Problema raportată: scârțâit de plăcută după frânare care apare în special după o perioadă mai lungă de utilizare fără a spăla mașina. Dispare după câteva sute de metri fără a folosi frâna.
Discul stânga față notabil mai fierbinte decât celelalte 3, plus janta plina de praf de placuta in timp ce restul nu erau chiar asa.
Cum timp și piese de o revizie completă a sistemului de frânare nu am, dar se conturează ceva drumuri lungi de Paște, am zis să verific starea culiselor și să le ung.
Am descoperit că nu erau chiar blocate, se mai mișcau, dar nu mai aveau nici un pic de vaselină in ele. La una se pare ca intrat si ceva apa pe langa protectia de cauciuc.
Dacă tot eram acolo, am zis să scot și plăcuțele să văd dacă se potrivește un set de plăcuțe project u pe care l-am păstrat și să ung și tăblițele respective. Surpriza! Plăcuța de pe interior blocată. Am dat jos suportul de etrier și în final cu mare grijă am reușit să o scot fără să o sparg. Plăcuțele sunt ATE și se pare că nu sunt chiar bine turnate.
Dilema era dacă să pun plăcuțe noi că tot aveam sau să curăț tot, să ung ce se poate și apoi să remontez.
Am ales să remontez întrucât discul are urme de la plăcută pe interior. Se vede in poză, deci probabil este și ovalizat, așa că aș fi stricat plăcuțe noi și bune aiurea. In plus, cel de pe dreapta față are discul rotunjit la exterior în loc să aibă buză, deci clar nici acolo nu stă plăcuța corect sau suportul de etrier are găurile de prindere deformate, după umila mea părere.
Așadar, 12 perechi de mănuși mai târziu, jumătate de spray de frane și frecat cu perii de sârmă am reușit fix nu mare lucru. Am uns ce s-a putut, pus la loc tot și sper că măcar să nu fie așa de rău până fac rost de discuri noi și eventual culise.
Aș fi mers pe etriere de wrx dar la ce prețuri sunt acum prefer plăcuțe mai agresive pe sistemul actual.