Nu inteleg de ce abia acum, la final, am parte de tepe.
Rallysportdirect si-a cerut scuze ca fiarele alea apar ca fiind din aluminiu si mi-au cerut sa le trimit inapoi ca sa-mi returneze banii. Mure, eu nu plimb fiare pe toata planeta. Asa ca mi-au dat puncte, pacat ca nu mai am ce lua, masina e gata.
Acum mi-o iau si local. Comand filtre de benzina originale si le primesc facute de cel mai panarama producator.
La mailuri, cand vreau sa cumpar, imi raspund in sub 5 minute.
Cand cer aia 47 lei inapoi, nimic, liniste.
1 day later: mi-au rambursat suma.Textul e captura din pagina produsului.

Pe de alta parte, cand cutiile farurilor sunt putrezite de umezeala, pline de praf si gainat.......

...stii ca ai cumparat ceva cu adevarat rar. New Old Stock veritabil.

Eu aveam de gand sa le bag in cuptor, sa le fac bucati si sa le iau la jprei negru, ca nu le sufar asa, lucioase. Dar chiar nu pot, sunt perfecte. Le las asa pana mi-or trebui si le decid soarta/culoarea atunci.
________________________
Asta e restrictorul de evacuare. Am uitat sa-i fac poza montat, dar pur si simplu l-am bagat intre flansele din spate, intre intermediara si finala. Dupa ce am polizat o ora la gauri, ca erau mici, pentru suruburile de fabrica.
In dreapta e motorul, in stanga bara spate.

Efect: am scazut pe la 18-18.5psi. Andea nu e convins ca e din restrictor sau din caldura de seara.
Efect advers: evacuarea era silentioasa inainte, acum e aproape muta. Am traversat orasul cu ea in seara asta, ca-s kior si clinica de oftalmologie ma tufe la cap de cateva saptamani sa ma consulte gratuit. Si i-am dat. Printre cladiri, bulevarde, intersectii, nimic, liniste. Nu m-a-njurat nicio baba, inainte aruncau si cu rosii. Registru' pistii ar trebui sa-mi faca statuie.
Am primit rom nou, probabil era loc de ceva ajustare.
Andea fu simpatic, mi-a explicat ce a facut pe harta 2, aia de 18 psi. M-as mira teribil sa ajung s-o mai folosesc, de vreme ce eu fac mai mult pe 1.
Siiii... Mi-a zis o chestie zilele trecute pe care nu mi-o scot din cap. Citez aproximativ: "oricum, tu esti un caz special. Ceilalti se chinuie sa creasca boostul, tu esti singurul care te chinui sa-l reduci".
Or asta m-a facut sa iau o decizie, chiar daca nu definitiva. Cumpar hot side-ul ala. Iar pe actualul il pastrez pentru viitorul motor, unde probabil se va dovedi util. Nu stiu, m-am mai sucit de un milion de ori pana acum, dar parca as vrea +8000 de ture pentru ala.
Vara asta va merge fix cum e acum, prin iulie va fi daily.
Adaug totusi: headers, up-pipe, downpipe, acum catback. Pe toate, le-am luat pe cele mai bune de pe piata pentru stock location, unequal, catted, etc. N-am taiat niciun colt, flow maxim, EGT minim, sanse sa nu se imprastie cat mai ridicate, fie si doar in mintea mea. Nu mai zic de chiulase largite de producator...
Si aflu acum ca restrictia maxima e turbina. Numai din cauza asta, si cu mirajul EGT-urilor mai mici, am sa renunt la alea 300rpm de spool. Exista o veste buna si aici totusi, pentru cuzineti.
Dar la iarna.
Stiu c-am zis ca masina e gata, si ramane valabil. Asta e doar o oportunitate de optimizare neprevazuta, asa a vrut tumnesio

Edit: ma uitam acum la graficul de la andea.

Pe pull 5, care a facut overboostul cel mai mare, incepand cu 4750rpm, WGDC e inca ridicat, la 35%, abia apoi se dezmeticeste si se duce spre zero. Am aflat ca voi fi practic pe spring pressure cu noua versiune dupa 4700rpm, chiar sunt curios daca isi mai revine. Avand in vedere valorile de la probele de duminica, cu solenoid anulat, as fi pesimist.
Arc mai slab + restrictor + WGDC 0. Ceva tre' sa iasa.
Next day edit: neah, la fel. Aia e, eram impacat deja.
Haios e ca pe harta 2, dupa ceva heatsoak, n-a facut overboost mai mare, deci WGDC ajustat, mie nu-mi pare a schimba mare lucru.
Aia e, housing nou.