Alegerea corecta a uleiului de motor
Subaru club Romania

Alegerea corecta a uleiului de motor

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Re: Out&Back
« Reply #140 on: December 08, 2018, 21:42:10 PM »
Sunteți răutăcioși cu PTR, boxerul e un motor conceput pentru aplicații de circuit, utilizat in condiții domestice. Este primul lucru care trebuie sa și-l asume proprietarul. Din ce am citit eu pana acum trebuie sa ii dai in sarcina ulei cu HTHS cât de mare se poate, TBN cat se poate de mare in orice condiții, iar la rece sa curgă indiferent de temperatura. Nu uleiuri de circuit pentru mers in oraș, cică nu au detergenți in ele pentru ca se schimba repede și merg la temperaturi ridicate. Pentru diesel trebuie sa absoarbă cât mai repede posibil motorina rezultata in urma regenerării.
PTR este ciudat ca ai ales sa protejezi evacuarea, eu as fi ales tbn cât mai mare la hths minim 3.5 indiferent de ponderea metalelor.
C3 ca norma îți garantează hths minim 3.5 dar și valori mici de cenușă și implicit tbn mai mic. Nu ești obligat sa o respecți.
Oricum la benzina puteți pune după buzunar, dar tu parca ai și gaz și ar fi bine sa cauți uleiuri cu hths 3.7 ( gazul arde la temperaturi ridicate ) și tbn cât mai mare.
E doar o părere și trateaz-o ca atare.

Legat de motulul lu’ celălat m-a bucur ca la benzina a mers bine dar la diesel au dat-o in bara.  Eu nu as mai pune motul in diesel pentru ca DPF și după regenerare nu mai are proprietățile corespunzătoare pana se absoarbe(arde) motorina din el.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Alex Damian

  • 168
  • Impreza 2006 2.0R Wagon
Re: Re: Out&Back
« Reply #141 on: December 08, 2018, 22:11:42 PM »
dar tu parca ai și gaz și ar fi bine sa cauți uleiuri cu hths 3.7 ( gazul arde la temperaturi ridicate ) și tbn cât mai mare.
Motul Specific CNG/LPG are HTHS 3.6 si TBN 7.

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Re: Out&Back
« Reply #142 on: December 08, 2018, 22:39:45 PM »
Tbn mare este 10 sau 12. 7 e așa sa nu mori de foame adică mid saps pentru cei cu filtru. Tbn 5-6 e low saps( cenușă rezultata ). Tbn 7-8 e mid saps. 9 nu am văzut la niciun ulei și 10-12 e pentru fără filtru - protecție maxima a motorului dacă e in specificații.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

PTR

  • 570
Re: Re: Out&Back
« Reply #143 on: December 08, 2018, 22:55:02 PM »
 Nu apuc sa valorific la max tbn , il schimb destul de repede iar valoarea isi mai revine odata cu completarile.
 HTHS mai mare din primavara, Shell Helix Ultra 5w40 ... daca nu imi vine alta idee  :)

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Re: Out&Back
« Reply #144 on: December 09, 2018, 01:56:27 AM »
Uite PTR de pe linkul tău rusesc ce zic rușii ca pun Japoneii in ale lor:
http://www.pleiades-zero.com/wp-content/uploads/2012/03/ELF_LES_PLEIADES_ZERO_0W30_ENG_0212-rev3.pdf
E certificat pe benzinarele lu Subaru.
 Cei cu diesel sa nu îl folosiți, se îneacă filtrul.:) Are tbn prea mare pentru DPF.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

PTR

  • 570
Re: Re: Out&Back
« Reply #145 on: December 09, 2018, 08:01:58 AM »
 Surprinzator ca este facut de Elf  :) , dar posibil sa fie doar in JP... ma interesez... dupa datele tehnice mai usor de gasit este Shell Helix Ultra 0w30..

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Re: Out&Back
« Reply #146 on: December 09, 2018, 10:33:13 AM »
Ce mai contează de cine e făcut dacă are cifrele și aditivii conforme cu necesitatile producătorului de motor. Important e sa se găsească și la noi.
Shell nu declara tbn-ul in specificațiile uleiurilor și asta ma tine departe de ei. Oricum cel pomenit de tine fara a specifica varianta, e C3 deci inferior elf-ului la tbn, ca sa nu facă cenușă.

Elf-ul 0w30 mai are un fratior cu specificații de circuit,hths 4.5, tot pentru Subaru benzina făcut, dar nu merge cu motoarele mai noi, dacă te coafează.
http://pleiades-zero.com/wp-content/uploads/2014/06/10W50_20140618.pdf

« Last Edit: December 09, 2018, 10:34:26 AM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

PTR

  • 570
Re: Re: Out&Back
« Reply #147 on: December 09, 2018, 11:23:39 AM »
 Este si A3/B4  https://oil-club.de/index.php?thread/8-shell-helix-ultra-0w-30/   , posibil sa ajung mai des prin Bulgaria si il iau din benzinarile Shell..
 TBN il consider important daca mergi pe intervalul dat de producator , si cum nu am de gand sa-l tin 15k..  Din ce am observat , indiferent de producator/specificatie cam dupa 4k incepe sa il consume mai repede... si in loc sa-l tot completez mai bine il schimb  :)
 In acelasi motor si aceleasi conditii cei care au testat au observat o temperatura a uleiului mai mare cu minim 5 grade cand au trecut de la 5w30 la 5w40 ...
 Nu tin neaparat sa folosesc o anumita marca sau specificatie  :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Re: Out&Back
« Reply #148 on: December 09, 2018, 11:51:42 AM »
Multumesc de link. Si bicicleta mea e conditionata de acel ulei de la shell si nu ii gaseam nicăieri specificațiile. Producatorul zice ca ar fi singurul ulei compatibil. Si chiar eram interesat sa aflu ce e asa special la el. Varianta c3.

3cyl benzina, turbo, 120cp, DPF. Dap, gpf la motor de benzina.
« Last Edit: January 31, 2019, 17:31:06 PM by MihaiFlorescu »

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Re: Out&Back
« Reply #149 on: December 09, 2018, 12:04:47 PM »
Este si A3/B4  https://oil-club.de/index.php?thread/8-shell-helix-ultra-0w-30/   , posibil sa ajung mai des prin Bulgaria si il iau din benzinarile Shell..
 
Arată foarte bine ca specificații pentru tine. E făcut pentru piața rusească, in alte părți îl găsești c3.
Asta e deranjant la castrol și Shell ca același produs are alți parametri pe piețe diferite. Măcar sa ii dea alt nume.
Am o singura nedumerire, de ce scrie diesel pe bidon la specificațiile alea? Ei in Rusia nu folosesc DPF, dar sa fie alții ECO.


« Last Edit: December 09, 2018, 12:05:42 PM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Re: Out&Back
« Reply #150 on: December 09, 2018, 12:24:58 PM »
Multumesc de link. Si bicicleta mea e conditionata de acel ulei de la shell si nu ii gaseam nicăieri specificațiile. Producatorul zice ca ar fi singurul ulei compatibil. Si chiar eram interesat sa aflu ce e asa special la el. Varianta c3.

3cyl benzina, turbo, 120cp, DPF. Dap, dpf la motor de benzina.

Salut Mihai, la 0w30 cu DPF am găsit un singur ulei, de care sunt tentat sa îl utilizez, folosind cifrele ca reper. E un producător olandez.
https://eurol.com/product_img/PI/EN_E100016_PI.pdf

Are specificații puțin mai bune decât ce am acum in limitele impuse de DPF.
Problema ar fi ca nu se prea importa și la noi.

« Last Edit: December 09, 2018, 13:07:39 PM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: Re: Out&Back
« Reply #151 on: December 09, 2018, 18:03:52 PM »
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

PTR

  • 570
Re: Re: Out&Back
« Reply #152 on: December 09, 2018, 20:33:14 PM »
 Pot sa iau fratele geaman al lui https://oil-club.de/index.php?thread/158-wolf-vitaltech-5w-40/ tot A3/B4 care are si o picatura ester conform fisei de securitate la pret de "ZEWA"  :) , a ramas prin intamplare iarna trecuta in motor si nu facea urat la foarte rece  :)
 Pana in vara 5w30, dupa aceea mai vedem  :)

PTR

  • 570
Re: Re: Out&Back
« Reply #153 on: December 11, 2018, 10:21:40 AM »
 Subaru Elf pleiades nu este livrabil in europa ....
 Porsche foloseste Exxon Mobil 0w40 pe toate modelele benzina, dar termostatul deschide un pic mai sus si au racitor ulei cu/fara ventilator in functie de model..
 Ca prima impresie subiectiva motorul este mai silentios la relanti, pe gaz nu se aude, pe benzina se aud injectoarele... tacanitul vietii :)

Forester

  • 3065
  • The other right!
Re: Re: Out&Back
« Reply #154 on: December 11, 2018, 13:23:56 PM »
...
 Ca prima impresie subiectiva motorul este mai silentios la relanti, pe gaz nu se aude, pe benzina se aud injectoarele... tacanitul vietii :)

N-am identificat pana la urma ce ulei ai pus.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

PTR

  • 570
Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #155 on: December 11, 2018, 14:32:40 PM »
 S-a pierdut la mutarea posturilor..
 Fatidicul Mercedes 229.51 5w30 C3 :) , iar impresia este posibil sa se datoreze continutului de molibden. La 55-60km/zi fara weekend cred ca pot sa-mi dau seama...

PTR

  • 570
Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #156 on: December 15, 2018, 09:55:34 AM »
 Cand marketingul este esenta iar eticheta face pretul ... unii au verificat un ulei 5w40 de la hypermarket  ;D , pret pentru 1L la ei cat apa la 0.5 in parc la noi  ;D
 https://www.oil-club.ru/forum/topic/32764-kazhdyy-den-5w-40-api-sgcd-svezhee/

PTR

  • 570
Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #157 on: December 15, 2018, 12:33:32 PM »
 Folosesc google  translate pe pagina  :)
 Dar in engleza esential ar fi :
 
 1) The oil meets the requirements of the SAE standard and can be safely called 5W-40 (at 10 ° C the norm, CCS at this t does not cause
congestion ) 2) Viscosity at 10 ° C = 13.36 cSt is the norm
3) Alkaline number = 7.83 - low, i.e. . the stock of detergent-non-neutralizing properties is small, although against the background of TAN 1.61 everything is not so bad (well, what did you want from SG?)
4) Sulfate ash = 0.98% - low for an archaic quality level polnopolnoe oil
5) Pour point = -45С - well!
6) Flash point in an open crucible = 228C is a good indicator, which indirectly indicates a low evaporation (presumably PLA of this oil is around 11%)
7) ZDDP antiwear additivesrepresented by the usual pair of compounds of Zinc and Phosphorus + Molybdenum, which helps reduce friction and fuel consumption. Detergent / neutralizing additives in the form of salicylates Calcium
8) Sulfur content = 0.265 - indicates pure base oils (hydrocracking) and a modern additive package (in my opinion, this is Chevron-Oronite).
 
The Fourier transform infrared spectrum indicates that VHVI hydrocracking oil . (I did not even expect it, I thought mineral water would add.

Conclusion: we have a masterpiece oil in front of which it is impossible to find fault, knowing its price (130-150 rubles per liter). I confess: I am pleasantly surprised, because from oil level SG did not expect such indicators. Be sure to buy this, but I will look for a batch from 01/16/2018, because there is no complete certainty that in other games everything is still tracery. But the likelihood that this oil is exactly what we see it in a hat, opening his mouth in surprise is high. This oil, which simply has no equal in terms of price / quality ratio, is suitable for almost any car except, perhaps, sharpened to the requirements of C1 and C4. But we must remember: he has a small resource, i.e. 200 hours and for replacement. And as a wash for 1000-1500 km in general is ideal. (Described Dimmy )

 Ultimele 2 propozitii fac referire la TBN 7.83 care corespunde unei utilizari de 200 ore in motor dupa care se recomanda inlocuirea. Numarul de ore functionare reprezinta o concluzie a rezulatelor testelor de ulei uzat, pentru a calcula intervalul in km se inmulteste cu viteza medie estimata. Pe pagina cu ulei Subaru Pleiades uleiul este testat doar la cald continuu timp de 225 ore. Intervalul de schimb de 1000-1500 km se refera doar la utilizarea ca ulei de spalat motorul cand nu se foloseste engineflush.

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #158 on: December 20, 2018, 20:43:26 PM »
Daca as fi stiut ca e asa complicat de ales uleiul de motor nici permis nu aveam.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #159 on: December 21, 2018, 09:21:17 AM »
Într-adevăr, o întreaga filozofie și parca nicio concluzie clară  :o