Frosty XT - Mambo no. 5
Subaru club Romania

Frosty XT - Mambo no. 5

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #340 on: July 04, 2023, 22:30:11 PM »
Nu prind haudi in oras. Doar la drum lung ma mai lasa proprietara :D

E hepu g12plus mov de la mine. Nu am avut experiente bune cu h11 cel verde parca de la subaru.
Plus ca se vede carcasa termostatului umeda de sus.
« Last Edit: July 04, 2023, 22:53:42 PM by MihaiFlorescu »

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #341 on: July 05, 2023, 03:51:25 AM »
Cand/ daca gasesti solutie optima pentru manometru ulei, zi si pe aici. Desi optiunile sunt de ceva vreme pe piata, dar nici una nu pare ideala.

Pentru pierderea de antigel furtunul e de vina sau colierul? Eu am schimbat recent din furtunele de antigel si daca nu eram inspirat sa iau si coliere noi, alea vechi sigur nu ar mai fi facut treaba ok
« Last Edit: July 05, 2023, 09:24:49 AM by andrei0241 »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #342 on: July 05, 2023, 09:18:29 AM »
Sunt vechi. O sa schimb si eu obligatoriu cu coliere noi.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #343 on: July 26, 2023, 14:42:34 PM »
Am fost la baieti cu mostra ulei colectat si sa vedem ce e pe la roata cu acel clanc la plecare de pe loc virat maxim.

Cu uleiul a fost usor. Am desfacut bidonul, am turnat si nici urma de sclipici. Am agitat bidonul, am pus pe servetel, am turnat intr-un butoi cu alt ulei colectat in ideea in care o sa se vada o diferenta...  :o Ma simteam ca in desenele alea in care imi aparea fata de magar si coada. Posibil sa fie ceva de la uleiul vechi, un aditiv ceva dubios...  Cat timp motorul se aude bine si trage bine, am decis sa mergem inainte asa... si mai verificam la fiecare schimb de ulei care e situatia.

La clanc-ul de la roata la viraj stanga cu plecare de pe loc e ciudata treaba. Am tras de toate cu ea pe elevator si nimic evident. Am desfacut sa vedem daca placutele sunt blocate in etrier dar se misca liber si frumos pentru ca le pilisem putin capetele cat sa intre lejer, nu fortat. Culisele se misca liber, pistonasele usor...
Am mers in parcarea unui supermarket si a facut Victor cerculete si nu se auzea decat intr-o singura situatie: dupa frana si oprit complet cu rotile drepte si apoi plecat de pe loc cu viraj stanga maxim. Face un clanc metalic, pare ca se aseaza ceva si apoi nimic.  Pe elevator am incercat sa simulam si nu face nimic pentru ca nu are incarcare. In final am zis ca poate o fi din flansa de amortizor (suspensie originala) sau sa fie o uzura mica in capul de planetara care sa nu se observe si sa nu se manifeste decat in acele conditii.

Cum am cazut de acord ca nu imi sare roata in sant si nici motorul nu pare a fi pe duca, ii dau in continuare bataie. Si radioul pornit ca prea aud sunete :))) Nu e bine sa fii nici asa diliu ca mine.

Azi trebuie sa ajunga radiatorul de apa full aluminiu si alte cateva nimicuri. Urmeaza sa comand si radiator racire ulei AT, mai astept in plus o droaie de furtunuri si furtunase, coliere de la Sese si apoi sa vedem cand le pun pe toate.

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #344 on: July 26, 2023, 21:26:51 PM »
Planetarele sunt stranse bine? Ai umblat pe acolo de curand?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #345 on: July 27, 2023, 00:41:06 AM »
Sunt bine planetarele...

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #346 on: August 06, 2023, 14:59:12 PM »
M-am tot gandit daca sa ma fac de ras sau sa las vie ideea ca motorul e pe duca si in final am zis ca mai bine ma fac de ras.

Inainte de schimbul de ulei am verificat nivelul si cum trebuia sa completez cam 300ml si nu mai aveam ulei deloc acasa am dat fuga langa mine la un baiat care stiam ca are amsoil. Ce sa vezi ca nu mai avea nimic, nici motul si nici LM etc. Din ce stiam ok-ish. Am luat ce am gasit 5w40 ca mai bine completez cu ulei slab decat sa merg cu nivelul scazut, mai ales ca urma sa am niste zile de utilizare si ceva km de facut.
Asa ca am pus un magnific Castrol magnatec, care mai tarziu mi-a picat fisa ca ceva pe ambalaj semana cu perla din uleiul scos din motor. M-am uitat in bidon si aia e.
Comfirmat si cu baietii ca daca erau cuzineti, trebuia sa fie pilitura ascutita, aschii nu perle.



Inainte de concediu au venit niste piese, printre care si o hurdughie full aluminiu de la polonezi. Nu sunt suduri cum vezi la japonezi dar sper sa isi faca treaba, mai ales ca au feedback bun.



Combinat cu faptul ca in concediu am condus un fiat 500L nout cam 700km prin Italia si apoi m-am suit in XT-ul din 2008, reactia a fost de genul "Mama ce masina smechera am!"

Concluzia e ca mi-a venit inima la loc... si gandurile bune.
Inca nu stiu ce sa fac la toamna cand revin traficul din Bucuresti si drumurile mele scurte si dese.
Optiunile sunt sa o vand si sa imi iau ceva de om normal sau sa mai iau una mica de oras, de tavaleala fara pretentii de sute de cai, doar ca si la astea preturile sunt cam exagerate.

Pana una alta mai adun piese, si am o intrebare pentru cei cu oil cooler la transmisie: ce fel de legaturi ati facut la radiator? Eu ma gandeam sa merg pe furtun cu coliere neavand o presiune foarte mare (cred), adica asa cum e acum circuitul legat la radiatorul de apa de fabrica. Nu prea am incredere in fittinguri aem din cauza vibratiilor.

Montarea racitorului recomandati sa fie la nivelul cutiei, mai jos sau mai sus? De fabrica estimez ca ar fi cam la nivelul baii de ulei (de cutie) circuitul.
« Last Edit: August 06, 2023, 15:05:54 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #347 on: August 29, 2023, 11:21:48 AM »
Dupa ce am comandat un bax de furtunuri si furtunase plus coliere originale de la AutoKino, ma trezesc in fata casei ca picura ceva de pe cadrul motor. Dupa ce imi fac scenarii cu caseta si cutia, care sunt uscate, in final gasesc vinovatul.. unul din furtunurile pe care nu m-am gandit sa il comand... turul spre caloriferul de caldura care picura precum condensul de la AC.

Masina blocata o saptamana, m-a ajutat Cristi de la Cluj cu furtun de diesel care e asemanator, pentru ca nu era nicaieri stoc pentru original. Multumesc si aici daca citesti cumva!
Azi m-am chinuit 2h din cauza colierului la care nu ai cum sa ajungi fara sa dai jos intercooler si o gramada de alte conducte, furtunase etc. care stau in cale.

Am avut noroc ca m-a lasat in fata casei. Dar nu mai am nervi si rabdare, nici 20 de ani. Zgariat pe maini de parca m-am batut cu ursul, doare spatele, imi tremura picioarele de la statul aplecat intins peste motor... trebuia sa ma duc la birou azi...

Masina intra la vanzare asa cum este. Am piese nemontate in valoare de peste 1000 euro. Am bagat in ea alti 3500 euro peste pretul de achizitie care a inclus motorul refacut complet... povestea pe prima pagina.

Accept orice oferta decenta. Accept oferte indecente doar daca pastrez rotile de vara.

In functie de timp, voi monta si o parte din piesele pe care le am. Altele, ce tin de estetica trebuie facute impreuna cu alte lucrari de cosmetizare, asa ca le pun in portbagaj.






« Last Edit: August 29, 2023, 11:25:58 AM by MihaiFlorescu »

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #348 on: August 29, 2023, 12:09:19 PM »

Masina intra la vanzare asa cum este. Am piese nemontate in valoare de peste 1000 euro. Am bagat in ea alti 3500 euro peste pretul de achizitie care a inclus motorul refacut complet... povestea pe prima pagina.

Accept orice oferta decenta. Accept oferte indecente doar daca pastrez rotile de vara.


Mihai, cred ca multi dintre noi am trecut prin punctul asta; eu de cel putin 5 ori de cand am masina desfacuta. Totodata suntem cazul fericit, Subarul nu este singura masina din ograda.
Daca nu ai gasit ceva mai breaz, sper ca Universul sa te impace zilele astea  :)

Btw, posibil sa am furtunul ala in stare acceptabila spre buna.. parca pe burj este inca pe stoc..
« Last Edit: August 29, 2023, 14:01:33 PM by Ilie »

Muttley

  • 4923
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #349 on: August 29, 2023, 12:43:07 PM »
Ilie, te rog, nu mai da quote la fiecare postare imediat anterioara, mai ales cu poze in ea, e obositor.

Florescule, parca esti de ieri.
Ce voiai de la o masina de 15 ani, sa fie pururi cu carnea tare pe ea?
- esti comod si pragmatic, iei alta masina noua la fiecare cativa ani, vezi marr.
- esti pasionat si prost, dar prima pare sa primeze, iei vechituri.

Daca nu-ti revii in 2 zile, ai s-o dai pe nimic (vezi partea de dupa "pasionat") si ai sa-ti iei alta vechitura pana-n primavara. Ai mai facut de 7 ori.
Putina consecventa totusi...
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #350 on: August 29, 2023, 13:27:30 PM »
Ilie, nu e pe burj, nici pe celalalt, nici la polonezi pe codul asta. E ok ce am luat sh. Nu mai curge.

Muttley, doar eu si cel cu XT-ul visiniu stim cat am tras de el sa nu vanda masina la nervi si pe bani de nimic. Ca si concept e super misto, dar la calitate, asta zici ca nu e subaru. In final mi-a spus ca nici nu e vorba de bani, ci de stat si asteptat dupa piese si gasit liber la service.

Stiam ca nu e prospatura masina, de asta am si mers pe varianta cu motor refacut unde doar piesele au fost 3500e. Am si zis ca vreau sa schimb tot ce e stricat din prima, nu sa repar eu dupa, si o iau cand e gata. Nu au fost alte probleme pe moment, chiar am scris ca este incredibil cat de inchegata era... Dar deja simt ca mai mult repar decat merg cu ea de nici 2 ani in care chiar nu am abuzat-o.
Daca schimb suspensia si ceva articulatii pe spate deja pe dedesubt e totul nou pus de mine.

Ma uit la altii prin Australia si US cum se duc si iau piesele direct de pe raft si cu free shipping, sa nu mai zic si de preturi fata de noi si ma enervez si mai tare. Ma refer la upgrade, nu consumabile.

Oricum, sa dau masina asta va trebuie fie sa vina unul cu mult timp si nervi sa o faca de 500 de cai, ca Mihai Stan sau de offroad sau sa o fac sa arate de show pentru un pustan teribilist.
Ca si tine, desi pare ca imi place sa repar la vechituri, de fapt mai mult imi place sa le conduc atunci cand merg asa cum consider eu ca trebuie.


In fine, ma duc sa ii fac aerisirea cu palnia minune ca a tras aer si a urcat apa la 100.
« Last Edit: August 29, 2023, 13:30:16 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4923
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #351 on: August 29, 2023, 14:01:07 PM »
E chiar atat de rau la astea post-criza 2008?  :-\
WRX SW 2002

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #352 on: August 29, 2023, 15:01:57 PM »
Unul din motivele pt care am renunțat la Subaru dupa ce a inceput sa huruie cutia nr.2: timpul de așteptare și prețul pieselor...acu 15 ani as fi facut-o bucati in fata blocului. Acu prefer sa conduc.

dan_b

  • 1236
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #353 on: August 29, 2023, 15:06:42 PM »
Subaru, anumite generatii, sunt clar masini pentru mecanici bogati si cu mult timp liber :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #354 on: August 29, 2023, 19:20:24 PM »
Mda. La 30k km pe an no thanks.
« Last Edit: August 29, 2023, 19:21:00 PM by Mariansro »

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #355 on: August 30, 2023, 21:15:10 PM »
banii pe reparații/ upgrade uri  nu îi recuperezi niciodată. i-ai dat , ți-ai făcut damblaua, te -ai distrat și aia e .
eu macar am facut cu legacy ul 100.000 km in 4 ani , a fost cumva un risc asumat. dar cu orice masina mai veche de 7-8 ani daca vrei sa faci mai mult de 10.000/an deja e loterie și apar surprize .  Si mie mi-a bubuit un furtun de la oil cooler si de fapt era inceputul sfarsitului garniturilor  ... era temperatura mare si presiune mare (dar nu suficienta sa scuipe tot antigelul prin vasul de expansiune ) si a cedat cel mai slab furtun.

pana la urma va fi cineva care va dori asa ceva . o masina de genul asta dar de cativa ani e 30.000 eur și banuiesc ca nu vrei atat de mult pe ea.

Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #356 on: August 30, 2023, 22:15:56 PM »
M-am mai calmat. Merge bine dupa aerisire.

Optiuni sunt cateva pe la alte marci la bani ok si ca dinamica apropiata cat de cat, dar daca ridic capota la altceva decat Subaru, nu inteleg nimic din ce e acolo.
De la Subaru as merge pe Impreza. Am vazut ca au inceput sa apara la preturi bune pentru ca toata lumea vrea SUV. Mai apar din cand in cand si importuri de Forester 2.5 aspirat dar tin sus la pret. XV-ul e foarte ok, dar probabil ca dupa cateva luni as cauta iar vechitura cu o dinamica mai buna.

In ultima escapada am avut un Peugeot 208 GT prin Franta. Dupa cateva sute de km ni s-a cam facut dor de o masina din clasa asta si ne-am adus aminte de ce am avut mereu una in familie din 2008 incoace. A nu se intelege gresit. e o parnaie de masina. dar gabaritul si motorul mai mult decat adecvat chiar au dus la o experienta placuta si mi-au adus aminte de impreza, plus ca nici una nu mi-a facut chiar asa multe probleme, dar m-am bucurat de ele chiar si in variantele de 125 de cai.
« Last Edit: August 30, 2023, 22:18:47 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4923
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #357 on: August 31, 2023, 11:10:29 AM »
Ia-ti bre un STI GD tipla si call it a day.
WRX SW 2002

marr

  • 2208
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #358 on: September 07, 2023, 12:11:39 PM »
Mihai, ce-ti trebuie tie este un XV 2018-2019 sau mai nou.
Dar, inca esti la faza de negare ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #359 on: September 07, 2023, 15:23:23 PM »
Daca are nevoie de ceva sportivitate, la XV nu prea gaseste, ca e mult sub A4 ca performante ale motorului