2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3380 on: May 27, 2024, 06:32:58 AM »
FELICITĂRI !!!
forester 2.0x forester 2.5xt

MihaiFlorescu

  • *
  • 13949
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3381 on: May 27, 2024, 08:38:25 AM »
Pentru mieunat si pentru ca zici de usor boost, ai umblat la BOV?  E tot originala cu recirculare?
Wastegate?

Doar dau idei aplicand logica...

Muttley

  • 5011
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3382 on: May 27, 2024, 09:14:40 AM »
Bine faci, da idei.

E originalul. Sper sa gasesc problema altundeva, pana ajung acolo. Ala e mecanic, tarat pentru boost foarte mare. Dar o fi ramas deschis din motive nestiute.
WRX SW 2002

HammerAlp

  • 23
  • Seen it all,done it all,can't remember most of it!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3383 on: May 27, 2024, 10:55:57 AM »
That's a wrap! Sa fie intr-un ceas bun! :-) Impresionant proiect! Iti doresc sa ai satisfactia pe masura eforturilor. Sunt convins ca povestea continua si o sa o urmaresc cu interes, pentru inspiratie, si nu ma refer aici la mecanica :-)
Subaru Forester SG 2.0 2008
Renault Megane GT 205 TCE 2017

Muttley

  • 5011
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3384 on: May 27, 2024, 14:24:30 PM »
Mersi.

Facut ceva loguri, km si mai ales teste in pauza de masa, miorlaiala-i tot acolo, dar acum apare aleator.
Cert e ca nu mai ies cu ea pana nu gasesc problema, ca daca boost leaku' ala e si vacuum leak, bag praf in motor.

EBCS e ok, capsula wastegate e ok, ma duc spre ce zice Mihai, BPV. Dar ma duc mai incolo.
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3385 on: May 27, 2024, 23:22:40 PM »
Ne bucuram ca ai terminat si ca poti sa circuli cu ea . Pana la urma e o masina si trebuie mers cu ea !
Ai mare dreptate cu cuplul de strangere , la noi e tara lu merge si asa. Eu stiu un prost (eu) care a tarait dupa el o roata de rezerva in portbagaj (ca astea mai noi nu au loc special... e gaura patrata) plus cric , cheie etc.  dar rotile de pe masina fusesera stranse la vro 300 nm , ca asa e in tenis... deci in caz de doamne fere ... bruzli schimba roata .
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Muttley

  • 5011
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3386 on: May 28, 2024, 00:22:14 AM »
Mersi.


Deci am zis de ramificatia de servofrana si zona chiulase-clapeta.
La amiaza am verificat wastegate-ul, ma gandeam la membrana neetansa, dar impinge, nu scapa presiune, e bine capsula aia.
Dup-aia m-am dus la EBCS, ca poate comuta partial si are o zona in care fluiera turbo prin el, cand da in intake. Facut teste, probe, loguri, nu.

Mai ramanea zona filtru-turbo-clapeta, dar n-aveam sculele necesare, erau abia in Dedeman.
Rezolvat dupa serviciu, doilei.
Valva mecanica n-aveau prapaditii aia, cica ei vand rezervoarele de hidrofor cu totul, a trebuit s-o mut p-a mea din alta parte.



De fapt e si film.



Iar motivul pentru care BPV-ul scapa, desi era strans, e wow.



Eu nici nu bagasem in seama suruburile din kit, imi inspirau... dedeman. Nici vorba sa verific lungimile, sa vad ca-s mai scurte, sa masor adancimea gaurilor.
Si aiurea e ca la strangere maxima, unde astea originale se propteau in fundul gaurilor filetate, valva era flush cu intercoolerul.
O mare pacaleala povestea asta, dar nu fu de la mine. Bine c-am reusit sa descopar. Ideea cu dedemanul e a lui andea, desigur.

Aia e, acum am suruburi ordinare pe bypass.



Evident ca nu mai fluiera si miorlaie nimic. Problema asta era singura, si nu mai e.
A aparut una paralela, am mers sa fac plinul (cu aditiv de CO inainte, ofcors), am vrut sa incui masina, ca era un laptop in ea, si nimic. Bateria are 9 ani, sa-i fi ajuns?

Si apropo de benzina, p-asta o las aici, e prea de tot.
Luna asta-s lefter chior, ca situatii si reforme pe parte de remuneratie. Chiar ma gandeam ca nu am cum sa iau ulei normal, ca n-am cu ce. ITP-ul, daca e pe seara, e ok, ala-i in ziua de salariu.

Zilele trecute imi scrie un print nigerian foarte amabil, dar n-a mai raspuns dup-aia.



M-am distrat, alea-alea, e genul de vanzare grea, daca trebuie cuiva, fix caracteristicile alea, il ia, altfel stai cu el acolo cu anii.
Ma suna in seara asta cineva din Cluj pe la 17, iar intr-o ora ma vedeam cu cea mai superba mamica cu Cadillac alb, uatevar, ca sa i-l dau la schimb pe bani.
Deci am platit benzina cash, si am si de ulei. Poate si de un drum la Cluj, dar p-ala l-as lasa dupa ITP.
Potriveala!
Si cam ala e nivelul, vand de prin casa ca sa pun benzina.

Oricum, fara miorlaituri in seara asta, si chiar s-au adunat.



Ar mai fi o problema, dar nu neaparat de motor. Splitterul de intercooler imi indoaie capota si smulge scoopu'. Fix ce banuiam, phenolic spacers nu bun.
Dar e in plan foarte secund.
« Last Edit: May 28, 2024, 00:27:57 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5011
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3387 on: May 28, 2024, 14:00:04 PM »
Unica justificare a cumparaturii dpmdv - cod razuibil pentru verificare autenticitate. Adica somn linistit. Altceva n-am, ca nu ma pricep si nu-mi place subiectul.
Altfel, andea zice ceva cu abrevieri, foarte bine.



In rest, ramane cum ma gandeam, la 500km gata cu zincul. Am doar segmenti de rodat si atat.
Daca aveti observatii, chiar va rog.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13949
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3388 on: May 28, 2024, 16:54:40 PM »
Era un tip prin SUA, singurul pe care l-am gasit sa recomande schimburi de ulei in perioada de rodaj.
La primele goliri punea un litru de ulei in motor cu busonul de golire scos, sa curete bine baia de orice posibil reziduu ramas pe acolo, apoi punea busonul la loc si ii punea uleiul final. Asta era probabil bun pentru primul schimb. Poate si al doilea. Si nu stiu daca iti convine sa speli motorul cu un litru de ulei scump...

The Motor Oil Geek - youtube.

Muttley

  • 5011
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3389 on: May 28, 2024, 18:44:48 PM »
Dar am aratat ce am scos din primul schimb, o aschie de segment sau de rotor de pompa. Repet, eu n-am mai nimic nou in motorul asta pe parte de piese in miscare care sa se rupa in bucati. Biele, arbore cotit, alea raman intregi. Adica sper.
Dar nu, n-as spala fundul baii cu 1l de ulei proaspat, mi se pare maxim de aiurea. Fundul baii se poate evacua mai simplu si mai ieftin, poate chiar si mai eficient, golind motorul rece. Uleiul, mai vascos fiind, antreneaza mai hotarat ce-i pe acolo. Downsaidu' e ca nu se scurge tot, dar cum sedimentele se duc primele, o fi ok.

Cred ca italianul a facut un schimb de ambreiaj, ziceam prin 2019 ca e cadrul indoit cu ranga, ca sa se dezlipeasca cutia de motor. Or asta implica si demontare intercooler.
Mi s-a parut mie cand am mutat tampoanele de pe fabrica pe PW ca-i ceva in neregula la fixarea intercoolerului pe bride, si am verificat cu opposed.



Deci da, miezurile bucselor, normal e sa vina de sus in jos, sa prinda-n sandvis bucsa, intre ele si bride. La mine au fost pe dos. Nu mai zic, am niste suruburi ordinare, cu saibe mici ce presau incomplet pe bucse, ce au gasit italienii aia hoti prin galeata cu suruburi.

Oricum, ideea-i ca avand miezurile pe dos, practic adaugam inaltime intercoolerului, grosimea "palariei" sa-i zic. 1.4mm. Dar fiind si cam deformate si distruse, le-am dat cate o fata dreapta prin polizare, astfel au mai coborat 0.5mm. Deci 0.25 la inaltime IC, ca brida sa e pe mijlocul bucsei. In fine, detalii.
Ideea-i ca am reusit astfel sa cobor intercoolerul cu ~1.6mm conf aritmetica. Parca se inchide mai usor capota, insa mai e de lucru acolo, am niste idei.

Desi am pus brate cu caster mare, volanul parea sa stea drept cat am mers cu ea, si nici nu tragea aiurea. Am verificat acum grosier si pe fuga, am inchidere de 1mm pe placile alea, deci cvasi-zero. Momentan nu-mi bat capul cu deschidere, ca nu am cuplu motor care sa le inchida la zero, ca rodaj.



Apoi i-am dat un branci afara, ca pana acum n-am apucat sa ma uit la ea, si am iesit in pauze de fumat mai des astazi.



Nu-s cele mai fericite unghiuri, insa deplasarea rotilor fata inspre fata e perceptibila doar daca o cauti. Ultima oara spuneam la fel, dar n-aveam motor pe ea, deci era mai inalta de bot. Se pare ca se mentine parerea. Aparatorile de noroi grase si extra casterul sus indulcesc mult problema.

Apoi, nu mai retin daca la swap am detensionat bucsele de brat. Probabil ca nu, ca mi se pare mai joasa acum, cu bucsele relaxate. Nu mai stiu daca merge inaltata cu ce inventii am facut la KW-urile alea, dar ajung si acolo.

Acum astept sa se goleasca centura, ca e pacat sa amestec franele alea de motor cu brembo. Bag un update de soft dupa eliminare leak (nu mai zic de unde am softul), si... sa fie kilometri. Sa vad daca sincronizez cei 500km cu livrarea din jermanea.
Apropo, e mai ieftin la aia, d-aia mi-am comandat ulei de motor din Germania cu paypal si livrare internationala.
N-avem scapare, promit.

WRX SW 2002

Muttley

  • 5011
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3390 on: May 28, 2024, 19:16:11 PM »
Mai am de povestit despre impresii la condus, dar acolo e poveste lunga. Unde pui ca nici nu am toate informatiile inca.
Pana atunci, costuri.
Sunt multe aproximari din cauza de curs valutar fluctuant. Euro era sub 4 lei in 2016, acum e aproape 5. Aia e, tocatoare de bani pe termen lung.





Episodul asta, estimam eu ca se va duce in 15ke. Au fost 14411e, aici fara aproximari, la un curs de 4.9 lei/e.
Desigur ca nu intra manopera mea. Ori frecusul cu masina cealalta, ori curentul electric (inca n-am regularizarea de dupa thermal wrap cu sudura). Sau, realizez mai tarziu, zecile de flacoane de degresant.

Cumulat cu ce a fost in 2016, de unde am scos consumabile gen distributie, dar am adaugat samco, radiator, AOS, suporti motor si alte balarii similare, cica 19200e. Dar am adunat sumele in lei, or la cursul de astazi, alea-s mult mai scumpe.
Probabil ~20ke.

Epava, cu totul, e la aproape 48ke.
Repet, e gata. Am reusit s-o fac cum mi-o doream. O sa depasesc 50ke in anii ce vor urma, insa nu grav. De exemplu, imi facusem acu' vreo 2 ani o lista de prostii de rigidizare sasiu. Dar daca ma uit la poza aia acum, zic ca bateam campii. Eu nu iau toate balariile alea, multe nu fac nimic, iar in locul unora de acolo iau altele.
Oricum, vor mai fi cheltuieli, dar nimic serios. "Serios", pastrand ordinul de marime swap sau motor.

Ah, cand se imprastie motorul asta sau se rupe cutia de viteze, le voi califica drept intretinere si nu vor ajunge in Excel.

Si apropo de rigidizare sasiu si caster si convergente deschise. Bare antiruliu, coilovere, fast steering rack, poliuretane.
Eu tot nu-s de acord cu majoritatea.
Masinile astea nu stralucesc la motor, ala e acolo, turbo, relativ senzatie (cred, n-am condus animale de la alti constructori, AMG-uri, M-uri sau exotice), ca sa intregeasca un pachet. Iar dpmdv, in continuare, cred ca masinile astea exceleaza in alte parti, am mai zis unde.
Dar mai detaliez cand povestesc cum e sa o conduc iar dupa 8 luni.


Later: imi scapase esentialul  :laugh:
Eu stransesem niste bani (ma mir, in conditiile in care abia terminasem swap costisitor) ca sa-mi iau un FWD de +200 cai in locul cutiei de pantofi daily. Care e senzatie in felul ei, dar drumurile de la noi o urasc cu patima (e lemn suspensia, cutia scurta, in caz de accident se face ca o doza de bere). Si, dupa cum se poate usor intui, o mai tin  :laugh: :laugh: :laugh:
« Last Edit: May 28, 2024, 21:54:42 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5011
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3391 on: May 29, 2024, 01:45:13 AM »
Am mai dat 50km, acum are ~250.
Si am calcat-o putin.
Iar abia acum apuc sa ma uit si eu in loguri.



Cat ma pricep, adica nu prea mult, si oricum, n-am deloc o referinta anterioara.
Daca la 2700rpm, cu pedala nici macar la jumatate, si cu 6 psi in treapta 4 face asa... Nush ce sa zic  ???

Impresii de rodaj.

Altele:
- bratele de spec C sunt cele mai wow. Reamintesc, le-am avut inainte de pandemie o scurta perioada, pana m-am plictisit de 17 inchi, am trecut la 18, n-aveau loc, etc. Acum au in plus ajutor de la flansele de amortizor cu offset, plus sporul de caster dat de coborarea garzii la sol si parca mai era ceva, dar imi scapa, ca-s multe rau acolo. Am scris in urma pe unde ar fi acum valoarea, nu mai conteaza. Oricum, e alta suspensie, alte bare antiruliu, alta geometrie, alt offset jante, alta latime anvelope, alta masa totala, alta distributie de cuplu (nu c-ar conta la rodaj). E lemn si parca cumva... indiferenta sa zic. Adica am dat giratoriile astea de sute de ori in astea cateva zile, si e dubios de misto, nu pare sa-i pese ca intru cam tare. Ce nu inteleg e de ce nu zboara laptopul p-acolo. Directia, cum era de asteptat, se incarca mult mai tare acum, sunt totusi (parca) 3 grade de caster in plus fata de cum era in toamna. Bratele de STI normale eu nu le mai vad pe masina asta vreodata, nu-si au rostul.
- extensia aia de schimbator a ramas pentru ca n-am avut timp de ea, iar acum o mai las pentru ca m-am obisnuit si nu ma incurca. Cursele imi plac, elasticitatea nu. Momentan mi se rupe de aspectul asta, dar profit de nepasare ca sa ma obisnuiesc asa, apoi sa vin cu o parere mai clara despre cum se simte fara ea. Totusi m-am chinuit putin cu cutia asta de sarbatori, imi pasa grav de subiect.

Elefantul:
- injectoarele sunt impresionante. Foarte mari, relanti absolut perfect curat.
- turbo ales de andea se umfla la orice turatie (conf captura), iar daca e intr-adevar capabil de 600 cai, atunci e total spiciles cum a evoluat tehnologia turbo in 20 de ani. Reamintire, originalul se gatuie pe la 280-300 zic unii.
- carberry tot ciudat e la rece. Ultima versiune, a 3-a, a fost mai ok, posibil mai multa benzina, insa la cald deja erau trimuri negative mari. Poate mai trebuie ajustat pe parte de dependenta de coolant temp, nu stiu, imi dau cu parerea. D-aia am sa merg acolo si am sa stau minim 2 zile, ca sa fie si porniri la rece. Sper sa fie remediabil, daca nu, nu. Imi asum TGV delete.
- in ciuda compresiilor tare amestecate masurate inainte de pornire, motorul se invarte destul de rafinat si curat. Bine, cat permit tampoanele tari. Sa se fi pasuit supapele alea cu scaunele... eu tot sper ca da. M-am bagat sub ea pornita, iar clantaneala aia clasica de ambielaj... nu prea e. Mno, e nou. Intentia era sa remasor compresiile dupa rodaj, dar si daca nu-s ok, ce pot sa fac... Insa curios sunt, macar aflu definitiv raspunsul pe care nu l-am gasit nicaieri - daca supape neetanse dupa rectificare se etanseizeaza in functionare.
- apa si uleiul stau fix ca inainte. 80-82 grade uleiul, apa vreo 5 grade in plus. Chiar imi faceam probleme de apa, dar pare-se ca koyoradu' ala cu densitate mare de celule face treaba de i-o da termostatul lejer.
- cea mai placuta surpriza e raspunsul la accelerare pe liber. Inainte era lenesa rau, se tura ca un avion de pasageri. Pare-se ca porturile alea largi, impreuna cu TGV pa si, cred eu, in special raportul de comprimare marit, contribuie. O fi si de la evacuarea larga? N-as crede totusi, nu la zero load. Si p-undeva-i nonsens, volantul si fulia fiind mult mai grele. Chiar sunt incantat de faza asta.

- cea mai neplacuta surpriza e evacuarea, chiar nu ma asteptam.
Am mai zis, singurul compromis la eficienta a fost sa nu iau equal length, ca sa nu pierd sunetul specific.
Daca unequal OEM e perfectiunea sunetului, iar equal de twinscroll e dezastrul (sunet de 4 in linie), asta e intre. Ncsf, aia e.
Partea buna sa spun, ar fi ca e mai silent.
Alta parte buna ar fi ca e compromis intre sunet si eficienta.
Si alta parte buna ar fi ca daca am pierdut sunetul atat de drag mie, o sa-mi pot pune finala ceva mai silent/discreta si sa nu-mi pese.

Explicatia (cred ca) e in poza.



Comparatia de pe poza e oricum fortata, cum la OEM, dara rosie e Y-ul primar-secundar, fiind o constructie 4-2-1. IAG e 4-1.
Dar aia sa fie problema, m-oi obisnui. Gandul ca suna (aproape) ca un Golf4 ma scormoneste tho  :-[
« Last Edit: May 29, 2024, 02:20:39 AM by Muttley »
WRX SW 2002

HammerAlp

  • 23
  • Seen it all,done it all,can't remember most of it!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3392 on: May 29, 2024, 09:07:39 AM »

Later: imi scapase esentialul  :laugh:
Eu stransesem niste bani (ma mir, in conditiile in care abia terminasem swap costisitor) ca sa-mi iau un FWD de +200 cai in locul cutiei de pantofi daily. Care e senzatie in felul ei, dar drumurile de la noi o urasc cu patima (e lemn suspensia, cutia scurta, in caz de accident se face ca o doza de bere). Si, dupa cum se poate usor intui, o mai tin  :laugh: :laugh: :laugh:

O coreeana cu un N scapat in denumire? :-)
Subaru Forester SG 2.0 2008
Renault Megane GT 205 TCE 2017

Muttley

  • 5011
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3393 on: May 29, 2024, 09:29:02 AM »
Nu, nu vreau prea noua, platesc toate aberatiile si sistemele. Voiam Megane GT 220 in 3 usi, mecanica de RS cu suspensie de dci. Dar are cateva probleme care ma cam dau inapoi, gen schimbatorul cutiei de viteze e ingrozitor de naspa (am incercat pe 2 masini), iar plafonul nu suporta bare transversale, care pentru mine-s esentiale.
As prefera sa nu dezvoltam subiectul aici, mersi.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5011
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3394 on: May 30, 2024, 00:24:00 AM »
Emotii autoinduse au fost ieri seara cu garniturile de chiulasa. Cu sechele fiind de la "furtunul de radiator tare" de cand am cumparat masina, pana cand am descoperit chiulasele corodate, care lasau gaze de cilindru sa treaca in antigel, tot comportamentul asta, atati ani, fiind insotit de nivel mare in vas. Si am nivel mare in vas si acum la cald (la rece e fix pe max).



Totusi, diferenta ar fi ca furtunul de radiator, tura asta, e ok, e la 108kpa, cat scrie pe buson. Si am mana calibrata bine pe 1bar, de la anvelopele de bicla. Inainte, era tare, si se simtea ca atunci cand strang, comprim gaz, si nu lichid.
Asadar, garnituri, pana la proba contrarie, ok.

Cablajului de mutare IAT, ala de nu-mi placea cum sta, i-am gasit leacul suprem. O nervura absolut perfect pozitionata pe palnia de aer, avea sa primeasca un colier special, cu suport de furtun pe el. Vis.



In seara asta, tunerul m-a rugat sa verific membrana regulatorului de presiune injectie. Pare ok. Insa daca tot am umblat, si furtunasul de aer avand 8 ani, am zis sa ma folosesc totusi si de sulul de siliconic de 3mm, ca era pacat sa-l fi luat degeaba.



Mai neplacut e ca ceea ce el reclama pe trimurile de injectie, ar mai putea avea drept cauza un singur lucru - supape neetanse. Adica situatie cunoscuta. Sa vedem daca se mai amelioreaza.

Revenind la impresii de rodaj, ca mai am.
In seara asta am bagat-o-n casa cu 400km.
De mentionat ca sunt deja pe al 4-lea soft, al 5-lea-i in lucru, dar totodata pe hold, pentru ca trimuri. Insa toate iteratiile astea au imbunatatit mersul masinii, in pasi mici. E aproape perfecta. Pacat de supapele alea.
Pentru ca logurile de soft 4 erau deja trimise si urma sa ies fara laptop, si mai ales tactrix langa picioare, am zis sa mai schimb ceva, ca nu pot iesi in seara asta fara noutati. Asa ca shifter extension - out. Practic urma sa vad pentru prima oara ce isprava am facut cu cutia.
In primul rand, avand deja... nu stiu cat, ca nu mai stiu cat am mers azi. Avand aproape 300km sa zic pe extensia aia, ma obisnuisem cu elasticitatea. Acum, fara aia... wow. Doar wow! Iar arcul ala tare, ma rog, nu arcul, parghia de RHD, totul e mai ferm, mai tare, o placere. Adica as merge pana la a spune ca am in sfarsit un schimbator care se simte cum doream.
Rezerve pe parte de bagat in 5 in loc de 3, pentru ca mers batraneste, ansamblu propulsor fix pe pozitie, chestii.

Si o chestie haioasa, ca le-am prins in aceeasi poza.
Anul trecut montam controllerul DCCD sub blocul ala de comanda clima, sau unde a ajuns, ca nici nu mai stiu. Dupa remontare insa, iluminarea din stanga rozetei de directionare aer, becurile cele mai dinspre soferake, moarte. Eu copt de suparare, pentru ca detest sa desfac acolo, retin ca e si ceva fixare rupta pe rama aia gri. Lasasem asa, in ideea ca oricum nu prea mai circul noaptea (am imbatranit si-s kior).
Totusi, in seara asta, i-am dat parinteste cateva bobarnacuri si s-au aprins alea...
Deci poza cu shifter final (cred) si aragaz iluminat corect.



Iar daca am pomenit de schimbator, sa zic si de ambreiaj.
Dupa montaj eram nemultumit de tarie (mai putin) si de caracteristica progresiv crescatoare a arcului diafragma. Dupa inlocuirea lichidului totusi, deja se apasa sesizabil mai usor. Ramanea progresiunea. N-am bagat-o-n seama deloc pana acum, ca aveam altele pe cap, si mi-am dat seama astazi ca nu m-a deranjat nimic.

Singura chestie care nu-mi place la experienta condusului sunt placutele de frana Carbon Lorraine. Mult, mult prea agresive pentru cum si unde merg eu sau cat poate masina asta. Adica musca la apasare usoara cat mi-as dori eu s-o faca la apasare puternica. Iar de praf nu mai zic, am franat in astia 400km cat as fi facut-o-n mod normal in 5km. Si rotile-s deja negre.



Urmatoarele placute vor fi domestice si normale. Prea overkill astea, si deja franele-s mari. Sau sa vad mai intai ce motor am de fapt, desi nu vad sa conteze, ca nu e cu circuit la mine.

Bun, si plictisit mort fiind de centura asta, mi-am bagat picioarele, m-am dus si pe autostrada.
Frumi judet!
Pe muntii aia din poza ar fi trebuit sa fi ajuns deja anul asta, dar n-am avut cu ce cara bicicleta. Dar o sa am in curand, dupa rodaj.



Iar pentru ca am aspirat cat de cat garajul, ca era plin de fibra d-aia de sticla din pilota de evacuare, i-am repermis accesul la verificari si afanat banchetele.



In concluzie, ceva neliniste legata de supapele alea. Adica pana acum, in 250km, daca nu si-n doar 2, eu speram sa se fi asezat. Aia e, mai astept. Sau poate vor presiune de ardere la 19psi de boost la 8000 de ture ca sa se imprime in scaune. No clue. Compresiile vor da verdictul.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13949
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3395 on: May 30, 2024, 08:02:51 AM »
1. Din discutii cu malakay zicea sa las nivelul in vas la rece la mijloc, ca la cald sigur se duce la maxim, ca asa fac toate. Si asa e la mine la 2.5. Exista o diferenta intre cald si rece de 2-3 degete in vas.

2. La capitolul placute eu adun pe jante praful pe care il vad la tine in 3-4 saptamani de mers zilnic in oras cu PMU. Nu sunt asa agresive ce-i drept, dar nici modelul de placuta nu e decat un nivel peste strada. Adica recomandat pentru heavy duty, gen tractare. Si discurile brembo sunt fericite cu uzura uniforma.
« Last Edit: May 30, 2024, 08:03:41 AM by MihaiFlorescu »

andea79

  • *
  • 4015
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3396 on: May 30, 2024, 08:34:07 AM »
asa ceva ... sa te plangi ca ai frane prea bune :) ... stai sa dam drumul la powaa ca poate trebuie ..

Forester

  • 3082
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3397 on: May 31, 2024, 11:09:47 AM »
Chestia asta cu franele e un subiect dureros. Pentru unii.

Foresteru' meu, ca orice forester din generatia aia, se respecta si are frane adaptate pt Hulk cu reflexe de Cichicean. Pentru un Dorel normal, sunt vai steaua lor.
De curand am schimbat vechitura de hundai cu o vechitura de focus 2. Da tata, asta are frane. Problema este cand ma intorc pe Forester, ca traiesc momente de panica. Multe.
Si peste asta, am mers acum 2 seri cu Focus 4 a lu' fii-mea. Mult prea brutale. Problema este ca intors pe focus 2, parca asta nu mai avea frane. Asa ca mi-am interzis sa fac vreodata trecerea de la focus 4 la forester. Va rezulta cu siguranta o intrebuintare a RCA-ului.  :-X
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5011
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3398 on: May 31, 2024, 11:15:13 AM »
Ale mele sunt prea puternice si "full on" la apasare usoara, as fi preferat sa fie mai modulabile.
Da, 4-poturile de WRX erau slabute, trebuia sa apesi hotarat. Eu prefer astfel. Cum or fi la Forester pot doar sa-mi imaginez.

La masinile noi au bagat asistare exagerata din servo, patit cu Duster, cand am condus dupa Swift Sport si am facut stoppie la prima frana. Tocuri, sedentarism, d-astea, franele tre' sa fie acoperitoare pentru toata lumea.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4015
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3399 on: May 31, 2024, 12:22:09 PM »
mda..ce sa zic .. am avut RC5 si acum am RC6 , nu am o problema cu modularea lor dar intradevar trebuie sa fii muult mai atent/sensibil cu pedala, nu o apesi ca la restul ca te lipesti de volan :) dar e ce trebuie la distractie pt mine ...