2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Heliotropus

  • 2966
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3540 on: April 25, 2025, 15:18:02 PM »
Partea a 2-a a uichendului s-a-ncheiat astazi.

...Kent-ul fiind săvârșit am convingerea că ai suficient timp pentru activități extra curriculare, ca și mine de altfel  ;). Ceea ce mă roade, precum tenia intestinul, este legat de capacitatea și opțiunile mașinii de spălat vase, mai exact, dacă mă poate spăla în urma unor (puțin) probabile invective adresate de către frumoasa comunitate pentru care păstrez un loc imens în inima mea.
Ah, să nu uit, chinuit de talentu-ți revărsat peste umilele mele capacități (extra)senzoriale, am convingerea că o tușă de identitate ar fi binevenită pe una dintre emblematicele proiecte SUBARU-RĂZEȘ:

« Last Edit: April 25, 2025, 15:24:26 PM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5328
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3541 on: April 25, 2025, 15:30:48 PM »
Oduamne...

Masina aia de spalat vase e in garaj, e de piese. Luata sehaj si defecta de pe olx.
Mai am una in bucatarie, pentru vase si atat.
Altfel, recitesc mai incolo.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5328
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3542 on: May 07, 2025, 13:21:35 PM »
Pfiu, au ajuns majoritatea. Mai ramane caracatita aia de sub puntea fata.



Totusi, sunt probleme. Mari chiar, cum pe unele, neesentiale, le-am luat in baza declaratiilor de pe pagina de produs, unde scrie in mai multe locuri ca-s, citez, "lightweight aluminium". Si am zis ca chiar daca nu fac mare lucru spre nimic, n-o fi bai, doar bani aruncati.
Dar este bai mare, sunt din otel greu in draci.
Sa vad ce rezolv cu rallysportdirect.

WRX SW 2002

Muttley

  • 5328
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3543 on: May 08, 2025, 22:48:57 PM »
Cacuta!  >:(





Si-i atat de facuta sandvis incat am rupt si un clips de cheder  >:(
Noroc c-am clipsuri pentru 7 vieti, am croit unul mai misto decat originalul.

Deci stau de cand am masina fara bara asta pentru ca AOS-ul nu lasa loc.
Am coborat AOS-ul gratie furtunului ala minune.
Am comandat bara care stiam sigur ca merge cu Process Westul. La limita, dar merge.
Doar ca am uitat complet ca eu am intercoolerul 5mm mai sus, ca phenolic spacers. Sau n-am uitat, si oi fi fost doar optimist, nu mai stiu, a trecut juma' de an.

Cred ca asa stau lucrurile la mine, n-am voie cu bara intre amortizoare...  :(

 >:( >:( >:(
« Last Edit: May 08, 2025, 23:00:40 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Ilie

  • 677
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3544 on: May 08, 2025, 23:01:58 PM »
Ma gandeam (si) la asta cand am pus phenolic spacers la mine, pe principiul unde dai si unde crapa; am renuntat ulterior sa ma mai gandesc pentru ca eu mai ies si in afara soselei cu Foresterul si bara aia nu face bine pe camp.
Insa, nu ar ajuta niste distantiere de 5mm puse deasupra flanselor amortizorului? As tinde sa cred ca vei fi la limita la nivelul chederului de pe firewall si la piulitele flanselor.
Vazusem ceva pentru Mazda RX7.
« Last Edit: May 08, 2025, 23:08:40 PM by Ilie »

Muttley

  • 5328
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3545 on: May 08, 2025, 23:19:49 PM »
Normal c-am pus. Sus impingea in clipsurile de cheder, jos abia astepta sa pornesc motorul ca sa faca gaura in intercooler.
Nu, asta e.
Prefer oricand intercoolerul ala si distantierele de galerie.

Ah, acu-mi dau seama, si asta explica si alte minuni. Eu am suporti motor Cusco, aia nu se lasa si scufunda deloc.
« Last Edit: May 08, 2025, 23:29:52 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5328
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3546 on: May 11, 2025, 17:00:49 PM »
Au sa fie poze in exces, aia e, n-am ce va face.

Montajul rigidizarilor si evacuarii trebuia sa se-ntinda pe 2 zile, dar am terminat ieri, de la 8 dimineata la miezul noptii. N-am cum, nu pot sa-i rezist, are un farmec al ei surubareala la masina asta, se pare ca-s putin junkie. Mai ales daca e pe sub masina. Nu stiu de ce, ca acolo e cel mai greu, intins pe sub ea. Misterele vietii probabil.

Am inceput ziua decupand din bara de rigidizare spate. Stiam dintr-un review de pe rallysport ca, impreuna cu suportii de palier antiruliu Whiteline, n-are loc. S-a confirmat, s-a rezolvat.
Planul era sa las emailul ala negru sa se usuce pana a 2-a zi, dar... cum ziceam, junkie.



Am continuat cu "center power brace", care pe mine nu m-a convins inca din momentul cumpararii. Acum mi-e clar ca e marketing. Detaliez imediat.
De fun, anunt ca tehnologia, uneori e tare buna.



Iata de ce spun ca e doar marketing.
In ordine de la stanga la dreapta. Imi notez si deschiderea cheii, explic imediat.
1) M12 la 140Nm, cheie de 17mm. Da, 140Nm e teapan.
2) M10 la 70Nm, cheie de 14. Idem, la 70Nm nu pleaca nicaieri.
3) M8 la vai pllui, se-nfileteaza-ntr-o piulita cu maner. Cheie de 13, ca-i ceva surub de dacie/reno. M-am oprit pe la 27Nm.
4) M8 vai de el si asta, e o piulita sudata in caroserie, nush pentru ce. Cheie de 12. Aici m-am simtit bine cu 30Nm.



1 si 2, repet, ok. Robust, zdravan, sunt suruburile de jug ale cutiei de viteze.
3 si 4 sunt o gluma proasta, suruburile alea nu vor reusi veci sa impiedice torsionarea si incovoierea caroseriei. Desigur ca gaurile din grinda cu zabrele sunt mari, sa preia abateri. Daca exista miscare relativa, la fortele alea, suruburile vor aluneca, garantat.

Asa o las, ca mi-e maxim de aiurea sa frec toata ziua suruburile de jug, daca cedeaza piulitele din caroserie am belit-o.
Dar daca vreodata mai desfac, sertizez piulite M10 pentru fixarile 3 si 4 si-i dau cu cuplu serios. Ranforsarile sunt capabile, dar cu fixarile alea sunt doar dead weight si bling.

Dupa montaj. Apare-n poza si batranul Type 1 din fata, ce va fi inlocuit imediat ce ajunge vaporul din state restant printre muntii romanicii.



Scutul cutiei nu se impaca deloc cu rigidizarea stanga, dar dupa decupari de n-a mai ramas nimic din el, e ok.
Am profitat de ocazie ca sa scot si din asta insonorizantul, acum e doar o banala, foarte usoara si ciuntita protectie la stropire. Adica perfect.



"Rear power brace" a mers rapid, nu e nimic special aici. Sau e special ca am desfacut bridele de cabluri de frana de mana pentru prima oara ever.
Ciudat e ca ofera suruburi noi pentru bride, am masurat, am comparat, nu inteleg de ce. Ma pot gandi doar ca suruburile originale, la o masina utilizata, sunt pilaf de rugina. Am lasat original.
Cuplurile, la fel, ciudate, desi suruburile sunt identice, piulitele sudate din caroserie, asemenea. Cica 18Nm pe cablul de frana de mana si 33Nm pe traversa diferential. I-am dat cu +33 peste tot.



Intamplator, inca mai aveam suportii palier bara antiruliu spate originali. Retin cam 3mm grosime.
Bridele Whiteline am uitat, dar parca 8.
Talpile ranforsarii, 4mm.
Practic, o crestere de grosime de 9mm, ce trebuia sa se regaseasca pe suruburi.
Pe de alta parte, aveam suruburile originale pe bridele Whiteline, erau ok, am verificat ce am scris in urma cu 8 ani, sau cati or fi fost.
Deci adaugam 4mm. Am compensat cu suruburi +5mm, de BPV, 3 bucati. Si unul +10, ca o fixare prinde si un al treilea ingredient in sandvis, o brida de canistra carbon. Nu stiu provenienta, dar cica tot Subaru zice Pfaizar, ca pe toate le-am gasit intr-o cutie de-ale lui. In fine, notez mai mult pentru mine asta.



Fixarea aia cu 3 felii insa, total oribila si fara Cusco, acum devenea imposibil de accesat. Scos roata, demontat ecran gat de umplere benzina, desfacut gat de umplere, deplasat 2-3mm, avut acces.
Ocazie cu care am gasit gatul de umplere inlocuit cu unul nou in 2017 cred si inecat in ceara, in stare buna.



Cuplul din manual 25Nm, am fortat un 30. Si aici, si la bridele de bucse.

Am mai demontat scutul termic de esapament, bricolat artizanal in 2016. Cu emotii, ca si atunci, ca piulitele din spate sunt extrem de firave. Nu s-a rupt nimic. Am inecat tot in vaselina, remontat, probabil am sa gasesc vaselina aia pe podeaua garajului. Aia daca n-am noroc si o arde toba finala.
Mno, aia-i cu spatele. Ce-i drept, ar mai merge difuzorul ala de aer OEM, de l-au pus pe ceva editii de hawk. E cam goala zona aia. Traversa Cusco ofera fixarile difuzorului, ce altfel nu exista pe masina. Dar... Nu, probabil n-am sa fac asta, ca deja ma inteapa la glanda cate kg am adaugat. Parasuta ii mai lipsea.



Era 9 seara, eram impacat cu ideea ca inchei, dar ti-ai gasit... Tampit.
Evacuarea vine cu 2 garnituri, probabil nu tocmai rele. Dar in fata, la imbinarea cu downpipe-ul, o data ca mi-ar placea sa nu mai am treaba prea curand, in plus e si foarte caldut acolo. Asa c-am scos din stash una d-aia buna, MLS cu crush din inox. La finala cred ca merge si aia din kit.



ASTA era problema cu fosta evacuare. Pe parte de randament, ca zgomotul e subiect separat.
De la 3 inchi, coboara la 2.5, printr-o palnie brusca si abrupta. Aia si dupa ce m-am chinuit atat sa tin gazele alea calde cu izolatiile.
Si repet, de la 350 cai in sus, 2.5" e obstructie. Eu am doar ~230 estimati, dar nu se stie niciodata, ca poate iesim si noi odata din UE si pot sa-mi fac de cap fara griji (gluma).

Acum e drept si uniform.



Ce nu prea inteleg e alegerea Invidia de a face gaurile de pe flanse atat de alungite. Imi scapa pe deplin utilitatea, si a fost un cosmar sa asez tevile coaxial. Si garnitura pe deasupra!



Am iesit de sub masina sa vad cat de tare am uratit-o. Dar... parca nu  ???



Stiu ca nu pare, dar credeti-ma pe cuvant, diferentele-s enorme. Da, e ceva mai mare diametrul ornamentului fata de cel dinainte, insa asta e cel mai neinsemnat aspect.
Inainte, iesirea era la unghi, acum e pe directia masinii. Si lateral, si sus-jos. Inainte ornamentul Ulter era tesit, asta e ceva mai drept.
Singura chestie care ma zgaria era ca am oale de gatit mai putin stralucitoare. Dar aveam o idee.
Iar teava era extrem de aproape de carcasa diferential, deja ma resemnasem la ideea c-o sa se-ndoaie acolo.
As fi pornit-o s-o ascult, dar era tarziu, iar sa otravesc pisica nu doream.

Si inca o parte buna e ca, stand eu ca boschetu' intins pe jos la miezul noptii, am apasat pentru prima oara pe butonul de zoom out al camerei telefonului nou. Sunt absolut paralel cu gadgeturile. Mi-a picat fata ce poza fancy a iesit.



Hai, turudoi anapoi (gluma), revin.
« Last Edit: May 19, 2025, 14:34:55 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5328
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3547 on: May 11, 2025, 18:00:51 PM »
Am asteptat in agonie astazi sa se faca ora 10, sa nu-i trezesc pe gusterii astia din jur. Eu trezit cam de la ora la care matza e pe posedata mode.
Fraier!
Deci la rece, da? Motor nepornit de o saptamana, mai silentioasa decat OEM. Cum naiba, nu inteleg... Teava e enorm de mult mai mare, finala are intrarea si iesirea coaxiale, nicio serpentina interna.
Eu ma temeam ca se va auzi ca aici, adica tare. Nup.
Vecinii-s fericiti, eu parca nu chiar... Dar ma alint cred. Am sa incerc sa-mi recunosc varsta si sa accept situatia.
Dar daca iesim din UE (gluma), ii scot sitele!  >:(

La mers normal e mai silent decat aia dinainte, dar comparat cu OEM, are sunet. La 4000 de ture, unde cea veche era insuportabila (principala mea problema), acum e perfect.
La WOT isi da drumul, dar nu se apropie de aia dinainte, aia era caterinca totala, asta e semnificativ mai retinuta.
Ce nu prea inteleg ori nu-mi place e ca la WOT scoate un ciripit dubios, alta analogie nu-mi vine. Vreo solutie la problema? Am sa fac film cu viitoarea ocazie.

Deci pe parte de sunet, as zice ca foarte corespunde.

Acum partea aia faina.
Da, am depasit 300g/s. Hero run din nou, primul WOT al zilei, pregatit cu rabdare pe peste 10km de centura.
Insa cu un overboost monstru, +19psi, pentru un target de 16.
Confirmat si de catre andea - un lucru bun, semn ca inainte era, intr-adevar, infundata.
Voi mai avea +300g/s dupa ajustari? Eu pot doar sa sper ca da. Filingu' imi zice ca sunt sanse, de vreme ce "infundata" inainte.



Putin dezamagit de faptul ca desi valorile de debit aer indica forma ei maxima ever, senzatia e "meh, mi-e somn". Se confirma a mia oara ca sunetul conteaza enorm. Vedem dupa alegeri (gluma si aici).

Odata ajuns acasa, observ ca e toba finala stramba, rotita si cazuta spre stanga. Nu mult, poate chiar insesizabil, dar suficient incat sa-mi pierd eu mintile.
Ma uit in fata, la DP, noroc mare, flansele erau deja indexate in sensul convenabil, deci n-aveam de ce sa umblu acolo. Dupa doar un drum mai ales.
Am marcat flansele din spate, am rotit, si-ntr-adevar, s-au dus mult, 2-3 grade la ochi. Aveam noroc iar.



Se mai observa in poza, cu zoom, ca gapul teava-diferential a crescut semnificativ urmare a ajustarii. Detaliu tradat si de pozitia iesirii raportat la bara. Noroc pe toata linia.



Desigur ca nu puteam sa nu fac o poza d-aia fancy si afara.



E de la sine inteles ca m-am uitat la ea din toate unghiurile, pozitiile si perspectivele, ca sa ma hotarasc cu privire la situatia Tefal. N-a fost greu, cum eu nu pot cu blingu' ostentativ.
Easy job.



Nu voiam decat s-o gazez putin cu negru mat, cat sa scap naibii de oglinda aia. Hartia de pe amortizor, am sfarsit prin a o scoate.
Cat o sa reziste, probabil c-am sa anunt.



Care zice ca inainte era mai bine, pur si simplu nu-l cred.



Mi s-a facut pofta de inca o tura. Andea spusese ca nu explodeaza cu presiunea aia. Sunt atat de idiot incat am uitat de vopseaua aia cu uscare lenta si m-am dus. Am verificat la intoarcere, nu s-a topit sau ceva.

Dar vad diferentialul umed. Primul gand fu ca e ulei, dar era ceara.
Am verificat in urma si da, distanta fata de diferential, inainte era semnificativa. Practic, acum se topeste ceara de protectie aplicata in urma cu 2 ani.



Revenind la lucruri dragalase.



Overboost mai mic acum, -1psi.
Debitul de aer mai mic eu il pun pe seama senzor IAT in TGV. Gen la valori mari se fac compensarile alea magice, scade avansul, chestii. Masina era deja mearsa, chiulasele calde, de aici situatia.
Doar ca prefer de un milion de ori mai tare sa aiba 10-20 cai in minus decat sa mai vad vreodata CEL flash on knock. E ok, chiar foarte ok asa.

Dap, acum e bine.
Inainte erau 3 stuturi identice. Acum, masina mare il are p-ala mare.



Pot sa zic ca s-au intersectat frumos. Doua masini perfecte, fiecare-n felul ei, desigur. Finalizate in acelasi timp.
Doar ca, in metamorfozele lor catre perfectiune, au lasat deranj mare in urma. Si nu pot sa fac curatenie prea multa, din motive ce sunt tabu pana nu iesim din UE (GLUMA) >:( >:( >:(

« Last Edit: May 19, 2025, 14:36:45 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5328
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3548 on: May 13, 2025, 11:04:05 AM »
Vestile nu-s grozave, in sensul ca am de lucru.
Sau sunt, depinde de cum privesti problema - retinut si precaut sau full send.

Andea, aseara, m-a anuntat, citez aproximativ, "lucrurile nu arata bine".



- albastru e targetul de boost.
- rosu e boostul real, ce s-a dus de nebun.
- verde e ECU, ce se chinuie sa reduca boost prin EBCS, care trimite presiune in capsula WG, sa reduca gazele prin turbo. Si NU reuseste...

Asa ca azi noapte, cu andea in chat, probe si teste pe capsula. Am constatat ca se deschide complet relativ greu, pe la 1.5-2 bar, conform manometrului de pe compresorul meu din garaj.
In prima faza, ipoteza era ca a patit ceva. Am scos si dopul din "contracamera" capsulei, dar nicio schimbare.

Am lasat-o asa, era cam 1 noaptea, si desi eram rupt in gura de somn, am adormit greu, meditand profund la dinamica gazelor.
Ce se schimbase? Singurul lucru - scosesem dopul (palnia) de pe evacuare. Adica gaze cu debit mai mare, viteza mai mare.
Dimineata am dat-o din debit in presiune. Pe scurt - backpressure mai redus, ori chiar eliminat.
Si-n mintea mea se lega ceva teorie care spune ca la reducere backpressure, clapeta WG se deshide mai greu, ca n-o mai ajuta presiunea gazelor sa se deschida.

Numai ca sa-mi confirme andea, cum, de exemplu, la eliminare catalizatoare pe alte masini, asta era efectul, boost creep. Ceea ce am eu. Practic, eu reinventam roata, dar el deja avea raspunsul, asta e partea funny.
Coroborat cu faptul ca, zice andea, eu aveam un usor boost creep si inainte - bingo! Eram deja la limita, am redus backpressure, am dat-o-n creep d-ala serios.
Concluzie secundara: capsula mea n-are nimic.

Variante, sau categorii de cauze:
1) flow de gaze prin WG restrictionat de sectiune redusa la deschidere completa.
Optiuni:
- portare turbo;
- WG extern;
- (re)restrictionare evacuare, gen undo, sa fie ca inainte, partial infundata.
2) presiune in capsula insuficienta, deschidere completa imposibila cu presiunea mea pe admisie. Ori mai degraba rezistenta/opozitie capsula prea mare. Adica arculet capsula prea dur.
Optiune: arc mai slab.

Arcurile oferite de Kinugawa sunt astea, eu am defaultul de 1 bar.



Ce gasesc acum a fi ciudat e ca arculetul de 1 bar, de fapt deschide maxim la 1.5 bar.
Lamuritor, eu pe harta 1, am target de 16psi, adica 1.1 bar.



Planul e sa schimb arcul. Evitati castile daca dati clic.
Norocul meu e ca andea are arcuri multe, iar cele slabe, lui nu-i trebuie. In curand, un arc de 0.8bar va fi pe drum spre mine, impreuna cu unul de 0.5, sa fie, desi nu cred ca trebuie in halul asta de slab.
Doar mentionez ca inlocuirea arcului, in compartimentul meu motor sufocat de prostii, e horror. Dar am facut si mai grele, aia e.

Andea, ca e rational, ramane rezervat. Ca daca sectiunea WG e prea mica, oricat de slab e arcul, n-am rezolvat nimic.
Uitandu-ma pe tabel, diferenta la deschidere maxima dintre arcul actual de 1bar si cel de 0.8 e de ~4.3psi. Adica acoperitor pentru ce urmaresc eu, desi habar n-am daca variatia e liniara, exponentiala sau logaritmica, nu ma duce capu' atat de departe. Andea p-ala-l propune, intuitia mea la fel. Vedem.

In concluzie si pe scurt: am o configuratie generala care vrea sa-si faca de cap. Motor, turbo, evacuare. Dar eu merg cu un boost mult mai mic decat permite configuratia, pentru ca am pistoane OEM.

Daca-ntr-adevar problema nu se rezolva din arc, iar sistemul vrea boost mare, am ca variante:
- portare turbo. Nu exclud.
- EWG. Exclud, ca am muncit si cheltuit prea mult ca acum sa schimb tot.
- restrictor pe evacuare. Exclud ca solutie definitiva, dar pentru moment, ca carpeala, fie.
- iar asta e ideea mea. Vrea boost mare sistemul? Ok, fie. Adica la iarna scot motorul, il fac bucati, schimb pistoanele.

Subaru life, dar recunosc, e fascinant de misto.
Revin in cateva zile cu verdictul.
« Last Edit: May 13, 2025, 13:34:22 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5328
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3549 on: May 15, 2025, 09:55:10 AM »
Testand capsula de wastegate, am observat pur intamplator o usoara exfoliere a farului.
Totusi, cred ca era acolo de mult. Dap, era.



Oricum, voiam de ani buni sa iau faruri de backup. N-am apucat niciodata, ca dupa cum s-a vazut, au fost prioritati mecanice.
Nemaifiind, am zis sa-i ajut pe oamenii astia sa scape de stocuri.

WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14147
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3550 on: May 15, 2025, 13:02:28 PM »
Pomana. Bine ca ai mai gasit.

Muttley

  • 5328
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3551 on: May 15, 2025, 13:04:35 PM »
Zici ca e ok pretul?
Creca de cand am luat masina erau la ei in stoc. Or mai fi scazut pretul recent, ca n-am urmarit...

PS, faza funny: ma suna doamna de la radacini, ca cica "placutele alea nu merg la dv!".
Pentru ca era rubrica obligatorie, le trimisesem VIN-ul.
Eu be like: "e ok, trimiteti-mi-le, am alte frane".
Ea: "aaaaaa, BINE!".
« Last Edit: May 15, 2025, 13:07:03 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14147
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3552 on: May 15, 2025, 17:22:06 PM »
Erau pe la 900 acum niste ani cand le-am vazut prima data. Iar cand aveam eu bugeye 1200 erau aftermarket pe China, ca voiam sa ii cumpar dar nu aveam buget. De original nu mai zic... si in 2014 faceai ceva cu 1200 lei.

Muttley

  • 5328
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3553 on: May 17, 2025, 20:29:21 PM »
Luni: hop social depasit, editat, dar poza cu zdreanta ramane  ^-^



Conform film, WG-ul se prinde-n menghina, mai exact tija, in stare comprimata a arcului, astfel incat sa nu zboare capace si surubele M4 prin tavan. Am folosit hartie ca sa n-o zgarii.



Odata scos capacul, asta e pozitia corecta a membranei. N-am poza de dupa, a iesit la fel. In filmuletul din urma arata ca dracu', valurita toata, la mine nu.
A 2-a poza-i cu talerul inferior.





Comparativ arcuri. 0.8 si 1bar. Diferenta pe inaltime libera si diametru spira. Numarul de spire e acelasi.
Talerul superior e superb, nicio nervura de prelucrare, neted tot. Desi taiwanezarie, chapeau.



Pentru reintroducerea perfecta a membranei in locasul, de altfel ingust, o teava PVC de canalizare de 40mm e ideala pe post de aplicator.



M4 cu 5Nm mi se pare enorm, ala e cuplu de M5. Am mers pe 4Nm, in treceri repetate.



Voiam sa reduc din cei 0.8 bar prin diminuare preload arc. N-am putut, deja e la limita.
Adica am lasat cum era.



In tabelul din urma, arcul asta de 0.8 face cursa maxima la 1.2 bar.
Am perfectat divaisu' de masurare prin adaugarea unui manometru mai precis.
Pe filmare, primele doua actionari sunt de calibrare.
Ultima arata ca, intr-adevar, la 1.2 bar am deschidere totala clapeta.



Nu mai zic ce cosmaru' naibii a fost sa scot capsula. N-a durat mult, dar a fost tortura. Remontarea si mai si.
Am incheiat prin a aplica AUR pe intercooler, partea neplacuta a zilei.



Maine, duminica, 18 mai 2025, programul e clar.
La 06:30 ies la loguri.
La 07:00 bat la usa de care am pomenit dar am sters (pun un prosop pe laptop cat lipsesc).

Dup-aia mai vedem.
« Last Edit: May 22, 2025, 00:21:50 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5328
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3554 on: May 19, 2025, 14:47:32 PM »
S-a facut curat.

Asadar, ieri, duminica 18 mai 2025, dimineata devreme, inainte de a se deschide la scoala din sat, am facut log cu arcul nou de WG ce reduce boostul. 8 grade ambiental, pull in treapta 4 (mai bine-i dadeam in 3), 20psi.
Mai tarziu, 15 grade ambiental, pe spring pressure cu furtun direct cold side - WG, 18.5psi.
Adic-o doare-n pista de arculete, nu momentul deschiderii e problema, ci usa e prea mica.

Nu ma laud, dar ma bucur amar: sistemul e prea eficient.
Momentan astept verdictul de la Cluj, ca nu e nicio graba. Stiu care va fi ala, dar nu doresc sa influentez.
____________

Varianta noua: carcasa calda mai mare.
As sfarsi printru-un ansamblu turbo mare pe ambele parti. Ar fi bine pe actualul 2.0, dar daca vreodata vreau sa fac un 1.7... Nu prea. Adica nu stiu, bat campii.
Extrem de tentant, ar rezolva problema de creep, ar largi si turbo, reduce EGT, creste puterea sus, ar muta spoolul mai sus (250-350rpm zice Vali), desi nu-s convins ca asta doresc, dat fiind rpm max de doar 6k. Dezavantajul e volumul de munca.

Varianta veche ramane, restrictorul pe evacuare, ma ocup zilele astea. Tocmai ce m-am prins ca deja am unul.
« Last Edit: May 19, 2025, 19:06:23 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5328
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3555 on: May 21, 2025, 22:23:16 PM »
Nu inteleg de ce abia acum, la final, am parte de tepe.
Rallysportdirect si-a cerut scuze ca fiarele alea apar ca fiind din aluminiu si mi-au cerut sa le trimit inapoi ca sa-mi returneze banii. Mure, eu nu plimb fiare pe toata planeta. Asa ca mi-au dat puncte, pacat ca nu mai am ce lua, masina e gata.

Acum mi-o iau si local. Comand filtre de benzina originale si le primesc facute de cel mai panarama producator.
La mailuri, cand vreau sa cumpar, imi raspund in sub 5 minute.
Cand cer aia 47 lei inapoi, nimic, liniste.
1 day later: mi-au rambursat suma.

Textul e captura din pagina produsului.



Pe de alta parte, cand cutiile farurilor sunt putrezite de umezeala, pline de praf si gainat.......



...stii ca ai cumparat ceva cu adevarat rar. New Old Stock veritabil.



Eu aveam de gand sa le bag in cuptor, sa le fac bucati si sa le iau la jprei negru, ca nu le sufar asa, lucioase. Dar chiar nu pot, sunt perfecte. Le las asa pana mi-or trebui si le decid soarta/culoarea atunci.
________________________

Asta e restrictorul de evacuare. Am uitat sa-i fac poza montat, dar pur si simplu l-am bagat intre flansele din spate, intre intermediara si finala. Dupa ce am polizat o ora la gauri, ca erau mici, pentru suruburile de fabrica.
In dreapta e motorul, in stanga bara spate.



Efect: am scazut pe la 18-18.5psi. Andea nu e convins ca e din restrictor sau din caldura de seara.
Efect advers: evacuarea era silentioasa inainte, acum e aproape muta. Am traversat orasul cu ea in seara asta, ca-s kior si clinica de oftalmologie ma tufe la cap de cateva saptamani sa ma consulte gratuit. Si i-am dat. Printre cladiri, bulevarde, intersectii, nimic, liniste. Nu m-a-njurat nicio baba, inainte aruncau si cu rosii. Registru' pistii ar trebui sa-mi faca statuie.

Am primit rom nou, probabil era loc de ceva ajustare.
Andea fu simpatic, mi-a explicat ce a facut pe harta 2, aia de 18 psi. M-as mira teribil sa ajung s-o mai folosesc, de vreme ce eu fac mai mult pe 1.

Siiii... Mi-a zis o chestie zilele trecute pe care nu mi-o scot din cap. Citez aproximativ: "oricum, tu esti un caz special. Ceilalti se chinuie sa creasca boostul, tu esti singurul care te chinui sa-l reduci".
Or asta m-a facut sa iau o decizie, chiar daca nu definitiva. Cumpar hot side-ul ala. Iar pe actualul il pastrez pentru viitorul motor, unde probabil se va dovedi util. Nu stiu, m-am mai sucit de un milion de ori pana acum, dar parca as vrea +8000 de ture pentru ala.

Vara asta va merge fix cum e acum, prin iulie va fi daily.

Adaug totusi: headers, up-pipe, downpipe, acum catback. Pe toate, le-am luat pe cele mai bune de pe piata pentru stock location, unequal, catted, etc. N-am taiat niciun colt, flow maxim, EGT minim, sanse sa nu se imprastie cat mai ridicate, fie si doar in mintea mea. Nu mai zic de chiulase largite de producator...
Si aflu acum ca restrictia maxima e turbina. Numai din cauza asta, si cu mirajul EGT-urilor mai mici, am sa renunt la alea 300rpm de spool. Exista o veste buna si aici totusi, pentru cuzineti.
Dar la iarna.

Stiu c-am zis ca masina e gata, si ramane valabil. Asta e doar o oportunitate de optimizare neprevazuta, asa a vrut tumnesio  :angel:

Edit: ma uitam acum la graficul de la andea.



Pe pull 5, care a facut overboostul cel mai mare, incepand cu 4750rpm, WGDC e inca ridicat, la 35%, abia apoi se dezmeticeste si se duce spre zero. Am aflat ca voi fi practic pe spring pressure cu noua versiune dupa 4700rpm, chiar sunt curios daca isi mai revine. Avand in vedere valorile de la probele de duminica, cu solenoid anulat, as fi pesimist.

Arc mai slab + restrictor + WGDC 0. Ceva tre' sa iasa.

Next day edit: neah, la fel. Aia e, eram impacat deja.
Haios e ca pe harta 2, dupa ceva heatsoak, n-a facut overboost mai mare, deci WGDC ajustat, mie nu-mi pare a schimba mare lucru.
Aia e, housing nou.
« Last Edit: May 22, 2025, 11:36:49 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Ilie

  • 677
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3556 on: May 21, 2025, 22:46:44 PM »
Chiar ma uitam pe stocul celor de la Radacini pentru Forester, multumita tie, si multe din reperele care zic ei, piesa originala, nu au cod recunoscut in niciun program de piese Subaru.. acum se explica.
Farurile alea sunt superbe.. daca as gasi si eu asa ceva pentru Forester  ::)

LE: amortizoarele spate de Forester fara SLS imi fac cu ochiul. I-am sunat si am intrebat daca sunt originale, au zis da; le-am zis de experienta ta la care nenea de la telefon zice: "aaa, se mai intampla, mai bine le comandati cu ridicare din sediu din Bucuresti"
« Last Edit: May 23, 2025, 17:00:36 PM by Ilie »

Muttley

  • 5328
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3557 on: May 25, 2025, 13:46:21 PM »
Pasul 1 - spalatorie, intors acasa fara a folosi frana.

Pasul 2 - scos placutele, frecat la perie, clatit cu apa calda, repetat, clatit, facut pavajul negru.



Putin ingrijorator e ca garniturile antipraf ale pistoanelor erau iesite din etriere, am observat dupa ce am spalat. Am suflat sub ele cu aer comprimat, am clatit cu spray de frane. Ce apa a ramas, sper ca va iesi fortat prin fierbere.

Vechile placute de track, pe care le voiam gone (anamaria, esti nemuritoare).
Surprinzator, fata foarte uzata. Spatele mai deloc, doar tesirea normala cauzata de diferenta de viteza periferica a discului.



De ce nu le sufar, in ordine:
- praf ca la balamuc. Or eu tin masina in casa, zdreanta de matza vrea in garaj in fiecare zi (nush de ce, e tampitica), il inhalam amandoi. Capac mi-a pus inlocuirea recenta a pivotilor, ocazie cu care curgea o perdea de praf din masina.
- jante patate, sunt sanse sa nu mai pot scoate petele. Am sa mai insist cu alta ocazie, ieri am terminat solutia de curatare.
- discuri distruse. Astea de pe fata au putini km, si deja-s zob. N-ar fi bai mare daca n-as dori Stoptech-uri, cum aveam pe WRX. Iar p-alea nu le pot omori asa.

Ce imi placea la ele:
- franarea - la alt nivel, spectacol.
- fiind mai mici, ca sa aiba loc de dilatare pe track, aveau joc in etriere si pocneau superb la manevre de parcare.
- scartaiala. Desi o cam pierdusem, ca pe fata montasem toate tablele antizgomot, ca erau placutele subtiate.
In linii mari, sunt cam din aceeasi categorie cu semislickurile. Exceleaza la functia principala, in rest jale. Am incercat, m-am lamurit, never again.

Placutele inlocuitoare:



Fata, Ate noi. Directionale, cu tesituri doar pe o parte. Au sageti de sens pentru montaj, insa in mintea mea sensul e gresit dpdv uniformizare uzura. Placutele de frana impaneaza la intrare si apasa mai puternic acolo, normal ar fi fost ca tot acolo sa fie materialul mai mult. Dar e pe dos.
Google m-a lamurit, e pentru reducere zgomot.

"...fitting these noise reducing pads the wrong way, could actually have the opposite effect, creating unnecessary brake noise."

Ma amuza teribil pasajul asta, mai ales partea cu nenecesarul, care-n cazul meu e foarte necesar si dorit.
Adica le-am montat invers.

Spate, placutele care au venit cu swapul, curatate si vopsite acu' 2 ani juma', dar care n-au apucat a fi folosite.
Ma bucur de ele pentru ca:
- le am, am depus efort sa le curat si vopsesc, respect de sine.
- sunt uzate, mai au 2-3mm pana la avertizorul sonor. Insa vazand cum s-au uzat cele de curse, ma astept sa se termine simultan fata-spate de data asta. Apoi Stoptechuri, chestii.

Am observat cu ocazia asta ca intermediara atarna curios de mult, cam la fel ca catalizatorul, care deja atarna excesiv.
Mai vad alta data.



Apoi am iesit la plimbare.
Zero frane la inceput. Probabil pe motiv de coeficient de frecare redus si placute drepte pe discuri creste de Himalaya.
Dupa un rodaj progresiv ce a culminat cu franari d-alea cu ameteala ancap de la +100 la ora si-au revenit, intra si ABS-ul acum.
Evident ca efortul la apasare e semnificativ mai mare decat inainte, ceea ce dezvaluie o oarecare elasticitate a pedalei. Ori e normal, ori e de la presiunea din sistem mai mare (am 19mm la pompa de WRX vs 20mm STI), ori are putin aer. Nimic deranjant, doar am observat ca nu e ca inainte.
Cumva, acum e uniform, ambreiaj greu, frana la fel.
Surpriza frumoasa e ca scartaie fata. Sper sa se agraveze in timp. Spatele e silent, acolo-s toate tablele montate.

Iar surpriza aia mare e ca desi le-am dat abuz de rodaj de s-au invinetit discurile, jantele-s neasteptat de curate. Petele-s dinainte, am spus ce-i cu ele.



_______________________________________________

Iar aici s-a oficializat.



Daca ajunge in timp util si pot sa o montez pana-n iulie, fac. Altfel, din august incolo, sau la iarna.
« Last Edit: May 25, 2025, 13:59:48 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Ilie

  • 677
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3558 on: May 30, 2025, 16:51:48 PM »
Am fost mai devreme la Radacini sa ridic niste piese; ii zic doamnei de la depozit ca am de ridicat niste amortizoare de Subaru pe care vreau sa le vad inainte sa le platesc, sa ma asigur ca sunt originale si nu aftermarket, la care doamna: “aaa, dumneavoastra sunteti domnul de la Brasov cu filtrele de benzina?”
Cica a mai gasit un filtru Bosch dupa discutia cu tine..
« Last Edit: May 30, 2025, 16:52:52 PM by Ilie »

Muttley

  • 5328
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3559 on: May 30, 2025, 17:22:45 PM »
Saraca 🥲
WRX SW 2002