2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1040 on: August 26, 2016, 23:02:50 PM »
 ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D



 ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1041 on: August 27, 2016, 17:37:40 PM »




Si mi-a dat Heli trancariciu' sa ma plimb cu el. Foarte faina, silentioasa, rapida , motor liniar, foarte rafinata in general
 Cutia de viteze, in mod automat e perfecta, e fix ce trebuie pentru cine vrea AT. Modul manual, desi stiu ca e manuala cat e naturala coca-cola... e foarte haioasa si distractiva. Are chiar si frana de motor pe retrogradari. Cam rigida in denivelari, ceea ce inseamna ca sta bine pe asfalt (n-am mers pe asfalt decat in linie dreapta), deci la fix zic eu.
Masina per ansamblu m-a surprins doar pozitiv. Nu e ce mi-ar placea mie, dar recunosc, e foarte faina. Daca si consuma cat zice Heli, pe bune ca e all-rounderul perfect.

Mersi, Heli, o experienta foarte placuta.
« Last Edit: August 28, 2016, 21:20:27 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1042 on: August 27, 2016, 22:03:32 PM »
Frate, vezi ca scrie DaciaClub pe pozele astea  :D :D :D
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1043 on: August 27, 2016, 22:19:04 PM »
M-am chinuit o ora sa atasez pozele cu imgur, nicio sansa. Le-am pus pe dc si apoi aici. Remediez maine, de la leptoc.
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1044 on: August 28, 2016, 00:29:23 AM »
Omfg Muttley....e mai rău decât cealaltă marca franțuzească  ;D

Elvi

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1045 on: August 28, 2016, 09:51:19 AM »
Precizare:

1. Nu ne-a fost dat XT-ul ci ni l-am luat singuri in timp ce Horatiu, Dragos si Lorian se ocupau de gratar
2. Daniel, iti multumesc din suflet pentru senzatiile oferite de WRX la bordul caruia m-ai invitat parcurgand drumul pana la pod si inapoi. Masina este impecabila si mi-a reintarit dorinta de a-mi cumpara STI dupa ce terminam constructia casei
3. Sunt fericita si imi exprim si pe aceasta cale multumirea pentru ca ne-ati invitat sa petrcem o dupa-amiaza minunata, rasfatati fiind in compania unor oameni de exceptie amintindu-va in primul rand sotiile si apoi pe voi: Dragos, Horatiu si Daniel. Va stimam si va pretuim!

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1046 on: August 28, 2016, 10:47:08 AM »
Elena, abuzezi de complimente, ca de obicei. Multumesc!
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1047 on: August 28, 2016, 11:01:32 AM »
Avand in vedere ca Lorian a facut cel mai bun gratar de pana acum de pe aceasta plantatie, va multumim si va mai asteptam!  :D
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1048 on: August 28, 2016, 21:10:19 PM »
Cat am asteptat ziua asta, sa schimb amortizoarele  ::)

P-astea le pregatisem: 2 amortizoare Pedders, iar la insistentele coforumistilor de pe daciaclub, 2 flanse, aici am gasit Monroe.



Dupa amorsarea amortizoarelor, am dat de fantezie pe garniturile de sus cu un spray special.



Piulitele OEM sunt de 17, iar inelara am gasit prin garaj. Mi s-a recomandat sa slabesc piulitele cu ansamblul inca pe masina. Imaginea clasica, inelara si imbus... Am inceput cu dreapta, amortizorul bun, era mai umbra...



Asta da diferenta dintre amortizoarele stanga/dreapta, urechea de fixare a racordului flexibil de frana. Sau poate sunt si talerele altfel orientate, nu stiu, nu m-am uitat si la asta.
Clema se salta cu ceva dorn si ciocan. In cazul meu o pila lunga de drujba si o cheie reglabila  :D



Suruburile de la portfuzeta, 220Nm, din nou, cheia fina cu teava de 1m.
Suruburile sunt drepte, nu sunt cu cama. Se pare ca pe spate caderea se regleaza de la brate... Am sa ma informez mai incolo.



Sus, ansamblul agatat intr-o piulita de flansa din cele 3, bagata cateva spire. Dupa scoaterea suruburilor, o surubelnita infipta-n loculul unuia dintre ele nu permite ansamblului sa cada dupa detasarea piulitei. Apoi, ansamblul se scoate usor inspre fata.

Fara probleme de rugina sus, lucru bun.



Accesoriile din cauciuc le-am refolosit, dupa ce le-am spalat inainte. Ceara pe platourile arcului, piesele vechi erau ruginite binisor.

Ansamblul se aseaza-n menghina, se comprima arcul cu presele, si ABIA APOI se desface piulita de pe tija amtortizorului. Se scot diverse de p-acolo, inclusiv arc. Arcul era ruginit sus, unde se suprapun spirele. Tratat cu feruginol. Se schimba amortizorul vechi din menghina cu cel nou, fixat cu ceva de protectie de data asta (am folosit o revista intre bacuri), se pun toate la loc, orientate bine si aliniate. Se strange piulita la cuplu, eu am strans la 65 in loc de 55, oricum, piulita n-a mai miscat inca de pe la vreo 10... Am avut noroc sa am un imbus de 6mm de calitate, luat demult de la Bosch. L-am "lungit" cu un accesoriu de la un cric hidraulic si n-a cedat. Tubulara decupata a functionat perfect, a rezistat si asta.
Am strans urcat pe o scara...  :-\



Presele jos, amortizorul pe masina. Sustinut semipuntea cu cricul in timp ce strangeam suruburile de pe portfuzeta, asta ca sa am unghi de cadere cat mai mic si pozitia semipuntii cat mai naturala, sa nu se "autoajusteze" la vreo groapa sau ceva. Strans la 110Nm, sau cat stie dinamometrica mea, apoi dat pana la 220 la "bunul simt" cu cheia de reglaje fine cu teava de gard. reatasat racordul de frana.
Sus, pe oala, piulitele flansei cred ca e bine sa se stranga cu masina pe roti. Probabil nu conteaza, dar ma simt eu mai bine asa.
Si cu asta am incheiat procedura de inlocuire amortizor.

Acum cel decedat...
Introductiv, accesoriile ansamblului:
- burduf antipraf;
- tampon de cauciuc jos pe talerul amortizorului;
- tampon de cauciuc sus, pe talerul flansei;
- tampon pentru capat de compresie din ceva burete elastomeric (ii zic asa pentru ca am gasit acelasi material in unele furci de bicicleta vintage si alea cica-s "furci cu elastomer").

Cam asa arata tamponul de compresie la capat la amortizorul defect. In afara de ce se vede-n poza, restul erau firimituri. Spre comparatie, cel inca sanatos de pe dreapta.



Restul... varza si ele.



Tamponul inferior deformat (jos in poza), alungit si crapat. Burduful, jos, largit rau (o poza cu cel de pe dreapta, se vede diametrul constant pe toata lungimea).
Practic, piesele flexibile pe care a ajuns uleiul din amortizor au fost distruse. Evident, a scapat doar tamponul de sus.

Burduf antipraf.
Tampon capat de cursa.
Tampon inferior arc.
Comandate...  :(

Tigaia ramane o saptamana in agonie...



Si asta nu fu tot!
La inceputul zilei am bagat un cric hidraulic sub prag, sa salt masina, sa bag o capra dedesubt. Am indoit pragul. Dar am apucat sa pun capra pe ceea ce mie-mi parea a fi structura de rezistenta. Am indoit podeaua. Si-si mai aminteste cineva ce-mi placea mie la masina asta, caroseria in stare buna parca? Ei, s-a dus de suflet si aia  :D

Astept piesele, pun repede amortizorul si plec naibii odata in concediu (nu cu cazanul, aia-i clar). Daca nu ajung pana vineri mai sta 2 saptamani ca-n ultima poza, se surpa de tot  :D
« Last Edit: August 28, 2016, 21:32:09 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1049 on: August 29, 2016, 00:26:28 AM »
La mine "saptamana" de asteptare s'a transformat in 3 saptamani care au fost de pe 29aug pana alaltaieri. Comanda tot la ei. Deci ... concediu placut! :D

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1050 on: August 29, 2016, 09:16:49 AM »
Eu tind sa cred ca are contract de imagine cu al-padrino.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1051 on: August 29, 2016, 09:26:46 AM »
Pai nu ai invatat ca asa e cu Subaru? Te dai o saptamana si repari alte trei.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1052 on: September 08, 2016, 19:36:14 PM »
Tot nu au ajuns piesele?

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1053 on: September 08, 2016, 20:13:45 PM »
Cred ca nici macar el nu a ajuns...
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1054 on: September 08, 2016, 20:27:48 PM »
Doar masinii i-a ajuns!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1055 on: September 09, 2016, 01:54:39 AM »
Au ajuns alaltaieri piesele. N-am ajuns eu insa (concediu, zla mama naibii).
« Last Edit: September 09, 2016, 01:57:40 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1056 on: September 09, 2016, 11:42:10 AM »
Concediu de vis sa aveti si cand reveniti poate nu uitati sa luati un vin de Tokay... ;D doar ca sa comparam cu savuroasele noastre licori  ;)
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1057 on: September 18, 2016, 20:05:52 PM »
Am pocit cazanul. O sa spuneti ca era pocit dinainte, de dizainaru' japonez cu afinitate pentru expresii tampe. Dar ete c-am pocit-o eu si mai rau  :'(

Detalii acusi.
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1058 on: September 18, 2016, 21:28:44 PM »
Deja ne-a stat inima cand am citit.
Elena isi face griji pentru ca a avut privilegiul sa se dea cu "cazanul".
Nu ne mai fierbe, speram sa nu fie grav.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1059 on: September 18, 2016, 21:46:15 PM »
Nu e grav, si mersi ca va pasa  ;)

Astea-s codurile pentru toate 4 amortizoare, le pun aici, poate ajuta si p-altcineva, sau imi iau la fel peste multi ani.

Din concediu m-am intors ieri seara, o plimbarica de aproape 6000km cu Stiftul. Azi am fost la birou sa-mi iau piesele de la amortizorul stanga spate. Le-a luat de la curier un coleg de serviciu. Reamintire, alea originale au fost dizolvate de uleiul curs din amortizorul defect. Recomandare: cand incepe sa moara un amortizor, curmati-i-o, fara regrete.



Piesele difera intre ani apropiati cam mult. Am avut noroc insa, au fost bune.

Sculele si piesele le lasasem in garajul proprietarilor. Cat am lipsit, astia au facut ordine. Tubulara aia decupata am cautat-o cam... 3 ore sa fi fost? In sfarsit, am gasit-o, am adunat toate alea, am amortizoare noi pe spate. Asta-i inlocuitorul celui cu probleme. Nu spune nimic poza, dar e treaba (totusi) grea sa schimbi amortizoare acasa, asa ca merita facuta. De poza zic.



Am lasat-o jos, m-am minunat de ceva ce urmeaza sa detaliez imediat, am strans sus la cuplu cu masina pe roti, am pus bara de rigidizare la loc si cam gata.

Ok, si rezultatul... Am zis mai sus ca am pocit-o. Iata si de ce.

Si cineva mi-a spus c-o sa mi se inalte troaca de fund dupa ce-i pun amortizoare noi.



O sa vedem si cu cat!  ;)

Acel cineva era Mihai Florescu. I-am raspuns ca n-are cum, garda la sol e data de arcuri, nicidecum de amortizoare.
Si totusi...



Adica 15mm (!!!!) in plus. E enorm! De acord, amortizoare noi, cu presiune de gaz, da' chiar atat sa impinga in sus masina? Sau sunt flansele mai inalte sau mai netasate? Inainte de a masura am plimbat-o pe niste speed-bumpuri ca sa se aseze chestii p-acolo...
Dati-va cu parerea va rog, ca m-am blocat.
Asta-i una. A doua ar fi ca unghiurile de cadere s-au dus muuuuuult spre pozitiv.



Traduc poza. Am masurat distanta dintre janta sus si janta jos pana la un pendul perfect vertical agatat de aripa spate (detalii cu o pagina in urma). Masina am pus-o-n fix acelasi loc, masuratorile-s corecte. Oricum, se vede si la ochi ca s-a Loganizat.
Ce unghiuri am acum am sa calculez maine poate.
Semne de intrebare aici sunt multe...
- n-oi fi reusit eu sa salt suficient portfuzeta cand am strans suruburile de jos...? Am explicat cu o pagina inapoi ca gaurile din amortizor corespondente celor 2 buloane au joc fata de suruburi, ca orice gaura de trecere, joc care influenteaza caderea. Poate in ciuda saltarii cu cricul, totusi am strans in pozitia nasoala...?
- amortizoarele au alta geometrie?
- caderea pozitivata o fi din cauza inaltarii? Adica sigur este, dar in asemenea hal?

N-am poze cu masina si nici nu fac. Inchipuiti-va un Logan, e la fel  >:(

Planul e sa merg asa cu ea o vreme, in speranta ca "se aseaza". De anvelope nu-mi pasa, si-asa-s varza, macar se vor uza uniform cu ocazia asta, acum zici ca-s date jos de pe E30. Daca nu se lasa, imi iau arcuri mai scurte. Sau le iau de pe acum, un -20mm ceva...
Va rog, solutia cu sacii de nisip nu aici. Alte pareri sunt binevenite.
« Last Edit: September 18, 2016, 21:51:41 PM by Muttley »
WRX SW 2002