Frosty XT - Mambo no. 5
Subaru club Romania

Frosty XT - Mambo no. 5

MihaiFlorescu

  • *
  • 13906
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #120 on: March 22, 2022, 15:03:50 PM »
Am spalat-o  ;D



As fi vrut sa ma apuc sa dau jos bara sa schimb diverse, dar cu vantul asta nu e chip. Bine ca ridica praful si il asaza frumos pe vopsea curata.  >:(

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #121 on: March 22, 2022, 16:52:30 PM »
Macar ai incercat  ::)  Eu am bagat doua fise zilele trecute si acum stau si ma uit la petele de apa ramase, dar totusi am dormit linistit.
Parca vad ca elimini zgarieturi, aplici tratamente etc si vii la un moment dat sa zici ca masina e la vopsit  ;D

MihaiFlorescu

  • *
  • 13906
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #122 on: March 22, 2022, 19:11:54 PM »
Sunt unele lucruri pe care le pot corecta si ma mananca palma sa incep sa o bibilesc. Treaba cu vopsitul s-ar putea sa o aman mai mult decat credeam. Deja creste totalul investit mai mult decat anticipam si continua tot asa, chiar daca nu se vede nimic. Si eu ma mir pe ce s-a dus deja $1k, pentru ca nu am facut nimic notabil in afara de reparat aer conditionat si cd player nou.

Doar ca la bara fata nu e doar de aspect lucrarea pe care sper sa o finalizez saptamana aceasta, ci si de siguranta. Se pare ca s-au facut niste reparatii doar la vedere in trecut si nu pot sa stau impacat cu asta.
« Last Edit: March 22, 2022, 19:17:10 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13906
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #123 on: March 23, 2022, 15:07:44 PM »
Problemele:










Karate kid fan Super Mario și Batman.



Din fericire, bucata aia de fier de sacrificiu a făcut exact ce trebuie, adică a preluat tot impactul. In spate e perfect și neatins. Nu știu piesa daca este originală pentru că nu am găsit inscripții, dar clar este o calitate mai bună decât am pus eu. Acum aia e. Și așa am observat pentru că sunt nebun și îmi spăl cu atenție singur mașina. Așa că printr-o mica fantă din bara am văzut ceva puțin strâmb. Nu s-a știut despre asta și bara nu are nici un semn acolo. Deci acum mult timp a fost vopsita bara și pusă la loc fara alt schimb de piese.




Vin piese in continuare și eu nu am apucat sa pun pe mașina ce am comandat deja și sta în depozit.





Calitate aftermarket. Mai puține suduri, tabla tăiată din bardă, alinieri d'ampluea.. sper sa nu am nevoie de serviciile dânsei. Mai pun că s-a zgâriat in tranzit și am vopsit-o ca să nu ruginească la prima spălare?



Better than new:



Acum pauza până mâine :)

dan_b

  • 1238
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #124 on: March 23, 2022, 15:24:27 PM »
Ce uratenie de situatie...
Bine ca ai rezolvat.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #125 on: March 23, 2022, 20:07:59 PM »
Chiar ma intrebam ce ai putea avea de reparat la bara din fata de necesita demontare ... acum e clar. Nu gaseai reperul din dezmembrari? Ca macar era OEM.
Acum bara clipseaza complet in prinderile de pe lateral sau inca nu e montata la loc?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13906
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #126 on: March 23, 2022, 21:46:34 PM »
Nu e pusă la loc. Mâine spăl tot, dau cu ceara și încerc să o pun așa
 Am luat suporți noi originali, sau fost primele achiziții imediat ce am luat mașina, doar că cei de pe mașină par sa fie întregi. Deci nu știu exact care e problema. Bara nu are nimic rupt. Toate urechile întregi.


Nu am vrut din dezmembrări pentru că toate erau ruginite sau mașinile întregi toate aveau semne pe bara față. Iar noua era dublu față de aftermatket și nu are sens pentru o foaie de tabla  rulata.
« Last Edit: March 23, 2022, 21:47:20 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13906
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #127 on: March 24, 2022, 15:14:56 PM »
Spălat tot și pus la loc. Estetic e la fel sau mai rău. Nu e chip să o așez. Bara e originala, suporții originale, aripi originale.. pur și simplu sunt niste cleme care stau lipite de aripa și ar trebui sa intre bara între ele și nu are cum. Plasticul acela e rigid că trebui sa tina bara lipita și bara e moale, deci scapă pe sub.

Probabil cu o bara noua cu marginile mai ascuțite și mai puțin deformate ar intra. Asta are marginea tocită. Un sistem de rahat.

Să nu ne mai miram de negrese acoperite cu chit și vopsite.

Posibil să meargă pusă cu farurile jos și cu carenajele jos, încât suporții sa fie întâi montați pe bara și apoi prinși pe caroserie cu ceva scule și prelungitoare pe sub mașina.














« Last Edit: March 24, 2022, 19:52:59 PM by MihaiFlorescu »

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #128 on: March 24, 2022, 17:31:49 PM »
Carenajele sa zicem ca le poti da la o parte, dar cu farurile nu prea ai cum. (cam aceeasi problema o am si eu, nu imi clipseaza bara sub faruri, dar e asa din 2013, poate odata cu vopsirea s'o mai poate face ceva ...)
Daca zici ca ai tot incercat timp de 3 ore e ciudat ca n'ai gasit nici o solutie. Individual, clipsand doar pe cate o parte, ar prinde corect?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13906
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #129 on: March 24, 2022, 20:05:36 PM »
Bumbii sunt mici, găurile la fel și bara ușor deformată de timp, căldură și probabil demontată și montată de mai multe ori și fără să fi intrat corect pe poziție a făcut ca acum să nu mai fi posibil așa ceva. Sare imediat. Ori o așez sub far și stă bine, dar nu mai pot să o pun la aripă, ori o pun la aripă dar sare de sub far și atunci de la vibrații face să sară și din suportul de la aripa.

Mașina a fost întreținută doar la SMT până în 2017 și judecând după toate piesele originale, as zice că tot acolo s-au făcut reparațiile la caroserie. Dacă reprezentanța nu a reușit să așeze bara, eu cine mă cred să reușesc?  :)

Protectia mare pentru pietoni și scor mare la NCAP înseamnă materiale mai moi, ușor deformabile, flexibile etc. Nu mai e ce era la WRX 2001. La ăla crapase bara in 3 locuri și tot statea în prinderi.
« Last Edit: March 24, 2022, 20:16:17 PM by MihaiFlorescu »

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #130 on: March 24, 2022, 21:28:39 PM »
Aceeasi problema o am si eu la SG, insa nu atat de grav.
Bara fata si spate au fost demontate cat am dat masina cu ceara, vreo 2 saptamani. O data pusa la loc, nu se mai aseaza perfect pe o parte, la imbinarea cu aripa. Am tot incercat sa o scot si sa o pun la loc si tot asa sta. Un pic mai bine decat iti sta tie, Mihai, pe dreapta. Insa vizibil si deranjant.
In final am renuntat. O sa o dau jos cand voi avea ceva timp liber dupa ce se incalzeste bine.

Mihai, oare daca intrebi un tinichigiu cu experienta in japoneze? Acum ceva ani, m'am chinuit cu o aripa AM la o alta masina si dupa cateva ore de nervi in care nicicum nu se aseza perfect, am ajuns cu ea la un tinichigiu care a reusit sa o potriveasca intr-o ora.
« Last Edit: March 24, 2022, 21:33:34 PM by Ilie »

MyKe

  • 210
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #131 on: March 25, 2022, 00:26:01 AM »
Dacă reprezentanța nu a reușit să așeze bara, eu cine mă cred să reușesc?  :)
Nu le-aș da așa mult credit, într-o singură vizită mai mult au stricat decât au reparat.
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #132 on: March 25, 2022, 10:28:09 AM »
Nu le-aș da așa mult credit, într-o singură vizită mai mult au stricat decât au reparat.

Pai ca sa aiba ce repara si la urmatoarele vizite  ::)

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #133 on: April 03, 2022, 20:24:52 PM »
Succes cu bara! În rest e mișto cotețul, ceva mai mult lux decât în SG e binevenit. Have fun!
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

MihaiFlorescu

  • *
  • 13906
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #134 on: April 03, 2022, 21:43:55 PM »
Merci. In mare parte mi-a venit o idee, dar îmi e lene să pierd timpul cu bara și am avut alte ocupații pe lângă casă în ultima vreme.  O să mă ocup și de bară pe stânga alta dată. Pe dreapta văd că stă.

In altă ordine de idei, pentru că îmi stătea pe creier fuel trim-ul am dat jos intercoolerul, am îndreptat toate aripioarele strâmbe preț de peste o oră, apoi montat totul la loc cu grijă.

Față de modelul anterior, îmi place mai mult sa umblu la asta, dar îmi pare că există riscul să piardă mai ușor aer între turbo și intercooler.

Cu ocazia asta am  ieșit și am făcut niște logari. M-am dat și la ea cu ocazia asta ceva mai serios. A început să îmi crească inima la loc :)  Nu e STi, dar nici puturoasă. Mi-a dat o tresărire la primul meu launch din frână cu automata.

Trebuie umblat la suspensie. Luna asta urmează anvelope de vară noi și jante :)
« Last Edit: April 03, 2022, 21:45:32 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13906
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #135 on: April 04, 2022, 10:50:27 AM »




Avea dreptate nenea Andea. Ma rog, cand nu are el dreptate la treburile astea? Corectiile mari se pare ca au fost de la intercoolerul care avea nevoie sa fie mai bine pus pe pozitie. Citez "Inseamna ca pierde aer undeva intre turbina si clapeta". Deja arata mult mai bine si intra in norma de +/-4%. Faza e ca eu nu simteam nimic si nici nu dadea erori. Poate doar consumul putin marit, dar l-am pus pe seama plimbarilor in oras la ora de varf. Ca sa vezi ce inseamna sa cauti :)

 Benzina: Petrom 99.

Dupa ce termin rezervorul o sa mai incerc si cu altele sa vad daca pot sa fac tabelul tot cu 0 :)

« Last Edit: April 04, 2022, 10:58:03 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13906
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #136 on: April 20, 2022, 18:20:32 PM »
Problema raportată: scârțâit de plăcută după frânare care apare în special după o perioadă mai lungă de utilizare fără a spăla mașina. Dispare după câteva sute de metri fără a folosi frâna.
Discul stânga față notabil mai fierbinte decât celelalte 3, plus janta plina de praf de placuta in timp ce restul nu erau chiar asa.







Cum timp și piese de o revizie completă a sistemului de frânare nu am, dar se conturează ceva drumuri lungi de Paște, am zis să verific starea culiselor și să le ung.

Am descoperit că nu erau chiar blocate, se mai mișcau, dar nu mai aveau nici un pic de vaselină in ele. La una se pare ca intrat si ceva apa pe langa protectia de cauciuc.
Dacă tot eram acolo, am zis să scot și plăcuțele să văd dacă se potrivește un set de plăcuțe project u pe care l-am păstrat și să ung și tăblițele respective. Surpriza! Plăcuța de pe interior blocată. Am dat jos suportul de etrier și în final cu mare grijă am reușit să o scot fără să o sparg. Plăcuțele sunt ATE și se pare că nu sunt chiar bine turnate.

Dilema era dacă să pun plăcuțe noi că tot aveam sau să curăț tot, să ung ce se poate și apoi să remontez.
Am ales să remontez întrucât discul are urme de la plăcută pe interior. Se vede in poză, deci probabil este și ovalizat, așa că aș fi stricat plăcuțe noi și bune aiurea. In plus, cel de pe dreapta față are discul rotunjit la exterior în loc să aibă buză, deci clar nici acolo nu stă plăcuța corect sau suportul de etrier are găurile de prindere deformate, după umila mea părere.

Așadar, 12 perechi de mănuși mai târziu, jumătate de spray de frane și frecat cu perii de sârmă am reușit fix nu mare lucru. Am uns ce s-a putut, pus la loc tot și sper că măcar să nu fie așa de rău până fac rost de discuri noi și eventual culise.

Aș fi mers pe etriere de wrx dar la ce prețuri sunt acum prefer plăcuțe mai agresive pe sistemul actual.


« Last Edit: April 20, 2022, 18:39:15 PM by MihaiFlorescu »

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #137 on: April 20, 2022, 19:58:53 PM »
Sincer, decat etriere de WRX second hand pe care sa le reconditionezi, mai degraba iei direct unele noi.
Ai dat jos placutele metalice de ghidare? Sa nu fie ceva mizerie mai serioasa sub una din ele si de aceea sa ramana blocata placuta de frana.

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #138 on: April 20, 2022, 20:23:03 PM »
Sincer, decat etriere de WRX second hand pe care sa le reconditionezi, mai degraba iei direct unele noi.
Ai dat jos placutele metalice de ghidare? Sa nu fie ceva mizerie mai serioasa sub una din ele si de aceea sa ramana blocata placuta de frana.
Pretul ala este imbatabil..

MihaiFlorescu

  • *
  • 13906
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #139 on: April 20, 2022, 21:03:21 PM »
Nu e rau ce mi-ai dat acolo, daca este cu adevarat original. Tot ies mai ieftin cu o reconditionare a sistemului actual, insa doar ca da, 4pot este mai echilibrat si scap de problema culiselor. Daca discurile se potrivesc, placutele nu mai merg, deci ar trebui sa renunt la a folosi raritate de project u boom wagon pe care le luasem din Japonia pentru outback si nu am mai apucat sa le pun.

Cred ca merg in continuare pe sistemul stock de XT si cand se vor duce viitoarele discuri si placute decid atunci. Ca forta de franare mi se pare ok. Iar fade-ul la franari repetate e clar din placute/disc, neavand treaba cu etrierul.