Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: 1 ... 3 4 5 6 [7] 8 9 10
61
Știri auto / Re: Subaru vrea să vāndă doar mașini electrice pānă īn 2035
« Last post by dan_b on May 30, 2024, 10:25:37 AM »
Poluarea care conteaza nu vine de la masinile personale.
Poluarea s-ar reduce considerabil daca traficul greu si foarte greu ar fi mai putin poluant sau nepoluant.
Idem avioanele.
Pe de alta parte, sunt tari, cum e si Romania, in care poluarea este accentuata masiv de deseuri - mai ales ilegale. Si de arderile de deseuri.
Pe de a treia parte, degeaba "o arde" Europa doar partial pe ecologie si lipsa poluare, cu cateva tarisoare, cand restul de Europa si mai ales restul lumii isi vede de treaba cu energia clasica.
Sigur ca este bine sa avem cat mai putina poluare, dar asta se poate rezolva si cu actualele motoare cu filtre si para filtre, care polueaza in mod real extrem de putin, cand vine vorba de masini personale. Nu e nevoie de magaoaie de baterii poluatoare prin fabricatie si apoi distrugere. Acolo e manipulare.
Putem fi destul de siguri ca pentru vitor trendul va fi ca populatia sa foloseasca exclusiv transportul in comun, iar conducatorii, liderii sa dispuna de mijloace personale. Asta nu se spune, e conspiratie...
62
De alimentarea masinilor electrice de cei care locuiesc la bloc nici nu are rost sa vorbim, probabil ca vor sta cu cablurile scoase pe geam :). Iar asta este valabil si pentru cei care locuiesc in vestul Europei, fizic nu ai unde sa pui atatea statii de alimentare. Electrificarea este o chestie fortata de catre UE si altii pentru ca trebuiau sa bifeze niste casute pe o hartie  si este la moda acum sa fii eco si bio. Sa nu fiu inteles gresit, sant de acord cu anumite masuri de reducere a poluarii, protejarea padurilor, refacerea fondului forestier etc dar asta nu inseamna ca trebuie sa accept toate ideile aberante pe care incearca unii politicieni si grupuri sa le impuna doar de dragul de a arata cum lupta ei cu poluarea.
Si sa nu mai amintesc de faptul, sustenabilitate pentru unii poate insemna costuri mai mari ale vietii, un nivel de trai mai scazut si chiar somaj pt altii. Parerea mea este ca trebuie sa existe un echilibru in toate masurile luate si trebuie privit din ambele parti ale baricadei. Este usor sa fii ecologist cand ai frigiderul plin.
Ma opresc aici ca deviem de la subiectul forumului.
63
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by andea79 on May 30, 2024, 08:34:07 AM »
asa ceva ... sa te plangi ca ai frane prea bune :) ... stai sa dam drumul la powaa ca poate trebuie ..
64
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Last post by MihaiFlorescu on May 30, 2024, 08:16:36 AM »
Dan, daca era benzina, dadea knock. Si oricum deja am 3 plinuri cu benzina diferita.

Multumesc Vali! In weekend o bag in curte sa ii pun papucii de plaja ca vin caldurile alea de peste 30 celsius si mai arunc o privire la senzoz, scot, curat etc. Comand daca trebuie sau incerc sa schimb stanga cu dreapta daca am nervi de dat jos intercooler, baterie si ce mai trebuie sa ajung la cel de pe stanga.
65
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: XT'ul meu
« Last post by MihaiFlorescu on May 30, 2024, 08:10:10 AM »
Aer sarat de Marea Neagra  si umezeala + prelata = decapant.

Cauta garaj! Sau macar sub o pergola ceva.
Cat timp nu o bate soarele sau ploaia direct si nu ai gainat pe masina, e ok si in aer liber.
66
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by MihaiFlorescu on May 30, 2024, 08:02:51 AM »
1. Din discutii cu malakay zicea sa las nivelul in vas la rece la mijloc, ca la cald sigur se duce la maxim, ca asa fac toate. Si asa e la mine la 2.5. Exista o diferenta intre cald si rece de 2-3 degete in vas.

2. La capitolul placute eu adun pe jante praful pe care il vad la tine in 3-4 saptamani de mers zilnic in oras cu PMU. Nu sunt asa agresive ce-i drept, dar nici modelul de placuta nu e decat un nivel peste strada. Adica recomandat pentru heavy duty, gen tractare. Si discurile brembo sunt fericite cu uzura uniforma.
67
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: XT'ul meu
« Last post by Ilie on May 30, 2024, 02:16:06 AM »
De asta zic prelata buna..am tinut 2 veri si o iarna prelata pe Mercedes w124 fara nicio problema la vopsea (199 Blauschwarz).
Plouat/nins/soare/praf/vant..lasata pe masina maxim 1 luna..

Si cu prelatele e debate lung, precum cu uleiurile..
68
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: XT'ul meu
« Last post by Muttley on May 30, 2024, 00:36:22 AM »
Cand e vant, prelata aia face praf vopseaua. Folosesc una de ani buni pe o masina la care nu-mi pasa de vopsea, dar daca pun lanterna pe ea, inghite tot, atat e de matuita.
69
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on May 30, 2024, 00:24:00 AM »
Emotii autoinduse au fost ieri seara cu garniturile de chiulasa. Cu sechele fiind de la "furtunul de radiator tare" de cand am cumparat masina, pana cand am descoperit chiulasele corodate, care lasau gaze de cilindru sa treaca in antigel, tot comportamentul asta, atati ani, fiind insotit de nivel mare in vas. Si am nivel mare in vas si acum la cald (la rece e fix pe max).



Totusi, diferenta ar fi ca furtunul de radiator, tura asta, e ok, e la 108kpa, cat scrie pe buson. Si am mana calibrata bine pe 1bar, de la anvelopele de bicla. Inainte, era tare, si se simtea ca atunci cand strang, comprim gaz, si nu lichid.
Asadar, garnituri, pana la proba contrarie, ok.

Cablajului de mutare IAT, ala de nu-mi placea cum sta, i-am gasit leacul suprem. O nervura absolut perfect pozitionata pe palnia de aer, avea sa primeasca un colier special, cu suport de furtun pe el. Vis.



In seara asta, tunerul m-a rugat sa verific membrana regulatorului de presiune injectie. Pare ok. Insa daca tot am umblat, si furtunasul de aer avand 8 ani, am zis sa ma folosesc totusi si de sulul de siliconic de 3mm, ca era pacat sa-l fi luat degeaba.



Mai neplacut e ca ceea ce el reclama pe trimurile de injectie, ar mai putea avea drept cauza un singur lucru - supape neetanse. Adica situatie cunoscuta. Sa vedem daca se mai amelioreaza.

Revenind la impresii de rodaj, ca mai am.
In seara asta am bagat-o-n casa cu 400km.
De mentionat ca sunt deja pe al 4-lea soft, al 5-lea-i in lucru, dar totodata pe hold, pentru ca trimuri. Insa toate iteratiile astea au imbunatatit mersul masinii, in pasi mici. E aproape perfecta. Pacat de supapele alea.
Pentru ca logurile de soft 4 erau deja trimise si urma sa ies fara laptop, si mai ales tactrix langa picioare, am zis sa mai schimb ceva, ca nu pot iesi in seara asta fara noutati. Asa ca shifter extension - out. Practic urma sa vad pentru prima oara ce isprava am facut cu cutia.
In primul rand, avand deja... nu stiu cat, ca nu mai stiu cat am mers azi. Avand aproape 300km sa zic pe extensia aia, ma obisnuisem cu elasticitatea. Acum, fara aia... wow. Doar wow! Iar arcul ala tare, ma rog, nu arcul, parghia de RHD, totul e mai ferm, mai tare, o placere. Adica as merge pana la a spune ca am in sfarsit un schimbator care se simte cum doream.
Rezerve pe parte de bagat in 5 in loc de 3, pentru ca mers batraneste, ansamblu propulsor fix pe pozitie, chestii.

Si o chestie haioasa, ca le-am prins in aceeasi poza.
Anul trecut montam controllerul DCCD sub blocul ala de comanda clima, sau unde a ajuns, ca nici nu mai stiu. Dupa remontare insa, iluminarea din stanga rozetei de directionare aer, becurile cele mai dinspre soferake, moarte. Eu copt de suparare, pentru ca detest sa desfac acolo, retin ca e si ceva fixare rupta pe rama aia gri. Lasasem asa, in ideea ca oricum nu prea mai circul noaptea (am imbatranit si-s kior).
Totusi, in seara asta, i-am dat parinteste cateva bobarnacuri si s-au aprins alea...
Deci poza cu shifter final (cred) si aragaz iluminat corect.



Iar daca am pomenit de schimbator, sa zic si de ambreiaj.
Dupa montaj eram nemultumit de tarie (mai putin) si de caracteristica progresiv crescatoare a arcului diafragma. Dupa inlocuirea lichidului totusi, deja se apasa sesizabil mai usor. Ramanea progresiunea. N-am bagat-o-n seama deloc pana acum, ca aveam altele pe cap, si mi-am dat seama astazi ca nu m-a deranjat nimic.

Singura chestie care nu-mi place la experienta condusului sunt placutele de frana Carbon Lorraine. Mult, mult prea agresive pentru cum si unde merg eu sau cat poate masina asta. Adica musca la apasare usoara cat mi-as dori eu s-o faca la apasare puternica. Iar de praf nu mai zic, am franat in astia 400km cat as fi facut-o-n mod normal in 5km. Si rotile-s deja negre.



Urmatoarele placute vor fi domestice si normale. Prea overkill astea, si deja franele-s mari. Sau sa vad mai intai ce motor am de fapt, desi nu vad sa conteze, ca nu e cu circuit la mine.

Bun, si plictisit mort fiind de centura asta, mi-am bagat picioarele, m-am dus si pe autostrada.
Frumi judet!
Pe muntii aia din poza ar fi trebuit sa fi ajuns deja anul asta, dar n-am avut cu ce cara bicicleta. Dar o sa am in curand, dupa rodaj.



Iar pentru ca am aspirat cat de cat garajul, ca era plin de fibra d-aia de sticla din pilota de evacuare, i-am repermis accesul la verificari si afanat banchetele.



In concluzie, ceva neliniste legata de supapele alea. Adica pana acum, in 250km, daca nu si-n doar 2, eu speram sa se fi asezat. Aia e, mai astept. Sau poate vor presiune de ardere la 19psi de boost la 8000 de ture ca sa se imprime in scaune. No clue. Compresiile vor da verdictul.
70
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: XT'ul meu
« Last post by Ilie on May 29, 2024, 23:39:34 PM »
Daca nu gasesti vreo parcare acoperita, poate o prelata buna?
Pages: 1 ... 3 4 5 6 [7] 8 9 10