A, ok, eu credeam c-am fost si la Iasi data trecuta, dar nu.

Deci am facut Brasov - Piatra Neamt - Brasov cu 30l de Petrom 99. Sunt curios cum se schimba cantitatea asta cu roti mai mici in diametru, ar trebui sa scada.
Anywayz, ieri a fost Brasov - Iasi - Piatra Neamt - Gheorgheni - Brasov.
Consumul a crescut spectaculos as zice.

As pune-o pe seama:
- AC on la drumul de intoarcere, desi a fost pe minim, folia pe geamuri e data naibii. Cu google vad pana la 10% crestere consum la AC on.
- anvelopele mai mici totusi inseamna distanta mai mica la acelasi numar de rotatii. Doar ca masina nu stie asta, deci ar trebui sa ajute.
- portiune de viteza ridicata Bacau - Iasi.
- zi lucratoare, deci festivalul TIR-urilor si dubelor.
- anvelope cu rezistenta la rulare mai mare.
Nu ma deranjeaza nimic la consum, in continuare ramane nesimtit de mic, dar ma distrez cu analize.
Ca fapt divers, unde am nenorocit-o pe urcare in Cheile Bicazului, a vazut si 15l/100km consum, ceea ce, in continuare, ramane un consum anormal de mic.

Anvelopele au treadwear cam redus, adica sunt moi, se duc spre semislick. Stiu ca o anvelopa domestica de vara e pe la 350-400 treadwear rating.

Or asta a scos la iveala un efect super enervant ieri, cand m-am intors pe la ~30*C spre casa. Sunt extra-lipicioase si culeg toate pietricelele de pe drum, apoi le arunca in masina. Poc-poc-poc constant. Am o mare problema cu chestia asta, cum pietrele in aripi inseamna vopsea ciobita. Dar incerc s-o dreg in curand.
Iar pentru ca se pare ca s-au rodat si asezat pe geometria masinii, a iesit la iveala o alta chestie enervanta. Sunt zgomotoase grav, dar grav de tot. Am avut semislickuri pe Subaru (Nankang NS2R) si erau insuportabile. Asta-s o idee mai decente, dar in continuare, sa aud sunet de rulare care acopera evacuarea nu e deloc combinatie.
Au si o parte buna in toata pleiada asta de neajunsuri. La temperaturile astea da, recunosc, aderenta e peste medie. Am mai zis-o, detaliul asta e util in prea putine situatii.
Altfel, am un greiere exasperant undeva in dreapta masinii, la frana de motor in jur de 3000rpm. Nu am reusit sa-l localizez, ma tem ca e pe sub bord pe undeva.
Iar ceva mecanic, n-as sti sa zic ce, rontaie grav de tot la frana de motor, indiferent de regim, cand toate-s calde si fierbinti. Pe grupul posesorilor, unii au schimbat fie rulmenti de cutie, fie cutii cu totul in garantie, fara niciun rezultat. Eu, desi predispus la eroare, as zice ca e pompa de injectie sau valvetrain. Adica cica e normal, dar tot e deranjant. Facea si Ignisul, insa mai discret, tot asa, la cald.
Partile bune acum - in continuare, cea mai misto si peste orice asteptare masina ever. Or asta ar trebui sa ajute cu greieri, rontaieli, anvelope nasoale si alte alea.
Urmeaza un schimb de ulei, probabil zilele astea, cum ma apropii de 5kkm, iar viata usoara n-a avut. Chiar deloc.
Poze din Harghita, ce a devenit, urmare a scrutinului de vot recent, judetul meu preferat.

_________________________
Si-ntr-o nota particulara forumului astuia.
Eu am facut drumul asta ieri dupa o cumpana relativ grea: sa ma duc cu Swiftul sau cu Impreza.
Ca punere in context, pana sa cumpar Swiftul, Impreza era GT-ul, masina de drumuri lungi in sezonul cald. Aia confortabila, cu suficienta putere, sigura.
Totusi am mers cu asta mica, pentru ca cheltuiala de cel putin 2 ori mai mica cu carburantul m-a atras, iar io-s lefter mort. Ori confortul care, in noua configuratie, e (muuuuuult) sporit in dreptul Swiftului. Nu mai zic de lipsa de toane, cum de exemplu, am prins foarte multe blocaje ori zone de santier rutier, unde m-a durut in paijpe de IAT-uri ori incendii sub capota fata.
Mai mult, pachetul general al Swiftului e cel putin perfect. Insist pe "cel putin". Asta include putere, acceleratie, tinuta de drum si, mai ales, confort.
Ideea fiind ca Impreza, cumva, a cazut in spate pe parte de atractivitate. Ramane in continuare cea mai spectaculoasa masina pentru unul ca mine, dar, pragmatic vorbind, e vai curutu' ei. Adica
