Forester Diesel MY09
Subaru club Romania

Forester Diesel MY09

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #100 on: November 27, 2014, 17:28:21 PM »
Rulmentii pe spate i-am schimbat si eu anul acesta, prin primavara ( incepuse sa huruie cel din stanga, dar i-am schimbat ambii).
Dar aveam peste 150.000 km ( catre 160.000 km ).
In ce priveste articulatiile, pana anul acesta, am schimbat doar bucsi bara stabiilizatoare fata ( astea odata pe an !) si - daca nu ma insel - semibieletele de directie.
De astea din urma nu sunt sigur - sigur e ca le-am schimbat prin vara, anul asta ( dar nu stiu daca nu le-am mai schimbat o data pana acum).

O recalibrare a injectoarelor nu are cum sa strice.
Ar trebui sa verifici si starea bujiilor incandescente - cele "originale" au decedat pe la 90k km. De atunci, le-am mai schimbat o data ...
Problema la bujiile astea e ca nu ai acces "direct" decat la doua ... pentru celelalte trebuie demontate niste chestii pe la motor ( nu stiu exact ce, dar stiu ca nu-i tocmai usor).
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #101 on: November 27, 2014, 17:58:05 PM »

Problema la bujiile astea e ca nu ai acces "direct" decat la doua ... pentru celelalte trebuie demontate niste chestii pe la motor ( nu stiu exact ce, dar stiu ca nu-i tocmai usor).

Daca e ca la benzinare, atunci trebuie demontata bateria pe stanga si carcasa filtrului de aer pe dreapta

celalalt

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #102 on: November 27, 2014, 20:34:10 PM »
Si se schikba pe dedesupt La benzinare.... ;D

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #103 on: November 27, 2014, 21:04:46 PM »
Asta cu dedesuptul e treaba mecanicilor, dupa preferinte :P

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #104 on: January 20, 2015, 15:37:44 PM »
BOOOON !
Ca tot se vorbea de bujii in posturile anterioare ...

Cu ocazia gerului de Revelion si Boboteaza ( chiar, a prima data dupa muuulti ani cand Gerul Bobotezei a fost chiar GER nu .... racoare) am avut probleme la pornire.
La - 23 / - 25 grade pornea greu, la a 4-a sau a 5-a cheie.
Fiind deja patit am ghicit: Bujiile incandescente !
Cum la rece, motorul mergea cam in 3 pistoane, am zis: " e clar, cel putin o bujie dusa. Poate doua"
Sun, comand doua bujii, programam interventia in doua zile si in urma cu cca. 10 zile m-am prezentat la service.
Culmea e ca, dimineata aia ma gandeam: " Daca or fi arse mai mult de doua bujii !!??"
La disectie ... vine nenea sefu' de service si zice: "Ti le schimb toate 4 ! Alles Kaput !"
PERFECT !
Oricum, de data asta mi-au gasit bujiile la preturi de maxim bun simt = 100 lei/bucata !
Anii trecuti sareau de 200 lei ...
Amenda totala: 4 x bujii incandescente + manopera = 506 lei !
Preturi Trakia Service Sibiu.
Super rezonabil !

Cu ocazia asta, am mai descoperit niste ... "bube": scurgeri pe la capacul baii de ulei si pe la planetare.
Trebuie schimbate semeringurile de la planetare si pus alt chit siliconic la capacul baii de ulei.
Piesele au venit de pe o zi pe alta, da' n-am ajuns eu pe-acolo ....

PS: Stau si ma minunez ce compresie are totusi motorasul asta Boxer Diesel daca, la 175.000 km ai lui, a pornit la - 25 grade, FARA bujii incandescente !!!
Brava Subaru !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

celalalt

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #105 on: January 20, 2015, 16:00:17 PM »
Pai bujia la diesel cam doar la pornire are sens.Si porneste si in 2 bujii parca.REstul e din compresie.Iar functionarea aparent in 3 nu e de la bujii.Eu asa stiu ca e diesel ul.Poate ma insel.

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #106 on: January 20, 2015, 16:19:56 PM »
La diesel bujia incalzeste camera de ardere doar la pornire la temperaturi mici. In rest e autoaprindere datorata compresiei/presiunii din camera de ardere.
Nu te inseli deloc cred eu.
Legacy 3.0R

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #107 on: January 20, 2015, 18:27:16 PM »
Pai bujia la diesel cam doar la pornire are sens.Si porneste si in 2 bujii parca.REstul e din compresie.....

Ai perfecta dreptate !
Bujiile incandescente, la diesel, nu fac altceva decat sa incalzeasca camera de combustie le pornire.
Din acest motiv am specificat: " a pornit la - 25 grade FARA bujii incandescente "

Porneste si intr-o bujie.
Ba chiar si fara bujii deloc daca motorul are compresie buna ! :P
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #108 on: January 20, 2015, 20:52:44 PM »

Cum la rece, motorul mergea cam in 3 pistoane, am zis: " e clar, cel putin o bujie dusa. Poate doua"


Si'asta d'unde e?

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #109 on: January 21, 2015, 08:28:28 AM »
Din experienta altor ierni si a altor bujii duse ....
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #110 on: January 21, 2015, 12:42:01 PM »
Bujiile au rol doar la pornire, nu in functionare!!!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #111 on: January 21, 2015, 12:44:32 PM »
No, asta a spus si el mai tarziu. Restul trebuie scos din context si luat ca "feeling". Let's move on. :)

celalalt

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #112 on: January 25, 2015, 09:11:28 AM »
Ok.Eu mi am revenit ;D

mbk

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #113 on: January 29, 2015, 12:27:50 PM »
Si a mea a pornit la a 6-a cheie pe frigurile de -21 dinainte de revelion. Credeam ca raman cu ea acolo (eram undeva la munte pe langa cj). Nu am dus'o inca la service, luni urmeaza sa o duc la o revizie completa de cand o am. Sunt curios cate buji mai sunt functionale. Sunt curios si cu cat ma ameneaza  :)

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #114 on: January 29, 2015, 13:26:01 PM »
La SMT sarea de 250 ron o bujie la un moment dat. Si sigur nici accesul nu e facil, nici macar pentru verificare

moguai

  • 2814
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #115 on: January 29, 2015, 14:09:08 PM »
Si a mea a pornit la a 6-a cheie pe frigurile de -21 dinainte de revelion. Credeam ca raman cu ea acolo (eram undeva la munte pe langa cj). Nu am dus'o inca la service, luni urmeaza sa o duc la o revizie completa de cand o am. Sunt curios cate buji mai sunt functionale. Sunt curios si cu cat ma ameneaza  :)

te duci la SMT pt verificarea aia a lor gratuita, din bara`n bara?
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

mbk

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #116 on: January 30, 2015, 14:23:57 PM »
Nu, eu ma duc la Tubman cum sunt din Cluj. :)

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #117 on: February 01, 2015, 10:22:34 AM »
In ultima saptamana am "impsins" 1380 km.
Cu ocazia asta, am trecut de 176.000 km.
Deocamdata, nimic de reprosat !

PS: Saptamana asta, trebuie neaparat sa-mi fac timp sa ajung in service sa schimb semeringurile de la planetare si sa refac etansarea de la baia de ulei.
Si un test de amortizoare s-ar cam cere ca pare-mi-se ca are ruliu si tangaj ca o barcuta ....
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #118 on: February 19, 2015, 18:33:05 PM »
A schimbat azi rola intinzatoare cu amortizor.
Si semeringurile de la planetare.
Si refacut etansarea la baia de ulei.

Cu ocazia asta, am aflat ca un injector se cere la pensie ...
Numai de asta nu-mi ardea mie acum !

Niste chestii interesante, totusi !
In Vest sunt MULT mai scumpe injectoarele decat in Romania : in Austria = 1000 Euro/buc. / In UK ~ 790 Lire / buc. - in Romania am gasit ( in vre-o 3-4 locuri) la un pret in jur de 500 Euro/buc ( intre 2200 si 2500 lei/buc.).

Am gasit in schimb, la Milonas Greciala pretul de .... 240 Euro / buc. !!
Si pe Alibaba am gasit la 240 USD ( ma rog, intre 100 si 240 USD). Dar in final ( cu exceptia situatiei in care le iei la un pret aproape de 100 $) cred ca iesi mai scump decat din Grecia ( shipping + taxe vamale). Este totusi de vazut ...

Tipul de injector din dotarea masinii subsemnatlui este DENSO avand codul OEM subaru 16613AA020.
Codul AM DENSO este DCRI107890 sau "original" 095000-7890.
Aceste coduri sunt valabile pentru modele fabricate pana in 2010 - dupa 2010, injectoarele au alte coduri ( OEM Subaru este 16613AA030 ).

PS: ODO 177.284 km
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #119 on: March 31, 2015, 08:45:10 AM »
ODO: 180.475 km

Dupa operatiunile descrise anterior ( schimbare rola intinzatoare, etansare baie ulei, etc) si schimbarea uleiului ( acum mi-au pus TOTAL Quartz) machineta merge super smooth !
O fi de la ulei, o fi de la rola intinzatoare ... nu stiu dar chiar mi-e drag de ea !

Cel tarziu saptamana viitoare sper sa reusesc sa trec la "adidasii" de vara !

In rest: Apa, Paie si Bataie !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020