Nu montati instalatii GPL pe Subaru
Subaru club Romania

Nu montati instalatii GPL pe Subaru

PTR

  • 570
Re: Nu montati instalatii GPL pe Subaru
« Reply #140 on: December 12, 2017, 11:33:49 AM »
 Sau din acelasi motiv pentru care Chevrolet EV1 nu a intrat in productie de serie, cu toate ca se putea ....

Re: Nu montati instalatii GPL pe Subaru
« Reply #141 on: December 12, 2017, 12:33:31 PM »
Nu stiu voi ...
Dar eu daca as fi avut thread-ul asta cand imi puneam intrebari daca sa montez sau nu, cu siguranta NU as mai fi montat ....
Pe vremea aia am vanat o gramada de colegi care aveau GPL si am vorbit la telefon despre experienta lor .... dar ce sa vezi? .... nu s-a potrivit cu a mea dupa 50.000 KM.
Dani de la SMT spune ca motorul ASTA nu e potrivit pentru instalatii de gaz.
Clar nu imi mai trebuie asa ceva in viata asta Mihai.

LE: Si eu am instalatia de gaz setata sa treaca automat alimentarea pe benzina la peste 4000 rpm.
« Last Edit: December 12, 2017, 22:07:32 PM by hoinar »

DOF

Re: Nu montati instalatii GPL pe Subaru
« Reply #142 on: February 18, 2018, 01:08:46 AM »
Salutare,baieti.N-am mai scris de mult despre GPL si Subaru asa ca recapitulez:am mers aprox 100.000 km. bi-fuel,s-au facut economii,ralanti neregulat intotdeauna,la un moment dat a trebuit desfacut motorul-chiulasa,supape si restul.Dupa reparatie,am mers doar pe benzina la inceput;motorul a functionat din ce in ce mai bine fara sa-i dispara tremurul la ralanti.Am incercat pe gaz ,dupa ce am schimbat filtrele de la instalatia GPL dar avea putere insuficienta si pe deasupra a afectat si functionarea pe benzina.Am renuntat din nou la GPL si ,dupa cateva sute -o mie de km.,iar merge bine pe benzina.Explicatia pe care o gasesc in momentul de fata este ca functionarea cu doua tipuri de combustibil afecteaza performantele creierului electronic care incepe sa se balbaie.In prezent motorul merge f. bine cea mai mare parte a timpului.Ce s-ar intampla daca as merge cateva mii de km. doar pe gaz[minus pornirea]?Poate voi incerca asta la vara.

Alex Damian

  • 168
  • Impreza 2006 2.0R Wagon
Re: Nu montati instalatii GPL pe Subaru
« Reply #143 on: February 18, 2018, 11:00:08 AM »
Salutare,baieti.N-am mai scris de mult despre GPL si Subaru asa ca recapitulez:am mers aprox 100.000 km. bi-fuel,s-au facut economii,ralanti neregulat intotdeauna,la un moment dat a trebuit desfacut motorul-chiulasa,supape si restul.Dupa reparatie,am mers doar pe benzina la inceput;motorul a functionat din ce in ce mai bine fara sa-i dispara tremurul la ralanti.Am incercat pe gaz ,dupa ce am schimbat filtrele de la instalatia GPL dar avea putere insuficienta si pe deasupra a afectat si functionarea pe benzina.Am renuntat din nou la GPL si ,dupa cateva sute -o mie de km.,iar merge bine pe benzina.Explicatia pe care o gasesc in momentul de fata este ca functionarea cu doua tipuri de combustibil afecteaza performantele creierului electronic care incepe sa se balbaie.In prezent motorul merge f. bine cea mai mare parte a timpului.Ce s-ar intampla daca as merge cateva mii de km. doar pe gaz[minus pornirea]?Poate voi incerca asta la vara.
Intr-un cuvant ai o instalatie cu probleme... Pe GPL nu are voie sa se simta vreo diferenta fata de benzina nici in sarcina nici un relanti. Cu GPL de calitate trage ca si cu benzina de 95.

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Nu montati instalatii GPL pe Subaru
« Reply #144 on: February 18, 2018, 12:44:20 PM »
Cam așa e...
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Nu montati instalatii GPL pe Subaru
« Reply #145 on: February 18, 2018, 13:26:03 PM »
@DOF este un caz fericit. Eu am clienti care au renuntat la Forester SG din cauza instalatiilor GPL.
Unii dintre ei au parasit marca, altii au facut upgrade la SH, unul a ajuns chiar la SJ.
Periodic discut telefonic sau in service cu ei. Toti imi confirma ca ar ar fi pastrat masinile daca nu ar fi urmat diverse solutii de bricolaj de pe internet.

Discut dintr-un punct de vedere foarte obiectiv, pe la noi trecand un procent important din masinile marcii.

Falsa economie, entuziasmul si dorinta de a modifica masinile nu au legatura cu fiabilitatea si conduc la scaderea valorii in timp a autoturismelor second-hand si implicit a marcii.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Alex Damian

  • 168
  • Impreza 2006 2.0R Wagon
Re: Nu montati instalatii GPL pe Subaru
« Reply #146 on: February 18, 2018, 14:03:45 PM »
Eu nu incerc sa conving pe cineva de cat de fabulos este GPL-ul dar am deja jumate de milion de km ,,mersi,, cu GPL instalat pe diferite marci si n-am inlocuit nicio supapa, n-am ramas in drum si nici nu m-am plans vreodata de vreo problema majora. Cu Impreza am 30000km intr-un an, a strabatut Europa in lung si in lat fara sa intrerupa sau dea vreodata in nas... Ce cred eu este ca viitorii utilizatori ar trebui sa se informeze mai mult de cum sa le seteze, cum sa conduca cand ruleaza exclusiv pe gaz si sa fie constienti ca o masina cu un un motor ceva mai capabil nu poate rula exclusiv pe gaz ca un Logan pentru ca asa apar surprizele. Referitor la economie daca actualul motor va duce fara probleme 80-100000 deja am economisit suficient  o Impreza sub 100000km asa cum am cumparat-o si pe asta si imi raman bani si pentru o inspectie din bara in bara.                                         

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Nu montati instalatii GPL pe Subaru
« Reply #147 on: February 18, 2018, 14:09:06 PM »
Alex, chiar si daca ai dreptate, si exista posibilitatea sa mearga atat de minunat un subaru cu gpl, inseamna ca exista in continuare un impediment major: prea putini stiu sa regleze instalatia cum trebuie, deci riscul este mare sa se ajunga tot la motoare desfacute, dracuite, injurate, aruncate, marca facut de cacao etc.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

PTR

  • 570
Re: Nu montati instalatii GPL pe Subaru
« Reply #148 on: February 18, 2018, 14:52:59 PM »
 Si daca ca un om obisnuit fara prea mult interes in automobile iti iei un Subaru Diesel , care mai este diferenta ? Daca esti norocos afli in primul an de utilizare ca ai nevoie de motor, filtru particule si injectoare ... Daca omul acela este la primul Subaru ce parere o sa aibe despre marca ?
 Care este procentul utilizatorilor unui forum raportat la numarul de masini care circula ? Cate garnituri de chiulasa se duc la masini cu gaz si cate la cele fara gaz ? Motoare refacute sub 200k km raportat la alte marci ? Etc
 Prin Germania pretul la GPL e subventionat pt ca e mai putin poluant, aia e inapoiati ca nu stiu ca pot sa dea DPF jos cand crapa.... etc
 Daca dupa 150k km cu gpl iau un motor sh care mai merge inca 100k km unde este falsa economie ?
 Nu toti privesc masina ca un bibelou, pentru multi e consumabil....

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Nu montati instalatii GPL pe Subaru
« Reply #149 on: February 18, 2018, 16:41:35 PM »
Pe de o parte Subaru clar are motoare mai "exotice" ca sa spun asa, pe de alta parte de asemenea cred ca subaru este printre cele mai tunabile masini (a se citi "foarte multi isi baga deshtele prin ele"). Combinat cu intretinere cu uleiuri "long life", "change oil once in a life-time", da-i talpa sa vezi ce fuge, mai facem si un castron de gogosi... si gata, ce sa vezi, subaru nu e chiar indestructibil.
Da, cu primul diesel a dat-o subaru fix cu oistea-n gard, mucii-n fasole etc. Nu sunt primii si nici ultimii. Sa mai pomenesc ca inca aud istorii despre TSi-uri desi au deja vreo 10 ani de cand tot crapa?
« Last Edit: February 18, 2018, 16:42:07 PM by Forester »
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

PTR

  • 570
Re: Nu montati instalatii GPL pe Subaru
« Reply #150 on: February 18, 2018, 17:05:19 PM »
 Sau inainte de a acuza un combustibil este mai bine de analizat daca masina in cauza a vazut intretinere la timp.. si verificat periodic nivelul lichidelor....
 
 

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Nu montati instalatii GPL pe Subaru
« Reply #151 on: March 07, 2018, 14:09:23 PM »
N-a avut mare noroc asta...
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

PTR

  • 570
Re: Nu montati instalatii GPL pe Subaru
« Reply #152 on: March 07, 2018, 15:19:26 PM »
 Detaliaza concluzia. La orice Subaru pot sa-ti dau minim un motiv banal pt care poate sa se duca motorul rapid si fara GPL.

Alex Damian

  • 168
  • Impreza 2006 2.0R Wagon
Re: Nu montati instalatii GPL pe Subaru
« Reply #153 on: March 07, 2018, 16:41:45 PM »
Fratelli?! nu as monta asa ceva nici pe Dacia 1310, nu exista montator serios care sa comercializeze asa ceva. De ceva setari nici nu se mai pune problema sa-l intrebi ca oricum nu-i duce ECU instalatiei.

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Nu montati instalatii GPL pe Subaru
« Reply #154 on: March 07, 2018, 17:07:40 PM »
Detaliaza concluzia. La orice Subaru pot sa-ti dau minim un motiv banal pt care poate sa se duca motorul rapid si fara GPL.

Sunt aproape sigur ca a cazut la doar 100.000 din alte cauze decat GPL. Combinat cu ce spune Alex (nu ma pricep la instalatii GPL si nici nu ma intereseaza), deja devine garantat ca nu GPL-ul este de vina...  :o

Oricum, eu am spus doar ca n-a avut noroc. In dragoste, in service, in benzinarie... nu am specificat.  8)
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

automaticul

Re: Nu montati instalatii GPL pe Subaru
« Reply #155 on: September 23, 2018, 22:41:57 PM »
Buna seara , tuturor celor care au instalatii GPL sau LPG montate pe masina sau urmeaza sa monteze asa ceva , sunt detinatorul unui automobil Subaru Forester din 2009 , cu instalatie  GPL adus din Germania , masina se comporta foarte bine pe gaz dar si pe benzina
Este adevarat ca instalatia este Teleflex SGI , de care fug toti , si nu inteleg de ce ?. este o instalatie ca oricare alta are aceleasi componente si face acelasi lucru ca majoritatea instalatiilor gpl .
Am sa incerc limpezirea unor lucruri despre instalatiile astea care dau batai de cap unora si satisfactii altora, sunt convins ca multi dintre dumneavoastra stiu cu ce se manaca aceste instalatii .
Voi vorbi despre functionarea motorului cu GPL, din punct de vedere tehnic si anume : inainte vreme cand a aparut gpl-ul pe masini instalatiile nu erau asa de performante , dadeau rateuri ,se spargeau carcasele filtrelor de aer, topeau katalizatorul , ardeau supapele, distrugeau sondele lambda   si asa mai departe.
Acum cand tehnologia a evoluat spectaculos , nu mai sunt probleme majore , dar totusi sunt ,oare de ce ?
Pai,  pentru ca am uitat sa mai reglam culbutorii ,acest aspect este foarte important , pentru o buna functionare a unui motor , dupa cum stim cu totii la dacie mai mereu ii reglam , si masina mergea mai bine dupa ce ii faceai un ACT , acelasi lucru trebuie sa facem si acum , chiar daca timpul nu ne permite , vrem mai repede si mai ieftin .
Principiul de functionare a unui motor este acelasi, intretinerea unui motor din 1936 nu difera fata de unul din ziua de astazi , principiul de functionare a unei instalatii de gaz nu este atat de complexa precum pare sau se spune , ci problemele mecanico-hidraulice din interiorul motorului sunt de fapt cele care genereaza neplaceri .
Cred ca sunt multi cei care stiu ca ,, gazul are o temperatura de ardere mult mai mare decat benzina si aici ma refer la momentul exploziei in interiorul cilindrului , si mai este adevarat ca gazul are o ardere uscata , adica dupa ce se face evacuarea gazelor din interiorul cilindrului nu raman reziduri unsuroase in cilindru,  cum ramane dupa arderea benzinei,
De ce la dacie se reglau culbutorii  mai des , ca doar nu mergea pe gaz , din cate stim combustibilul nu era  de cea mai buna calitate , trebuia reglat avansul mai mereu in functie de ce benzina bagai , acum face calculatorul acest lucru si noi nici nu stim , doar bagam de seama ca ne consuma un pic mai mult sau motorul nu functioneza cum trebuie la relanti.
Supapele fie de admisie fie de evacuare in timpul functionarii motorului se invart nu stau pe loc , acelasi lucru se intampla si cu segmentii , nu vor ramane in aceasi pozitie in care au fost montati cand s-a nascut motorul .
Este normal sa se schimbe jocul supapelor dupa un anumit nr de km si de aceea necesita reglaje, chiar daca motorul functioneaza pe gaz sau benzina  , daca jocul supapei devine foarte mic , acea supapa nu se va inchide cum trebuie si cu timpul risca sa se arda , adica se topeste in zona in care nu inchide etans pe scaun , si nu se arde pentru ca materialul din care este facuta ,nu ar fi  de calitate , ci pentru ca pe suprafata care nu etanseaza sunt pierderi de presiune din interiorul cilindrului .
Datorita temperaturii ridicate de ardere a gazului si uleiul are o uzura mai accentuata , adica necesita o schimbare la un nr de km mai mic decat daca ar functiona pe benzina .
Este foarte adevarat ca datorita motorului boxer la Subaru , reglajul supapelor nu este ceva simplu , cum cred multi , o data pozitiei motorului pe masina si spatiul destul de restrans si faptul ca foarte multi mecanici fug de acest tip de motor , poate si pentru ca isi aduc aminte de Olcit si faimosul lui carburator .

 

andea79

  • *
  • 4007
Re: Nu montati instalatii GPL pe Subaru
« Reply #156 on: September 23, 2018, 23:49:48 PM »
deci vinzi Foresterul? :)

Muttley

  • 4923
Re: Nu montati instalatii GPL pe Subaru
« Reply #157 on: September 24, 2018, 00:00:06 AM »
=))))))))))))
WRX SW 2002

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Nu montati instalatii GPL pe Subaru
« Reply #158 on: September 24, 2018, 00:03:39 AM »
Pai si cum reglezi tachetii? Ca s cu pastile...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Nu montati instalatii GPL pe Subaru
« Reply #159 on: September 24, 2018, 08:11:07 AM »
Buna gluma lui Andea :)

Pe eticheta de pe capota scrie ca tachetii se regleaza la interval de 100k km. Din cate am vazut exista dimensiuni diferite, in functie de necesitate.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon