Au sa fie poze in exces, aia e, n-am ce va face.
Montajul rigidizarilor si evacuarii trebuia sa se-ntinda pe 2 zile, dar am terminat ieri, de la 8 dimineata la miezul noptii. N-am cum, nu pot sa-i rezist, are un farmec al ei surubareala la masina asta, se pare ca-s putin junkie. Mai ales daca e pe sub masina. Nu stiu de ce, ca acolo e cel mai greu, intins pe sub ea. Misterele vietii probabil.
Am inceput ziua decupand din bara de rigidizare spate. Stiam dintr-un review de pe rallysport ca, impreuna cu suportii de palier antiruliu Whiteline, n-are loc. S-a confirmat, s-a rezolvat.
Planul era sa las emailul ala negru sa se usuce pana a 2-a zi, dar... cum ziceam, junkie.

Am continuat cu "center power brace", care pe mine nu m-a convins inca din momentul cumpararii. Acum mi-e clar ca e marketing. Detaliez imediat.
De fun, anunt ca tehnologia, uneori e tare buna.

Iata de ce spun ca e doar marketing.
In ordine de la stanga la dreapta. Imi notez si deschiderea cheii, explic imediat.
1) M12 la 140Nm, cheie de 17mm. Da, 140Nm e teapan.
2) M10 la 70Nm, cheie de 14. Idem, la 70Nm nu pleaca nicaieri.
3) M8 la vai pllui, se-nfileteaza-ntr-o piulita cu maner. Cheie de 13, ca-i ceva surub de dacie/reno. M-am oprit pe la 27Nm.
4) M8 vai de el si asta, e o piulita sudata in caroserie, nush pentru ce. Cheie de 12. Aici m-am simtit bine cu 30Nm.

1 si 2, repet, ok. Robust, zdravan, sunt suruburile de jug ale cutiei de viteze.
3 si 4 sunt o gluma proasta, suruburile alea nu vor reusi veci sa impiedice torsionarea si incovoierea caroseriei. Desigur ca gaurile din grinda cu zabrele sunt mari, sa preia abateri. Daca exista miscare relativa, la fortele alea, suruburile vor aluneca, garantat.
Asa o las, ca mi-e maxim de aiurea sa frec toata ziua suruburile de jug, daca cedeaza piulitele din caroserie am belit-o.
Dar daca vreodata mai desfac, sertizez piulite M10 pentru fixarile 3 si 4 si-i dau cu cuplu serios. Ranforsarile sunt capabile, dar cu fixarile alea sunt doar dead weight si bling.
Dupa montaj. Apare-n poza si batranul Type 1 din fata, ce va fi inlocuit imediat ce ajunge vaporul din state restant printre muntii romanicii.

Scutul cutiei nu se impaca deloc cu rigidizarea stanga, dar dupa decupari de n-a mai ramas nimic din el, e ok.
Am profitat de ocazie ca sa scot si din asta insonorizantul, acum e doar o banala, foarte usoara si ciuntita protectie la stropire. Adica perfect.

"Rear power brace" a mers rapid, nu e nimic special aici. Sau e special ca am desfacut bridele de cabluri de frana de mana pentru prima oara ever.
Ciudat e ca ofera suruburi noi pentru bride, am masurat, am comparat, nu inteleg de ce. Ma pot gandi doar ca suruburile originale, la o masina utilizata, sunt pilaf de rugina. Am lasat original.
Cuplurile, la fel, ciudate, desi suruburile sunt identice, piulitele sudate din caroserie, asemenea. Cica 18Nm pe cablul de frana de mana si 33Nm pe traversa diferential. I-am dat cu +33 peste tot.

Intamplator, inca mai aveam suportii palier bara antiruliu spate originali. Retin cam 3mm grosime.
Bridele Whiteline am uitat, dar parca 8.
Talpile ranforsarii, 4mm.
Practic, o crestere de grosime de 9mm, ce trebuia sa se regaseasca pe suruburi.
Pe de alta parte, aveam suruburile originale pe bridele Whiteline, erau ok, am verificat ce am scris in urma cu 8 ani, sau cati or fi fost.
Deci adaugam 4mm. Am compensat cu suruburi +5mm, de BPV, 3 bucati. Si unul +10, ca o fixare prinde si un al treilea ingredient in sandvis, o brida de canistra carbon. Nu stiu provenienta, dar cica tot Subaru zice Pfaizar, ca pe toate le-am gasit intr-o cutie de-ale lui. In fine, notez mai mult pentru mine asta.

Fixarea aia cu 3 felii insa, total oribila si fara Cusco, acum devenea imposibil de accesat. Scos roata, demontat ecran gat de umplere benzina, desfacut gat de umplere, deplasat 2-3mm, avut acces.
Ocazie cu care am gasit gatul de umplere inlocuit cu unul nou in 2017 cred si inecat in ceara, in stare buna.

Cuplul din manual 25Nm, am fortat un 30. Si aici, si la bridele de bucse.
Am mai demontat scutul termic de esapament, bricolat artizanal in 2016. Cu emotii, ca si atunci, ca piulitele din spate sunt extrem de firave. Nu s-a rupt nimic. Am inecat tot in vaselina, remontat, probabil am sa gasesc vaselina aia pe podeaua garajului. Aia daca n-am noroc si o arde toba finala.
Mno, aia-i cu spatele. Ce-i drept, ar mai merge difuzorul ala de aer OEM, de l-au pus pe ceva editii de hawk. E cam goala zona aia. Traversa Cusco ofera fixarile difuzorului, ce altfel nu exista pe masina. Dar... Nu, probabil n-am sa fac asta, ca deja ma inteapa la glanda cate kg am adaugat. Parasuta ii mai lipsea.

Era 9 seara, eram impacat cu ideea ca inchei, dar ti-ai gasit... Tampit.
Evacuarea vine cu 2 garnituri, probabil nu tocmai rele. Dar in fata, la imbinarea cu downpipe-ul, o data ca mi-ar placea sa nu mai am treaba prea curand, in plus e si foarte caldut acolo. Asa c-am scos din stash una d-aia buna, MLS cu crush din inox. La finala cred ca merge si aia din kit.

ASTA era problema cu fosta evacuare. Pe parte de randament, ca zgomotul e subiect separat.
De la 3 inchi, coboara la 2.5, printr-o palnie brusca si abrupta. Aia si dupa ce m-am chinuit atat sa tin gazele alea calde cu izolatiile.
Si repet, de la 350 cai in sus, 2.5" e obstructie. Eu am doar ~230 estimati, dar nu se stie niciodata, ca poate iesim si noi odata din UE si pot sa-mi fac de cap fara griji (gluma).
Acum e drept si uniform.

Ce nu prea inteleg e alegerea Invidia de a face gaurile de pe flanse atat de alungite. Imi scapa pe deplin utilitatea, si a fost un cosmar sa asez tevile coaxial. Si garnitura pe deasupra!

Am iesit de sub masina sa vad cat de tare am uratit-o. Dar... parca nu


Stiu ca nu pare, dar credeti-ma pe cuvant, diferentele-s enorme. Da, e ceva mai mare diametrul ornamentului fata de cel dinainte, insa asta e cel mai neinsemnat aspect.
Inainte, iesirea era la unghi, acum e pe directia masinii. Si lateral, si sus-jos. Inainte ornamentul Ulter era tesit, asta e ceva mai drept.
Singura chestie care ma zgaria era ca am oale de gatit mai putin stralucitoare. Dar aveam o idee.
Iar teava era extrem de aproape de carcasa diferential, deja ma resemnasem la ideea c-o sa se-ndoaie acolo.
As fi pornit-o s-o ascult, dar era tarziu, iar sa otravesc pisica nu doream.
Si inca o parte buna e ca, stand eu ca boschetu' intins pe jos la miezul noptii, am apasat pentru prima oara pe butonul de zoom out al camerei telefonului nou. Sunt absolut paralel cu gadgeturile. Mi-a picat fata ce poza fancy a iesit.

Hai, turudoi anapoi (gluma), revin.