Alegerea corecta a uleiului de motor
Subaru club Romania

Alegerea corecta a uleiului de motor

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #20 on: August 22, 2016, 19:39:40 PM »
ce orificii ? unde orificii ? :)
in general e vorba de avcs cu ocv-urile de acolo care nu se simt foarte bine la presiunea mare generata de uleiul cu indici de genul 50-60 cel putin pana se incalzeste bine ...

ideal ar fi un ulei cu HTHS cat de mare (adica sa reziste pelicula de ulei la temperaturi si presiune/forta cat de mare) si vascozitate mica (sa circule rapid/usor, sa transporte caldura/raceasca internele, sa consume masina mai putina benzina din cauza efortului mai redus de a pompa ulei ..etc.. bla bla bla )

din pacate insa nu s-a inventat inca combinatia ideala deci uleiul ar trebui ales in functie de modul de utilizare al masinii, config. motor, radiatoare de ulei in plus sau in minus ... etc ... adica un soi de echilibru pe care fiecare il calculeaza dupa cum considera :)


LE: eu nu as baga nimic cu 30 in STI fara un ceas de presiune ulei macar - daca tine macar 15psi la fiecare 1000rpm in conditiile de utilizare respective ... poate fi ok
(la mine cand am pus 5w30 doar ca sa curat motorul sunau si bateau toate intr-o veselie :) si presiunea era la limita dar motorul meu nu este cel mai bun etalon din acest punct de vedere)   
« Last Edit: August 22, 2016, 19:59:12 PM by andea79 »

Răspuns: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #21 on: August 22, 2016, 22:31:18 PM »
Si acum ce folosesti, andea?

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #22 on: August 22, 2016, 23:01:53 PM »
motul 300v 10W40 vara si 5W40 iarna, schimbat la 5k km
dar daca nu as avea radiatorul extern de ulei as merge probabil cu 300v 15W50 iar in cazul unui STI stock/stage1 tot 10W40/5W40 as alege ... 

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #23 on: August 26, 2016, 19:49:23 PM »
eu merg vara pe 15w50 300v si iarna 10w40 300v nu am radiator extern de ulei ... momentan nu am montate ceasurile de presiune si temp... dar masina merge :D
in iarna asta o sa incerc un 5w40  ;D ( dupa prezentarea motul de la academia titi aur ) 
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #24 on: October 03, 2016, 20:44:12 PM »
Acum sa nu mi-o luati in nume de rau dar daca dom' inginer Muttley foloseste "Eneos, No. 1 in Japan" eu pentru care motiv pun in masina Motul?

Este doar o curiozitate enciclopedica si daca imi raspundeti pertinent promit sa va recompensez cu un mic cadou la sfarsitul lunii.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Forester

  • 3067
  • The other right!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #25 on: October 03, 2016, 20:53:58 PM »
E cam ca la vinuri, unu' prefera murfatlar, altu' Odobesti, unii se arunca la Purcari sau chiar mai departe, la vreun vin frantuzesc. Toate isi fac treaba, dar nu sunt identice. Si evident ca parerile sunt impartite.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4913
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #26 on: October 03, 2016, 21:07:01 PM »
O analiza de pe la americani spune ca gama Sustina e comparabila ca proprietati si compozitie cu Chronos. E made in giapen, e ieftin, e norma API SN... merge. E ca la vinuri, recunosc, am mers pe filing.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #27 on: October 03, 2016, 22:59:22 PM »
Fiecare dupa specificul ei Heli. Nu poti sa imbraci o doamna in colanti si bustiera, cum nu o sa-i dai unei adolescente pardesiu.

In alta ordine de idei, interesanta combinatia 0w50. Sunt curios cat de 0 este de fapt acel 0. Astia isi publica fisele tehnice? Ca m-am dus la importator si nu aveau chiar tot.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #28 on: October 03, 2016, 23:02:27 PM »
0 e aproape 0 si 50-ul e 40 :)

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #29 on: October 04, 2016, 00:36:09 AM »
mda nu stiu ce sa zic ... am avut o discutie cu cei de la motul pe tema uleiului 0w50... asteptam review!
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 4913
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #30 on: October 04, 2016, 08:47:17 AM »
Mihai, uite fisa tehnica. Zi-ne ce crezi, eu nu ma pricep.
Review as avea deja, ca numai p-asta l-am turnat in cazan. Deci reviewul meu: habar n-am, creca-i ok  :-\

Si o precizare importanta, clara de tot, sa nu fie discutii: Folosesc Eneos din motive personale si subiective.
Asadar, NU ma pricep, NU va luati dupa mine!
« Last Edit: October 04, 2016, 09:38:08 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #31 on: October 04, 2016, 09:17:36 AM »
Din ce in ce mai confuz .. nu stiu cu ce sa schimb 10w40 300v din harb :)) voi nu ajutati deloc cu discutiile de aici  ;D
Detoate , STI sa fie

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #32 on: October 04, 2016, 09:24:50 AM »
10w40 e papat de turbo?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #33 on: October 04, 2016, 10:11:54 AM »
Mda, judecand dupa fisa tehnica, se apropie foarte foarte mult de specificatiile unui 5w-40 sau 0w-40, cum spune si Vali.
Daaar... este clar mai bun la toate capitolele decat Motul X-cess 5w40.

Pare sa fie bun prin prisma faptului ca este mai gros, in rest temperatura maxima la care rezista este mai mica si fata de Amsoil 5w30. Deci evita cursele de anduranta :D All in all, eu zic ca esti bine.

@Mihaistan: Ramai pe 10w-40 300v. Date fiind nr mare de km si regimul de exploatare, mai bun de atat nu poti decat sa mergi pe 300v 15w-50 sau Amsoil 15w50, dar deja treci la categoria consumat un sfert de rezervor pe incalzit motorul. Daca vrei, mai vorbim de Royal Purple cum a avut cand ti-am dat-o si mai faci o incercare si cu el. Pentru strada si ocazional niste forja era foarte ok si curata bine motorul. Doar ca ai vazut, la 4000km deja incepi sa pregatesti revizia.
« Last Edit: October 04, 2016, 10:14:33 AM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4913
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #34 on: October 04, 2016, 10:19:46 AM »
Daaar... este clar mai bun la toate capitolele decat Motul X-cess 5w40.
Nu stiu ce-i Motul Incest ala, da' suna linistitor pasajul de mai sus.

Deci evita cursele de anduranta :D
Bifat, n-o fugaresc cu orele niciodata. Hai, un 10 minute maxim, cand prind liber pe vreun drum de munte. Si il schimb des, ca-i ieftinake  ;)
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #35 on: October 04, 2016, 15:57:57 PM »
10w40 e papat de turbo?

Nu foarte rau , sa zic ca am completat vreo 200ml in 1500 km . Dar facand drumuri scurte 300v mi se pare ca pute cam rau a benzina .... as fi vrut sa trec la ceva mai daily ...
ORicum ,dupa experienta recenta cu motoru subaru :)) pot zice ca abea astept sa crape ceva.. sa fac rebuild sa maresc puterea drastic  ;D
Detoate , STI sa fie

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #36 on: October 04, 2016, 16:08:55 PM »
Mirosul de benzina nu are mare legatura cu uleiurile, el provine chiar de la benzina care intra din camera de ardere in circuitul de ungere.
Cand si de ce intra, asta este mai greu de spus.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #37 on: October 04, 2016, 16:24:14 PM »
intra prin "blow by" si de asta se schimba uleiul des pentru ca se contamineaza cu benzina si isi pierde proprietatile ... si cum blow by-ul este cam greu de eradicat nu ramane decat varianta cu schimbat ulei des/ulei cat de rezistent la contaminare cu combustibil ... printre altele

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #38 on: October 04, 2016, 16:37:17 PM »
Oricum uleiul il voi schimba foarte repede, dar compar cu royal purple , care pot zice ca a rezistat eroic la mine .. acelas regim de mers, a rezistat mai bine . Si nici nu am completat .

Dupa cum a zis si andea , eu merg f putin si in oras , la rece oricum merge foarte bogat . Voi vedea ce o sa aleg pentru iarna asta . Eu o sa schimb uleiul la 2/3 mii de km pentru linistea mea .
« Last Edit: October 04, 2016, 16:39:22 PM by Mihaistan »
Detoate , STI sa fie

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #39 on: October 04, 2016, 16:37:31 PM »
+10 andea. Eu de asta am cautat mereu ceva cu TBN cat mai mare si schimburi dese.

Ca este motorul uzat si cere segmentare sau ca treci la pistoane forjate, tot la blow by ajungi...

EDIT: Mihai, nu esti primul care zice asta de Royal, desi eu nu am apucat sa trec de doua schimburi cu el asa cum se recomanda inainte de a trage concluzii. Wrangler de mai sus a mers 5000km prin Europa cu Royal Purple si nu i-a consumat deloc. Da, mirosea si al lui a benzina, dar avea deja 7-8k cand l-a dat afara. Motorul mai silentios si consum mai mic.
Totusi se incapataneaza sa mearga pe 5w-30, dar ce ai avut tu a fost 5w-40 si este diferenta mare la cald intre cele doua.

Ne scuzi Muttley de poluare. Cred ca mut la discutii despre uleiuri.
« Last Edit: October 04, 2016, 16:42:16 PM by MihaiFlorescu »