SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
Subaru club Romania

SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #120 on: January 12, 2013, 07:15:41 AM »
Daca tot sunt la roti sa megem dein aproape in aproape si sa ne oprim putin la frane.
Sistemul de franare stock al STI este considerat ca fiind unul foarte eficient si sportiv din fabrica, mai ales ca poarta semnatura Brembo.
Din nefericire pot spune ca asa cum era sistemul stoc era in zona satisfacator, personal am avut masni stock pana la acel moment, masini care franau mai bine de exemplu BMW 330i.
Nu vorbesc ulterior de M3 E92 si alte masini pe care le-am mai condus.
Frana stoc era putin elastica, necesita apasare mare si se incalzea usor efect pe care cei alearga tare masinile il cunosc si stiu cat de enervant si periculos este.
Am incepus sa studiez care sunt solutiile, preturile lor si sa caut o solutie eficineta, dar care sa nu fie un compromis. Aveam putere mare, vroiam si mai mult clar ca trebuiesc si frane.
In final am reusit sa obtin ce am vrut.
Am testat masini Subaru cu sisteme de franare imbunatatite cum ar fi Alcoon, APRacing..., am discutat cu multe persoane cu partenerii din Japonia...
Nu am fost incantat de sistemele de franare cu discuri fata supradimensionate cu etrieri cu n-spe pistonase..., pedala de frana functona nefiresc.
Pentru a bloca rotile sunt suficiente si franele stock important este sa nu se incinga sau daca se incing sa franeze in continuare bine. Desemenea se spune ca controlul pe discuri cu diametru marit ofera un control mai bun si alta progresivitate.
Despre sistemul de ABS pot spune insa ca este excelent, sportiv si adaptabil.
In urma acestei cercetari solutia a fost simpla si foarte eficineta.
Am schimbat racordurile de frana doar pe fata.
Goodridge Subaru WRX & STi Stainless Steel Brake Lines a fost marca aleasa pentru aceste furtunase dar cum am spus am montat la sfatul partenerilor din Japonia doar pe fata.
Ei si-au permis sa testeze si au spus ca intarzierea pe care o fac la franarea pe spate furtunele de serie e chiar benefica. Nu am testat pentru ca bine stiti ca nu avem unde am mers pe mana lor.

Secretul insa a venit de la placutele de frana unde am folosit produsele de aici: http://www.carbonelorrainebraking.co.uk/index.html
Sistemul de franare acum este ireprosabil, iar cand frana se incinge ii creste efiecienta, cu cat ai incins mai mult frana pedala e mai sus si mai puternic franeaza.
Este incredibil cat de mult au facut aceste placute de frana, in plus rectifica automat discul cu fiecare franare pusa cu ele. Am testat si alte placute de diferite compozitii dar nimic nu s-a comparat cu astea.
As mai avea de schimbat discurile cand cele de serie care sunt f bune se uzeaza.
Lichidul de frana este Castrol Racing.

Suspensia este una foarte buna testata pe mai multe masini deja in Romania, este stabila silentioasa si fiabila din gama Bilstein.



« Last Edit: January 12, 2013, 07:33:20 AM by sebastian »


KET

  • 3921
Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #122 on: January 12, 2013, 09:08:00 AM »
As mai avea de schimbat discurile cand cele de serie care sunt f bune se uzeaza.

Si pentru ce discuri vei opta?

KET

  • 3921
Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #123 on: January 12, 2013, 10:01:32 AM »
La plimbare in 2005.


Racheta!
Masina asta merita un film de prezentare facut profesionist.

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #124 on: January 12, 2013, 16:55:56 PM »
As mai avea de schimbat discurile cand cele de serie care sunt f bune se uzeaza.

Si pentru ce discuri vei opta?

In acest moment inca mai merg pe cele originale care sunt foarte bune, dar am ochit in Japonia ceva de genul acesta http://www.project-mu.co.jp/e/images/parts/rotor/SCR-PP_SD624bl.jpg
Project MU sunt in opinia mea maximul posibil.
La momentul in care am sa fac comanda obligatoriu am sa fac din nou un studiu de piata foarte serios si am sa evit zona comerciala, mergand spre zona profi.

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #125 on: January 12, 2013, 17:02:05 PM »
La plimbare in 2005.


Racheta!
Masina asta merita un film de prezentare facut profesionist.

Cred ca ai mare dreptate.
Filmul din linkul de mai sus a fost facut personal de Gratzian(4tuning), iar acesta era nivelul de atunci. 4tuning a crescut langa mine si ascensiunea mare a reusit sa o dezvolte in periada in care cu Legal Racing organizam lunar curse auto. Acum au cameramani, reporteri, oameni care lucreaza profi pentru ei si merita sa fie felicitati pentru asta.
Chiar si firma mea de tuning are un marketing deficitar, apecarea noastra a actionarilor fiind mult spre tehnic. Nivelul produselor-servicilor noastre fiind mult peste calitatea imaginii noastre.

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #126 on: January 16, 2013, 06:47:03 AM »
Mergand pe trenul de rulare am sa ma opresc la partea elastica unde am cumparat si montat buchele de la Powerflex.
http://www.powerflex.co.uk/products/Impreza+Turbo%2C+WRX+%26+Sti+%28GD%2CGG+00+to+07%29-331/1.html
http://www.powerflex.co.uk/pdf/create.php?id=331

Atilift kit a fost de la o alta firma din Japonia fiind primele pe care le-am schimbat.

Tot de trenul de rulare tin si barele stabilizatoare care le-am luat de asfalt pentru circuit din japonia de la CUSCO. Sunt reglabile si mi-au lasat o foarte buna impresie.



Si toate astea se intamplau acum cca 8 ani.

Voi revenii cu detatii despre transmisie, ambreiaj ...
 

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #127 on: January 16, 2013, 08:20:14 AM »
Cutia de viteze si diferentialele au fost desfacute si s-au facut cateva schimbari de pinioane, iar cele trei diferentiale au fost inlocuite cu totul.
Odata cu cresterea puterii diferentialele originale au devenit ineficiente si masina avea un comportament ciudat avand situatii in care si la peste 100Km/h, chiar la 140-160 incepea sa patineze rotile pe o parte ... Era foarte ciudat de condus si e greu de explicat dar daca aderenta nu era perfect egala sau era provocata pe viraj, dua roti pe asfalt doua pe linia de tramvai sau doua langa bordura unde mai e praf masina smucea tragea violent intr-o parte sau alta. La putere mica nu se simtea nimic mergeau normal.

Astfel am cautat sa vad care e cea mai potrivita solutie pentru mine si am ales CUSCO din nou. Fata, spate si central.
Centralul permite o distributie diferita, mai corecta la tipul meu de utilizare 35 fata 65% spate.

Aceste diferentiale pot lucra pe 1, 1.5, sau 2 cai eu le-am setat la 1.5 pe toate si cred ca am facut alegerea perfecta.
Diferentialul spate si fata sunt destul de asemnatoare dar totusi difereite insa lucreaza oarecum identic.
Aceste diferentiale se regleaza dinamometric inainte de montaj in functie de tipul de utilizare. Eu am ales asfalt cu anvelope de aderenta mare.




Suportii de cutie si motor au fost alesi tot din gama racing de la CUSCO fiind in opinia mea maximul posibil pentru aceste piese. Rigidizarea lor aduce si manevrabilitate mai buna deoarece cu cei de serie si apoi cu cei de grupa N care sunt doar putin mai tari ca originalii ansamblul motopropulsor fanda stanga dreapta la accelerare brusca si la frana de motor.

Ambreiajul are o poveste aparte si destul de lunga.

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #128 on: January 16, 2013, 09:49:49 AM »
SUBSCRIBED!
Un request ar fi: mai multe poze !!!!

Am o intrebare, dar ca sa nu poluez topicul si sa nu deschid alt thread, cine doreste sa ma ajute sa inteleg poate sa imi raspunda pe pm.
Cum functioneaza diferentialele 1 way, 1.5 way si 2 way?Am cautat pe google si am gasit explicatii dar nici una nu a reusit sa ma faca sa inteleg!Multam anticipat!

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #129 on: January 16, 2013, 17:23:00 PM »
SUBSCRIBED!
Un request ar fi: mai multe poze !!!!

Am o intrebare, dar ca sa nu poluez topicul si sa nu deschid alt thread, cine doreste sa ma ajute sa inteleg poate sa imi raspunda pe pm.
Cum functioneaza diferentialele 1 way, 1.5 way si 2 way?Am cautat pe google si am gasit explicatii dar nici una nu a reusit sa ma faca sa inteleg!Multam anticipat!

Din pacate nu mai am asa de multe poze s-au dus odata cu un calculator o parte din ele si filme cu intreceri si ... asa e facem altele.
Intr-una din imaginile atasate este shematic explicata functionarea pe accelerare si pe deceleare adica cand pedala de accleratie este ridicata.
Setarea 1, 1.5, 2 cai se face cu ajutorul unei piese mecanice din interior, iar patinarea limitata se face regland la un anumit cuplu palciule de frictiune.
Nu ai inteles cum functioneaza sau ce face 1, 1.5 si 2 cai? E siplu si-ti explic doar sa ma asigur ca e intrebarea buna.

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #130 on: January 16, 2013, 18:05:47 PM »
Capitolul ambreiaj ...
In faza in care motorul a primit stroker kitul de la JUN si apropo cine doreste JUN ii putem importa la cele mai bune preturi fiind intr-o relatie foarte buna cu patronul.
Primind set de capacitate mai mare, turbo mare, intercooler frontal, injectoare mari ambreiajul stock a fost depasit.
Am fost pus in situatia sa fac o alegere pentru ambreiaj nou si am vrut sa fiu avangardist alegand in 2004 ambreiaj racing de la Exedy de carbon.
Acest tip de ambreiaj era recent aparut si toata lumea astepta foarte mult de la el.

L-am montat si am mers foarte putin uzandu-se foarte repede. Mi-am dat seama ca siplu disc la cea am facut la masina nu o sa tina asa ca am ales in varianta cu dublu disc.
Exedy Japonia de unde le cumparam direct au fost foarte intelegatori mi-au preluat vechiul ambreiaj si mi-au dat cu diferenta de bani aferenta un dublu disc nou.
Acesta trebuia sa tina mult si bine insa la setarea de mare putere in zona de cuplu a inceput sa patineze. Avand aici mecanicul si reprezentatul lor veniti atunci pentru upgrade au verificat si au trimis inapoi ambreiajul returnandu-mi toti banii, cca 3000USD in 2005.
Aici vedeti la ce cuplu trebuia sa reziste bidiscul de carbon si celalat, dar se pare ca motorul a vrut mai mult.
Patina doar in treptele 5 si 6 intr-o anumita portiune 5500-6000rpm unde facea cuplul maxim. Valorile de atunci erau estimate deoarece nu exista un dyno care sa masoare.

Uitati cateva poze de atunic cu el uzat prematur de la cuplu:






In acel moment am cautat cea mai dura varianta uitand de masa in rotatie si altele, era clar ca fara mult fier nu poate sa tina.
HKS bidisc metalic pentru 1400Nm de curse fara nici un fel de arc. De aici incolo capitolul ambreiaj a fost incheiat. Functioneza ireprosabil.




Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #131 on: January 16, 2013, 19:18:00 PM »
SUBSCRIBED!
Un request ar fi: mai multe poze !!!!

Am o intrebare, dar ca sa nu poluez topicul si sa nu deschid alt thread, cine doreste sa ma ajute sa inteleg poate sa imi raspunda pe pm.
Cum functioneaza diferentialele 1 way, 1.5 way si 2 way?Am cautat pe google si am gasit explicatii dar nici una nu a reusit sa ma faca sa inteleg!Multam anticipat!

Din pacate nu mai am asa de multe poze s-au dus odata cu un calculator o parte din ele si filme cu intreceri si ... asa e facem altele.
Intr-una din imaginile atasate este shematic explicata functionarea pe accelerare si pe deceleare adica cand pedala de accleratie este ridicata.
Setarea 1, 1.5, 2 cai se face cu ajutorul unei piese mecanice din interior, iar patinarea limitata se face regland la un anumit cuplu palciule de frictiune.
Nu ai inteles cum functioneaza sau ce face 1, 1.5 si 2 cai? E siplu si-ti explic doar sa ma asigur ca e intrebarea buna.

Da exact aia nu am inteles!1, 1.5, 2 cai?
Un mic rezumat la ce am citit:
1 way: blocheaza diferentialul doar pe accelerare
1.5 way: blocheaza si pe accelerare si decelerare
2 way : blocheaza si pe mers inapoi
Este corect?Daca nu, te rog explica-mi ca la prosti, in termeni simpli! ;D ;)

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #132 on: January 16, 2013, 19:51:55 PM »
Sebi, apropo de ambreiaj... as vrea sa-mi schimb kit-ul se ambreiaj, dar caut unul care sa se actioneze mai usor ca ambreiajul stock e tare rau si ma cam rupe la mersul in oras... adica sa se apese pedala mai usor... ce imi recomanzi?
multumesc

ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #133 on: January 16, 2013, 20:11:00 PM »
SUBSCRIBED!
Un request ar fi: mai multe poze !!!!

Am o intrebare, dar ca sa nu poluez topicul si sa nu deschid alt thread, cine doreste sa ma ajute sa inteleg poate sa imi raspunda pe pm.
Cum functioneaza diferentialele 1 way, 1.5 way si 2 way?Am cautat pe google si am gasit explicatii dar nici una nu a reusit sa ma faca sa inteleg!Multam anticipat!

Din pacate nu mai am asa de multe poze s-au dus odata cu un calculator o parte din ele si filme cu intreceri si ... asa e facem altele.
Intr-una din imaginile atasate este shematic explicata functionarea pe accelerare si pe deceleare adica cand pedala de accleratie este ridicata.
Setarea 1, 1.5, 2 cai se face cu ajutorul unei piese mecanice din interior, iar patinarea limitata se face regland la un anumit cuplu palciule de frictiune.
Nu ai inteles cum functioneaza sau ce face 1, 1.5 si 2 cai? E siplu si-ti explic doar sa ma asigur ca e intrebarea buna.

Da exact aia nu am inteles!1, 1.5, 2 cai?
Un mic rezumat la ce am citit:
1 way: blocheaza diferentialul doar pe accelerare
1.5 way: blocheaza si pe accelerare si decelerare
2 way : blocheaza si pe mers inapoi
Este corect?Daca nu, te rog explica-mi ca la prosti, in termeni simpli! ;D ;)

Ai primit raspunsul in mesaj privat. Multumesc de intrebare.

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #134 on: January 16, 2013, 20:12:36 PM »
Sebi, apropo de ambreiaj... as vrea sa-mi schimb kit-ul se ambreiaj, dar caut unul care sa se actioneze mai usor ca ambreiajul stock e tare rau si ma cam rupe la mersul in oras... adica sa se apese pedala mai usor... ce imi recomanzi?
multumesc



Ambreiajul stock nu e tare rau, al tau poate este asa si asta datorita faptului ca poate nu e stock sau placa de presiune s-a ...
Ce putere, ce cuplu trebuie sa reziste. Intamlator am sa-ti dau o varianta de ambreiaj de mare nive in mesaj privat.

paulwhp

  • 1823
  • Think.Feel.Drive.
Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #135 on: January 16, 2013, 20:16:06 PM »
SUBSCRIBED!
Un request ar fi: mai multe poze !!!!

Am o intrebare, dar ca sa nu poluez topicul si sa nu deschid alt thread, cine doreste sa ma ajute sa inteleg poate sa imi raspunda pe pm.
Cum functioneaza diferentialele 1 way, 1.5 way si 2 way?Am cautat pe google si am gasit explicatii dar nici una nu a reusit sa ma faca sa inteleg!Multam anticipat!

Din pacate nu mai am asa de multe poze s-au dus odata cu un calculator o parte din ele si filme cu intreceri si ... asa e facem altele.
Intr-una din imaginile atasate este shematic explicata functionarea pe accelerare si pe deceleare adica cand pedala de accleratie este ridicata.
Setarea 1, 1.5, 2 cai se face cu ajutorul unei piese mecanice din interior, iar patinarea limitata se face regland la un anumit cuplu palciule de frictiune.
Nu ai inteles cum functioneaza sau ce face 1, 1.5 si 2 cai? E siplu si-ti explic doar sa ma asigur ca e intrebarea buna.

Da exact aia nu am inteles!1, 1.5, 2 cai?
Un mic rezumat la ce am citit:
1 way: blocheaza diferentialul doar pe accelerare
1.5 way: blocheaza si pe accelerare si decelerare
2 way : blocheaza si pe mers inapoi
Este corect?Daca nu, te rog explica-mi ca la prosti, in termeni simpli! ;D ;)

Ai primit raspunsul in mesaj privat. Multumesc de intrebare.

Ce secretos esti si eu eram curios de raspuns :)

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #136 on: January 16, 2013, 20:40:02 PM »
Eu sunt inginer si ma pricep mai bine la schite decat la vorbe.
Aici este explicat destul de bine: http://www.limited-slip.com/acatalog/How_A_Cusco_LSD_Works.html
Se refera la modul in care lucreaza pe accelerare si decelerare, la decelare nefiind necesar sa autoblocheze asa de mult. E vorba de sensul din care vine tensiunea pe LSD(autoblocant impropriu spus) la accelerare si la decelerare.


Autoblocarea este un termen impropriu dar uzitat asa ca o sa-l foloses, daca scriu patinare limitata incurc mai rau.
Prima data trebuie inteles cum functioneaza LSD -ul apoi trebuie inteles ca el poate actiona pe accelerare dar si pe decelerare.
La LSD are reglaj si stabilesi prin setare mecanica la ce direnta sa lucrez, cat de dur sa intre si nu e in procente este in Nm.


Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #137 on: January 16, 2013, 20:43:41 PM »
@ Sebastian ai PM!Multumesc de raspuns!
@ paul ai PM
« Last Edit: January 16, 2013, 20:45:32 PM by Dragosh10 »

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #138 on: January 16, 2013, 20:45:50 PM »
Sigur ca poti posta dar poate e bine de facut un topic nou pentru diferentiale de tot felul cu discutii.

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #139 on: January 16, 2013, 20:47:24 PM »
Sigur ca poti posta dar poate e bine de facut un topic nou pentru diferentiale de tot felul cu discutii.
am modificat postul meu si i-am trimis PM lui Paul.aici e vorba despre Impreza ta si nu intrebarile mele ;D ;)