Primul meu Subaru (Forester SG)
Subaru club Romania

Primul meu Subaru (Forester SG)

Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #60 on: January 14, 2018, 09:55:51 AM »
Eu am patit la a mea sa bage niste consumuri astronomice din cauza sondei lambda. Poti sa o schimbi, ca nu ai decat de castigat.

La colegul tau trebuie dat un ECU reset (scoasa borna) si e posibil sa-si reintre in parametri.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #61 on: January 14, 2018, 10:25:03 AM »
Multumesc pentru reply.
Era si codul P0140 sondei lambda inregistrat dar s-a sters si nu a reaparut, am considerat ca a fost de la benzina dar o voi schimba sa elimin o posibil cauza.

Prietenul cu impeza sustine ca a mai avut aceeasi problema cu ralanti-ul la schimbul bateriei si ca si-a revenit in 2-3 zile de mers, probabil pana a reinvatat ecu...
ii voi transmite sa scoata borna cateva minute sa reseteze ecu, dar cu siguranta are ceva mizerie pe MAF, clapeta de acceleratie de sta mult subturata, nu a verificat/curatat niciodata .

O zi buna.

 

PTR

  • 570
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #62 on: January 14, 2018, 10:49:34 AM »
 Consumul afisat este calculat pe macar 100km ? Ce distanta parcurgi la o pornire a motorului si in cat timp ? Cat o lasi sa mearga inainte sa pleci de pe loc ? La ce nivel tii caldura dupa ce pornesti motorul ?

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #63 on: January 14, 2018, 19:13:16 PM »
Salut,
Nu este pe 100 km ci pe 95.
Alimentare de la aprinderea becului cu 20l.
95km parcursi pana la reaprinderea becului.
De la pornirea motorului parcurg 5 km in circa 25-30 min.
Dupa pornire mai stau circa 3-4 min pana coboara ralantiul de la circa 1400 sub 1000 rpm.
Pornesc caldura in habitaclu dupa ce antigelul ajunge in jurul 90 grade ,la 26-27 grade ventilatie treapta 2-3, fara compresor A/C pornit.


MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #64 on: January 14, 2018, 19:25:50 PM »
Faci plinul pana la primul click, resetezi kilometrajul, mergi cat vrei sau te tine si faci plinul la aceeasi pompa daca se poate pana la primul click.

Nr litri intrați*100/km pacursi si ala e consumul.

PTR

  • 570
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #65 on: January 14, 2018, 20:53:54 PM »
 Raportat la utilizare , consumul mi se pare normal...
 Porneste clima pe 15.5 grade C dupa ce ai pornit motorul , ca se se deschida si robinetul electric pe care cred ca il ai pe furtunul de tur calorifer....
 Din cauza variatiei volumului benzinei destul de mult de la cald la rece, metoda plinului e cu atat mai exacta cu cat rezervorul este mai gol.

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #66 on: January 14, 2018, 21:17:52 PM »
Multumesc tuturor.

Voi incerca  metoda plinului si inlocuirea sondei lambda.
Imi faceam griji ca ar pierde benzina pe la furtunase sau alt defect, nu am vazut scurgeri.
Vazand postari pe forum cu consum "15-20% dar nu-mi sta nimic in fata" iar la mine e de 21 cu 40 kmh consider ca e normal sa am nedumeriri, daca este un defect sper sa-l identific.
imi fac griji legate de sanatatea masinii, consumul il mai putem trece cu vederea.
« Last Edit: January 14, 2018, 21:26:37 PM by JAD »

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #67 on: January 21, 2018, 19:56:21 PM »
Am inlocuit sonda lambda bank 1 sensor 2 (cea de dupa catalizator) cu una de la Denso.
Am sters eroarea dupa inlocuire si nu a reaparut, (P0140).
Dupa inlocuirea sondei s-a schimbat comportamentul masinii, mai energica, sunetul motorului si mirosul evecuarii schimbate,
E posibil sa fiu subiectiv dar si cutia mi-a lasat impresia ca schimba diferit in primul test drive dupa care a revenit la "normal", foarte probabil doar datorita resetarii ECU.
Stiti cumva care este diferenta intre citirea codurilor de eroare cu conectorul de mai jos (test mode) cuplat sau decuplat ?
Daca conectorul verde e decuplat apare doar eroarea P2433 (are legatura cu sistemul de aer secundar).
Daca e cuplat apar ceva mai multe (P0502, P0851,P2433,P2444 si cel responsabil pentru sonda lambda tot in test mod a aparut dar a disparut dupa reparatie si clear code)

Pompa secundara de aer era blocata/gripata din motive evidente in  poza de mai jos, plina de apa, rugina si motorasul foarte incins.
Dupa multe ore de migala am reusit sa o readuc la viata.




« Last Edit: January 21, 2018, 20:52:29 PM by JAD »

Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #68 on: January 21, 2018, 21:30:06 PM »
Eu de prima sonda lambda povesteam. Aia e responsabila in mare parte de amestec.
E posibil dupa ecu reset sa fie ok consumul, dar e si mai posibil sa ai iar probleme dupa o perioada.

Mufele verzi le cuplezi doar pentru a scrie in rom.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #69 on: January 21, 2018, 21:40:48 PM »
Sa inteleg ca erorile afisate cu mufele cuplate nu sunt concludente, ar trebui ignorate?

Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #70 on: January 21, 2018, 21:54:15 PM »
Daca nu ai erori fara sa cuplezi mufele, e ok.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #71 on: January 21, 2018, 22:06:04 PM »
Multumesc de info.
Fara a fi cuplate am eroare doar pe sistemul de aer secundar.
Cu ele cuplate, printre altele aveam si eroarea sondei lambda care a fost schimbata si eroarea nu a mai aparut, din acest motiv am crezut ca acest test mod e mai ok decat fara :).
Concluzia - am schimbat sonda fara a fi neaparat nevoie :)
« Last Edit: January 21, 2018, 22:08:47 PM by JAD »

leeloo

Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #72 on: January 22, 2018, 14:39:43 PM »
nu regreta ca ai schimbat-o.
Sondele lambda sunt consumabile si durata lor de viata e in jurul a 160k km.  Asta e valabil cam la orice motor benzina construit dupa 1994.   Generatia anterioara tinea mai putin, cam 100k km. 
160k km astia e durata lor de viata previzioanta, ele pot crapa si mai devreme.
Ele apar pe tester doar cand sunt moarte complet.  Asta nu inseamna ca  daca nu ai eroare sonda e in regula.
Sunt mai greu de vazut, trebuie urmarite live  de cineva care se pricepe sa interpreteze graficul de pe tester. .  Ele in timp devin "lenese",   si asta se poate vedea live in mers. 
Cam la toate masinile am avute, cele cumparate SH in special a fost pintre primele lucruri inlocuite, la nici una nu aveam o eroare.   Imediat se vede o imbunatatire la mers si o sa vezi si la consum, iti scoti banii pe ea relativ usor numai din diferenta la pompa.   

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #73 on: January 22, 2018, 18:00:45 PM »
Nu, cum sa regret ca am schimbat-o, din contra, ma bucur pentru orice piesa sau reparatie primeste masina.
O voi schimba si pe cea din fata catalizatorului dar nu o gasesc prea usor, o gasesc doar pe cea de dupa , apoi inlocuite pe la 40k .

leeloo

Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #74 on: January 22, 2018, 18:08:34 PM »
ce an e masina, iti gasesc eu codul usor.
Cele mai importane sunt cele pre - catalizator, nu stiu daca ai una sau 2 bucati. Cele de dupa sunt pentru controlul normei de poluare mai mult, alea le mai poti ignora sau pune chiar cele mai ieftine, dinalea  universale la 20 de euro..


« Last Edit: January 22, 2018, 18:09:20 PM by leeloo »

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #75 on: January 22, 2018, 19:19:21 PM »
E din 2006, forester 2.5xt, o singura evacuare , o sonda inainte si una dupa catalizator.
Multumesc !

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #76 on: January 22, 2018, 19:34:52 PM »
Pune opposedforces.com la favorite 😉
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

leeloo

Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #77 on: January 22, 2018, 19:50:04 PM »
aia pre catalizator codul de mai jos
22641AA211

intre 80-110 euro + posta,  Denso/NGK deci bune.
Nu stiu cat o fi in RO, daca e prea scumpa  poti comanda si pe site-uri de afara, ajunge in maxim o saptamana.



Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #78 on: January 22, 2018, 20:15:10 PM »
Eu o inlocuisem acum vreo 2 ani, costase un pic peste 500 ron de la Denso, acum o vad  la un pic peste 600 ron, Denso sau la aproape 1000ron, pe original.

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #79 on: January 22, 2018, 21:40:18 PM »
Multumesc pentru utilele sfaturi si part number.
Ce diferente ai sesizat  dupa inlocuire ?
« Last Edit: January 22, 2018, 21:41:00 PM by JAD »