pe responsabilul atelierului care a confirmat, inclusiv lui ii dardaie masina. Aparatul e in garantie, se remedieaza, se inlocuieste hardware-ul electronic, ma recheama. Se intampla, om asumat, bravo lui, asa se face.
Pregatitor, am dezlipit plumbii vechi si am curatat adezivul, acasa. Jante noi, scumpe, trebuia atentie, nu puteam lasa pe altul.
Mai mult, pentru ca-s obsedat irecuperabil, mai si vopsisem plumbii, inclusiv zonele inconjuratoare ale jantei. Cu email Hammerite, cea mai buna vopsea in viata, si totodata care nu se curata decat cu scancete. Adica am muncit acu' vreo 3 saptamani de mi-au amortit mainile.

Odata reparat aparatul sunt invitat la reechilibrare, ma duc ieri.
Sunt sfatuit sa probez rotile, sa vad daca tremura.
Asa ca ieri seara ma duc pe centura sa probez.

Si eram eu aseara pe centura, pe portiunea lunga, ies din giratoriu si-i dau cat duce, ca sa acopar toate regimurile. In fata mea, un cac@#, un gunoi abject de Tesla X, pe banda 2. Ma vede ca vin tare si ce... sa se dea pe banda 1? Nu coae, accelereaza, ca sa imi arate el mie cat de capabila e rajnitsa lui imputita, produsa de cel mai frustrat geniu in viata, Elon. Nu ca el, soferul de aseara, i-ar fi fost mai presus. Ma dau eu pe banda 1 si reduc, de la 190 la ora pe la 180-170. Si chiar si-asa, tot imi iau doua pietre serioase in parbriz/plafon. Una dintre ele imi ciobeste parbrizul urat de tot.

De ce sunt pietre pe centura aud intreband? Foarte bine, va zic eu.
Pentru ca toata iarna s-au aruncat pietre pe centura, chipurile material antiderapant. De ce pietrele sunt antiderapante, n-am sa inteleg in vecii pluii mele amin doamne ajuta turudoi anapoi.
Mai mult, in urma cu vreo 3 luni, autoritatea aia cu drumuri, cnair sau cum moloz le zice, s-a apucat cu niste autoutilitare sa mature pietrele de pe marginea din dreapta si marginea din stanga, aia de langa parapete, unde toate pietrele-s gramada. Adica nu le-a cules, doar le-a-ntins.
Era unu', pro-european, l-am votat de doua ori, cu toata increderea, vorbea despre deficit and stuff, zicea ca trebuie reduse cheltuielile.
Deci s-a-nteles sper. Aruncam cu pietre iarna. Le culegem primavara, de fapt le rasfiram. REPEAT! Toata tara, toata reteaua de drumuri. Sigur e ieftin.

Si mai este o autoritate, nici nu-i pronunt numele, ca vomit. Care zice ca eu nu am voie sa dau 2000 lei pe o folie anti-pietre pe parbriz.
Ba am sa dau.

Bai, e totul pe dos. Totul... Populatia, drumurile, administratia, tot. Si faptul ca exista SUV de 5000 de cai, cu anvelope late, cu garda la sol mare, care se incarca la priza, si orice imbecil il poate avea.

Reparat pleznitura din parbriz adineauri. Apropo, nu e voie langa masina, sa stau intr-o obscura de camera, cu peretii negri. Uatevar.



Desi plodu' ala si-a dat toata silinta, sunt sigur de asta, tot se vede, ca un ghimpe-n ochi.
In 2 saptamani ma duc la Bucuresti, sa-mi pun folie antipietre pe parbriz.
70
Alte modele si non-Subaru / Re: 2019 Swift Sport
« Last post by Muttley on June 01, 2025, 00:23:28 AM »
Zilele trecute vad asta, c-asa a vrut tumnesio.
Asa c-am comandat una.
Asta avea sa fie meniul zilei.



Vazand in film ca ala a scos pivotul pe masina, am zis ca fac la fel. Dar m-am uitat, mi-am amintit de exemplu ca flansa amortizor e pricajita rau si n-as forta-o la unghiuri obscene, am zis sa nu risc sa smulg planetara din cutie si sa vomit tot uleiul, asa c-am trecut peste lene.
Ca sa ajung la surubul bucsei din fata, a trebuit sa scot ambele ecrane antistropire. Pe partea motorului s-a dezvaluit minunea: curea de compresor clima elastica... Adica eu nu vad niciun intinzator. Am pus mana pe ea, ca n-am mai avut vreodata placerea. O sa ne mai intalnim, cam peste o luna...



Batrana mea presa de rotule nu intra pe pozitia corecta, se opune burduful. Si totusi, nu s-a rupt.



Pentru depresare am scos burduful, ca sa am pe ce ma sprijini.
Apoi am scos, a mers ca in film. Doar ca aici fu efort mare, pivotul din film era larg probabil.



Las aici instructiunile, care nu prea spun mare lucru.



Diferenta eu am masurat-o la 15mm. Dar fiindca nu stiu ce geometrie au conurile, filetele, si ce variabile or mai fi acolo, e doar aproximativa.
Dropul dat de arcuri e undeva la maxim 20mm. Dpmdv, pivotii astia-s perfect justificati si, se pare, la fix.



Bun, montajul a fost tortura. Pivotii nu intrau drept deloc, am tot desfacut si repozitionat presa, nimic distractiv.
Eu am la cine merge la presa hidraulica, insa doar in timpul saptamanii. Si oricum, sunt suficient de salbatic incat sa vreau sa rezolv acasa.
Insa presa asta nu prea merita.
Mai mult, la final, am descoperit ca e dezaxata. D-aia si intrau astea stramb de la final m-am uitat dupa fisuri in brate...



Oricum, am compensat dezaxarea prin rabdare.

In incheiere, inelele de siguranta, backup in caz ca iese pivotul, macar sa ramana roata atasata masinii.



Si gata.



Odata puse pe masina, burdufurile nu erau presate de portfuzete. Ca sa nu intre apa cu nisip si sare, le-am facut mansoane siliconice.
Cam inalte urma sa observ dupa, sper sa nu roada din burdufuri la viraje. Daca se intampla, pun burdufurile de pe pivotii originali, mai scurte si care se muleaza pe conuri.



Apropo, pivotii originali erau ca noi si aia, rotulele stranse. Eu tot nu ma prind ce a facut fosta proprietara cu masina asta...
Bucsele mari, cu suruburile verticale, putin coapte. N-am sa inteleg niciodata solutia asta constructiva.

Asa, odata lasata masina pe roti, contrar asteptarilor, convergenta s-a-nchis. Trebuia invers. Am stat juma' de ora sa-mi storc neuronul de ce, si tot deschidere imi dadea.
Asa ca m-am bagat iar sub ea si totul a devenit clar. Pivotii astia se duc spre mediana masinii, nu spre exterior, ca la Impreza de exemplu.



Or asta inseamna ca si caderile s-au dus pe pozitiv. Nu chiar ce doream, dar fie, e daily.
Am deschis convergenta cu 3 ture complete pe fiecare parte. La ochi a iesit ok, iar in mers volanul e drept.
N-am putut verifica insa nici convergenta, nici caderile, pentru ca jante de fetite, cu spite inflorite si umflate. Toe platezurile se sprijina in spite, e distanta pana la anvelopa.



Deci valori exacte alta data. Si tot atunci decizia legata de camber. Daca inca e pe negativ, eu le-as lasa asa. Aia penca am scurtat cremaliera cu 6 ture, deci convergenta dinamica s-a imbunatatit, iar impreuna cu autoblocantul ar trebui sa fie suficient. Cu camber mai mult o dau in supravirare, si e delicat cu ESP.
Am si poza cu convergenta la bracaj dupa mers cu spatele, parca nu se mai deformeaza asa tare, desi inca se intampla.



Si mai am o poza cu cea mai frumi priveliste. Facuta la intoarcerea de la testdraiv. La care testdraiv, la fel ca la Subaru, n-am sesizat nimic schimbat. O fi ruliu mai putin, dar nu m-a lovit spectaculos.



Episodul urmator e cu roti de vara. Inca-s pe drum ingredientele, dar nu zic nimic, ca-s atat de urate jantele incat prefer sa nu ma gandesc. Sunt doar usoare.
Pages: 1 ... 3 4 5 6 [7] 8 9 10