Istoria Subaru & STI
Subaru club Romania

Istoria Subaru & STI

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Re: Forester 2019
« Reply #80 on: August 08, 2018, 12:44:24 PM »
XT a avut o singura problema, era o masina prea performanta pentru vremea ei, la fel cum a fost si Isuzu Vehicross.
In perioada de glorie tehnologica Subaru era partener cu GM, acum este partener cu Toyota.
Interesele de grup (actionari, parteneri) sunt mai importante decat dorintele consumatorilor de nisa.

Cei care au XT-uri manuale sa faca bine si sa le pastreze.


ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

WIM

  • 670
Re: Re: Forester 2019
« Reply #81 on: August 08, 2018, 12:57:34 PM »
XT nu era o imagine.

Asta e tot o optiune a celor de la Subaru (of America).

Mie mi se pare mult mai logica abordarea de la jumatatea anilor 2000, cand erau implicati in WRC iar expertiza motorsportului infuza aproape intreaga gama: cu un varf de lance in modelul STI, dupa care la nivelul urmator (in piata din America) cu Impreza WRX, Legacy GT/Outback XT si Forester XT.

Acum participa la raliuri in State, au Record Attempt-uri te miri pe unde (Isle of Man, The Ring, Transfagarasan) , au publicity stunt-uri pe circuite de bob si mai alearga si in curse de anduranta. E all over the place si rezultatul e din ce in ce mai greu de vazut in masinile din gama. Din mantra Race on Sunday, Sell on Monday ei au uitat de a doua parte. Imi aduce aminte de situatia in care era Peugeot/Citroen in aceeasi perioada a anilor 2000, cand castigau WRC-uri si Dakkar-uri si n-aveau nici o masina la vanzare care sa foloseasca expertiza acumulata in competitii.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Re: Forester 2019
« Reply #82 on: August 08, 2018, 13:14:15 PM »
pai ... nu ai inteles nimic, stai jos !!!
pe noi (Subaru) nu ne mai intereseaza cumparatori din astia cu aere de piloti / raliu si alte copilarii de genul, noi doar vrem sa vindem multe chestii la multi prosti, care doar sa creada fara sa cerceteze ca ce cumpara este ceva nemaipomenit si nemaiauzit tehnologic si cu sange albastru deci evident ca merita multi bani la achizitie si servicii post vanzare si toti care nu sunt de acord sunt  ??? (m-am blocat ca am scris prosti mai sus pentru ceilalti :) )

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Re: Forester 2019
« Reply #83 on: August 08, 2018, 13:16:14 PM »
Cei care au XT-uri manuale sa faca bine si sa le pastreze.

Si eu ce sa fac cu CVT-ul meu, sa schimb cutia cu una manuala? Parca nu m-as indura ca abia ce i-a fost inlocuit uleiul... ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4919
Re: Re: Forester 2019
« Reply #84 on: August 08, 2018, 13:30:30 PM »
situatia in care era Peugeot/Citroen in aceeasi perioada a anilor 2000, cand castigau WRC-uri si Dakkar-uri si n-aveau nici o masina la vanzare care sa foloseasca expertiza acumulata in competitii.

Las' c-au avut cu 20 de ani inainte  ;D

Linc1

Linc2
« Last Edit: August 08, 2018, 13:31:13 PM by Muttley »
WRX SW 2002

marr

  • 2205
Re: Re: Forester 2019
« Reply #85 on: August 08, 2018, 13:37:01 PM »
Si eu ce sa fac cu CVT-ul meu, sa schimb cutia cu una manuala? Parca nu m-as indura ca abia ce i-a fost inlocuit uleiul... ;D

NOPE !
Lasa masina asa cum e, cu CVT  - daca se aliniaza cum trebuie planetele - e posibil sa-i gasim rapid o clienta !  ;D
Chiar daca va trebui revopsita ulterior ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Re: Forester 2019
« Reply #86 on: August 08, 2018, 13:45:51 PM »
Cei care au XT-uri manuale sa faca bine si sa le pastreze.

Si eu ce sa fac cu CVT-ul meu, sa schimb cutia cu una manuala? Parca nu m-as indura ca abia ce i-a fost inlocuit uleiul... ;D

Sunt masini diferite dar complementare. Pe langa un XT 2.0 CVT merge foarte bine un XT manual(2.5) sau un SG STI.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Re: Forester 2019
« Reply #87 on: August 08, 2018, 13:50:23 PM »
Chiar daca va trebui revopsita ulterior ...
Make it PINK!................................STi pink! ;)

WIM

  • 670
Re: Re: Forester 2019
« Reply #88 on: August 08, 2018, 15:28:10 PM »
ce cumpara este ceva nemaipomenit si nemaiauzit tehnologic si cu sange albastru deci evident ca merita multi bani la achizitie si servicii post vanzare

Aici mi se pare mie oportunitatea ratata. Cred ca la momentul cu pricina (ce-i drept, in buza crizei financiare) existau conditiile necesare - potential tehnologic / motorsport credentials / si o droaie de evanghelisti prin toate forumurile de pe lumea asta - ca Subaru sa devina the AWD half-price Porsche.
Si astfel ar fi putut vinde lucruri nemaipomenite si nemaiauzite tehnologic (motor boxer, AWD simetric cu DCCD si LSD-uri etc.) cu multi bani la achizitie si servicii post vanzare.
My 2 cents.


andea79

  • *
  • 4007
Re: Re: Forester 2019
« Reply #89 on: August 08, 2018, 15:51:45 PM »
problema cu clientii atrasi de motorsport credentials este ca un procent mult mai mare dintre ei sunt atrasi si de partea tehnica, vor sa inteleaga de ce si cum se invart rotitele si in general sunt clientii care nu merg la dealeri total paraleli cu preturile si problemele potentiale deci.... nu sunt chiar clientii doriti de dealeri ....

vezi si aici pe forum raspunsurile persoanelor afiliate oarecum dealerilor, chiar daca stiu si ar putea explica / da solutii la unele probleme/intrebari prefera sa trimita pe lumea la service-ul oficial, sa denigreze cand/cat e posibil alte service-uri/persoane independente si evident sa "invaluie" mega tehnologia subaru (foarte simpla si simpatica de altfel) intr-o aura de chestie complicata pe care nimeni din afara retelei nu o poate patrunde

imi cer scuze apriori celor care nu le va conveni ce am scris mai sus dar .... de ani de zile asta se subintelege din mesajele lor pe forum si din punctul meu de vedere exact asta (va)duce la decaderea forumului  (lumea utilizeaza forumul pentru a citi/cere sfaturi  - asa cum se pot da ele pe net)

(stiu, a deviat povestea de la Forester 2019 si discutia va ajunge probabil la cosul de gunoi in locul de dat cu capul pentru ca evident nu e ok sa fie citita de prea multi :) )

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #90 on: August 08, 2018, 16:06:17 PM »
Pe principiul nimic nu se pierde, totul se transforma, am mutat discutia unde isi are locul. Istoria Subaru. Pastram Forester 2019 penru Forester 2019.

Discutia de mai sus este interesanta si pune punctul pe S (de la subiectiv si subaru - alegeti voi pe care il preferati).
« Last Edit: August 08, 2018, 16:07:15 PM by MihaiFlorescu »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #91 on: August 08, 2018, 16:13:41 PM »
Scurt si la obiect.

Cu solutiile de pe internet nu am reusit sa repar timp de 2 ani XT-ul.
Lucrand impreuna cu reteaua am reusit sa rezolv problema masinilor mele dar si ale altor cunoscuti/prieteni/clienti.

Ceea ce spun eu nu este in contradictie cu ideile tale. Tu esti pasionat de viteza si solutii de tuning, eu merg pe partea safe, de fiabilitate si protectie in timp.
Folosesc masinile pentru lucru si sunt interesat sa ajung intotdeauna de la A la B si inapoi la A.
Zona mea de interes nu este foarte spectaculoasa dar are si ea rostul ei.

PS: Nu sunt afiliat nimanui. :)
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

marr

  • 2205
Re: Forester 2019
« Reply #92 on: August 08, 2018, 16:14:32 PM »
...
vezi si aici pe forum raspunsurile persoanelor afiliate oarecum dealerilor, chiar daca stiu si ar putea explica / da solutii la unele probleme/intrebari prefera sa trimita pe lumea la service-ul oficial, sa denigreze cand/cat e posibil alte service-uri/persoane independente ....

OK !
Got it !

PS: Cine pe cine a denigrat, ca eu am lipsit de la ora aia ?

PPS: Problema clientilor atrasi de motorsport nu consta in cunostintele lor tehnice si economice, ci pur si simplu in numarul lor ....

ON-TOPIC: FORESTER 2019
Domnilor admini - ca tot a mentionat ceva colegul @andea mai devreme - propun urmatoarea miscare:
1. Sa curatam topicul asta de tot ce-i pe langa subiectul "Forester 2019". Pe mine unul sbiectul asta ma intereseaza, astept cu interes date despre versiunile europene si mi-e destul de dificil sa cern informatia relevanta prin noianul diverselor continuari ale unor dispute incepute, cel mai probabil, cu ceva timp in urma si in alta parte.
2. Sa facem un nou topic de genul "Subaru - incotro ?" unde sa mutam si sa continuam discutiile de despre modelele trecute, actuale si viitoare, ce ne place si ce nu, cine-i de vina pentru ce nu ne place, etc - exact discutiile de genul celor din ultima parte a acestui topic .
My 2 cents !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2205
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #93 on: August 08, 2018, 16:22:34 PM »
Pe principiul nimic nu se pierde, totul se transforma, am mutat discutia unde isi are locul. Istoria Subaru. Pastram Forester 2019 penru Forester 2019.

Discutia de mai sus este interesanta si pune punctul pe S (de la subiectiv si subaru - alegeti voi pe care il preferati).

Gand la gand !
Ai si facut mutarea in timp ce eu tastam la postul de mai sus !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #94 on: August 08, 2018, 16:25:19 PM »
@andea si @ Boxer: voi sunteti extremele variantelor posibile. Eu mi-am reparat/intretinut si imbunatatit 2 dintre masini urmand ambele metode, una cat mai pe DIY si evitand complet reprezentatele si alta doar prin reprezentanta. Rezultatul a fost acelasi. Cum am ajuns la rezultat si cat a costat a fost total diferit.
« Last Edit: August 08, 2018, 16:27:40 PM by MihaiFlorescu »

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #95 on: September 16, 2018, 17:29:48 PM »
Si daca tot discutam despre istoria SUBARU va propun o incursiune in anul 1958 cand Nakajima Aircraft Company lansa primul automobil denumit SUBARU 360.





Al doilea model, mult mai rafinat insa respectand cerintele pietei a fost acesta:





Ambele modele sunt expuse de catre proprietar intr-o vitrina creata special chiar vis-a-vis de Linia de Productie din Gunma (Prefectura Tokyo)



Pretul unei astfel de masini este subiect inchis intrucat cele doua fac parte din patrimoniul imperial.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #96 on: September 16, 2018, 17:46:27 PM »
Istoria scrisa a marcii SUBARU incepe in Orasul Ota, la cca 70 Km nord de Tokyo unde se afla una dintre liniile de productie acompaniate de un centru de excelenta, un alt centru dedicat satisfactiei clientilor precum si institutul de cercetare-dezvoltare consolidat cu o unitate de testare a noilor modele.







...atat m-au lasat sa fotografiez. Camera foto si telefoanele le-am lasat la intrare apoi am semnat un document de confidentialitate si am pornit la drum impreuna cu ghidul nostru.

Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #97 on: September 16, 2018, 17:51:56 PM »
La iesirea din fabrica si dupa ce ne-am recuperat aparatele foto si telefoanele am surprins imaginile de mai jos:





Legacy, Outback n-are importanta atat timp cat se afla pe o proprietate imperiala ;D



Daca vrei mai multa viteza ti se aduce aminte ca SUBARU a stat la baza unui concept de avion de vanatoare construit in colaborare cu MITSUBISHI si vandut ulterior catre blocul NATO

Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #98 on: September 16, 2018, 17:55:44 PM »
Parcarea de pe latura de est a fabricii si dedicata oamenilor muncii imbracati in salopete







Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #99 on: September 16, 2018, 18:26:55 PM »
Daca aveti treaba prin Tokyio iar numele SUBARU rezoneaza in meandrele personalitatii voastre va recomand sa vizitati fabrica si R&D-ul din orasul Ota.

Aici puteti incepe, impreuna cu un ghid pus la dispozitie de catre SUBARU Marketing Dept, explorarea istoriei, a tehnologiilor, a eforturilor care se fac pentru reducerea noxelor, a planurilor pentru securitatea pasagerilor, a celorlalti participanti la trafic si nu in ultimul rand a pietonilor.

Veti putea intra in linii de testare si asamblare a motoarelor, cutiilor de viteze, a componentelor de caroserie precum si a masinii in toata splendoarea ei.

Ghidul va va explica in detaliu ce face fiecare surub, saiba, piulita si furtun insa pe mine m-a pierdut pe drum... ;D
Ceea ce am inteles si totodata m-a fascinat au fost:

1. Grija de a transmite generatiilor viitoare de tehnicieni si ingineri metodele si tehnicile prin care se elaboreaza tehnologii de incredere. Toate resursele educationale sunt concentrate intr-un program intitulat "SUBARU Technical Expert Program" si este dedicat noilor generatii incepand cu elevii de liceu. Practic, la SUBARU Gunma Plant se afla un centru de pregatire a celor care vor sa se formeze ca si specialisti in industria auto japoneza, mai exact SUBARU.

2. Au creat un sistem de generare si cogenerare a curentului electric bazat pe resurse 100% naturale (vant, valuri ale oceanului si solar). Ca atare, liniile de productie ale SUBARU folosesc 35% energie care provine din surse naturale si fara a impacta mediul inconjurator.

3. SUBARU s-a aliat cu ceilalti producatori de autovehicule si a decis extinderea tehnologiilor pentru a proteja mediul inconjurator prin reducerea emisiilor VOC (Volatile Organic Compounds) ca de exemplu toluenul si xilenetilbenzenul care sunt principala cauza a oxidarilor fotochimice din mediul inconjurator.

Maine avem programat un drive test cu Forester Hybrid pe circuitul fabricii din Gunma si revin cu detaii.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!