OUTBACK 2.5i CVT
Subaru club Romania

OUTBACK 2.5i CVT

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #260 on: October 26, 2017, 18:11:07 PM »
Chiulasele au fost foarte putin rectificate, n-a fost nevoie de garnituri de reparatie.

 :o ???

Ce limbi vorbesti acolo, straine?
« Last Edit: October 26, 2017, 18:11:57 PM by MihaiFlorescu »

andea79

  • *
  • 4007
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #261 on: October 26, 2017, 18:48:43 PM »
adica nu au fost rectificate/trimise niciunde :) 
un pic de slefuire&curatare manuala si inainte cu tupeu si la risc :) :)

sco

  • 736
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #262 on: October 27, 2017, 09:03:46 AM »
adica nu au fost rectificate/trimise niciunde :) 
un pic de slefuire&curatare manuala si inainte cu tupeu si la risc :) :)

Hai ba ca n-am turbo :)

andea79

  • *
  • 4007
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #263 on: October 27, 2017, 09:15:46 AM »
dar poate fi absolut ok, daca motorul nu a fost supraincalzit de multe ori blocul/chiulasele nu s-au deformat si este ok
eu "contestam" doar metodele de verificare aplicate ...

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #264 on: October 27, 2017, 09:24:02 AM »
Mda, ce sa zic. Sper sa iasa ok.

Muttley

  • 4922
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #265 on: October 27, 2017, 09:29:44 AM »
Mi se pare incredibil sa nu le dai chiulaselor o fata plana daca tot le-ai desfacut. Costa aproape nimic si dureaza o ora. Iar sa mergi la risc si sa speri sa fie ok... Pacat de munca aia si banii aia.
Sa ceri garantie pentru lucrare!
WRX SW 2002

UXE

  • 1731
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #266 on: October 27, 2017, 09:44:06 AM »
Ce sunt alea garnituri de reparatie?

andea79

  • *
  • 4007
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #267 on: October 27, 2017, 10:06:54 AM »
adica garnituri mai groase ... daca se face plan si se iau cativa mm din bloc trebuie puse garnituri mai groase ca sa compenseze ... teoretic ... practic mai merge si fara :)

sco

  • 736
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #268 on: October 27, 2017, 11:21:27 AM »
Mi se pare incredibil sa nu le dai chiulaselor o fata plana daca tot le-ai desfacut. Costa aproape nimic si dureaza o ora. Iar sa mergi la risc si sa speri sa fie ok... Pacat de munca aia si banii aia.
Sa ceri garantie pentru lucrare!

Stai ca tragi concluzii pripite. Eu n-am zis ca nu s-a facut, Vali a zis :) O sa aflu mai multe saptamana viitoare.

sco

  • 736
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #269 on: October 30, 2017, 14:55:33 PM »
Pe miercuri e posibil sa vina distributia completa OEM, sper sa am masina saptamana asta. Chestia asta cu speranta... ma omoara :)

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #270 on: October 30, 2017, 15:13:04 PM »
Te omoara ultima vrei sa zici!  ;)
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

sco

  • 736
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #271 on: November 04, 2017, 15:27:02 PM »
În sfîrşit am maşină!!!

Toate par în regulă, trebuie să mai umblu o vreme să vedem, singurele probleme pe care le mai am sunt:

1. Telecomanda de pe cheie nu mai merge.
2. Problema cu ventilaţia tot nu e rezolvată, a zis Tudor că e posibil să trebuiască înlocuit un motoraş (l-au dat cu ceva spray siliconic pe ăla vechi, dar nu pare să aibă vreun efect).

Când o să am timp o să pun nişte poze cu garnitura de chiulasă, când o să ma prind unde era defectul. Nici Tudor n-a reuşit să îmi arate unde era problema.

Am monitorizat un pic temperatura lichidului de răcire după ce am luat-o, la semafor prin oraş am văzut că ajungea şi la 98 de grade, sper că e OK. Lichidul nu e HEPU G12+, ci doar HEPU G12. Poate la revizia următoare o să cumpăr eu lichidul şi îl duc să mi-. schimbe.

O să revin cu detalii.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #272 on: November 04, 2017, 15:51:55 PM »
La diferente de sutimi de milimetru sau microni nu ai cum sa constati ceva cu ochiul liber.
Daca ai prieteni la UTC poti incerca la un laborator de la Ingineria Materialelor sau Mecanica. Ei au dotarile si cunostintele necesare pentru a examina piesa.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #273 on: November 04, 2017, 17:21:01 PM »
baga g12+ in cel mai scurt timp. G12 are ceva ce subaru cere sa nu se gaseasca in antigel. Nu mai stiu exact care din cele 3 substante.

Edit: la g12+ scrie clar ca nu are nitriti. La g12 nu scrie nimic de asta.
« Last Edit: November 04, 2017, 17:26:09 PM by MihaiFlorescu »

sco

  • 736
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #274 on: November 04, 2017, 18:45:26 PM »
baga g12+ in cel mai scurt timp. G12 are ceva ce subaru cere sa nu se gaseasca in antigel. Nu mai stiu exact care din cele 3 substante.

Edit: la g12+ scrie clar ca nu are nitriti. La g12 nu scrie nimic de asta.

Ceva nu se potriveşte: pe deviz şi factură scrie Hepu G12. Inclusiv Tudor mi-a zis că şi el ţine minte de G12. În schimb în vasul de expansiune eu văd lichid mov (sau albastru? e întuneric, trebuie să mă uit mâine din nou la lumina soarelui), iar Hepu G12 e roz. Trebuie să lămuresc treaba cu Tudor luni.
« Last Edit: November 04, 2017, 18:46:45 PM by sco »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #275 on: November 04, 2017, 19:34:04 PM »
Ai aici ce trebuie. Scrie si in engleza si in germana.

http://www.hepu.de/de-wAssets/docs/e-paper/kuehlmittel/index.html

M-am inselat cu nitritii, dar stiu ca este clar o diferenta intre cele doua si 12+ este clar mai bun. Cred ca am scris pe forum in alta parte. O sa caut
« Last Edit: November 04, 2017, 19:39:17 PM by MihaiFlorescu »

sco

  • 736
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #276 on: November 06, 2017, 22:24:30 PM »
Revin cu nişte opinii:

1. A început să se mai risipească mirosul de ars după ce parchez maşina în garaj (bănuiesc că sunt garniturile noi de chiulasă, admisie, evacuare, capac chiulasă). În prima seară i-am chemat pe ăia de la gaz, am crezut că am scăpări de gaz la centrală :D
2. Încă nu l-am sunat pe Tudor să văd ce îmi zice de lichidul de răcire. Azi pe lumină m-am uitat din nou şi pare ceva verde/albastru. Deci nu este nici HEPU G12 nici G12+. Destul de nasoală treaba...
3. Am făcut nişte poze cu chiulasele şi o bujie. Bujia pare destul de consumată...

Aşadar rămâne să văd care e faza cu lichidul de răcire şi să rezolv problemele rămase: butoanele de pe cheie pentru închis / deschis uşile nu mai merg şi ventilaţia care nu închide fantele centrale.

Chiulasa 1
Chiulasa 2
Bujie
« Last Edit: November 06, 2017, 22:25:49 PM by sco »

UXE

  • 1731
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #277 on: November 07, 2017, 13:46:16 PM »
Faza cu antigelul e ciudata.  Eu am cumparat foresterul din Cluj  si am mers la Tubman (atunci)  pentru a verifica masina inainte de cumparare.  S-a constatat ca trebuia completat cu antigel. La vremea aceea nu cunosteam tipurile de antigel si ce trebuie folosit in Subaru  asa ca am mers pe mana lor.  Dupa cateva saptamani am observat ca a scazut lichidul din vas si am vrut sa completez insa nu stiam ce antigel sa cumpar,  ce marca , ce tip.  Asa ca i-am sunat si i-am rugat sa imi spuna ce antigel au pus , iar ei la randul lor m-au intrebat ce scrie pe factura si le-am zis ca scrie "antigel verde".  Si mi-au zis sa pun tot antigel verde   :o   Ideea  e ca nu au vrut sau nu au stiut sa imi spuna ce marca sau ce tip de antigel mi-au pus atunci.   Adica nu mi se parea mare filozofie sa citeasca de pe bidon si sa imi spuna exact ce au pus,  iar in program era numele unui produs generic  ceea ce mi se pare foarte ciudat.

Cum ziceam, se intampla lucruri ciudate la ei cand este vorba de  antigel. Pe mine m-au enervat la faza aceea.  Eu cred ca n-au vrut sa imi zica ce antigel au folosit.   Iar la tine nu stiu, dar tot mi se pare ciudat.  Sunt niste lucruri foarte simple care n-ar trebui scapate din vedere asa de usor. Parerea mea. :)


Daca e albastru e G11 , cred :) .   Poti trece linistit pe G12+ , cat mai repede :P
« Last Edit: November 07, 2017, 13:46:57 PM by UXE »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #278 on: November 07, 2017, 14:01:52 PM »
Codurile de culoare sunt doar orientative, este gresit sa consideram ca folosind o anume nuanta avem si formula chimica perfecta pentru anumite motoare.

Este normal ca sa nu iti spuna ce au folosit. Unitatile service care se respecta ofera garantie la piese si manopera dar nu isi fac publice solutiile folosite.
Cei care mentin relatii de lunga durata cu atelierele service beneficiaza si de post-garantie.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

sco

  • 736
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #279 on: November 07, 2017, 14:06:40 PM »
Codurile de culoare sunt doar orientative, este gresit sa consideram ca folosind o anume nuanta avem si formula chimica perfecta pentru anumite motoare.

Este normal ca sa nu iti spuna ce au folosit. Unitatile service care se respecta ofera garantie la piese si manopera dar nu isi fac publice solutiile folosite.
Cei care mentin relatii de lunga durata cu atelierele service beneficiaza si de post-garantie.

Ca şi principiu general e OK ce zici tu, atunci când nu vrei să te implici ca şi client şi mai ales atunci când încă mai ai garanţie. Ceea ce nu a fost cazul meu, mai ales că eu am cerut explicit HEPU G12+. Iar ei mi-au trecut pe deviz şi factură HEPU G12. Care conform producătorului are culoarea roşie/roz.