Frosty XT - Mambo no. 5
Subaru club Romania

Frosty XT - Mambo no. 5

MyKe

  • 210
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #240 on: July 24, 2022, 17:40:09 PM »
Concediu plăcut! Lasă grijile cu mașina acum. :) Las și eu câteva întrebări, le citești când te întorci:
- la ce temperatură deschide termostatul? Ai putea încerca să-l scoți și să-l testezi, abia vezi dacă deschide prompt, complet. Eventual schimbat cu unul care deschide la o temperatură mai mică, dacă există.
- nu în ultimul rând, de ce G12+? Nu trebuia G11?
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

andea79

  • *
  • 4008
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #241 on: July 24, 2022, 17:50:15 PM »
dar daca ai temp. constanta 100 ce treaba are termostatul daca deschide la 80 sau 70 ? :)

andea79

  • *
  • 4008
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #242 on: July 24, 2022, 17:52:13 PM »
nu este nici o filosofie, pur si simplu sistemul de racire nu face fata daca sunt temp. mari afara si radiatorul de apa este omorat de cel de AC ...

MyKe

  • 210
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #243 on: July 24, 2022, 17:56:29 PM »
Păi, mă gândeam că în urma testelor ar constata că nu deschide complet și, cu ocazia asta, l-ar schimba cu unul care deschide mai devreme. ;D
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

andea79

  • *
  • 4008
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #244 on: July 24, 2022, 18:13:46 PM »
ideea e ca cel care deschide mai devreme nu face nimic in astfel de cazuri :)
intelegi ca daca ai 100 de grade termostatul este deschis complet indiferent ca este de 80 sau 70 sau 30 sau lipsa  :)
tot ce poate face un termostat care deschide mai devreme este sa intarzie usor momentul in care ajungi la 90 sa zicem dar o data trecut de 90 daca sist de racire nu face fata sa coboare temp. ... termostatul e irelevant ...
de ce crezi ca sunt atatea cu garnituri de chiuloasa imprastiate  (turbo si aspirate ) ? :)

Xander

  • 1258
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #245 on: July 24, 2022, 20:18:53 PM »
ventilatoarele nu merg la viteza, nu ar face decat sa incurce flow-ul natural .... crezi ca pot genera flow de aer si cat este cel natural la doar 60km/h ?
cel mai simplu si cu rezultate este un radiator aluminiu cum trebuie ...

Scuzați lipsa de cunoaștere.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #246 on: July 24, 2022, 21:43:11 PM »
Ai răcitor/incalzitor pe cutia automata? E pe același circuit? Mai încurcă și ala un pic. Uleiul în automata trece frecvent de 100 grade.

MyKe

  • 210
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #247 on: July 24, 2022, 23:54:53 PM »
ideea e ca cel care deschide mai devreme nu face nimic in astfel de cazuri :)
Ai dreptate. Radiator mai mare, atunci?
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

andea79

  • *
  • 4008
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #248 on: July 25, 2022, 00:43:00 AM »
mai eficient :) ca e din marime sau material sau tipul core-ului (care in final influenteaza tot suprafata de transfer termic) sau  combinatii intre ele ...

Muttley

  • 4943
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #249 on: July 25, 2022, 08:49:06 AM »
Nu mi se pare normal ce povesteste Mihai aici nici pentru un circuit handicapat de fabrica, adica mers linistit, apa la 113 sau cat a zis el. Adica la 135 sa se aprinda rosu in bord nu poate fi "de fabrica".
Ala e termostat blocat pe inchis, care permite flow doar prin nitul ala. Sau montat invers, aia daca e posibil la Subaru (nu mai stiu, am umblat acolo in 2016). Trebuia schimbat odata cu antigelul.

Mihai, mai incearca o chestie. Cand creste temperatura, da-i pe manual, du turatia in 4-5 mii pentru 1-2 minute si vezi daca scade ECT. Pateam la cealalta masina, turatia mare forta pompa sa impinga antigel cu debit sporit, iar asta, la randu-i, forta deschiderea termostatului "lipicios".

Edit, ca sa nu fie ambiguitati: 4-5k rpm dar nu neaparat sarcina plina, ca pe pompa de apa n-o intereseaza sarcina.
« Last Edit: July 25, 2022, 09:41:48 AM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #250 on: July 29, 2022, 23:32:35 PM »
Ultima zi in Grecia





Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #251 on: July 30, 2022, 00:13:05 AM »
Misto!
Cum s-a descurcat Frosty cu caldura?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #252 on: July 30, 2022, 19:00:04 PM »
Greu la întoarcere și ciudat comportamentul.

La 120km/h cu ceva panta pe autostrada la greci de dimineață la 24 grade afara, cu AC oprit.



Apoi am avut secțiuni unde am mers 150, AC pornit, apa la 97-99 pe ușoară coborâre tot pe autostrada la 28 grade afară.

In vamă la Ruse nu reușea pe loc la 36 grade afara să scadă apa sub 100 cu AC pornit, dar nu mă mișcam.

Pe drum am mai văzut pe coborâri și 88 grade.


Teoria 1: garniturile de chiulasă. As elimina-o pentru că i-am dat și a 2-a cu 4000rpm și nu a trecut de 90 grade pe o coborâre la 32 grade afara. De altfel, daca urc in forja nu apuca apa să crească așa mult până încep să cobor, pe când daca o las pe pilot sa urce încet, creste și temperatura mai repede.

Teoria 2: termostatul leneș. Altfel nu explic 83 grade la o coborâre și nici o problemă la viteza mare in alte situații. Soluția de curățat radiatorul o fi mișcat ceva mizerie.

Teoria 3: ceva AFR legat de load la turație relativ mica, deci până intră turbo e fucked up rau de tot. Posibil combinat și cu teoria 2 sa rezulte asta.

Teoria 4: senzorul de temperatura e belit și citește aiurea.

Consum mai bun deși am mers mai tare. 10.4

Consum ulei in 1800km aprox 200ml..deci mai bine cu asta mai ales în situația dată cu temperaturile
« Last Edit: July 30, 2022, 19:10:57 PM by MihaiFlorescu »

andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #253 on: July 30, 2022, 21:04:53 PM »
Termostat cu buba
Forester SG 2.0X, 2007

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #254 on: September 01, 2022, 18:19:24 PM »
Nimic notabil legat de Frosty in ultima vreme. Câteva drumuri la birou și prin jurul Bucureștiului. Totul ok.

Dacă tot a stat, i-am mai curățat și hidratat pielea de întreținere, mai ales că se cam prăfuise după concediu.

Și m-a mâncat undeva sa ii vopsesc capacele oglinzilor, fiind zgâriate și cu multe urme de pietricele.
Bătăi de cap întrucât am slefuit până la plastic unde erau defectele mari și restul speram sa le acopăr complet cu filler. Din păcate fillerul a reacționat cu ceva vopsea originala sau grund și a trebuit să reiau procesul de 2 ori. Asta și pentru că inițial am dat un lac clar, eu având în minte modelul de oglinda de la Audi RS și de pe ceva Forester ediții mai noi, adică aspect de aluminiu. In final am dat un lac mat care se prezintă foarte bine. 80% din defecte au dispărut. Nu am vrut sa folosesc chit, dar nici fillerul nu a fost așa gros cum am crezut.





Reacție filler cu ceva vopsea originala. Probabil incompatibilitate între solvent și water based. Asta deși înainte am folosit promoter de aderenta pentru plastice. Soluția a fost să șlefuiesc iar intensiv zona cu reacție și să dau direct vopsea in mai multe straturi subțiri până am acoperit tot.






Vopsit fara lac.






Final, cu lac mat in doua straturi.




Poze cu mașina după ce o spăl. Nu arata senzațional pe mașina, cum credeam, dar arata mult mai bine decât zgâriate și ciuruite.

Mi-a trecut prin cap și negru lucios, dar am văzut pe net poze și zici că sunt alea nevopsite de pe echiparea de baza.
« Last Edit: September 01, 2022, 21:04:06 PM by MihaiFlorescu »

MyKe

  • 210
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #255 on: September 01, 2022, 22:33:43 PM »
Nimic despre răcire/termostat?
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #256 on: September 01, 2022, 23:06:00 PM »
Merge normal in regim de oraș și DN. Nu depășește 96 grade in trafic și mers normal si dacă îi dau forjă atunci ajunge la maxim 100 pe distante scurte.
 Doar autostrada și temperaturile mari de afara o supără. Din ce am înțeles de la Vali, motoarele astea vin din fabrica cu un amestec sărac in plaja de turații 2400-3500 pentru a scădea consumul și noxele, deci fix turatia de autostradă, iar amestecul sărac generează mai multă căldură. Plus radiatorul minuscul acoperit jumatatende cel de AC și în partea de jos și circuitul de racire ulei de cutie prin același radiator. Așa că urmează întâi soft și apoi radiator mai mare.
« Last Edit: September 01, 2022, 23:11:13 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #257 on: September 05, 2022, 17:53:20 PM »
Serile trecute, la 15 grade afara am tot dat accelerări serioase și repetate cu mașina  și nu a trecut de 96 grade in mers. Deci e clar că acest radiator stock are capacitatea de răcire limitată.
La mers normal incet stătea la 92 grade și mers mai repejor dar în ture joase chiar 88.

Problema este că am întrebat de koyo la importatorul pe Europa și îmi spun că din păcate atât modelul pentru automată cât și cel pentru manuală au comandă minima de 10 bucăți de la producător și ei au stoc 0.

Nici un apropiat nu recomandă Mishimoto și în plus sunt o grămadă de păreri proaste pe net.

Ce e de făcut? Comand din SUA koyo dacă găsesc în stoc și plătesc transport și comisioane să mă satur sau mă risc cu Mishimoto?

Ca idee, daca exista stoc, mă costa 22 euro curierul, fără alte taxe sau comisioane.
« Last Edit: September 05, 2022, 17:59:16 PM by MihaiFlorescu »

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #258 on: September 05, 2022, 22:59:44 PM »

Ce e de făcut? Comand din SUA koyo dacă găsesc în stoc și plătesc transport și comisioane să mă satur sau mă risc cu Mishimoto?


A costat sub 100$ transport cu toate taxele pentru radiator Koyo din US pana la Bucuresti.
A durat aproximativ 3 saptamani.
« Last Edit: September 05, 2022, 23:00:26 PM by Ilie »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #259 on: September 07, 2022, 16:30:35 PM »
Clar nu ajung anul acesta la vopsit cu ea, intrucat vreau sa ii fac mai multe pe partea mecanica, asa ca ma bate gandul sa o fac o idee mai frumoasa. Zgarieturile pana la grund si chitul crapat sub vopsea acolo raman, dar ce e vopsea buna se corecteaza 60-70%, zic eu, fara sa fiu foarte agresiv.

Test pe capota cu vopseaua originala:



Si capacele de oglinzi montate.



Cam atat pana apar piesele comandate sau in curs de achizitie.
« Last Edit: September 07, 2022, 16:37:03 PM by MihaiFlorescu »