Subaru Impreza MY2016
Echipare – Confort Lineartronic
Motor – 2.0i
Transmisie – CVT
Preț de listă – 26.300 euro DDP
KM parcurși – 100 km
Tipuri de drum abordate – Oraș/Periferie
Locație – București/Ilfov

DSC00076

Sumar

+ Antifonare
+ Interiorul modern dar robust
+ Vizibilitate
+ Siguranță
+ Motorul rafinat și potent cu un sunet plăcut în turație mare
+ Dotări
+ Sistemul Start-Stop
+ Plecarea de pe loc
+ Sistemele de asistare electronică

– Ruliu mare
– Zgomotul transmisiei la viteze mici
– Torpedo mic
– Prea multe indicatoare de consum
– Setarea direcției

DSC00104

Ce este?

Noul Impreza se încadrează în dimensiunile clasei compacte și se prezintă ca un pachet maturizat și modernizat, păstrând un spirit tânăr. Mai spațios decât un Ford Focus, cu materiale de o claitate superioară și siguranța oferită de tracțiunea integrală, Impreza este o ofertă bună pentru cei care își doresc o mașină folosită de întreaga familie pe toată durata anului.

Nu iese în evidență prin design-ul exterior, dar surprinde prin tehnologie și rafinament, motor și transmisie.

DSC00083

 

Caracteristici, dotări și utilizarea zilnică

Odată deschisă portiera, imediat se observă… nu nu. Mai dau un pas înapoi și spun că încă de la deschiderea portierei se observă că Impreza a facut mulți pași înainte când vine vorba de calitatea construcției. Sunetele produse la deschiderea și închiderea portierei, materialele fine, ba chiar și modul în care coboară geamul (mai gros) inspiră fermitate și calitate. Voi folosi des aceste cuvinte!

 

 

Interiorul te cheamă la el. Și cum să nu te duci când o bună parte din elemente sunt furate de la fratele mai mare, Outback, de două ori mai scump. Și totusi impresionează mai mult, deoarece unitatea centrală multifuncțională așezată mai aproape de șofer fac display-ul sensibil la atingere să pară mai mare decât în Outback. Computerul de bord pare și el mai mare. Reglajul aerului condiționat se face mult mai ușor, folosind comenzi clasice în locul butoanelor. Da, chiar și acestea sunt plăcute la atingere si inspiră… exact!.. fermitate și calitate.

 

DSC00107

 

Coatele mele obosite de corporatist, frecate toată ziua de biroul de lemn, au fost răsfățate cu materiale fine și suprafețe moi. Totul este poziționat corect și optim. Vederea de jur împrejur este excelentă. Siguranța prin vizibilitate este una pe care mulți o ignoră, dar nu și Subaru. Stergătoarele de parbriz se suprapun și acoperă aproape întreaga suprafață vizibilă din poziția șoferului. Singurul loc în care nu ajung este colțul din dreapta sus.

 

DSC00074

 

Pentru a face viața mai ușoară, Subaru a montat cele mai mari oglinzi pe care le aveau (mai mari decât este necesar cred eu), o lunetă generoasă și stâlpii bine dimensionați și așezați pentru a permite observarea pietonilor cât mai bine.

Alte lucruri care mi-au plăcut mult au fost: camera pentru mersul cu spatele împrumutată de la Outback cu luminozitate ridicată în parcările întunecate, frâna de mână clasică, scaunele încălzite, porturile USB, conectivitatea Bluetooth rapidă și facilă chiar și cu un antic BlackBerry, instrumentele de bord și modul în care sunt iluminate, spațiul oferit picioarelor atât pentru șofer cât și pentru pasageri și numeroasele spații de depozitare, cum ar fi buzunarele ușilor cu susținere pentru sticle.

 

DSC00071

 

Singurul aspect negativ este că accesul în spate se va face cu atenție întrucât bancheta a fost mutată câțiva cm spre portbagaj și dacă nu bagi capul la cutie este posibil să te alegi cu un cucui de toată frumusețea. Nu ar fi stricat nici mai mult suport lateral pentru scaunele din față.

 

DSC00079

Mașina este dotată cu toate sistemele de siguranță moderne: VDC, TCS, ABS, SRS, BAS, ISO FIX, pedalier retractabil, tetiere active, ranforsare uși, lumini de zi permanente etc. Dar cel mai bun sistem de siguranță rămâne fără îndoială sistemul de tracțiune integrală permanentă Symmetrical AWD.

 

 

Motor și transmisie

Voi trece repede în revistă lucrurile care m-au deranjat, pentru ca apoi să detaliez atuurile acestui model.

Urcat la volan și manevrând mașina prin parcare sesizez imediat fluieratul transmisiei. Este unul discret și se face auzit doar pentru ca motorul nu se aude absolut deloc. Cineva mă întreba dacă este electrică. Este o caracteristică a transmisiei CVT pentru care sper să existe o rezolvare pe viitor. În același timp, acest defect scoate în evidență antifonarea foarte bună si rafinamentul motorului de doi litri aspirat.

 

DSC00097

 

Tot prin parcare și viraje la viteză moderată îmi dau seama că trebuie să rotesc volanul mai mult decât sunt obișnuit, în timp ce revenirea acestuia la poziția inițială este lentă și chiar necesită ajutor sporit pentru a îndrepta mai repede roțile. Acestea fiind spuse, în virajele abordate cu viteză mare direcția devine precisă, intuitivă și cu un feedback decent primit de la roțile față. Cred că aici se poate lucra la setări. Nu m-am lovit de aceste probleme la Outback.

 

DSC00091

 

După o bucată bună de drum, ajuns la semafor, se oprește motorul. Și uitasem ca modelul este echipat cu sistemul Start-Stop pentru reducerea consumului de carburant. Imediat pe bord apare un mesaj care îmi spune câte minute am stat cu motorul oprit și cât combustibil am economisit în tot acest timp.

Nu sunt un fan al acestui sistem, dar trebuie să spun că dintre sistemele testate de mine (VW group si Ford), cel de la Subaru este două clase peste concurență. De ce? Pentru că: se activează doar după ce temperatura uleiului a ajuns la valorile normale de funcționare, dacă aerul condiționat este pornit sau motorul este încins funcția este anulată, iar dacă observă că înaintezi puțin câte puțin, nu va interveni deloc și va opri motorul doar atunci când observă că stai mai mult cu piciorul ferm așezat pe frână.

Pe durata testului și cu prețul a aprox. 30 opriri-reporniri am economisit maxim 100 ml de benzină pe durata a 7-8 minute de staționare. Repornirea motorului este uneori însoțită de vibrații.

 

DSC00085

 

Revenind la gânduri mai bune, aș vrea să încep cu transmisia și poate vă întrebați dacă este ceva bun la CVT. Eu spun că sunt multe. De fapt, infinit de multe, la fel ca și modurile în care poate controla raportul de transmisie. Și o face în funcție de înclinare drumului, încarcarea mașinii, în funcție de poziția pedalei de accelerație cât și violența apăsării acesteia, modul automat complet sau manual ce acționează și ca un reductor, schimbarea treptelor manual în funcție de stilul de mers, așa zisul “launch control”. Și aș putea continua… Cutia reacționează diferit în fiecare situația, și asta este ceva minunat, ce nu poți obține cu o cutie manuală sau robotizată.

 

DSC00103

 

Diferența față de competiție o face timpul alocat de programatori pentru setarea softului cutiei de viteze. Față de cutiile automate cu dublu ambreiaj sau cele manuale automatizate are un mare avantaj si un singur dezavantaj. Avantajul este ca exista un raport de transmisie (aproape) infinit, iar dezavantajul este că la viteze mari anuleaza o bună parte din cuplul motor. Mie cel mai mult mi-a plăcut că la viteză mică poate crește brusc turația pentru a face o plecare tare. Este ca atunci când conduci în treapta 1 și patinezi ambreiajul pentru a permite motorului să se tureze și să ofere mai mult cuplu. Intr-o manuală sau automată clasică nu poți să muți în altă treaptă inferioară când deja ești în treapta 1. Se pare că CVT-ul poate.

 

 

Ținuta de drum este una fermă, dar confortabilă. Anvelopele de dimensiunea 225/55/R17 împreună cu suspensia moale duc la un ruliu mai mare decât m-am așteptat, dar odată așezată pe viraj, mașina stă foarte bine, tracțiunea integrală permanentă ajută la păstrarea unui comportament neutru și a direcției de mers, inspirând încredere și siguranță. În 4 zile de teste nici măcar o dată nu a intervenit sistemul de control al stabilității și nici nu am auzit cauciucurile țipând după aderență în ciuda abordării unor viraje strânse cu 110-120 km/h.

La trecerea peste liniile de tramvai sau cale ferată se simte cel mai bine evoluția modelului Impreza. Noua suspensie este capabilă să absoarbă excelent denivelările sau șocurile fără a transmite vibrații în șasiu, ori sunete neplăcute în habitaclu.

Este primul motor pe benzină din generația nouă pe care îl conduc. Spre deosebire de motoarele EJ, noul motor aspirat de 2000cc este unul mai rafinat, oferă liniaritate în livrarea puterii, răspunsul este unul bun, iar sunetul produs atunci când este turat aduce aminte de familia din care se trage. Accelerația de la 0 la 100 km/h se face în aproximativ 10 secunde, cu o plecare foarte foarte bună de pe loc și urcare rapidă până la 40-50km/h, apoi urcă liniar, dar ceva mai încet către viteza dorită.

 

 

Concluzie

Subaru Impreza în varianta testată este mașina întregii familii. Este confortabilă, dar are destulă putere pentru depășiri și plecări în forță. Este sigură, dar păstreaza un caracter dinamic. Este inteligentă, dar denotă un spirit tânăr și este gata să ofere mici plăceri ocupanților. Este modernă, dar și un familist convins ce oferă conectivitate și spațiu deasupra celui mai vechi sistem de tracțiune integrala din lume.

 

Drumuri line,
Mihai

 

Mașina de drive test a fost oferită de Autokino. Folosiți datele de contact pentru mai multe detalii despre nivelele de echipare și prețuri curente sau detalii despre alte modele Subaru.