În timp ce producătorii de volume riscă bugete importante pentru a se alinia noului trend și a cererii pe piața europeană de SUV și CUV, este posibil ca trend setter-ii să se mute către altceva?

Piața deja a fost împărțită. Skoda, Seat și alții care înca își anunță primul lor SUV se bat pe acei 3% sau poate mai puțin. Încep să se taie break-uri și decapotabile din ofertă, în timp ce alții adoptă stilul Outback, Alltrack, Allroad încercând să iasă în față.

Am observat însă o nouă tendință în creștere.

subaru-brat-ad-1

Atât în SUA cât și în Europa calitatea și fiabilitatea mașinilor a scăzut. În timp ce americanii își permit să se întoarcă ușor și sigur la Ford F150 sau rivalele Dodge, Toyota, GMC și alte utilaje renumite pentru fiabilitate și mai puțin pentru consum redus de carburant, în Europa schimbarea este înceată și mai puțin evidentă.
În restul lumii însă, Mitsubishi L200 și Renault-Nissan își împart pâinea frățește, Toyota mai prinde câte un contract, pe când Isuzu adună firimiturile. Apoi VW vine să strige că este și el în peisaj cu Amarok, în timp ce Ford aruncă pe ici-colo câte un Ranger la preț de Subaru XV și Mazda ne roagă sa nu ne grăbim întrucât vor să reia colaborarea cu Isuzu în dezvoltarea unui nou model cu benă.

Renault mai nou (grupul Renault) a încheiat o nouă colaborare cu Mercedes. Nu este vorba de acea colaborare cu motorul diesel de Dacia pe modelele mici Mercedes, ci de un Pick-up truck în toată regula în versiune hardcore 4×4 și una city hybrid. Nu este nimic altceva decât un Nissan Navara cu interior de V-Class.

VW a mirosit treaba de ceva timp și s-a pregătit cu Amarok, dar o să se lovească de o concurentă interesantă. La urma urmei se cunoaște faptul că producatorii obțin un profit mai mare din vânzarea modelelor mari decât de pe urma piticaniilor de oraș.

În astfel de vremuri te întrebi… “Unde este continuarea lui Subaru BRAT sau BAJA?”

subaru-baja-2016-wallpaper-3

Mihai