Frosty XT - Mambo no. 5
Subaru club Romania

Frosty XT - Mambo no. 5

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #320 on: April 06, 2023, 17:25:14 PM »
Daca tot a trebuit sa pun rotile de iarna pentru Covasna, am facut iar deranj. Am schimbat si celalalt rulment pe spate. Acum sunt toti 4 noi. Daca tot eram cu masina sus, am verificat cu dinamometrica si unde am umblat acum doua saptamani (peste 100km de atunci) si nu s-a miscat nimic. Deci plec linistit.

Am curatat si culisele care erau blocate si am pus vaselina noua, curatate placutele si suportul in ideea in care mai tin niste mii de km pana schimb tot pe spate pe franare.

De data asta a mers totul mult mai rapid la rulment, dar frecatul de suruburi si curatat vaselina veche dureaza... daca mai am chef, bag si o spalare mai pe seara si e gata de drum.
















ODO: 118.058 km
« Last Edit: April 06, 2023, 22:08:44 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #321 on: April 09, 2023, 17:59:23 PM »
Gata si intalnirea de la Covasna. Frosty a mers exceptional. Pe drumuri nationale si judetene super liniste, pe Comandau o placere, pe autostrada fara efort.

La interior, modul in care sunt gandite spatiile de depozitare este genial. Fii-mea a avut snack bar in spate, ca la cinema.

Nu stiu de ce lumea are o parere proasta despre 4AT. Mi se pare foarte bine gandita pentru anul ei si pentru masina asta. Este prima data cand cobor pante de macadam cu zapada batatorita pe deasupra si face o frana de motor in treapta 1 de aproape se opreste. Pe judetene poti sa faci depasiri fara emotii intr-o singura treapta de viteze. Pleaca lin de pe loc spre deosebire de cutiile cu dublu ambreiaj... si poate ca mai sunt si alte avantaje care imi scapa, dar vreau sa spun ca imi pare bine ca nu am luat-o cu 5MT.

Consumul dupa toata tura asta undeva la 10.4, fiind penalizat la mersul pe autostrada unde aerodinamica de caramida isi spune cuvantul, mai ales la 150-160. Uitasem cat de bun all rounder este dupa mai bine de 5 luni de mers doar in oras.

Spalata de noroaie, insecte si sare si gata de aventura urbana. Combinatie de 4 anotimpuri... Urmeaza o noua revizie in curand.





« Last Edit: April 09, 2023, 18:43:00 PM by MihaiFlorescu »

marr

  • 2208
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #322 on: April 10, 2023, 10:11:33 AM »
Harnic ficior !
Io dupa ce am ajuns acasa, doar la spalat masina nu mi-a stat capul !
Gandul meu a fost doar la niste paste si un pahar de vin ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #323 on: April 10, 2023, 11:14:10 AM »
Nu am avut niciodata sare pe laterale si parbrizul plin de insecte. Nu m-am putut abtine sa nu o spal, asa zgariata cum e ea pe toate partile, dar tot nu pot sa o ignor.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #324 on: April 24, 2023, 12:37:54 PM »
Overpriced plastic. Chiar si vanzatorul a zis ca sunt nebun sa dau atatia bani doar pentru ca vreau grila aia. Nu a vrut neam sa le dea separat. Oricum am dat mai bine pe tot pachetul decat am gasit oriunde in lume doar grila second hand. O vanam de cand am masina asta si pana acum nu a aparut nimic la dezmembrat.

Bonus, bara intreaga chiar daca e putin zgariata si alta culoare, cu prinderi bune, proiectoare de ceata, 3 din 4 senzori, spalatoarele de faruri cu tot cu capace si un numar de Hanglia.

Grila nu e chiar ce am sperat, pentru ca are si ea niste intarituri care blocheaza din fluxul de aer, dar oricum pare sa dea niste cm2 in plus pentru flux de aer catre radiator.

Inca nu sunt hotarat daca sa fac rama grilei cum am si capacele de la oglinzi (argintiu metalizat mat) sau sa vopsesc totul in culoarea caroseriei si sa o urc complet pe masina... pentru care as mai avea nevoie de sistemul de senzori, ceea ce nu mi-ar prinde rau, sincer sa fiu... sau sa mai adun piese si sa intre la revopsit toata masina.

« Last Edit: April 24, 2023, 12:46:19 PM by MihaiFlorescu »

dan_b

  • 1236
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #325 on: April 24, 2023, 17:42:02 PM »
Dat fiind ca e foarte important sa iti placa masina pe care o conduci, eu zic ca merita cheltuiala.
Calitatea condusului, ca sa nu mai vorbim de calitatea plimbarii, cica e direct legata de cat de mult iti place masina.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #326 on: April 24, 2023, 21:20:08 PM »
Foarte misto grila, Mihai!
Si eu ma tot uitam pentru o grila de STI sau Cross Sports insa preturile sunt prohibitive :(
Ma gandesc deja sa o modific pe a mea poate..intr'o zi cu soare cand va fi timp si nu voi avea ce face cu el.

Again.. foarte misto!
« Last Edit: April 24, 2023, 21:22:53 PM by Ilie »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #327 on: April 29, 2023, 13:57:37 PM »
Eram curios si de cifre, nu doar de cum se simte. E ok pentru un SUV de familie 5,9 suta. Multumesc Vali,  inca o data. 16 grade afara, 26 la debitmetru si cel mai important e ca face asta fara knock si foarte foarte rar am vazut CEL flash in ceva depasiri in Drive cand era pe la 2500. Niciodata la peste 3000.




Mai aruncam niste poze chiar daca e prafuita.













« Last Edit: April 29, 2023, 14:01:26 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #328 on: April 29, 2023, 14:11:56 PM »
Cat despre automata sau "retardata" cum ii spun multi, ca nu e buna, ca e mai mult tractiune fata, ca nu e AWD de Subaru... nu stiu cu ce si daca difera asta fata de cele mai vechi, dar la plecarea de pe loc, pana sa ii dea a 2-a masina se simte cum da sa plece in diagonala, asa cum simteam si la STi-ul lui Dan cu 6MT de STi fara DCCD. Deci, transmite destul si pe spate. Cine e interesat de acest aspect sa stea linistit, ca face ceva si diferentialul central de pe asta.
« Last Edit: April 29, 2023, 14:12:59 PM by MihaiFlorescu »

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #329 on: April 29, 2023, 19:39:49 PM »
Wow, mega cifre pt un SH 4EAT! Care este estimarea de power/torque?
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #330 on: April 29, 2023, 23:49:03 PM »
In jur de 250 cai numa'... calcul facut dupa cantitatea de aer masurata. Si asta e pentru un moment maxim.

Cuplu nu stiu. Daca la putere am avut crestere de sub 10% ca atat poate turbina fara sa fie chinuita, as zice un 350Nm estimat din avion. 320 e de fabrica din cate stiu.

Ce s-a schimbat mult este cuplul in zona in care turbina se simte bine. Adica maxim de boost cat duce sanatos e la 3200 parca. Apoi scade usor. Se simte dupa 5000 ca nu mai poate. Dar asta o face foarte sprintena pentru zi de zi si exact asta am vrut.
« Last Edit: April 29, 2023, 23:52:59 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #331 on: April 30, 2023, 17:16:44 PM »
Pentru cine vrea sa stie cat consuma un XT. Am mers in aprilie aproape zilnic.

Consumurile mici sunt aproape exclusiv in afara, mers linistit, cu mici apucaturi. Restul prin Bucuresti cu traficul aferent si distante scurte.




Si pentru ca nu aveam chef de facut mai nimic am zis sa imi satisfac hormonul fericirii cu ceva simplu, rapid si usor. Asa ca am reglat frana de mana din maneta la 8 clickuri nu 11 cum ajunsese dupa ce am facut reglarea sabotilor corecta, sa nu mai atinga discurile deloc in mers.
Happy camper :)



Doar ca am gasit mai mult par de caine, cand credeam ca nu mai are unde sa se ascunda. Incredibil!

« Last Edit: April 30, 2023, 17:18:54 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #332 on: June 15, 2023, 15:18:01 PM »
Cer si aici o opinie pana apuc sa merg la doctor cu masina.

Simptome:
- la manevre de parcare simt niste noduri in volan. Parca ar avea galme.
- la viraj de stanga la plecare de pe loc, bracat maxim sau aproape maxim uneori face clanc sau se aude ca si cand s-ar intinde ceva pe la puntea fata
- tot viraj de stanga la parcare sau plecare de pe loc, intoarcere din 3 miscari, uneori mai zgaltane fata. Nu e topaiala, ci o miscare laterala de tip stanga-dreapta subtila ca si cand roata ar iesi din geometrie mult sau nu ar fi ferma sustinerea ei, desi nu misc volanul si nici apasarea pe acceleratie nu se schimba

Suspecti:
- pompa servo care curge ar putea explica galmele ca fiind goluri de aer. Sunt deja pe lista furtunase, coliere si oring. A avut cineva succes cu pompa servo aftermarket, in caz ca nu rezolv nimic cu furtunase si oring?
- caseta directie - desi nu curge nimic din ea, e tot uscat, e posibil in interiorul ei sa se fi uzat ceva?
- flansa amortizor stanga fata - ar explica balansul lateral in viraj dar nu si "galmele/nodurile din directie" si nici sunetul venit de sub masina
- anvelope - ar avea sens ca au aderenta mare si poate nu sunt suficient de tari lateralele, astfel ca in viraj pe loc agata asfaltul pana cand in final sar pe el in loc sa alunece? dar nu explica clancul sau uneori chiar clanc-clanc in timp ce indrept rotile la iesire din viraj
- diferentialul fata - am avut un inceput de problema de genul asta la WRX si acolo stiu ca era o miscare de impins in fata sacadat la viraj strans, din toata masina, nu stanga-dreapta doar din puntea fata
- planetara sau cap planetara? - asta ar explica sunetul care apare uneori
- ceva suport/prindere caseta pe sasiu? sau semibielete/capete de bara?

Alte idei? Ma gandesc ca ar putea fi chiar o combinatie de doua sau mai multe. Poate pompa sa traga aer si sa explice nodurile din directie si ceva pe la roata care sa explice sunetul care apare uneori si miscarea laterala

- rotile sunt stranse corect - verificate de mai multe ori cu dinamometrica
- m-am gandit ca s-a umblat la rulmenti si desi am verificat strangerea lor la baieti, am mai verificat acasa o data cu dinamometrica si era totul strans
- verificata presiunea in roti si e ok
- in mers nu am probleme de nici un fel pe uscat
- pe ud de doua ori am facut o intoarcere la 180 grade mai agresiva si acolo am simtit ca mi se balangane rotile desi ESP-ul nu clipocea in bord
 - geometria a fost facuta relativ de curand, dupa schimbul de bascule
- din pacate memoria nu ma ajuta si nu tin minte daca am avut aceste probleme si cu anvelopele de iarna. Stiu ca facea cand dadeam cu spatele bracat maxim stanga, dar foarte subtil si aunci am dat vina pe bascule pe care le-am si schimbat.


Azi cred ca bifez 120.000km pe bord. Dupa o perioada in care m-a uns pe suflet masina, a inceput sa ceara iar atentie. Am avut nevoie sa car cu ea in ultimele saptamani si am fost impresionat de cat de bine inca mai tin SLS-urile. Initial se lasase pana ramasesera 3 degete intre anvelopa si aripa, dar s-a ridicat pana la 4 degete, adica destul de aproape de inaltimea la gol.
Poza cu aproximativ 250kg pe puntea spate:



Iar in alta zi am reusit sa bag la fix un capac de gard din beton de 100x60cm in portbagajul cu gura larga si zona de incarcare fara treapta. Daca e sa vand masina asta, cred ca tot la Forester raman... sau poate outback. Desi nevasta ma tot bate la cap sa-mi iau si eu un XV ca tot omul, ca poate il fura ea :)) La cat de lung e A4, ii da panica de fiecare data cand trebuie sa se duca in oras, doar cu gandul la parcare.
« Last Edit: June 15, 2023, 15:35:28 PM by MihaiFlorescu »

MyKe

  • 210
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #333 on: June 15, 2023, 15:34:00 PM »
De ce elimini flanșele? Sub ele ai un rulment de sarcină care îți permite mișcarea fuzetei în jurul axei amortizorului, fix ce faci când tragi de volan. Un rulment gripat poate să-ți dea acele simptome.

Pentru clanc, verifică strângerea la cuplu a basculelor față de caroserie (spre spate). Eu aveam piulițele mari slabe, îmi trosnea toată puntea la plecări și opriri și SMT-ul se jura că le-au strâns la pistol. :angel:
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #334 on: June 15, 2023, 15:43:49 PM »
Nu am eliminat flansele, doar ca nu cred ca sunt doar ele de vina daca ar fi sa fie ele.

E de mentionat ca dupa schimbul de bascule era totul fantastic. Din pacate nu am stat decat o zi pana m-am dus la geometrie si nu am apucat sa testez aceste manevre plus ca au trecut niste luni de atunci. La autosoft unde am facut geometria i-am auzit cu pistolul pe sub masina. Nu stiu la ce au umblat ca nu m-am bagat in canal cu ei sa vad ce fac. Cand am pus dinamometrica, m-am concentrat pe suruburile de la rulment, dar o sa verific si la bascula cand se intorc baietii de la garaj din concediu, ca oricum urmeaza schimb de ulei si filtre.
« Last Edit: June 15, 2023, 15:50:15 PM by MihaiFlorescu »

MyKe

  • 210
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #335 on: June 15, 2023, 15:47:40 PM »
Parcă 140 Nm trebuie să ai acolo, dacă îmi amintesc bine.
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #336 on: June 30, 2023, 11:12:54 AM »
Am bagat o revizie rapida acasa dupa munca pentru ca am adunat deja 4800km de la ultimul schimb ulei si aproape 10.000km de la schimbul de filtre de aer.










Nu stiu ce sa zic despre ce a iesit din motor... bucati mari nu am gasit, dar parca e un praf de stele suspendat in ulei... asta era pe fundul vasului de colectare. Poza facuta in plin soare e putin exagerata ca si culoare de catre camera telefonului:




5w-40 amsoil european improved nu mi-a placut in XT. TBN prea mic de 8. Daca la cel clasic cu TBN 10 si HTHS mai mic incepea sa consume ulei dupa 1500km, acum a inceput sa consume dupa 1000km, ajungand in total la un consum de ulei de 1.4 litri intre schimburi.

Am ales ceva cu TBN mare si cat de subtire se poate. Acum sa vedem... la prima pornire motorul suna mai rotund.



Nu am ajuns la baieti sa vad ce e cu sunetul dubios la parcari uneori. Am un suspect, dar nu ma pricep. Sa vad cand gasesc timp sa ma duc si sa ne uitam cu ea pe elevator.

Au inceput sa curga capacele de chiulasa si gatul de umplere cu ulei...  :'( 2.5 life. Garniturile de chiulasa vad ca inca rezista. Spuneam undeva, daca tine 30.000km fara sa il desfac pentru intretinere, e bine. Daca e nevoie sa il desfac pentru probleme mari, nu e treaba. Sunt trecut de jumatatea drumului. Cam 16.000km de la rebuild si 1.5 ani.

Cu prima ocazie mai fac un drain and fill la cutie si vedem ce mai trebuie. O sa incep sa adun piese pentru racire motor. Si probabil urmeaza un PCV nou si furtunase ca alta explicatie nu am pentru capace.
« Last Edit: June 30, 2023, 12:16:18 PM by MihaiFlorescu »

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #337 on: July 04, 2023, 21:39:41 PM »
Cum sa il desfaci pentru intretinere dupa 30k ? Ce sa desfaci? 😳
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #338 on: July 04, 2023, 22:07:04 PM »
Pai capacele de la chiulase pentru a fi sigilate corect nu ai cum cu motorul pe masina. Deci trebuie scos.

Apoi mai umbla vorba in targ la Cluj ca  motoarele cu matze aftermarket se desfac la 50k si se schimba tot ce prezinta uzura. In principiu cuzinetii. Asta pentru a evita probleme pe termen lung ce ar duce la schimbarea mai multor piese mai scumpe sau a motorului complet. Eu m-am pregatit moral in ideea in care nu fac mai mult de 10-12.000km pe an si a rezultat ca in 5 ani ar trebui sa fac asta. Ceea ce nu ar fi rau. Acum, dupa ultimul schimb de ulei nu stiu ce sa zic. Vad. Vali mi-a tot repetat la inceput sa pun ceas de presiune ulei si eu am tot amanat pentru ca nu am gasit nimic fiabil si eventual plug &play.
As prefera refresh decat sa stric arbore de STi tratat, biele parca tot de STi si pistoane cosworth sau altele. Costul pieselor din motor s-a ridicat pe la 3500 euro in urma cu un an si jumatate daca tin minte bine :-X. Un set de cuzineti, set garnituri si prezoane reprezinta o fractiune din costul celorlalte piese ce pot fi remontate.

Momentan trage si se aude bine asa ca trag sperante sa fie totul ok ani de zile.

In schimb azi alta surpriza. Cand sa plec de la munca vad apa sub masina. Nu ma panichez, stiam ca am avut clima pornita si este condens dar zic totusi sa verific. Mut masina, ma dau jos... Am avut dreptate, era condens, doar ca langa apa vad si o mica pata de antigel... se pare ca furtunul de jos de la radiator picura putin spre carcasa termostatului.



Weekendul urmator ma duc in zona Vadu si chiar voiam sa iau XT-ul dar se pare ca tot cu Audi plec.. ca si weekendul trecut la mare, ca si in concediu...


MyKe

  • 210
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #339 on: July 04, 2023, 22:15:05 PM »
Sigur nu e de la Audi? :P
Nu trebuia să fie albastru la Frosty?
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic