japonezu' de la eclipsa
Subaru club Romania

japonezu' de la eclipsa

joker

  • 165
japonezu' de la eclipsa
« on: January 16, 2019, 17:39:59 PM »
Salut,

Bine v-am gasit!

Atractia fata de masinile mari, 4x4, spatioase, musculoase, inalte s-a amplificat de cand am avut pe mana (de la fostul angajator) un Pathfinder si apoi un Duster cu care am avut ocazia sa fac in jur de 3000 de km si sa intru si pe teren acidentat cu fiecare dintre ele asa ca initial mi-am dorit o masina "de bagat in schini", adica de soft off road, si sunt multe variante, gasesti, insa dupa asta am zis "ok, dar sa o pot folosi si pe sosea cu familia, dar sa fie pana in 2L, dar sa aiba si porbagaj incapator, 4x4 sa fie manual, sa aiba trapa sau plafon panoramic,"Buuun pai ce putem alege: Volvo XC70, Skoda Octavia 4x4,Logan MCV Stepway, CRV sau Forester...la prima vedere.
Sa fiu sincer, nu ma apucasem de cautat la modul agresiv, sa sun samsarii sau proprietarii, sa ma intalnesc cu ei etc.
Avand deja doua Ford'uri, cautam un Focus Break mai nou, si am vazut ca au scos astia un soi de Focus Active si break, dar am zis ca nu dau 20j de mii pe o masina sa o "bag in schini" si pe langa asta, voiam sa fug de senzori, actuatori si tot felul de electronica. Voiam mecanica, suruburi, ulei pe maini, bagat sub masina (la un moment dat ma uitam dupa Aro, Ford Ranger mai vechi, Ford Bronco :) - da, foarte nehotarat).
De sarbatori am fost la niste prieteni in Germania, iar in drum spre destinatie, de la aeroport, am trecut pe langa un parc auto cu masini mari, americane cu motoare prostesti (vazusem un Bronco) si am zis sa trecem odata sa le vad si eu, sa pun mana pe ele.
La 3 zile, zis si facut. Si cum cascam eu ochii la masinoaele alea am vazut un Subaru Forester ascuns intr'un colt, verde, cu farurile mari, grila aia neagra si mare, spatios, cu trapa, plafon panoramic, exterior ok, proiectoare ceata cu grilajele alea negre, portbagaj mare, bare deasupra, 4x4 cu reductor, ce sa mai, o minunatie! mi-a picat grav tare! - Nu era nimeni la Dealer, am luat numarul de telefon si am sunat.
La doua zile ne intoarcem, era un aghiotant, o deschide din telecomanda si ne spune ca masina nu are baterie si ca trebuie pornita cu redresorul. Am cam venit degeaba pentru ca masina nu pornea si era plina de roti la interior si in portbagaj, dar am avut ocazia sa ma urc la volanul ei si sa-i vad bordul si butoanele :). A zis sa venim "joi" sa o pornim.
Ne ducem "joi" din nou, de data asta era si turcul (dealerul), aduce redresorul, deschide masina din telecomanda, deschide capota, mufeaza pe-acolo cablurile si-i da cheie. Masina porneste. Stas!
Se urca turcu' la volan si o scoate din coltul ei. Masina era intentionat parcata acolo pentru ca aripa dreapta spate si tripla trebuiesc inlocuite. Asta e, ma urc eu in masina si incept sa-i dau cu fata si cu spatele prin parcul ala(nu avea numere); nu am ajuns intr'a III a dar in schimb vedeam ca odata tras reductorul se aprindea un "LO" in bord :) si cam atat. Altceva nu am apucat sa verific. Doar ca avea 177000km si ca mergea AC'ul, farurile, ma rog.
Pe hartia din parbriz scria ca e 1200 Euro. Urmeaza cateva discutii despre cat de buna e masina si ca a fost a unui mos, dupa care ca el in Turcia o da cu 10k de euro. Bun pana aici. I-am zis ca daca o da cu 700 de euro o iau.  Nu, ultimul pret 1000 de euro. Am plecat.
Dupa discutii, certuri si divorturi (scopul nostru era sa ne dam cu sania, nu sa cumparam masini din '99), la 2-3 zile sunam iar turcu sa il rugam sa ne dea masina "sa dam o tura" pe sosea, sa-i vad comportamentul la drum intins."Da, da da! Veniti, va astept". Cand am ajuns acolo: "Nu ca nu iesim, ca nu am numere"..etc. Ok, macar scoate-o din nou din coltul ei vesel si da-i toate rotile jos sa-i vad si eu interiorul ala ca lumea. Aici a fost de acord.
Interior din panza ca dupa 20 de ani, trebuie facuta o curatare serioasa, am vazut ca nu are uzuri mari sau rupturi, taieturi ai tapiseriei, becurile de interior functineaza, plasticele ok, portbagaj spatios.
 A urmat iarasi negocierea mea cu 700, el a zis ca o da cu 900 si sa nu mai venim fara bani:)). Ok,  plecam :)
 Dupa impacari si divorturi sunam iar la turc si fara sa negociem telefonic mergem direct acolo si ii spun ca-i dau 800 iar el ca o da cu 850 de euro. Batem palma pe 850 (urmeaza sa vad daca am facut alegerea corecta sau nu).
 Acum, cauta platforma sa o aduc in tara. Dupa cautari masive pe Olx, gasesc pe unii cu "Boss, luni sunt acolo, o incarc iar miercuri sunt la tine la scara". Ok, au incarca-to marti seara si au ajuns vineri seara pe la 10. (nu va mai plictisesc si cu povestirea cu platforma) Masina a ajuns cu bine. Scot numerele provizorii din rucsac, le montez si-i dau o tura pana la 1 Decembrie. Masina se comporta fantastic, intra si merge bine in toate treptele, trapa functioneaza, proiectoarele de ceata, AC-ul, oglinzile actionate electronic, incalzire in parbriz si in scaune, casetofon :)...etc
 
 Forester SF 1999 motor benzina 2l GX 177.000 km
 
 To do list:
 - de mers la SMT(200 de lei) sau altii cu tester original pentru o diagnoza completa + uitat/vazut ce e pe sub ea;
 - de vazut care-i treaba cu mirosul de benzina;
 - de schimbat aripa dreapta spate + tripla;
 - de facut o revizie serioasa cu schimburi de ulei complet;
 - de pus niste cauciucuri - 70-80% sosea si restul drum de tara (AllSeasons?); acum are 205/70/R15. As pune ceva mai mare...215...
 - de vazut/schimbat amortizoarele/suspensiile pana in 5cm (am inteles ca asta e maximul pentru a nu mai umbla si la altele - ceea ce nu e necesar)
 - de vazut daca se va pune pe GPL (75% NU - dar sa-i vad consumul la 100km/h dupa ce se verifica motorul; daca e asa cum scrie pe forum cu pana in 9 sau 9%, ar fi ok)
 - de curatat serios tapiseria;
 - de vazut ce e cu butonul "Bright" de langa ridicarea farurilor pe inaltime si cu butonul de deasupra volanului; -
 - de pus bare deasupra;
 - de cautat cele mai faine trasee forestiere la noi si nu numai pana la primavara/vara;
 - de facut o cruce mare;

 Sa ne vedem cu bine.
 
Poze:



























































































Subaru Forester 2l aspirat - de la eclipsă

Heliotropus

  • *
  • 2924
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: japonezu' de la eclipsa
« Reply #1 on: January 16, 2019, 18:03:37 PM »
...dar sa aiba si porbagaj incapator, 4x4 sa fie manual, sa aiba trapa sau plafon panoramic,"Buuun pai ce putem alege: ...Logan MCV Stepway...la prima vedere.

Cred ca mai bine ramaneai la declaratii de bune intentii cu otomanul sau iti cumparai Logan MCV Stepway si surubareai la el pana cand devenea 4x4  ;D. O spun fara rautate si doar prin prisma unui conducator auto care prefera masini noi intrucat habar nu are de mecanica.

Iti urez sa te inarmezi cu multa rabdare si creativitate pentru un proiect de succes!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

andea79

  • *
  • 3443
Re: japonezu' de la eclipsa
« Reply #2 on: January 16, 2019, 18:33:12 PM »
9% ?  ;D  .... nici la vale  ;D

Forester

  • 2505
  • The other right!
Re: japonezu' de la eclipsa
« Reply #3 on: January 16, 2019, 19:11:19 PM »
E aspirat. Iar daca vorbim de 9 la drum intins, e facubil. Daca vrea pentru oras, o poate lua la ciocan sa iasa un Polo 2wd ceva de genul... ;D ;D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

joker

  • 165
Re: japonezu' de la eclipsa
« Reply #4 on: January 16, 2019, 19:21:11 PM »
" - de vazut daca se va pune pe GPL (75% NU - dar sa-i vad consumul la 100km/h dupa ce se verifica motorul; daca e asa cum scrie pe forum cu pana in 9 sau 9%, ar fi ok)"

O să caut colegii care spuneau de 9% pe forum si-i mai īntreb o dată. Nici eu nu cred.
Mașina nu e pentru mers la Lidl după apă, am alt aragaz pentru asta.
Subaru Forester 2l aspirat - de la eclipsă

joker

  • 165
Re: japonezu' de la eclipsa
« Reply #5 on: January 16, 2019, 19:47:33 PM »
...dar sa aiba si porbagaj incapator, 4x4 sa fie manual, sa aiba trapa sau plafon panoramic,"Buuun pai ce putem alege: ...Logan MCV Stepway...la prima vedere.

Iti urez sa te inarmezi cu multa rabdare si creativitate pentru un proiect de succes!

Mulțumesc!
Subaru Forester 2l aspirat - de la eclipsă

MihaiFlorescu

  • *
  • 11951
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: japonezu' de la eclipsa
« Reply #6 on: January 16, 2019, 20:05:30 PM »
Butonul de bright face ca zona unde ai kilometrajul si ceasul sa fie luminate mai intens.
Butonul din spatele volanului face sa ramana aprinse becurile de pozitie si dupa ce scoti cheia din contact.
« Last Edit: January 16, 2019, 22:01:08 PM by MihaiFlorescu »
A redline each day keeps the mechanic away. #SaveTheManual

Fostele: 05 Impreza, 08 Outback, 01 WRX

joker

  • 165
Re: japonezu' de la eclipsa
« Reply #7 on: January 16, 2019, 20:23:43 PM »
Butonul de bright face ca zona unde ai kilometrajul si ceasul sa fie luminate mai intens.
Butonul din spatele volanului face sa ramana aprinse becurile de pozitie si dupa ce scoti cheia din contact.

Got it!
Mulțumesc.
:)
« Last Edit: January 16, 2019, 22:01:15 PM by MihaiFlorescu »
Subaru Forester 2l aspirat - de la eclipsă

zsooozs

  • 6
  • "Humans are plague on Earth"- David Attenborough
    • The Art Of Nature
Re: japonezu' de la eclipsa
« Reply #8 on: January 29, 2019, 21:59:30 PM »
Butonul de bright face ca zona unde ai kilometrajul si ceasul sa fie luminate mai intens.
Butonul din spatele volanului face sa ramana aprinse becurile de pozitie si dupa ce scoti cheia din contact.

Eu asa stiu ca butonul de "bright" mareste intensitatea luminii doar in zona ceasului care e deasupra oglinzii retrovizoare.
Chestia care scade sau  mareste lumina pe panoul de bord / kilometraj / turometru e o rotita pe maneta stanga / semnalizare.
Poate gresesc, dar la SF - ul meu asa e.
Forester SF 2.0  '00 (Gyibolu' alb)
Forester SG 2.0 '06 (Paduraru')

Re: japonezu' de la eclipsa
« Reply #9 on: February 10, 2019, 23:36:15 PM »
Cum mai merge masina?
Actual:
- Fiesta ST150
- Suzuki Swift 1.3
- Forester XT SG
Viitor:
- Aro 243 Brasov - in restaurare

Theophilus+Julsey

  • 544
  • 2004 Forester 2.0XT
Re: japonezu' de la eclipsa
« Reply #10 on: February 11, 2019, 09:47:11 AM »
Felicitări pentru achiziție și sa o stăpānești sănătos!

joker

  • 165
Re: japonezu' de la eclipsa
« Reply #11 on: February 11, 2019, 13:52:19 PM »
Felicitări pentru achiziție și sa o stăpānești sănătos!
Multumesc! :)

Butonul de bright face ca zona unde ai kilometrajul si ceasul sa fie luminate mai intens.
Butonul din spatele volanului face sa ramana aprinse becurile de pozitie si dupa ce scoti cheia din contact.

Eu asa stiu ca butonul de "bright" mareste intensitatea luminii doar in zona ceasului care e deasupra oglinzii retrovizoare.
Chestia care scade sau  mareste lumina pe panoul de bord / kilometraj / turometru e o rotita pe maneta stanga / semnalizare.
Poate gresesc, dar la SF - ul meu asa e.

Inca nu am testat asta, urmeaza.

Cum mai merge masina?

Pai...dupa ce am refacut aripa dreapta spate m-am dus cu ea la SMT - unde mi-au facut o lista puternica si o sa le fac si eu pe rand.
masina merge ok overall DAR:
 - de schimbat radiator - pe acolo pierdeam antigel scuipa undeva in partea stanga;
 - de facut distributia (btw tre' sa vad cam cat m-ar ajunge);
 - de vazut etrier(garnituri) dreapta fata - pare ca e blocata roata;
 - schimb ulei+filtru; (pare okish, dar sa fie);
 - cred ca si cureaua accesorii trebuie schimbata;
 - caseta de directie (cum zicea Mihai) e rupt un burduf + joc ax ; tre' vazut daca se schimba cu totul sau se poate reconditiona ceva;

 ...lista poate continua dar momentan vreau sa le fac pe astea (sper);

Si apoi voi raspunde mai cu toata gura la "Cum mai merge masina?" :))

PS:
Suspensia spate e ok: "10!" - ca sa-l redau pe colegul de la SMT. Nu mai inteleg ce e cu masina asta :)
« Last Edit: February 11, 2019, 14:00:36 PM by joker »
Subaru Forester 2l aspirat - de la eclipsă

Celalalt

  • *
  • 1825
  • Mda...
Re: japonezu' de la eclipsa
« Reply #12 on: February 11, 2019, 14:03:29 PM »
Ai dus o la RuX azi ? Ca am vazut o prin curte...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

joker

  • 165
Re: japonezu' de la eclipsa
« Reply #13 on: February 11, 2019, 14:12:32 PM »
Ai dus o la RuX azi ? Ca am vazut o prin curte...

Dada! Doamne ajuta :))
Subaru Forester 2l aspirat - de la eclipsă

Celalalt

  • *
  • 1825
  • Mda...
Re: japonezu' de la eclipsa
« Reply #14 on: February 11, 2019, 14:41:17 PM »
Te saluta si cele trei cotete ale mele...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

joker

  • 165
Re: japonezu' de la eclipsa
« Reply #15 on: February 11, 2019, 14:58:29 PM »
Te saluta si cele trei cotete ale mele...

Le-am vazut! Mi-au sarit in ochi jantele de aur si numerele :D
Subaru Forester 2l aspirat - de la eclipsă

Celalalt

  • *
  • 1825
  • Mda...
Re: japonezu' de la eclipsa
« Reply #16 on: February 11, 2019, 16:03:00 PM »
Jantele de haur sunt temporar de haur. La vara se vopsesc ca ma zgarie pe ochi. La GC sunt deja gri.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

joker

  • 165
Re: japonezu' de la eclipsa
« Reply #17 on: February 19, 2019, 18:08:51 PM »
Butonul de bright face ca zona unde ai kilometrajul si ceasul sa fie luminate mai intens.
Butonul din spatele volanului face sa ramana aprinse becurile de pozitie si dupa ce scoti cheia din contact.

Eu asa stiu ca butonul de "bright" mareste intensitatea luminii doar in zona ceasului care e deasupra oglinzii retrovizoare.
Chestia care scade sau  mareste lumina pe panoul de bord / kilometraj / turometru e o rotita pe maneta stanga / semnalizare.
Poate gresesc, dar la SF - ul meu asa e.

Inca nu am testat asta, urmeaza.

Nu merge:).
Subaru Forester 2l aspirat - de la eclipsă

joker

  • 165
Re: japonezu' de la eclipsa
« Reply #18 on: February 19, 2019, 18:31:55 PM »
Pai...dupa ce am refacut aripa dreapta spate m-am dus cu ea la SMT - unde mi-au facut o lista puternica si o sa le fac si eu pe rand.
masina merge ok overall DAR:
 - de schimbat radiator - pe acolo pierdeam antigel scuipa undeva in partea stanga;
 - de facut distributia (btw tre' sa vad cam cat m-ar ajunge);
 - de vazut etrier(garnituri) dreapta fata - pare ca e blocata roata;
 - schimb ulei+filtru; (pare okish, dar sa fie);
 - cred ca si cureaua accesorii trebuie schimbata;
 - caseta de directie (cum zicea Mihai) e rupt un burduf + joc ax ; tre' vazut daca se schimba cu totul sau se poate reconditiona ceva;

 ...lista poate continua dar momentan vreau sa le fac pe astea (sper);

Si apoi voi raspunde mai cu toata gura la "Cum mai merge masina?" :))

PS:
Suspensia spate e ok: "10!" - ca sa-l redau pe colegul de la SMT. Nu mai inteleg ce e cu masina asta :)

 - de schimbat radiator - pe acolo pierdeam antigel scuipa undeva in partea stanga; Done!
 - de facut distributia (btw tre' sa vad cam cat m-ar ajunge); Done! (+pompa apa)
 - de vazut etrier(garnituri) dreapta fata - pare ca e blocata roata; Done! (garnituri)
 - schimb ulei+filtru; (pare okish, dar sa fie); Done!
 - cred ca si cureaua accesorii trebuie schimbata; Done!
 - caseta de directie (cum zicea Mihai) e rupt un burduf + joc ax ; tre' vazut daca se schimba cu totul sau se poate reconditiona ceva;
 schimbat burduf;

 Next level:
de monitorizat: bucsa mare bascula drapta fata;
de schimbat toba finala (nu e urgent- cred);
de vazut care-i treaba cu bucse tiranti spate;
de reglat tacheti (sau poate e mai indicat sa-i schimb?)+ schimbat bujii, fise - daca e cazul;
de alimentat full - rupt pistoane'n doua - facut iar plin pentru a incerca un oarecare consum de curiozitate;
« Last Edit: February 19, 2019, 18:34:14 PM by joker »
Subaru Forester 2l aspirat - de la eclipsă

stefanbv

  • 4261
  • Forester forever
Re: japonezu' de la eclipsa
« Reply #19 on: February 19, 2019, 19:55:40 PM »
Arata-ne cum a iesit reparatia la aripa spate...
No school, no job, no problem!

Forster SG5 Cross Sport JDM